لگو وب سایت هوشمندان
جستجو

ساخت یک وبسایت قدرتمند در کمتر از 30 دقیقه

شما هم می توانید وب سایت خود را خیلی سریع بسازید

در حال حاضر از جمله مهمترین فاکتورهای موفقیت در هر کسب‌ و کاری، علاوه بر داشتن یک وبسایت  کاربردی و قدرتمند، بهینه سازی زمان ساخت آن وبسایت است، تا با ساخت یک وبسایت قدرتمند در کمترین زمان ممکن، بهترین نتیجه را داشته باشیم.

ساخت سایت با وردپرس در کمتر از یک ساعت انجام می‌پذیرد حتی می توان گفت کمتر از 30 دقیقه! که این مورد شگفت انگیز است.  اما ورد پرس مزایای بسیار دیگری نیز دارد که میتوانید در مقاله  مزایای طراحی سایت با استفاده از وردپرس مطالعه نمایید. ما در این مقاله به شما اقدامات اولیه جهت طراحی سایت با وردپرس در کمترین زمان ممکن را آموزش خواهیم داد تا کسب‌کارتان را در اینترنت به خوبی معرفی کنید و درآمدتان را چندین برابر نمایید.

وردپرس یک سیستم مدیریت محتوا می‌باشد که تمامی نیاز های  شما را برای ساخت یک وبسایت قدرتمند برآورده می‌کند. اگر بخواهید با این مدیریت محتوای بیشتر آشنا شوید؛ دیجیتال مارکتینگ در مدیریت محتوای وردپرس را مطالعه نمایید.

دلیل انتخاب این مدیریت محتوای قدرتمند به عنوان یکی از بهترین سیستم مدیریت محتوا در حال حاضر دنیا را بطور خلاصه در چند خط توضیح می دهیم:

1- مدیریت محتوای وردپرس  کاملا رایگان است!
2 یک سیستم منبع باز (open source) می‌باشد.
3- امکان طراحی هر نوع قالب وبسایتی بدون یک خط کدنویسی امکان پذیر است!
4- انعطاف پذیری زیادی دارد
5- یک سیستم سریع، بهینه و امن
6- ابزار های رایگان زیادی برای بهینه سازی متور های جستوجو دارد

مراحل ساخت وبسایت قدرتمند با مدیریت محتوای وردپرس

همان طور که قبلا نیز اشاره شد، برای ساخت این وبسایت قدرتمند با مدیریت محتوای وردپرس باید چندین قدم بسیار ساده و سریع را طی کنیم  تا به ساخت یک وبسایت قدرتمند برسیم.

 انتخاب نام وبسایت (دامنه سایت)

اولین قدم در ساخت سایت با وردپرس انتخاب نام دامنه یا نام وبسایتی است که قصد راه اندازی ان را دارید؛ انتخاب نام سایت یکی از بخش‌های جذاب و مهم این پروسه است که معمولا کمتر برای آن زمان گذاشته می‌شود.

معیار های انتخاب سایت خود مقاله ای جداگانه را می طلبد اما بطور خلاصه، دامنه سایت باید مختصر باشد، از نظر نوشتاری براحتی از گفتار به نوشتار تبدیل شود و بطور کلی به کسب و کار شما و زمینه فعالیت شما ارتباط خوبی داشته باشد.

 تهیه دامنه و میزبانی وب(هاست)

همان طور که بیان شد، نام و دامنه وبسایت بیان کننده هویت اصلی وبسایت است پس حتما در انتخاب آن دقت داشته باشید. اما بعد از انتخاب دامنه، نوبت به خرید آن و خرید سرویس میزبانی وب (هاست) می‌رسد.

منظور از هاست، فضایی است که اطلاعات و محتویات سایت شما در آن ذخیره می شود. این موضوع دقیقا همانند ذخیره اطلاعات در کامپیوتر شخصی شما است. با این تفاوت که با تهیه هاست،  دسترسی کابران از هر نقطه‌ای به وبسایت شما امکان پذیر خواهد شد و فقط نیاز است که شما دامنه خود را به هاست‌تان متصل کنید.

البته شما باید قبل از آنکه خریدی انجام دهید حتما هاست ها را بررسی کرده و ویژگی های هاست مناسب را به خوبی بشناسید. چرا که خرید یک هاست وردپرس مناسب، یکی از مهم‌ترین کارهای پیش از شروع ساخت سایت با وردپرس است.  تا از نظر سرعت و کیفیت خدمات به کاربران خود دچار مشکلات احتمالی نشوید.سایت های معتبر برای خرید هاست به شرح زیر هستند.

