لگو وب سایت هوشمندان
جستجو

پرستاشاپ چیست

آشنایی با پرستاشاپ

امروزه کسب و کارهای آنلاین پیشرفت زیادی کرده است، بنابراین هر کسب و کاری به یک وبسایت نیاز دارد تا بتواند محصولات خود را در آن به فروش برساند. با ایجاد وبسایت، مشتریان زیادی از دور و نزدیک با محصولات و خدمات شما آشنا می شوند. همچنین افرادی که به هر دلیلی نمی توانند برای فروش محصولات خود مکانی داشته باشند، با طراحی یک وبسایت منحصر به فرد با استفاده از پرستاشاپ می توانند یک فروشگاه آنلاین ایجاد کنند و بدون نگرانی از اجاره ماهیانه به کسب و کار خود بپردازند. شایان ذکر است که طراحی وبسایت در دوره شیوع بیماری کرونا کمک بسزایی به صاحبان کسب و کار کرده و توانسته ضرر و زیان مالی فروشگاه ها، شرکت ها و کسب و کارهای خانگی را کاهش دهد. با ایجاد یک وبسایت افراد می توانند محصولات و خدمات خود را بدون محدودیت زمانی و مکانی به فروش برسانند. ساخت یک وبسایت قدرتمند در کمترین زمان ممکن نیاز به یک متخصص برای طراحی وبسایت دارد که ممکن است هزینه ی زیادی برای صاحبان کسب و کار داشته باشد. اما می توانید با آموزش طراحی پرستاشاپ در زمانی کوتاه و بدون هیچ گونه هزینه ای برای خود وبسایتی طراحی کنید. برنامه‌ های متعددی از جمله برنامه های تحت وب و برنامه هایی با قابلیت نوشتن کد، برای ساخت وبسایت وجود دارند که ما در این مقاله قصد داریم به معرفی برنامه تحت وب که از تمامی برنامه‌ های ایجاد وبسایت، کاربرد راحت تری دارد بپردازیم تا بتوانید با دانشی کم، مهارت طراحی سایت در کوتاهترین زمان و با کمترین هزینه یک وبسایت فروشگاهی برای خود ایجاد کنید.

اولین نسخه پایدار این فروشگاه ساز در ۲۰ فوریه سال ۲۰۰۸ میلادی منتشر شد. PrestaShop  یک برنامه ی رایگان، متن باز و تحت وب است که برای دانلود و استفاده ی آن نیازی به پرداخت هزینه ندارید. اما متن باز بودن آن مزایا و معایبی نیز دارد. ممکن است هکرها امنیت وبسایت شما را تهدید کنند. همچنین پرستاشاپ با زبان php و mysql طراحی و برنامه نویسی شده که با نصب این برنامه بر روی هاست می توانید از آن استفاده کنید. برای استفاده از هاست باید آن را بخرید. همچنین برای خرید دامنه نیز باید هزینه ای دیگر بپردازید. البته با استفاده از برنامه هایی مانند xamp , wamp نیز می توانید بدون هیچ هزینه ای دموی سایت خود را مشاهده کنید. در PrestaShop  هم مانند سایر سیستم های فروشگاه ساز  مانند ورد پرس  و Joomla می توانید از قالب های مختلفی برای ایجاد صفحات خود استفاده کنید. همچنین با کد نویسی، افزونه های آماده قالبی را نیز ایجاد کنید. در PrestaShop  افزونه و یا پلاگین هایی وجود دارد که می توانید با استفاده از آن ها امکاناتی را به سایت خود اضافه کنید. در پرستاشاپ برای نصب قالب یا افزونه، ممکن است دچار محدودیت در حجم آپلود شوید، اما خوشبختانه افزایش حجم آپلود در پرستاشاپ امکان پذیر است. همچنین برای جلوگیری از مشکلات خرید می توانید یک پشتیبان برای وبسایت خود استخدام کنید. 

مزایای پرستاشاپ 

پیش از این به مزایای طراحی وبسایت با وردپرس پرداختیم در ادامه به مزایای PrestaShop می پردازیم.

PrestaShop  فارسی سازی شده است و کاربران فارسی زبان به راحتی می توانند از آن استفاده کنند.

با ایجاد وبسایت می توانید آن را برای تمامی کشورها فعال کنید تا همه بتوانند از محصولات و خدمات شما استفاده کنند و یا می توانید آن را به یک‌ کشور خاص اختصاص دهید.

پرستاشاپ دارای قالب های متنوعی می باشد که می توانید به طور کاملا رایگان از آن ها استفاده کنید.

همچنین شما می توانید با نصب افزونه مورد نظر از درگاه های پرداخت مختلفی استفاده کنید.

نسبت به تمامی فروشگاه ساز های تحت وب، مدیریت و‌ استفاده از آن بسیار ساده تر است.

همچنین شما می توانید در وبسایت خود کد تخفیف قرار دهید ویا جشنواره ی تخفیف برگزار کنید.

در پرستاشاپ می توانید برای محصولات خود عکس هایی با قابلیت گالری اضافه کنید.

همچنین خریداران می توانند محصولات را نقد و بررسی کنند.

کاربران می توانند با نصب پلاگین های مورد نصب، قابلیت های پرستاشاپ خود را افزایش دهند. پرستاشاپ نیز دارای افزونه های بسیار زیاد و رایگانی می باشد.

این سیستم به طور منظم اپدیت می شود و اپدیت ها را به شما یادآوری می کند.

سخن پایانی

کسب و کارهای الکترونیکی و ضرورت آن در دنیای مدرن، افراد زیادی را به استفاده از انواع سیستم های ساخت فروشگاه اینترنتی تشویق کرده است. بنابراین قابلیت‌ های خاص و ویژه پرستاشاپ کمک زیادی به پیشرفت آن در طی این سال ها کرده است. این قابلیت ها شامل پشتیبانی از سایت های چند زبانه و همچنین توانایی استفاده از چند واحد پول در فروشگاه ها است که در کشورهای اروپایی اهمیت زیادی دارد. تیم پرستاشاپ پس از انتشار نخستین نسخه آن، در نسخه‌ های بعدی امکانات جدیدی را عرضه کرد و توانست خود را با آخرین استانداردهای برنامه‌ نویسی و طراحی صفحات وب منطبق کند. مشتریان پرستاشاپ با ارتقا نسخه خود به آخرین نسخه، می‌ توانند همیشه دارای آخرین تکنولوژی های طراحی وب، سئو و فروشگاه‌ های اینترنتی باشند. این ویژگی توانسته تعداد کاربران PrestaShop  را افزایش دهد.

حال که با سیستم فروشگاه ساز پرستاشاپ بیشتر آشنا شدید به شما پیشنهاد می کنیم در وبسایت هوشمندان،آموزش رایگان پرستاشاپ را مشاهده کنید.

داستان عجیب دو تریدر برتر تاریخ که شما را شوکه میکندبهترین از نظر کاربران
داستان عجیب دو تریدر برتر ...
چرا باید یک عکاس شویمآخرین پست
چرا باید یک عکاس شویم