لگو وب سایت هوشمندان
جستجو

کدام پروژه های جاوا اسکریپت برای مبتدیان کاربردی است

برنامه نویسان مبتدی در جاوا اسکریپت از کجا شروع کنند؟

امروزه، جاوااسکریپت یکی از محبوب ترین و پر کاربردترین زبان های برنامه نویسی در دنیا است. این زبان برنامه نویسی به سرعت برق و باد، رو به رشد است. اگر می خواهید در جاوااسکریپت به یک برنامه نویس حرفه ای تبدیل شوید بهتر است در ابتدای کار از پروژه های معمولی و تکراری شروع کنید. بهترین راه برای یادگیری یک زبان برنامه نویسی جدید، ساخت پروژه های مختلف است.  پروژه های تکراری و ساده به شما کمک می کند که با استفاده از یک سرچ ساده در پروژه های برنامه نویسان دیگر مشکلات خود را بهتر و راحت تر حل کنید. برنامه نویسی نیاز به مهارت دارد و بعد استفاده از دوره های آموزش برنامه نویسی جاوااسکریپت باید تمرین کنید تا بتوانید در آینده پروژه های مهمی را به سرانجام برسانید. پروژه هایی قبیل ماشین حساب، سبد خرید فروشگاه، منوی رستوران، ایجاد صفحه پرسش و پاسخ، اسلایدر عکس، ساعت دیجیتال و شمارشگر می توانند تمرین های خوبی برای شما باشند. همچنین توصیه من به شما این است که حتما از آموزش های پروژه محور و گام به گام زبان برنامه نویسی جاوااسکریپت استفاده کنید تا با انجام پروژه های مختلف از تمام قابلیت های آن بهره مند شوید. 

درآمد بالای برنامه نویسان مسلط بر جاوااسکریپت در آمریکا(حدود 70 هزار دلار در سال) می تواند یک دلیل بسیار مهم برای یادگیری جاوااسکریپت است. حتی با یادگیری زبان برنامه نویسی جاوا اسکریپت هم موقعیت های شغلی بسیار خوبی در ایران پیش روی شما است. به عنوان مثال می توانید به عنوان برنامه نویس  Front-end، Back-end، Full-stack بهترین موقعیت های شغلی را تجربه کنید. بهترین موقعیت های شغلی که بعد از یادگیری جاوااسکریپت سراغ شما می آید، شامل هوش مصنوعی، توسعه وب( fullstack )، توسعه بازی، امنیت اطلاعات و یادگیری ماشین است. 

آیا یادگیری جاوااسکریپت زمان بر است؟

 در ابتدای امر برای شما یک مسیر یادگیری ترسیم می کنم تا آموزش آسان و جذابی را تجربه کنید و بتوانید حدس بزنید که چقدر زمان می برد تا به جاوااسکریپت مسلط شوید. برای شروع آموزش زبان برنامه نویسی جاوا اسکریپت، باید تسلط نسبی بر HTML  و CSS داشته باشید و سپس بقیه مسیر را طی کنید. برای تسلط بر CSS و HTML می توانید از آموزش صفر تا صد CSS و آموزش پیشرفته HTML استفاده کنید. همچنین اگر به دنبال استفاده از آموزش رایگان اما با کیفیت هستید، می توانید از آموزش رایگان HTML و Css نیز بهره مند شوید. لازم به ذکر است که یادگیری جاوااسکریپت در مقایسه با css و html  سخت و زمان بر است اما ارزش یادگیری دارد. یادگیری جاوااسکریپت بیشتر از آنچه فکر کنید مفید و کاملا کاربردی است. جاوا اسکریپت یک زبان همه کاره است که یادگیری آن برای مبتدیان بسیار ساده و جذاب است. همچنین توسعه دهندگان جاوا اسکریپت جامعه بزرگی تشکیل داده اند که می توانند به صورت آنلاین از آن ها در حل مشکلات برنامه نویسی خود استفاده کنید. البته ممکن است یادگیری جاوااسکریپت حداقل 6 تا 9 ماه طول بکشد تا تسلط کافی روی آن داشته باشید. مطمئن باشید اگر حتی بیشتر از این هم زمان ببرد ارزشش را دارد چرا که این زبان برنامه نویسی انعطاف پذیر در آینده بهترین فرصت شغلی را در اختیار شما می گذارد. یادگیری پروژه محور جاوااسکریپت به شما این فرصت را می دهد که در حین انجام پروژه های مختلف زیر و بم این برنامه را بیرون بکشید و با تمام نکات ریز و درشت آن آشنا شوید. تمرین و تکرار در پروسه ی یادگیری زبان برنامه نویسی مثل یک معجزه عمل می کند و به آسانی از شما یک برنامه نویس حرفه ای می سازد. هیچ وقت از تمرین و تکرار خسته نشوید. یادگیری پروژه محور شما را مجبور می کند تا تمرین و تکرار کنید. 

