لگو وب سایت هوشمندان
جستجو

برنامه نویسی یک کارآفرینی است

مهارت برنامه نویسی شما را به یک کارآفرین موفق تبدیل می کند!

شاید خیلی از افراد سوالات متعددی درباره برنامه نویسی در ذهن خود دارند. به عنوان مثال آیا زبان های برنامه نویسی علم است یا یک مهارت منحصر به فرد؟  آیا به دنبال کسب و کار جدید هستید؟ آیا نیازمند استقلال مالی و استقلال کاری هستید؟ آیا به دنبال شغل دوم و یا شغل موازی هستید ؟ و می خواهید کسب و کار کوچک و یا کسب و کار بزرگی سازماندهی کنید ؟ آیا به دنبال کسب مهارت و علم آموزی هستید؟ آیا می خواهید همانند افراد موفق و کارآفرین جهان، مانند بیل گیتس ثروتمندترین مرد دنیا (کارآفرین انقلاب رایانه) ایده ای تحول آفرین داشته باشید و یا مانند ایلان ماسک میلیاردر تغییر دهنده جهان و یا آینده گراترین فرد روی زمین و یا مبتکر و سرمایه گزار شوید و یا همانند مارک زارکر برگ جوانترین میلیاردر این کره خاکی که در شبکه اجتماعی فیس بوک بیش از میلیارد کاربر فعال دارد و سعی دارد مردم جهان را به یکدیگر پیوند دهد.

در این مقاله به یکی از مهم ترین واساسی ترین مدیریت کسب و کارهای عصر امروز می پردازیم و آن برنامه نویسی و کسب مهارت برنامه نویسی است.

امروزه با وجود تکنولوژی و فضای مجازی  و همچنین بازار آشفته و نافرجام اقتصادی بسیاری از مردم به شغل کارآفرینی در فضای مجازی روی آورده اند با توجه به موقعيت روز جامعه و شيوع بيماري واگيردار كرونا و تعطيل شدن بیشتر مشاغل در اين ايام، مردم به شغل دوركاري و اينترنتي درفضاي مجازي روي آورده است. يكي ازشغل هاي پرطرفدار و پردرآمد با توجه به نياز عرضه وتقاضاي مشتريان بازار ،برنامه نويسي، هنر برنامه نويسی، علم برنامه نويسی و يا مهارت برنامه نويسی مي باشد. باتوجه به گستردگي عصرتكنولوژي و پیشرفت روز به روز جامعه و به جهت بهبود روابط بين انسان ها و كامپيوتر یا همان رایانه، عموم مردم به سمت برنامه نويسي می روند که در این مقاله قصد داریم شما را با عنوان و موضوع برنامه نویسی آشنا کنیم.

برنامه نویسی چیست؟

برنامه نویسی یکی از مهارت هایی که مدتهاست مورد استفاده قرار گرفته است. اما امروزه با تغییر سبک زندگی یکی از پرکاربردترین مهارت ها در سطح سازمان ها و یا مجموعه ها ، آشنایی با علم برنامه نویسی است برنامه نویسی هم علم است و هم یک مهارت. برنامه نویسی یکی از شغل های پر مخاطب جهانی به صورت دورکاری و حضوری است که با توجه به آپدیت شدن و به روز سازمان ها و موسسات و حذف بروکراسی نامه نگاری (حذف کاغذ بازی به جهت عوامل زیست محیطی)  بسیار مورد توجه قرار گرفته است. برنامه نویسی نوعی ارتباط است که انسان ها را با ابزارهایی همچون کامپیوتر و یا رایانه آشتی می دهد و باعث می شود با هم ارتباط برقرار کنند. این ارتباط باعث نزدیکی انسان ها با کامپیوترها شده که این امر سطح آموزش و تکنولوژی در دنیا ارتقا می بخشد. بسیاری از کسانی که به کامپیوتر علاقه دارند و از برنامه های کامپیوتری و یا یارانه ای اطلاع کافی دارند و یا دانشجو و یا فارغ التحصیل رشته های مختلف سخت افزاری و یا نرم افزاری و یا رشته  های کامپیوتری هستند  به مهارت آموزش برنامه نویسی روی می آورند و آموزش در برنامه نویسی را به طور جدی دنبال می کنند و در آینده به یک برنامه نویس حرفه ای تبدیل می شوند. لازم به ذکر است یادگیری برنامه نویسی علاوه بر یک مهارت شغلی یک کارآفرینی نیز محسوب می شود و حتی کسانی که هیچ علم و دانش دانشگاهی و یا کلاسیک نداشته باشند تنها با علاقمندی و آموزش می توانند به این مهارت بپردازند.

