لگو وب سایت هوشمندان
جستجو

چرا asp net core

چرا Asp.net core  را برای برنامه نویسی وب انتخاب کنم؟

در عصر فناوری و تکنولوژی، توسعه یک برنامه وب و ساده کردن فرآیندهای آن نسبت به قبل بسیار آسان تر شده است. بسیاری از فناوری‌ها، ابزارها و فریمورک ها در بازار برای خدمات توسعه وب، موجود هستند. اما با چنین امکانات گسترده ای، سردرگمی در مورد اینکه کدام فناوری برای توسعه وب و ایجاد وب سایت بهترین است وجود خواهد داشت.

انتخاب تکنولوژی یا فریمورک مناسب سوال گیج کننده ای است که برنامه نویسان وب  را سردرگم می کند میتوانم اینگونه بگویم که هر برنامه نویسی فریمورکی را پیشنهاد میدهد که خودش به آن مسلط تر است اما واقعا پاسخ سوال " کدام فریمورک را برای برنامه نویسی وب انتخاب کنم" چیست ؟  قاطعانه میگویم پاسخ این سوال - فریمورک ASP.NET Core است.

حالا حتماً از خود می پرسید که ASP.NET Core چیست و چه چیزی یک فریم ورک را خاص می کند؟ یا اصلا مزایای استفاده از ASP.NET Core برای توسعه برنامه های وب چیست؟

خب، برای رفع شک و تردید و انتخاب مناسب فریمورک توسعه اپلیکیشن تحت وب، قصد داریم شما را   بیشتر با ASP.NET Core و مزایای استفاده از این فریمورک آشنا کنیم. در این مقاله همه چون و چراهای ASP.NET Core و اینکه چرا توسعه دهندگان باید برای توسعه برنامه های وب باید از asp.net core  استفاده کنند میپردازیم. اما قبل از آن باید بگویم اگر علاقمند به برنامه نویسی ASP.NET Core هستید دوره پروژه محور برنامه نویسی ASP.NET Core را از دست ندهید، آموزش ASP.NET Core شامل 43 ساعت آموزش کاملا صفر تا صد همراه با تکنیک ها و نکات حرفه ای است.

Asp.net core  چیست؟

با آخرین ورژن ASP.NET Core، مایکروسافت نیز مسیر شگفت انگیزی را طی کرد تا امکان توسعه برنامه‌های تحت وب را  که در سایر پلتفرم‌ها وجود داشت در اختیار کاربران خود قرار دهد. متن‌باز بودن یا open source، با کارایی بالا، قابلیت‌های پیشرفته، امکان ساخت برنامه‌های کاربردی وب، مبتنی بر ابر یا cloud از جمله ویژگی های اساسی asp.net core  است. در یک کلام ASP.NET Core سرشار از ویژگی‌های پیشرفته است که محبوبیت زیادی در بین برنامه نویسان به دست آورده است.

پیش از این، ASP.NET 4.x موفقیت بزرگی برای توسعه دهندگان در سراسر جهان بود. اما ASP.NET Core یک نسخه ارتقا یافته با ساختار معماری بهتر است.

با استفاده از این ASP.NET Core می توانید:

  • برنامه های وب را بر روی .NET Framework یا .NET Core اجرا کنید.
  • برنامه‌ها و سرویس‌های وب ، بک‌اندهای موبایل و برنامه‌های اینترنت اشیا را توسعه دهید.
  • از چندین پلتفرم پشتیبانی کنید زیرا امکان ساخت برنامه در ویندوز، لینوکس و macOS را فراهم می کند.
  • از برنامه ها و خدمات در فضای ابری استفاده کنید.

 

دلایل اصلی برای انتخاب ASP.NET Core برای توسعه برنامه وب:

ASP.NET Core یک فریمورک قوی است که به شما کمک می کند APIهای فوق العاده سریع برای برنامه های وب ایجاد کنید. در اینجا دلایل اصلی که چرا ASP.NET Core بهترین فریم ورک برای توسعه برنامه های وب است را بیان میکنیم.

1. منبع باز یا open source

یکی از مهمترین دلایلی که ASP.NET قابلیت استفاده بسیار زیادی را در بین توسعه دهندگان برنامه های وب به دست آورده است، منبع باز بودن آن است. کدها در GitHub در دسترس هستند و هر کسی می تواند آن را تغییر دهد، بررسی کند، یا مشارکت کند. علاوه بر این، انجمن عظیم دات نت Core پشتیبان این نتایج است.

همه پیشرفت‌ها و رفع اشکال‌ها سریع‌تر هستند و در یک بازه زمانی منظم منتشر می‌شوند تا مجبور نباشید برای استفاده از آخرین تغییرات و نسخه ها منتظر گذشت زمان باشید.