چگونه با یادگیری جاوااسکریپت کسب درآمد کنیم؟

می توانید با کمک جاوا اسکریپت یک اپلیکیشن طراحی کنید و کسب درآمد کنید. امروزه استفاده از اپلیکیشن های مختلف بسیار پرطرفدار شده و به همین دلیل بیشتر کسب و کارها دوست دارند، خدمات خود را به این روش ارائه دهند. به طور مثال، اسنپ و تپ سی بسیار موفق عمل کرده اند و همچنین اپلیکیشن های فروش بلیط، هتل و تور نیز نشان داده اند که موفق عمل کرده اند. اگر فرد خلاق و ایده گرایی باشید و همچنین به زبان جاوا اسکریپت مسلط باشید، ساخت و طراحی اپلیکیشن یک فرصت ویژه برای کسب درآمد است.

همچنین می توانید فریمورک را بهبود دهید و کسب درآمد کنید. امروزه بهبود فریمورک ها و ارائه کتابخانه های حرفه ای توسط برنامه نویسان یک راه مطمئن و جذاب برای کسب درآمد است. اگر می خواهید در این حوزه کار کنید ابتدا باید فریمورک های مختلف را به خوبی بشناسید و کتابخانه های حرفه ای را طراحی کنید و به فروش برسانید. 

روش دیگر کسب درآمد از طریق جاوا، فریلنسری یا آزاد‌کار است. به بیان دیگر شما می توانید به طور مستقل و بدون استخدام شدن در شرکتی  به صورت مستقل، پروژه‌ای را انتخاب کنند و روی آن کار کنند. امروزه فریلنسری از پرطرفدارترین راه‌ های کسب درآمد از طریق برنامه نویسی جاوا است.

همچنین می توانید پس از آن که در جاوا اسکریپت حرفه ای شدید به عنوان یک بلاگر برنامه نویس در یوتیوب یا اینستاگرام فیلم های آموزشی درست کنید و درآمد خوبی به دست آورید. آینده کاری زبان برنامه نویسی جاوا اسکریپت بسیار روشن است. اگر بخواهم جایگاه این زبان برنامه نویسی را در آینده پیش بینی کنم باید به شما اطمینان دهم که نه تنها زبان برنامه نویسی جاوا اسکریپت در آینده حذف نمی شود، حتی جایگزینی هم برای آن پیدا نمی شود. تعدادی از زبان های برنامه نویسی و سیستم عامل ها توسط این زبان توسعه داده شده اند. بسیاری از سایت ها و زبان های برنامه نویسی بدون جاوا اسکریپت، عملا از کار می افتند. بسیاری از متخصصان حوزه توسعه نرم افزار پیش‌ بینی کرده اند که جاوا به یکی از پر کاربرد‌ترین زبان‌ های برنامه نویسی در جهان تبدیل می شود.  

سخن پایانی

برای آموزش زبان برنامه نویسی جاوااسکریپت زمان را از دست ندهید و همین حالا اقدام کنید. به شما پیشنهاد می کنم آموزش پروژه محور انتخاب کنید تا با تمرین و تکرار با تمام نکات ریز و درشت آن آشنا شوید. بعد از مشاهده این آموزش می توانید خودتان پروژه را بسازید و سپس آن را به روش خودتان، دوباره بازسازی کنید. همچنین می توانید با افزودن ویژگی های جدید یا استفاده از روش های مختلف تکنیک های مختلفی را یاد بگیرید. با انجام پروژه و مثال های مختلف می فهمید که آیا واقعا مفهوم آموزش را فهمیده اید. آموزش پروژه محور شما را با چالش های گوناگون رو به رو می کند.در همین راستا وبسایت هوشمندان با تهیه و ارائه فیلم آموزشی مقدماتی تا پیشرفته جاوا اسکریپت توانسته گام بلندی در توانمندسازی و مهارت سازی کاربران و علاقه مندان بردارد. 

 

داستان عجیب دو تریدر برتر تاریخ که شما را شوکه میکندبهترین از نظر کاربران
داستان عجیب دو تریدر برتر ...
چرا باید یک عکاس شویمآخرین پست
چرا باید یک عکاس شویم