برنامه نویسی یک نوع علم است و به برنامه نویسی یک فرایند کاری نیز می گویند یعنی روشی است که شیوه انجام کار در یک چهارچوب خاص و روند و تعریفی  شفاف در یک مسیر از پیش رو تعیین شده را دارد که نقطه آغاز آن مشخص است و نقطه پایان آن را نیز می توان تعریف کرد. در مسیر برنامه ریزی باید از الگو  و نما خاصی پیروی کرد و این الگو ممکن است متغیر و ثابت باشد. برنامه نویس چیزی را ابداع و خلق می کند و منطق ابداع خود را گسترش و توسعه می دهد و سپس آن را تحلیل و گسترده می کند که این گستردگی باعث سازماندهی می شود.

کد گذاری یا کد نویسی در زبان های برنامه نویسی چیست؟

در زبان برنامه نویسی به جهت الگوریتم  برنامه نویسی ها از کدینیگ یعنی کد گذاری و یا شماره گذاری تحلیل ها استفاده می شود. همان طور که ما در زمان های کودکی تک تک حروف الفبا را به عنوان زبان مادری به ما اموزش دادند کدینگ کردن حرف و حروف ها در برنامه نویسی مورد تاکید است و هر کد بیانگر یک موضوعی است که به صورت محرمانه در اطلاعات و دیتاهای رایانه ذخیره می شود. این اطلاعات می تواند سری و متوالی می باشد. این کدها در مجموعه ای به نام کتابخانه زبان برنامه نویسی ذخیره می شود. دانش بشریت در زمینه های کد گذاری رشد بسیار چشمگیری داشته است و همین دانش و ارتباطات و تبادل اطلاعات را آسان تر و ایمن تر کرده است. کد گذاری و یا کدینگ فرایندی است که برنامه نویس برای انجام عملیات و برای سازماندهی کردن و یا ثبت و ذخیره دیتاها واطلاعات خود از روش کدینگ استفاده می کند در واقع داده ها و اطلاعات مختلف به وسیله یک سری از نماد ها و نشانه ها و حروف و اعداد کد می شوند و امکان ذخیره سازی،پردازش، انتقال و تفسیر می یابند و به کمک سیستم های اطلاعاتی ساده تر انجام می دهند.روش های بسیار متنوعی جهت کدینگ و یا کد گذاری وجود دارد برخی از این روش ها به صورت استاندارد و در سطح بسیار وسیع و گسترده کاربرد دارد. با برنامه نویسی تمامی ارتباطات و اطلاعات را به صورت یک چالش ذهنی در می آورد و با پردازش این اطلاعات می توان برنامه نویسی را شروع کرد. با چالش کشیدن ذهن خود برای رسیدن به اهداف به خودتان کمک کنید.

