لگو وب سایت هوشمندان
جستجو

کدام زبان برنامه نویسی را باید تا قبل از 18 سالگی یاد بگیریم

چرا باید هر چه زودتر برنامه نویسی یاد بگیریم؟

امروزه با توجه به بازار رقابتی و کسب و کارهایی که رو به فراموشی هستند، پدر و مادرها به دنبال سرمایه گذاری مطمئن روی آموزش کودکان خود هستند. آینده شغلی فرزندان یکی از بزرگترین دغدغه های والدین است. بنابراین به دنبال ایجاد زمینه های آموزشی مناسبی هستند تا فرزندان آن ها قبل از 18 سالگی، مهارت هایی را یاد بگیرند که فرصت های شغلی بیشماری دارد. اگر به دنیای کدها علاقه دارید و می خواهید به دنیای صفر و یک قدم بگذارید، سن نوجوانی برای شروع این کار ایده آل است. با آموزش یک زبان برنامه نویسی می توانید در سن کم اولین شغل خود را تجربه کنید و به عنوان یک کارآموز یا برنامه نویس تازه کار(جونیور) مشغول به کار شوید. حتی ممکن است مصمم باشید، که شغل خود را داشته باشید و یک کارآفرین باشید و باید به شما این مژده را بدهم که برنامه نویسی یک کار آفرینی است. با یادگیری زبان برنامه نویسی می توانید به اهداف بزرگ خود در آینده برسید. امروزه بیشتر تکنولوژی ها و فناوری های روز توسط کدها نوشته می شوند. ردپای دنیای برنامه نویسی در همه جا است. در آینده ای نه چندان دور، یادگیری زبان برنامه نویسی همه گیر می شود چون چاره ای نداریم جز این که با تکنولوژی پیش برویم. فرصت های شغلی بسیاری در انتظار برنامه نویسان قرار دارد. هر چه برنامه نویسان حرفه ای تر باشد درآمد آن ها نیز بالاتر است. بنابراین هر چه از سن پایین شروع به یادگیری زبان برنامه نویسی کنید فرصت بیشتری برای تمرین و تکرار دارید. همچنین می توانید، خلاقیت بیشتری را در ساخت اپلیکیشن ها به کار ببرید. در نوجوانی، ذهن بازتری دارید و بیشتر شیفته یادگیری هستید. بنابراین از این فرصت استفاده کنید و تا قبل از این که بخواهید وارد دانشگاه شوید و یا صاحب کسب و کاری شوید، آموزش زبان برنامه نویسی را شروع کنید. می توانید برای آشنایی هر چه بیشتر با بازار کار زبان های برنامه نویسی، مقاله کدام زبان برنامه نویسی آینده شغلی بهتری دارد، مطالعه کنید.  

برای آموزش زبان برنامه نویسی از کجا شروع کنم؟

برای این که به یک برنامه نویس تبدیل شوید به مدرک دانشگاهی مرتبط با علوم کامپیوتر نیازی ندارید. همچنین شروع برنامه نویسی و یادگیری آن برعکس باور بسیاری از افراد که آن را سخت می دانند و  فکر می کنند باید در ریاضیات نابغه باشند، بسیار ساده و آسان است. می توانید با استفاده از ویدیوهای آموزشی با کیفیت، آموزش خود را شروع کنید. البته صرفا دیدن فیلم آموزشی نمی تواند به شما کمک کند بلکه باید به ازای دیدن هر جلسه از فیلم آموزشی ساعت ها تمرین کنید. به طور مثال کد زنی کنید و یا پروژه های مختلف را زیر و رو کنید. کدهای برنامه نویسان مختلف را ببینید و در صورت لزوم از آن ها استفاده کنید. تمرین و تکرار در کدنویسی شما را با چالش های مختلفی رو به رو می کند که همین امر به پیشرفت شما کمک زیادی می کند. همچنین به شما توصیه می کنم، یک حوزه مشخص را برای خود انتخاب کنید و به قول معروف از این شاخه به آن شاخه نپرید و روی یادگیری یک زبان تمرکز کنید.  با توجه به نفوذ مهندسی نرم افزار و هوش مصنوعی در حوزه های مختلف کاری از جمله صنایع، آموزش، بهداشت، ساختمان سازی، هنر و همچنین صنعت سینما موقعیت های شغلی بیشماری در انتظار برنامه نویسان و کدنویسان است. برنامه نویسی، شغلی بروز و با درآمدی بالا است که از نظر تنوع کاری در دنیا بی رقیب است. برای همین تمام تردیدها را کنار بگذارید و از همین امروز یادگیری خود را شروع کنید. یکی از حوزه های کاربردی و بسیار محبوب در حوزه برنامه نویسی، توسعه وب فرانت اند(Front-End) است که یادگیری آن نسبت به سایر حوزه ها آسان تر است. برنامه نویسی وب فرانت اند را می توانید با یادگیری HTML و CSS شروع کنید. آموزش رایگان HTML و CSS در وبسایت هوشمندان می تواند اولین اقدام شما باشد. همچنین در ادامه می توانید از آموزش های پیشرفته و با کیفیت با هزینه ای مناسب از جمله آموزش پیشرفته CSS و آموزش پیشرفته HTML استفاده کنید. بعد از آشنایی با اچ تی ام ال و سی اس اس برای ادامه ی کار و کسب مهارت لازم در شروع برنامه نویسی وب، باید با زبان برنامه نویسی جاوا اسکریپت آشنا شوید و از آموزش مقدماتی تا پیشرفته جاوا اسکریپت بهره مند شوید. برای آشنایی با مفاهیم اولیه و پایه، استفاده از یک آموزش رایگان اما با کیفیت می تواند مسیر راه را برای انتخاب فیلم های آموزشی دیگر در همین حیطه هموار کند و شما را به یادگیری علاقه مند کند و با استفاده از آموزش های پروژه محور به زبانی ساده وادار به تمرین و بررسی توانایی خود خواهید شد. یکی دیگر از محبوب ترین و کاربردی ترین زبان های برنامه نویسی، پایتون است که می توانید، آموزش پایتون را نیز در لیست مهارت هایی که دوست دارید یاد بگیرید قرار دهید. با یادگیری و کسب مهارت در یک زبان برنامه نویسی کاربردی، هر چه زودتر یک مسیر روشن برای آینده کاری خود مشخص کنید. 

