لگو وب سایت هوشمندان
جستجو

چرا باید یک عکاس شویم

چگونه عکاسی را شروع کنیم؟

برای شروع عکاسی به غیر از خرید دوربین عکاسی باید نکات ریز و درشت زیادی را یاد بگیرید. چرا که دوربین به تنهایی از شما یک عکاس حرفه ای نمی سازد. بنابراین برای پاسخ به این پرسش که چگونه عکاس حرفه ای شویم، فقط به خرید دوربین گران قیمت و مجهز فکر نکنید. امروزه بازار کار رشته عکاسی به دلیل  افزایش رقابت در کسب و کارها، مدلینگ و حتی علاقه افراد به ثبت خاطرات به صورت حرفه ای، بسیار پر رونق است. اگر در عکاسی ماهر شوید می توانید در میان رقبای خود به راحتی به موقعیت‌های شغلی پولسازی در این زمینه دست پیدا کنید.  این حرفه در گذشته تا الان و حتی در آینده نیز برای افراد جذاب است بنابراین همیشه بازار کار خود را خواهد داشت. در دنیای رقابتی امروز با وجود شبکه های اجتماعی نظیر اینستاگرام، یوتیوب، تیک تاک و فیس بوک، اگر با حرفه ی عکاسی آشنا باشید می توانید به راحتی شاغل شوید و کسب درآمد کنید. همان طور که می دانید، ابزار اصلی این حرفه دوربین عکاسی است. امروزه دوربین عکاسی، با پیشرفت تکنولوژی، تغییرات زیادی کرده است. در گذشته مردم از دوربین تنها برای ثبت لحظه ها استفاده می کردند، اما امروزه رشته عکاسی به یک حرفه بی رقیب و پولساز تبدیل شده است و بازار کار متنوعی دارد. برای شروع یادگیری عکاسی لازم نیست در ابتدای کار هزینه ی زیادی کنید و لوازم گران تهیه کنید، بهتر است که با یک آموزش کامل و با کیفیت شروع کنید و قدم به قدم به سمت حرفه ای شدن پیش بروید. البته با توجه به پیشرفت گوشی های هوشمند که دارای بهترین و با کیفیت ترین دوربین ها نیز هستند حتی می توانید عکاسی با موبایل را نیز به صورت کاملا حرفه ای انجام دهید. 

بازار کار عکاسی به چه مهارت هایی نیاز دارد؟ 

برای ورود به رشته عکاسی لازم است با مهارت هایی آشنا شوید تا روندکار برای شما آسان و لذت بخش باشد. درست است که عکاسی یک هنر است اما لازم نیست یک هنرمند استثنایی باشید، بلکه باید با توانمندی هایی آشنا شوید که شما را به یک عکاس موفق و پردرآمد تبدیل کند. قبل از این که عکاس ماهری باشید باید با نکات اساسی عکاسی آشنا بشوید تا یادگیری عکاسی برای شما به یک تفریح پولساز تبدیل شود. برای رسیدن به موفقیت بالا در بازار کار رشته عکاسی به تجهیزات و دوربین عکاسی خیلی گران نیازی ندارید بلکه به آموزش حرفه ای عکاسی نیاز دارید. بهتر است، پیش از دانلود دوره های عکاسی مقدماتی تا پیشرفته، با مهارت های عکاسی آشنا شوید.

یک عکاس بیش از هر فرد دیگری باید دید هنری و خلاقیت داشته باشد تا با انتخاب زاویه عکاسی، میزان نور و انتخاب محیط عکاسی در کنار یکدیگر یک عکس خارق العاده توسط لنز دوربین ثبت کند. همچنین یکی از مهم ترین ویژگی های یک عکاس حرفه ای بروز بودن است. نباید در هیچ زمینه ای یادگیری را متوقف کنید. برای این که یک عکاس تمام عیار باشید به شما توصیه می کنم حتما فتوشاپ را یاد بگیرید و یا حتی با اپلیکیشن های مختلف ویرایش عکس آشنا شوید. با شرکت در دوره فتوشاپ در عکاسی از همکاران خود چند گام جلوتر هستید و می توانید عکس های خود را بعد ثبت در لنز دوربین ادیت کنید. یک عکاس ماهر با استفاده از دوره های صفر تا صد فتوشاپ  و همچنین دوره آنلاین فتوشاپ Photoshop می تواند یک عکس متفاوت را خلق کند چرا که او تمام تکنیک ها را بلد است. امروزه با توجه به اهمیت تکنولوژی های بروز و نرم افزارها در اغلب کسب و کارها، آشنایی با نرم افزارهای فتوشاپ برای عکاسان مبتدی و حرفه ای بسیار مهم و حیاتی است. اگر با نکات طلایی نرم افزارهای فتوشاپ آشنا باشید می توانید نقص عکس هایی را که ثبت کرده اید به آسانی برطرف کنید. 