سایت سرور.آی آر (server.ir)

سایت ایران سرور

سایت ایران هاست

 نصب وردپرس

پس از تهیه هاست و دامنه از یک شرکت‌ سرویس دهنده معتبر، میتوانید سیستم مدیریت محتوای وردپرس را در هاست خود نصب کرده و اقدام به طراحی سایت با وردپرس کنید.

حال برای تصب ودرپرس بر روی هاست خود اقدامات زیر را انجام دهید:

1- یک دیتابیس به نام دلخواه خود بسازید

2- فایل های نصب مدیریت محتوای وردپرس را از این وبسایت  که وبسایت رسمی وردپرس است، دانلود و بر روی هاست خود بارگذاری نمایید.

3- فایل Installer.php را اجرا کرده و مراحل نصب را انجام دهید(مثال مسیر اجرای فایل: www.YOURDOMAIN.com/Installer.php می باشد).

به شما تبریک می گوییم شما نصب وردپرس را انجام دادید، قدم بعدی آشنایی با تنظیمات کلی مدیریت وردپرس می باشد که در ادامه به طور کامل توضیح داده شده است.

 تنظیمات وردپرس

آدرس ورود به پنل مدیریت وردپرس در حالت پیش فرض www.YOURDOMAIN.com/wp-login.php می باشد، و پس از وارد کردن نام کاربری و رمز عبور که قبلا وارد کردید به منو مدیریت وردپرس وارد می شوید.

آشنایی با پیشخوان وردپرس

پیام خوشامدگویی : در این بخش بعضی از  قسمت‌های با اهمیت صفحه مدیر به عنوان لینک‌های میانبر و سریع ذکر شده‌اند؛  این‌ها معمولاً میانبرهای شما برای تولید محتوا، آمارها و ساخت سایت با وردپرس هستند.
نوشته‌ها : برای نگارش نوشته ها، مقاله ها  و هر نوع مطلبی در سایت باید به این قسمت مراجعه کنید.
رسانه : تصاویر و سایر پرونده‌های رسانه‌ای را در اینجا بارگذاری مدیریت کنید.
برگه‌ها : برای ساخت صفحه ها و زیر صفحه ها باید از این قسمت استفاده کنید.
دیدگاه‌ها : در این قسمت می‌توانید نظرات کاربران خود را مدیریت  کنید.
نمایش : طراحی ظاهری سایت، بارگذاری و انتخاب قالب و سفارشی سازی سایت در این قسمت قرار دارد
افزونه‌ها : در این بخش می‌توانید افزونه‌های خود را نصب و فعالسازی کنید. افزونه‌ها به شما کمک می‌کنند تا قابلیت‌های سایتتان را افزایش دهید.
کاربران : در این قسمت می‌توانید حساب‌های کاربری سایت‌تان را مدیریت کنید
تنظیمات : در این بخش تنظیمات اصلی از قبیل انتخاب زبان، انتخاب تاریخ، تنظیمات برخی از بخش‌های پیشخوان و …. قرار دارد.
پیکربندی اولیه تنطیمات سایت

انجام تنظیمات دلخواه

 تنظیم پیوندهای یکتا

پیوندهای یکتا شیوه ساختار آدرس‌های صفحات سایت – یا همان URL‌ها – را در سایت شما تعریف می‌کنند. بهترین حالت برای پیوندهای یکتا گزینه نام نوشته ها  است. برای انتخاب این حالت باید به قسمت تنظیمات بخش پیوندهای یکتا رفته و گزینه نام نوشته را انتخاب کنید.

 تنظیمات عمومی‌سازی سایت

برای اینکه کابرانی از تمام نقاط جهان داشته باشید و بتوانند سایت شما را در گوگل جستجو کنند،باید گوگل صفحات سایتتان را در بانک اطلاعاتی خود ذخیره کند، که اجازه آن را باید از قبل به گوگل داده باشید. برای دادن این اجازه در پیشخوان وردپرس به قسمت تنظیمات مراجعه کنید و به بخش نوشتن رفته و اطمینان حاصل کنید که تیک گزینه نمایش در موتورهای جستجو نخورده باشد.

اگه این گزینه فعال باشد، سایت شما دیگر در موتورهای جستجو ذخیره و نمایش داده نخواهد شد و فقط هنگامی سایت شما در دسترس قرار می گیرد که کاربر آدرس کامل سایت را در مرورگر وارد کند.

عنوان وبسایت و معرفی کوتاهی از سایت خود را در وردپرس وارد کنید!

