لگو وب سایت هوشمندان
جستجو

معرفی برترین کتابخانه های زبان برنامه نویسی جاوا

کتابخانه های زبان برنامه نویسی جاوا 

قبل از اینکه  به معرفی کتابخانه های زبان برنامه نویسی جاوا بپردازیم لازم است با ماهیت زبان برنامه نویسی جاوا آشنا شویم.

زبان برنامه نویسی جاوا، در ابتدا با نام بلوط راه اندازی شد و سپس با نام سبز به عنوان یک پروژه توسط گاسلینگ و همکارانش در حال پیشرفت بود. اما نهایتا پس از گذر سال ها، آن ها به دلیل علاقه خاصی که به قهوه جاوا داشتند، این نام را برای زبان برنامه نویسی جدیدشان انتخاب نمودند. 

برنامه جاوا امروزه به عنوان یک زبان پر کاربرد به خصوص در برنامه‌های کاربردی تجاری مطرح است و بسیاری از سازمان‌ها و شرکت‌های از این زبان و تکنولوژی‌های مربوط به آن استفاده می‌کنند. ابزارهای زیادی برای تست برنامه‌های نوشته شده توسط جاوا مورد استفاده قرار می‌گیرند.

زبان برنامه نویسی جاوا یکی دیگر از گزینه های محبوب در سازمان های بزرگ می باشد و ده ها سال است که به همان شکل باقی مانده است. زبان برنامه نویسی جاوا به طور گسترده ای برای ساخت برنامه های تحت وب در مقیاس سازمانی استفاده می شود و مدت هاست که در لیست بهترین زبان های برنامه نویسی دیده می شود.

زبان برنامه نویسی جاوا دارای مدل شی‌گرایی ساده‌ای است و امکانات سطح پایین و بسیار کمی دارد. کاربرد جاوا در کامپایل به صورت بایت کد صورت می گیرد. که صرف نظر از معماری و خصوصیات آن کامپیوتر، قابلیت اجرا روی تمامی ماشین‌های شبیه‌سازی جاوا را دارد. 

زبان برنامه نویسی جاوا بسیار پایدار است و بنابراین ، بسیاری از سازمانهای بزرگ آن را پذیرفته اند. و مورد کاربرد قرار می دهند  اگر به دنبال شغلی کارآفرین هستید حتما شغل دور کاری و حضوری برنامه نویسی را به شما پیشنهاد می دهم و اگر به دنبال شغلی مبتنی بر توسعه و رشد چشمگیر در یک سازمان بزرگ هستید ، زبان برنامه نویسی جاوا زبانی است که شما باید یاد بگیرید. زبان برنامه نویسی جاوا همچنین در توسعه برنامه اندروید کاربرد گسترده ای دارد. برای اینکه به قدرت زبان برنامه نویسی جاوا پی ببرید پیشنهاد میکنیم مقاله ی 5 پروژه جاوااسکریپت که باید به عنوان توسعه دهنده فرانت اند مبتدی بسازید،مطالعه نمایید.

 برترین کتابخانه های برنامه نویسی جاوا

کتابخانه D3 Data-Driven Documents 

نمایش داده ها در کتابخانهD3 در جاوا اسکریپت بسیار ساده تر و راحت تر شده است.

D3یک کتابخانه محبوب جاوا اسکریپت برای نمایش داده های پویا و تعاملی در مرورگرهای وب است و از استانداردهای  پذیرفته شده ای مانند CSS ،SVG و HTML استفاده می کند.

بهترین بخش در موردD3  این است که به برنامه نویسان و طراحان و یا کاربران برنامه نویس این امکان را می دهد که کنترل بیشتری بر نتیجه نهایی داشته باشند و  به طور گسترده برای ایجاد گرافیک های تعاملی ، داشبورد اطلاعات ، تولید داده های نقشه GIS و ساخت داده های دیگر مورد استفاده قرار می گیرد. اگر عاشق داده ها و گرافیک های بصری هستید ، کتابخانه D3.js مفید است و به شما پیشنهاد میکنیم آموزش D3 را حتما ملاحظه نمایید.

کتابخانه Chart.js

اگر خواستار اضافه نمودن نمودارهای زیبا به وب سایت خود هستید و می خواهید به سایت خود شکل و شمایل نموداری بدهید ،Chart.js یک کتابخانه عالی برای توسعه دهندگان و افرادی است که دارای خلاقیت هنری و نمایشی هستند.کتابخانه Chart.js ، طرح‌های فراوانی را برای نمودارهای مختلف ارائه میدهد که معمولا همراه با توانایی ترکیب آن‌ها در یک فضای واحد برای ایجاد یک مجموعه داده منحصر به فرد است.