آیا بازار عکاسی در ایران داغ است؟

همان طور که می دانید برای این که به یک عکاس ماهر تبدیل شوید نیازی نیست به دانشگاه بروید. به راحتی می توانید با دانلود آموزش تصویری صفر تا صد دوره های عکاسی در وبسایت ها و یا آموزش های خصوص و آنلاین موسسات و آموزشگاه های معتبر نهایت استفاده را ببرید. همچنین اگر می خواهید به عنوان یک عکاس وارد بازار کار شوید، می توانید در شاخه های عکاسی از جمله، خبری، چهره، طبیعت، تبلیغاتی، و سیاسی مشغول به کار شوید. اگر بخواهید از بازار داغ عکاسی نهایت استفاده را ببرید باید دانش و مهارت خود را در عکاسی بالا ببرید تا بتوانید درآمد بالایی را کسب کنید. گرانی تجهیزات عکاسی باعث می شود تا افرادی که قصد دارند در این حرفه مشغول به کار شوند از شروع کار بترسند و یا کلا منصرف شوند. اما اگر از آموزش پیشرفته عکاسی که شامل نکات ریز و درشت است، استفاده کنید به آسانی می توانید در این حرفه حرفی برای گفتن داشته باشید. امروزه یک عکاس ماهر نه تنها یک هنرمند برجسته است بلکه می تواند به راحتی در هر کجای دنیا از مهارت خود کسب درآمد کند. امروزه افراد به دنبال ثبت خاطرات ازدواج، تولد و مراسم های ویژه ی خود، به صورت استثنایی و برجسته هستند که این امر می تواند به شما کمک کند که به عنوان یک عکاس تشریفات درآمد بالایی کسب کنید. اگر یک عکاس خاص باشید و با لنز دوربین معجزه کنید، افراد زیادی به دنبال شما هستند!

یکی دیگر از شاخه های پولساز عکاسی، عکاسی تبلیغاتی، صنعتی، ساخت تیزرهای تبلیغاتی و طراحی لوگو است. امروزه افراد بیشتر به خرید اینترنتی و غیر حضوری علاقه دارند و بیشتر در وبسایت های و شبکه های مجازی به دنبال خرید و استفاده از خدمات مختلف هستند. بنابراین بسیاری از صاحبان کسب و کارها و صنایع به دنبال جذب عکاس ماهر تبلیغاتی برای ارائه عکس های متنوع و جذاب هستند تا در کار خود موفق شوند و به درآمد برسند.

همچنین با آنلاین شدن روزنامه ها و مجلات مختلف، عکس های خبری نیز باید با مهارت ها و ویژگی های خاصی ثبت شود تا خوانندگان بیشتری را به سمت خود جذب کنند. همچنین وبسایت های خبری نیاز دارند تا خبرهای مختلف خود را با عکس های حرفه ای و استثنایی منتشر کنند. بنابراین کار در حوزه خبری برای عکاسان هم می تواند جذاب باشد هم پولساز. عکاس خبری یا همان فتوژورنالیسم خبرها را با عکس های واقعی و خاص به تصویر می کشد تا خواندن خبرهای آنلاین در وبسایت های مختلف برای شما شگفت انگیز شود.

عکاسی صنعتی نیز یکی از گرایش های پولساز در عکاسی است که باید ویژگی های شاخص عکاسی تبلیغاتی را نیز در بر داشته باشد. هدف عکس های صنعتی این است که ویژگی ها و ماهیت کالا، خدمات و جزییات صنایع کوچک و بزرگ را به تصویر بکشد و در بروشورها، کاتالوگ ها و آگهی های تبلیغاتی و وبسایت ها به نمایش بگذارد.

آیا یک عکاس ماهر می تواند ویزای مهاجرت بگیرد؟

عکاس ماهری که به زبان انگلیسی تسلط خوبی داشته باشد، می تواند به راحتی ویزای خود را از کشورهایی مانند کانادا، استرالیا، انگلستان، آمریکا و نیوزلند دریافت کند. همچنین اگر یک عکاس علاوه بر مهارت عکاسی به زبان آلمانی نیز تسلط داشته باشد، آلمان، اتریش و سوئیس بهترین گزینه برای مهاجرت است. همچنین قبل از مهاجرت باید به این نکته نیز توجه کنید که برخی از کشورها بسته های حمایتی خوبی از جمله معافیت از مالیات نیز برای هنرمندان خود در نظر گرفته اند که این امر می تواند در انتخاب کشور مقصد به شما عکاسان کمک ویژه ای کند. همچنین لازم به ذکر است که بازار عکاسی صنعتی در کره جنوبی نیز بسیار پر رونق است. امروزه کره جنوبی در هنرهای مختلفی از جمله موسیقی و سینما پیشرفت چشمگیری کرده است که این امر موجب شده که صنعت عکاسی و فیلمسازی در کره جنوبی مورد توجه هنرمندان زیادی در سراسر دنیا قرار گیرد. حداقل حقوق یک عکاس مبتدی در کانادا، 30 هزار دلار، در استرالیا، 38 هزار دلار  و در انگلستان 40 هزار دلار است و برای عکاسان ماهر نیز بالای 80 هزار دلار است.  

سخن پایانی

 اگر دوست دارید یک عکاس ماهر شوید، به شما پیشنهاد می کنم از آموزش حرفه ای عکاسی از صفر تا صد شروع کنید تا با کامل ترین و ظریف ترین نکات عکاسی آشنا شوید. این فیلم آموزشی 10 ساعته می تواند به شما کمک کند که به راحتی با ترفندهای مختلف عکاسی آشنا شوید. از همین امروز با دانلود این فیلم آموزشی آینده هنری خود را رقم بزنید!

داستان عجیب دو تریدر برتر تاریخ که شما را شوکه میکندبهترین از نظر کاربران
داستان عجیب دو تریدر برتر ...
چرا باید یک عکاس شویمآخرین پست
چرا باید یک عکاس شویم