برای انجام قرار دادن یک عنوان و توضیح مختصر در خصوص وبسایت خود به قسمت تنظیمات بروید و در بخش عمومی، در قسمت‌های عنوان سایت و معرفی کوتاه، اطلاعات موردنظر خود را وارد کنید.

تنظیمات نظرات کاربران در سایت

با توجه به سیاست ها و تصمیم شما اینکه آیا می خواهید در وب سایت خود کاربران و مخاطبانتان بتوانند نظرخود را به اشتراک بگذارند یا خیر، میتوانید در صورت لزوم ان را فعال یا غیر فعال کنید.

برای انجام مدیریت بخش نظرات در سایت و اعمال تنظیمات مورد نظرات به بخش گفت‌وگو در تنظیمات پیشخوان وردپرس بروید. در آنجا می‌توانید فعال یا غیر فعال بودن نظرات کاربران را تنظیم کنید و ویژگی‌های دیگری که مدنظرتان است را هم اعمال کنید.

انتخاب منطقه زمانی

با تنظیم صحیح منطقه زمانی، انتشار برگه‌ها و نوشته‌های جدید منظم‌تر خواهد بود. به طور کلی، شما می‌توانید منطقه زمانی را براساسی جایی که در آن قرار دارید تنظیم کنید و یا براساس منطقه مخاطبان هدف خود تنظیم نمایید. هر کدام که برای شما بهتر و منطقی‌تر است را انتخاب کنید.

برای انجام اینکارها به قسمت تنظیمات در منو مدیریت وردپرس رفته و در بخش عمومی منطقه زمانی دلخواه خود را وارد کنید.

انتخاب یک قالب وردپرسی مناسب برای وبسایت

با رشد و توسعه طراحی قالب‌های وردپرسی طراحی سایت با وردپرس فوق‌العاده سریع و کم هزینه شده است. به شکلی که  لازم است شما به سایت‌های فروشنده قالب مراجعه کرده و با تماشای پیش‌نمایشی از قالب‌ها، قالب مدنظر خود را انتخاب و خریداری کنید.

پس از آن در سایتتان آن قالب را بارگذاری می‌نمایید. بدین صورت به همین راحتی و در عرض کمتر از 5 دقیقه ظاهر سایت شما طراحی خواهد شد!

بعد از انتخاب و خرید قالب به قسمت نمایش در مدیریت پیشخوان وردپرس خود بروید و در بخش پوسته دکمه افزودن را بزنید و پوسته تهیه شده را در وبسایتتان بارگذاری نمایید، سپس گزینه نصب و فعال سازی همان قالب  را بزنید.

انتخاب افزونه های وردپرس کاربردی

افزونه یا پلاگین نام ابزارهایی هستند که در ساخت و مدیریت وبسایت با وردپرس استفاده می‌کنید تا ویژگی های وردپرس را افزایش دهید و امکان شخصی سازی سایت برای شما فراهم شود.

به عنوان مثال اگر وردپرس را مانند سیستم عامل بر روی لپ تاپ خود بدانیم، افزونه نقش همان نرم افزار هایی را دارد که شما بر روی سیستم خود نصب می‌کنید تا بتوانید از امکانات بیشتری استفاده کنید. امروزه افزونه‌های بسیار زیادی برای وردپرس ساخته شده است که میتوانید از آنها در هر چه بهتر شدن وبسایت خود بهره مند شوید. یکی از این افزونه ها افزونه سئو در مدیریت محتوای وردپرس است.

نتیجه گیری

شما با انجام تمامی کار های بالا در یک زمان منطقی به ساخت یک وبسایت قدرتمند و کابردی در کمتر از 30 دقیقه می پردازید و پس از آن می توانید با قابلیت ها و مزایایی که در وردپرس وجود دارد، می توانید بالاترین بازده را از اهداف خود در فضای مجازی داشته باشید.طراحی و برنامه نویسی وبسایت، یک حرفه پولساز است.  بنابراین آموزش طراحی قالب وردپرس می تواند یک پیشنهاد عالی برای شما باشد!   

وردپرس مانند دریایی از ابزارها است که هر فرد بنا به نیاز خود از این ابزارها استفاده می کند و از قابلیت های آن بهرمند می شود. 

داستان عجیب دو تریدر برتر تاریخ که شما را شوکه میکندبهترین از نظر کاربران
داستان عجیب دو تریدر برتر ...
چرا باید یک عکاس شویمآخرین پست
چرا باید یک عکاس شویم