 کتابخانه Chart.js همچنین جنبه‌های انیمیشنی مختلفی را ارائه میدهد که اطلاعات را بسیار جذاب میکند.و مخاطبان بیشتری را به سایت شما جذب میکند.

کتابخانه jQuery

کتابخانه jQuery دستکاری و ویرایش عناصر در یک صفحه وب را بسیار ساده تر و راحت تر کرده است و برنامه جاوا اسکریپت را برای کد نویسی راحت کرده است.

 کتابخانه jQuery یکی از محبوب ترین کتابخانه های جاوا اسکریپت است که دارای منحنی یادگیری ساده ای است، این کتابخانه باعث می شود که قواعد و نحوه استفاده از برنامه جاوا اسکریپت برای توسعه دهندگان تازه کار بسیار ساده تر شود.

نحوه استفاده از کتابخانه  jQuery به گونه ای طراحی شده است که پیمایش در یک سند، ایجاد انیمیشن، انجام رویدادها، انتخاب عناصر DOM و موارد دیگر را آسان تر می کند. از مزایای مهم کتابخانه  jQuery این است که در زمان استفاده از آن لازم نیست نگران ناسازگاری در مرورگر های مختلف باشید. این کتابخانه با تمامی مروگرهای وب سازگاری دارد.

کتابخانه React.js

کتابخانه React.js به یکی از محبوب ترین کتابخانه های جاوا تبدیل شده و در حال حاضر در هزاران وب سایت در سراسر جهان استفاده می شود.  کتابخانه React.js کاملا متن باز است و توسط فیس بوک پشتیبانی می شود. برنامه های که با این کتابخانه ایجاد میشوند تک صفحه ای هستند به این معنا که از آغاز برنامه تا پایان برنامه با یک صفحه سروکار دارید که کامپوننت های مختلف در آن بارگذاری میشوند.

کتابخانه Bideo.js

Bideo.js یک کتابخانه جاوا اسکریپت است که به توسعه دهندگان این امکان را می دهد که بک گراند های تمام صفحه ویدیویی را به وب سایت ها یا برنامه های خود اضافه کنند. این کتابخانه کمک میکند صفحه نمایش  در اندازه های مختلف خوب به نظر برسد و بسیار مقیاس پذیر باشد.  همچنین هنگام بارگذاری صفحه وب، فیلم ها می توانند به طور مستقیم پخش شوند.

کتابخانه Glimmer.js

Glimmer یک کتابخانه نسبتاً جدید و به روز است و به تازگی به خلق و ابداع رسیده است به تازگی توسط ذهن های خلاق  Ember.js ساخته شده است. کتابخانه Glimmer.js برای کامپوننت های رابط کاربری سریع و سبک وب طراحی شده است. کتابخانه Glimmer.js به عنوان کتابخانه ای کوچکتر و سبکتر برای استفاده به همراه Ember.js طراحی شده است. البته میتوان از این کتابخانه به صورت مستقل  و جداگانه هم استفاده کرد. اما به منظور اینکه برنامه سریعتر اجرا شود، این کتابخانه تمپلیت های خود را به کدهای سطح پایین کامپایل میکند.

کتابخانه Underscore.js

کتابخانه Underscore یک کتابخانه کاربردی است که در درجه اول برای دستکاری آرایه ها، اشیاء و سایر عملکردها مفید است. Underscore.js دارای بیش از ۱۰۰ تابع مختلف برای انجام کارهای گوناگون است.کمک کننده های برنامه نویسی تابعی آن است. زیرا یک الگویی است که از تغییر وضعیت و جهش داده ها جلوگیری می کند و می تواند بسیار مفید باشد.

کتابخانه  Micron.js

Micron.js یک کتابخانه جاوا اسکریپت است که به کاربر برنامه نویس امکان این را می دهد که تعاملاتی مانند لرزش، محو شدن ، حالت ژله ای و پرش را به پروژه خود اضافه کند. این کتابخانه اضافه کردن فعل و انفعالات به کد را ساده می کند و همچنین بر رفتارهای تعاملی مانند سرعت و افکت ها کنترل بیشتری دارد.

کتابخانه Lodash

کتابخانه Lodash یکی دیگر از کتابخانه های جاوا اسکریپت است که بسیار مفید واقع شده است می توان به چندین بخش مختلف، مانند برنامه های کاربردی ، توابع، رشته، آرایه، مجموعه ها و اشیاء تقسیم کرد. این کتابخانه واقعا محبوب است زیرا وظایف برنامه نویسی را ساده تر میکند.