بسته به نیاز پروژه، می‌توانید کتابخانه‌های دیگری را به فریمورک اضافه کنید. علاوه بر این، زمانی که یک نسخه به‌روزرسانی شده یا بسته جدید در دسترس است، نیازی به ارتقای کل فریمورک ندارید. این قطعا به صرفه جویی در زمان کمک می کند.

2. پشتیبانی از پلتفرم های مختلف

یکی از بهترین ویژگی های NET، معماری کراس پلتفرم آن است. این فریم ورک فقط برای اجرا بر روی ویندوز ساخته شده است، اما برنامه‌ها و ابزارهایی که با استفاده از آن توسعه یافته‌اند، می‌توانند به‌طور یکپارچه روی پلتفرم‌های دیگری مانند macOS، Windows و Linux کار کنند. دارای Visual Studio IDE است که به توسعه دهندگان اجازه می دهد تا برنامه های کاربردی وب را بر روی هر سیستم عاملی که انتخاب می کنند بسازند.

NET Core با پلتفرم های مختلف سازگار است. این ویژگی dot net core را به یک فریمورک عالی برای توسعه برنامه های کاربردی وب پیشرفته تبدیل می کند.

3. ویژگی برنامه نویسی سطح بالا

پشته ASP.NET دستخوش تغییرات اساسی شده است و فریمورک ASP.NET Core طیف وسیعی از ویژگی های پیشرفته به شما ارائه می دهد. این شامل:

  • مدیریت خودکار حافظه
  • معماری کراس پلتفرم
  • مدیریت پکیج
  • زبان مستقل
  • برنامه نویسی ناهمزمان
  • به‌روزرسانی و سفارشی‌سازی برنامه‌های وب
  • توسعه بی عیب و نقص برنامه های کاربردی وب MVC و API های RESTful
  • پشتیبانی از چند زبان

این ویژگی ها ساخت برنامه های کاربردی وب را برای توسعه دهندگان آسان تر، سریع تر و کارآمدتر می کند.

4. عملکرد بالا

عملکرد برتر یکی از اساسی ترین عواملی است که توسعه دهندگان برای ASP.NET در نظر می گیرند. با ASP.NET Core، می‌توانید از عملکرد عالی، انعطاف‌پذیری و مقیاس‌پذیری مطمئن باشید که به نوشتن کدهای برنامه‌نویسی با قابلیت نگهداری آسان، قابل استفاده مجدد و کارآمد کمک می‌کند. این با فرصتی برای بهینه سازی ابزار و کتابخانه های اصلی امکان پذیر است.

در طول تدوین کد، فریمورک توسعه وب منحصر به فرد، بهینه سازی کد خودکار را تسهیل می کند. این به بهبود عملکرد کدها کمک می کند.

علاوه بر این، مفاهیم جدید، انتشار سریعتر، یا ارتقاهای مربوط به حافظه و تخصیص فضا، آن را به یک فریمورک منبع باز کارآمد برای موبایل، اینترنت اشیا و برنامه های کاربردی ابری تبدیل می کند.

فریمورک ماژولار تنها برای توسعه دهندگان نیست، بلکه راه حلی قابل اعتماد و مقرون به صرفه را از طریق برنامه ها ارائه می دهد. جدیدترین معرفی وب سرور Kestrel، فریمورک اصلی dotnet را به یکی از سریع ترین و قوی ترین فریمورک های وب امروز تبدیل می کند.

5. سادگی

عملکردهای کلیدی مانند ارسال فرم، احراز هویت مشتری، یا پیکربندی سایت با این فریمورک بدون دردسر و سریعتر هستند. دارای ویژگی time-tested  هست که به توسعه دهندگان اجازه می دهد تا برنامه را در هر یک از لایه های کدنویسی شامل مدل ویو و کنترلر، آزمایش یا اشکال زدایی کنند.

کدها ماهیت استفاده مجدد دارند و این امر مدیریت و اصلاح برنامه‌های کاربردی وب را آسان‌تر و بدون دردسر می‌کند. دارای یک مدل برنامه نویسی سمت سرور و رویداد محور است که نگهداری آن ساده است.

علاوه بر این، داده های کانفیگر داخلی آن به هیچ فرآیند پیچیده ای برای ثبت اجزا نیاز ندارد. از این رو، استقرار موفقیت آمیز برنامه ها آسان تر می شود.