مزیت های برنامه نویسی چیست؟

مهارت برنامه نویسی ذهن را خلاق و قدرت تخیل را قوی می کند. این مهارت توانایی صورت بندی مساله به ویژه مهارت شکستن مسئله و انتخاب گزینه بهتر از بین تمام گزینه های ناقص بر مبنای اهداف و تعریف مساله را نیز به شما خواهد آموخت. برنامه نویسی را می توان به عنوان یک شغل کارافرین نیز در نظر گرفت. بسیاری از افرادی که می خواهند استقلال مالی و شغلی در یک کار را به دست آورند به شغل و یا مهارت و علم برنامه نویسی روی می آورند. شغل برنامه نویسی همیشه چشم انداز قدرتمندی به آینده دارد و خود را با جامعه امروزی و جامعه آینده همراه می کند و با آن سازگاری دارد.  یکی از راه های دستیابی به موفقیت هدف گذاری های بلند است با استفاده از از آموزش علم برنامه نویسی می توان مدیریت زمان را انجام داد که آن هم مانند برنامه نویسی یک مهارت است. توانایی تخصیص و طبقه بندی مربعی کارها که فوریت و الویت کار و یا اهمیت کار را نشان می دهد.  با علم برنامه نویسی می توان توانایی ایجاد بلوک های زمانی متمرکز (حذف مزاحمت ها و وقفه ها و قاتلان زمان و تمرکز و استراحت را نشان می دهد .) در برنامه ریزی یک سری دیتاها و اطلاعات را به عنوان دستور به کامپیوتر می دهند و با تحلیل این اطلاعات و دیتاها آن را سازماندهی می کنند. در برنامه نویسی زبان های مختلفی وجود دارد و هر کدام این زبان برنامه نویسی سبک خاصی را پشتیبانی می کندو قابلیت های مختلفی نیز دارند و از شیوه های خطای خاصی نیز استفاده می کنند و هرکدام که برای شرکت ها و یا سازمان ها و مجموعه ها مناسب باشد انتخاب می گردند. برنامه نویسی استفاده موثر از چند کارگی و تقسیم بندی کارهارا نشان می دهد و  می توان با علم و مهارت برنامه نویسی آشنا شد. برنامه نویسی گستردگی آموزش دارد و یک علم بی نهایت محسوب می شود و برای آموزش علم و مهارت برنامه نویسی هر زمان که اقدام کنید دیر نیست و مهارت برنام نویسی همانند دریایی بی کران است که تمامی ندارد و روز به روز کامل تر می شود. زمانی که خود را به عنوان یک برنامه نویسی حرفه ای یافتید آن زمان نقطه اوج پیشرفت شما است. برنامه نویسی برای شما پیشرفت مالی، آموزش و علم را به همره دارد! به طور عامیانه می توان گفت انسان همیشه کمال گراست و این ویژگی موجب می شود روز به روز برای افزایش دانش و مهارت خود تلاش کند و به موفقیت های روز افزون خود بیفزاید. همیشه در جهت موفق تر شدن و رسیدن به آن در تلاش است و همیشه به دنبال حرفه ای کردن خود است.

ساختار اساسی برنامه نویسی چیست ؟

جزئیات برنامه نویسی مختلف و متفاوت است اما در ساختار اساسی برخی مفاهیم ها ثابت به نظر می رسند و در زبان برنامه نویسی یکسان هستند.

ورودی زبان برنامه نویسی همان داده هایی است که از صفحه کلید به عنوان رابط توسط یک فایل یا مموری فراهم میکند.

خروجی زبان برنامه نویسی همان اطلاعاتی است که بر روی صفحه نمایشگر نشان داده می شود و توسط یک فایل به فایل دیگر قابل انتقال است.

محاسبات زبان برنامه نویسی همان اعمال محاسبات اساسی مانند جمع و تفریق و ضرب و تقسیم بر روی داده ها می باشد.

حلقه زبان برنامه نویسی تکرارها را چندین بار به صورت تکراری اعمال می کند با استفاده از تعدادی از متغیر ها انجام می شود.

تحلیل و تعیین بهترین و محبوب ترین زبان برنامه نویسی کدام است کار بسیار مشکلی است زیرا انتخاب بهترین و محبوب ترین زبان برنامه نویسی کاری سخت و غیر ممکن است. هر زبان برنامه نویسی کارایی و بهره وری جدا گانه ای دارد.

سخن پایانی

آموزش بهترین زبان های برنامه نویسی یک هدف منسجم و جامع برای شما است. همچنین پاسخ به این سوال که کدام زبان برنامه نویسی آینده شغلی بهتری دارد می تواند به راحتی از اتلاف وقت و هزینه شما جلوگیری کند. به طور مثال یادگیری زبان های برنامه نویسی متلب، سی شارپ و یا زبان برنامه نویسی R می تواند مهارت برنامه نویسی شما را افزایش دهد. شما می توانید از همین امروز جهت اموزش زبان های برنامه نویسی برنامه ریزی کنید و مهارت برنامه نویسی خود را بالا ببرید. بنابراین فیلم های آموزشی زبان های برنامه نویسی زیر به شما پیشنهاد می شود.

آموزش پایتون

آموزش ویدیویی پایتون در قالب پروژه مدیا پلیر

آموزش یادگیری ماشین با استفاده از R و Python

داستان عجیب دو تریدر برتر تاریخ که شما را شوکه میکندبهترین از نظر کاربران
داستان عجیب دو تریدر برتر ...
چرا باید یک عکاس شویمآخرین پست
چرا باید یک عکاس شویم