کتابخانه JsPHP

کتابخانه JsPHP یک کتابخانه جاوا اسکریپت بسیار مفید و اساسی است، زیرا کد های PHP را می خواند و آنها را به کدهای جاوا اسکریپت تبدیل می کند. این بدان معنی است که کاربر برنامه نویس دیگر نیازی به نوشتن دستی کدهایی که قبلاً در PHP نوشته است، ندارد و لازم نیست مجدداً آنها را کدنویسی کند. این کتابخانه برای توسعه دهندگان PHP واقعاً مفید است زیرا برای آنها به این معنی است که آنها می توانند به کار خود ادامه دهند و به جای اینکه جاوا اسکریپت را یاد بگیرند، از JsPHP استفاده کنند.

کتابخانه Socket.IO

Socket.IO یک کتابخانه جاوا اسکریپت دیگر است که به ایجاد ارتباط real-time و دو جهت بین سرور و مرورگر کمک می کند. این کتابخانه از تمامی سیستم عامل ها، مرورگرها و دستگاه ها پشتیبانی می کند و بر فراهم کردن سرعت و قابلیت اطمینان تمرکز دارد.این کتابخانه به عنوان پشتیبان و حمایت کننده نامیده می شود.

کتابخانه Anime.js

انیمیشن  ها این روزها واقعاً محبوب هستند، اگر بدانیم کتابخانه ای مانند Anime.js را داریم اوضاع کمی تغییر میکتد. این کتابخانه دارای ویژگیها و عملکردهای زیادی است که می تواند به شما در اضافه کردن حرکت و انیمیشن به پروژه ها کمک کند.

با افزایش محبوبیت جاوا اسکریپت هر روزه افراد بیشتری تمایل به یادگیری آن دارند، فواید دانستن جاوا اسکریپت بسیار زیاد است. پس همین حالا کار با جاوا اسکریپت را شروع کنید.

دسته بندی کتابخانه های جاوا اسکریپت

برخی از کتابخانه‌های جاوا  هستند که به صورت بایت کد از کد اصلی کامپایل شده‌اند، مثال‌هایی از این کتابخانه‌ها عبارتند از: 

کتابخانه‌های ساختاری که برای ساختار داده کاربرد دارند. مثل لیست‌ها، درخت‌ها، مجموعه‌ها، مترجم‌ها.

کتابخانه پردازش جهت تجزیه، تغییر شکل، اعتبار

کتابخانه‌های واسط کاربر

کتابخانه‌های موضعی و بین‌المللی

کتابخانه‌های انتگرال‌گیری که امکان تایپ کردن توسط سیستم‌های بیرونی را می‌دهند.

کتابخانه   دستیابی به داده‌ها

کتابخانه   مراجعه و جستجو کردن

کتابخانه ای جهت  توسعه کاربرد توزیع کردن

کتابخانه ای جهت  ضبط صدا، پردازش و بازنواختی

کتابخانه ای دارای کاربردهای وابسته پلت فرم ماشین‌های مجازی جاوا

کتابخانه هایی که توانایی اجرا شدن در مرورگرهای وب را به اپلت می‌دهد.

کتابخانه جهت  مستندسازی

پیدا کردن برنامه ای که جاوااسکریپت در آن نقشی نداشته باشد کار سختی است، حتی برنامه هایی که مستقیما از این زبان محبوب استفاده نمیکنند، از کتابخانه ها و ماژول های آن بهره میبرند. حتما میدانید که تقریباً کل شبکه جهانی وب علاوه بر HTML و CSS با استفاده از زبان جاوااسکریپت طراحی شده است. دانستن زبان جاوا اسکریپت یک نیاز است و حتی اگر مستقیم از آن استفاده نکنید، یادگیری آن خالی از لطف نیست. به هر حال به مهارت و علم و دانش شما می افزاید

با این حال یادگیری یک زبان برنامه نویسی تمام عیار از صفر تا صد کار آسانی نیست. اینجاست که کتابخانه ها و فریمورک ها به میدان می آیند و در دسترس شما قرار میگیرند. کتابخانه های جاوا اسکریپت زیادی وجود دارد که می توانند به شما در ساخت یک برنامه کمک کنند.

چرا وقت خود را برای توسعه و نوشتن کدهایی صرف کنیم که قبلا توسط برنامه نویسان دیگری نوشته شده اند؟!! چرا از کدهای آنها استفاده نکنیم و آنها را متناسب با نیازهای خود تغییر ندهیم؟!! یک شعار عالی وجود دارد که همیشه من آن را دنبال میکنم، این شعار میگوید لازم نیست همیشه سخت کار کنید، بلکه سعی کنید هوشمندانه عمل کنید. در همین راستا، کتابخانه های جاوا اسکریپت مشهوری وجود دارد که می تواند در هر کجا که لازم باشد به شما کمک کنند. 

داستان عجیب دو تریدر برتر تاریخ که شما را شوکه میکندبهترین از نظر کاربران
داستان عجیب دو تریدر برتر ...
چرا باید یک عکاس شویمآخرین پست
چرا باید یک عکاس شویم