6. Razor Pages

این یک از جدیدترین ویزگی هایی است که در آخرین فریمورک اصلی مایکروسافت دات نت گنجانده شده است. هدف از Razor ادغام کارایی بیشتر در هنگام برنامه نویسی در محیط های page-focused است. معماری کدنویسی page-based، توسعه دهندگان را قادر می سازد تا رابط های کاربری وب پیشرفته را با بهره وری بیشتر ایجاد کنند.

با استفاده از این ویژگی پیشرفته، فریمورک کمتر پیچیده می‌شود، زیرا می‌توان هر صفحه برنامه را با نمای منحصربه‌فرد خود مستقل ساخت. علاوه بر این، کدهای هر صفحه را می توان با هم به شیوه ای سریع و کارآمد سازماندهی کرد.

صفحات Razor ساخت برنامه‌های وب قوی، مقیاس‌پذیر و با کارایی بالا را بسیار کارآمد و آسان‌تر می‌کنند.

7. ابزارهای توسعه دهنده برجسته

یک چیز خوب در مورد ASP.NET Core در دسترس بودن مجموعه کاملی از ابزارهای توسعه‌دهنده عالی است، مانند Resharper، Jetbrains و بسیاری دیگر که ساخت، آزمایش و پیاده‌سازی طیف گسترده‌ای از برنامه‌ها را آسان‌تر می‌کنند.

علاوه بر این، با Microsoft Visual Studio عرضه می شود که یکی از برترین IDE های موجود برای توسعه برنامه های کاربردی ASP.NET پیشرفته است. این به ویژگی های پیشرفته ای مانند پروفایل، اشکال زدایی، تست واحد، تکمیل کد، ادغام GIT و موارد دیگر کمک می کند.

آخرین نسخه ویژوال استودیو اکنون با یک نسخه رایگان و کاملاً جامع در دسترس است. بنابراین، اکنون می توانید به راحتی برنامه های وب را برای ASP.NET Core در قالب فایل های متنی اصلی با استفاده از ویرایشگر متن انتخابی خود کدنویسی کنید.

8. بسیار متنوع

یکی دیگر از دلایل حیاتی که توسعه دهندگان توسعه ASP.NET Core را انتخاب می کنند، تطبیق پذیری آن است. با استفاده از این فریم ورک، می‌توانید برنامه‌های وب مدرن بسازید و حتی به راحتی به برنامه‌های موبایل یا دسکتاپ بدون هیچ مشکلی تغییر دهید.

این به شما انعطاف پذیری فوق العاده ای می دهد تا کارهای توسعه برنامه خود را با هم ترکیب کنید و به کاری برسید که با کیفیت بالا، نوآورانه و قوی باشد. توانایی جابجایی از یک فرآیند توسعه برنامه به دیگری کیفیت فوق العاده ای است که ASP.NET Core را از سایر زبان های برنامه نویسی که در سمت سرور متمرکز هستند متمایز می کند.

 

چه نوع پروژه هایی برای ASP.NET Core مناسب هستند؟

ASP.NET Core به شما امکان می دهد برنامه های کاربردی وب، برنامه های اینترنت اشیا، بک اند موبایل، خدمات وب و برنامه های ترکیبی را توسعه دهید. این ویژگی Asp.net core را از سایر زبان ها و فریم ورک هایی که به طور ویژه برای اجرا در محیط های سرور ساخته شده اند متمایز می کند. با این حال، ASP.NET Core به شما کمک می‌کند تا برنامه‌های کاربردی غنی را توسعه دهید که می‌توانند در برترین روند توسعه وب سازمانی برای تجارت شما قرار گیرند.

چه زمانی ASP.NET Core را انتخاب کنیم؟

سوال بعدی که به ذهن خطور می کند این است که چه زمانی واقعاً از ASP.NET Core Framework استفاده کنیم.

به زبان ساده، اگر قصد دارید یک برنامه را از ابتدا توسعه دهید، باید NET Core را انتخاب کنید، زیرا فریمورک طراحی آینده است. با این حال، اگر قصد دارید برنامه فعلی خود را به ASP.NET Core منتقل کنید، باید تمام کتابخانه های در حال استفاده را بررسی کنید و تعیین کنید که آیا آنها سازگار هستند یا خیر.

علاوه بر این، اگر برنامه شما در فریمورک دات نت پایدار است و جا افتاده است و هیچ ارتقای بزرگی در آن برنامه ریزی نشده است، تغییر به .NET Core اتلاف وقت به نظر می رسد.

داستان عجیب دو تریدر برتر تاریخ که شما را شوکه میکندبهترین از نظر کاربران
داستان عجیب دو تریدر برتر ...
چرا باید یک عکاس شویمآخرین پست
چرا باید یک عکاس شویم