آیا یادگیری زبان انگلیسی برای برنامه نویس شدن لازم است؟

همچنین یکی از مهم ترین مهارت هایی که باید تا قبل از سن 18 سالگی یاد بگیریم، زبان انگلیسی است. اهمیت زبان انگلیسی یک امر انکار ناپذیر است. شبکه های مجازی نظیر اینستاگرام، فیس بوک و ... توانسته اند افراد زیادی را از اقصی نقاط جهان به هم نزدیک کند. اگر می خواهید به راحتی با تمام افراد دنیا ارتباط برقرار کنید. زبان انگلیسی یک زبان جهانی است. اگر می خواهید به یک تاجر موفق تبدیل شوید باید در انگلیسی مهارت داشته باشید تا به راحتی با تمام دنیا داد و ستد کنید. از همه مهم تر، یادگیری زبان انگلیسی برای تبدیل شدن به یک برنامه نویس موفق نیز امری کاملا ضروری است. یکی از مهم ترین مزایای تسلط بر زبان انگلیسی این است که شما می توانید از منابع بیشمار انگلیسی در حیطه برنامه نویسی به راحتی استفاده کنید. داکیومنت خوانی و یا استفاده از یوتیوب برای شما راحت و آسان خواهد بود. همچنین می توانید با تمام برنامه نویسان حرفه ای و موفق در سراسر دنیا ارتباط برقرار کنید و مشکلات خود را در این حوزه حل کنید. حتی می توانید به عنوان یک فریلنسر با شرکت های بزرگ در سراسر دنیا کار کنید و در ادامه یک رزومه قوی برای خود بسازید تا اگر زمانی به فکر مهاجرت افتادید، دغدغه ی بیکاری نداشته باشید. 

سخن پایانی

تاثیر برنامه نویسی در دنیای امروز بر کسی پوشیده نیست. در آینده بسیاری از کسب و کارهای سنتی و قدیمی در حال فراموش شدن است بنابراین باید به فکر کسب مهارتی باشیم که تاریخ انقضا نداشته باشد. مهم ترین و کاربردی ترین مهارت، یادگیری زبان های برنامه نویسی است. در آینده ای نه چندان دور، جایگاه برنامه نویسان ویژه و خاص خواهد بود. آن ها زندگی بشر را روز به روز تغییر می دهند. پس اگر یک برنامه نویس شوید دیگر نگران از دست دادن شغل خود نخواهید بود بلکه صاحب یک شغل شگفت انگیز و درآمد زا خواهید شد. امروزه تسلط کافی در برنامه نویسی حتی از مدرک دانشگاهی نیز مهم تر و پرکاربردتر است. با توجه به اهمیت آن هر چه زودتر زبان برنامه نویسی مورد علاقه خود را پیدا کنید.

داستان عجیب دو تریدر برتر تاریخ که شما را شوکه میکندبهترین از نظر کاربران
داستان عجیب دو تریدر برتر ...
چرا باید یک عکاس شویمآخرین پست
چرا باید یک عکاس شویم