لگو وب سایت هوشمندان
جستجو

چگونه مشکلات کد نویسی را حل می کنید

چرا کد نویسی در زبان برنامه نویسی مهم است؟

همان طور که می دانید، زبان انسان با کامپیوتر دو دنیای متفاوت هستند و نمی توانند یکدگیر را بفهمند مگر به کمک کد نویسی. به زبان ساده تر کامپیوتر بر اساس کدها دستورات مربوطه را انجام می دهد. در واقع تبدیل اطلاعات و اجرای دستورات به زبان کامپیوتر توسط کدها انجام می شود. کد نویسی تنها راهی است که ما می توانیم با استفاده از آن با کامپیوتر ارتباط برقرار کنیم و به ما کمک می کند تا نرم افزارهای گوناگون، سیستم عامل و اپلیکیشن های مختلف را بسازیم. پس تکنیک کدنویسی و رفع مشکلات آن برای برنامه نویسان یک امر حیاتی است. بنابراین ممکن است که زمانی که مشغول برنامه نویسی هستیم در کد نویسی به مشکل برخورد کنیم. امروزه با توجه به گسترش دنیای برنامه نویسان و ایجاد ارتباط با آن ها به راحتی می توانید مشکل کد نویسی خود را حل کنید. البته مشورت با افراد با تجربه، یکی از راه های حل مشکل کد نویسی است. راه های دیگری نیز وجود دارد که در ادامه با آن آشنا می شوید. 

یک کد نویس حرفه ای چگونه کد نویسی می کند؟ 

یک کدنویس حرفه ای تهدیدها را به فرصت تبدیل می کند. خسته نمی شود و یک برنامه نویس مقاوم است تا به نتیجه دلخواه در کدنویسی نرسد دست از تلاش بر نمی دارد. روحیه جنگنده ای دارد و تمام ذهن خود را بر روی کدنویسی متمرکز می کند. همچنین تمام سعی خود را می کند که نکات زیر را فراموش نکند و در مسیر کدنویسی، آن ها را رعایت کند. 

قبل از کد نویسی برنامه ریزی می کند تا کمتر دچار خطا شود و زمان کمتری هدر دهد.

کنجکاو است و یادگیری خود را محدود نمی کند. دانش کدنویسی خود را بروز می کند و از تجربیات دیگران استفاده می کند حتی اگر ماهرترین کد نویس هم باشد باز هم خود را به چالش می کشد.

کد نویس حرفه ای حتما با اصطلاح Spaghetti Code آشنا است و تمام سعی خودش را می کند که کدهایی که می نویسد، ساختار پیچیده و درهمی نداشته باشد و همواره از ابتدای پروژه، کدنویسی صحیح و مرتبی دارد. 

یک کد نویس حرفه ای مسئولیت کد نویسی خود را به عهده می گیرد و تمام سعی خود را می کند تا کیفیت کدنویسی خود را افزایش دهد.

 همچنین یکی از مهم ترین تکنیک کد نویسی، رعایت نام متغیر است. بهتر است از نام های رمزی استفاده نکنید که هنگام ویرایش کدها در زمانی دیگر، با متغیرها و کاربرد آن آشنا باشید و به دردسر نیفتید. کدنویسی به زبان روان و ساده کار شما راحت تر می کند. هرچه ساده تر بنویسید، هدف خود را بهتر نشان می دهید. هرچه کدها را وضح تر بنویسید، کمتر به کامنت نیاز پیدا می کنید.

کدهایی را می نویسد که بتواند به بهترین شکل ممکن آن ها را مدیریت کند. 

در کدنویسی منظم است و کدهایش را دسته بندی می کند تا بدون اتلاف وقت به آن ها دسترسی داشته باشد.

 مهم ترین و کاربردی ترین راه برای تبدیل شدن به یک کدنویس حرفه ای، تمرین و تکرار است. انجام پروژه های مختلف به روش های گوناگون است که افراد را حرفه ای می کند.

کد برنامه نویسان مطرح را مطالعه می کند و با جستجوی پروژه های متن باز، با کدنویسی های مختلف آشنا می شود و آن ها را تمرین می کند. پروژه های اوپن سورس نکات مهمی آموزش می دهند و می توانند افراد را به یک کدنویس حرفه ای تبدیل کنند.

بازسازی کد(Refactor) در کدنویسی بسیار مهم  و کاربردی است. اگر کدی پیچیده بود و نیاز به توضیح بیشتر داشت، یک کدنویس حرفه ای آن را بازسازی می کند. ویرایش و بازسازی کدها در بلند مدت، مهارت افراد را زیاد می کند.

عوامل بالا نشان می دهد که برای تبدیل شدن به یک کدنویس ماهر و حرفه ای راه زیادی در پیش دارید اما مسیر راه ساده و روشن است بنابراین به راحتی می توانید از همین امروز شروع کنید. 

حل مشکلات کدنویسی در کمترین زمان ممکن

در ابتدای کار سعی کنید مشکل کار را بفهمید. با کشف مشکل می توانید ورودی ها و خروجی های احتمالی را نیز شناسایی کنید و راه حل آن را سریع تر پیدا کنید. همچنین می توانید از پروژه ها و کدهایی که در گذشته نوشته اید استفاده کنید. علاوه بر این می توانید از راه حل های زیر هم کمک بگیرید. 

بهترین دوست و همکار شما در حل مشکلات کدنویسی استفاده از گوگل و سایت Stackoverflow.com  است. برنامه نویسان در حل مشکلات خود استفاده زیادی از استوک اورفلو می کنند. 

داکیومنت زبان مربوطه را بخوانید. داکیومنت خوانی برای برنامه نویسان بسیار اهمیت دارد. برای داکیومنت خوانی بهتر است به جای خواندن تمام متن به نکاتی که مورد نیاز شما است دقت کنید. البته به شما پیشنهاد می کنم اگر می خواهید در حوزه برنامه نویسی موفق شوید حتما از یادگیری زبان انگلیسی غافل نشوید.

از یوتیوب استفاده کنید. امروزه بسیاری از فیلم های یوتیوب آموزش های رایگان و با کیفیتی را به کاربران ارائه می دهد. کانال های زیادی در یوتیوب می تواند در آموزش برنامه نویسی و همچنین حل مشکل کدنویسی به شما کمک کنند. آموزش های حرفه ای که به ریزترین نکات در کدنویسی نیز اشاره کرده اند. پرورش قدرت تفکر و حل مسئله دو عامل مهم در کدنویسی و حل مشکلات آن است که با مشاهده و استفاده از کانال های معتبر آموزش برنامه نویسی روز به روز در شما تقویت می شود.  

از افراد با تجربه کمک بگیرید. مشورت و استفاده از توانایی ها و تجربیات دیگران همیشه جواب داده حتی در حل مشکلات کد نویسی. برنامه نویسان با تجربه ممکن است نکاتی را به شما یادآوری کنند که به راحتی مشکل کدنویسی شما را رفع کند و یا جرقه ای در ذهن شما به وجود بیاورد و شما را از بن بست نجات دهد. همیشه روی کمک افرادی که قبلا این راه را رفته اند حساب کنید.

سخن پایانی

یادگیری کد نویسی به هوش نیاز ندارد بلکه به پشتکار و تمرین نیاز دارد. با دانشی اندک در ریاضی و تسلط کافی در زبان انگلیسی و استفاده از آموزش های معتبر پروژه محور می توانید به یک کدنویس حرفه ای تبدیل شوید. بنابراین اگر در ریاضی ضعیف هستید اما به کدنویسی علاقه مند هستید باز هم می توانید رویای خود را دنبال کنید. اما بهتر است زبان انگلیسی خود را قوی کنید تا بتوانید از تجربیات بهترین برنامه نویسان دنیا استفاده کنید. عدم تسلط کافی بر زبان انگلیسی دایره آموزشی یک کدنویس و یا برنامه نویس را محدود می کند. امروزه محدودیت های آموزشی افراد را زودتر از آنچه تصور کنند از میدان رقابتی خارج می کند. بنابراین اگر می خواهید در حوزه برنامه نویسی و کدنویسی حرفی برای گفتن داشته باشید حتما زبان انگلیسی خود را قوی کنید. برنامه نویسان و کدنویسان حرفه ای به جای استفاده از هوش بالا، تمرین می کنند، یاد می گیرند، وخود را با چالش های جدید رو به رو می کنند. 

 

داستان عجیب دو تریدر برتر تاریخ که شما را شوکه میکندبهترین از نظر کاربران
داستان عجیب دو تریدر برتر ...
چرا باید یک عکاس شویمآخرین پست
چرا باید یک عکاس شویم