لگو وب سایت هوشمندان
جستجو

معرفی و مقایسه نرم افزارهای fieldcare و pactware در پروتکل هارت

معرفی نرم افزارهای pactware  و fieldcare

نرم افزارهای pact ware  و field care  دو نرم افزار اساسی و عمومی در پروتکل هارت هستند. در این مقاله قصد داریم ان دو نرم افزار را معرفی و سپس به برسی تفاوت های این دو نرم افزار بپردازیم.

نرم افزار fieldcare  در پروتکل هارت

 FieldCare یک نرم افزار بر اساس  فناوری FDT / DTM است و به شما این امکان را می دهد تمامی وظایف، از تنظیمات دستگاه گرفته تا مدیریت دارایی کارخانه  خودتان انجام دهید. 

مزایای نرم افزار fieldcare

نرم افزار fieldcare با کتابخانه کاملی از DTMS (مدیر نوع دستگاه)  تجهیز شده که برای عملکرد همه دستگاه های زمینه Endress + Hauser ، دارای CommDTM برای پروتکل های HART ، PROFIBUS ، FOUNDATION Fieldbus ، IO-Link و Endress + Hauser مجاز است.

این نرم افزار روی همه ی گت وی های  شخص سوم، محرک ها ، سیستم های ورودی و خروجی از راه دور و سنسورهای پشتیبانی از استاندارد FDT کار می کند.

عملکردی  کامل برای همه دستگاه های Endress + Hauser و شخص سوم با DTM  را تضمین می کند و مشخصات عمومی را برای هر دستگاه فیلد باس شخص سوم که فروشنده DTM ندارد ارائه می دهد.

پروتکلHART و FOUNDATION Fieldbus و همچنین دستگاه های زمینه IO-Link  را بدون نیاز به  DTM ،  با استفاده از فناوری iDTM ادغام می کند.

اسکن ، شناسایی ، اختصاص DTM ها و افزودن دستگاه ها به شبکه به صورت خودکار، کار مهم دیگری است که با استفاده از نرم افزار field care  امکان پذیر است.

اتصال به ابزار مدیریت  Endress + Hauser (LCM) را فعال می کند.

نرم افزار  pactware در پروتکل هارت

PACTware یک نرم افزار برای کارکرد آسان دستگاه های زمینه اتوماسیون است. این نرم افزار یک نرم افزار عمومی در پروتوکل هارت است  این نرم افزار با قابلیت پشتیبانی از کتابخانه همه برند های ابزار دقیق که مجهز به پروتکل هارت هستند، برقراری ارتباط با تجهیزات هارت را برای ما راحت کرده است.

بوسیله کتابخانه dtm  در نرم افزار pact ware میتوان اطلاعات تمامی دستگاه ها مجهز به هارت به این نرم افزار اضافه نمود و براحتی این تجهیزات را کالیبره و تنظیم کرد، این نرم افزار  بعلت نداشتن محدودیت بسیار کارامد و راحت است.

نحوه نصب و راه اندازی نرم افزار Pactware

این نرم افزار روی ویندوزهای 7-8-8.1-10 تست شده و مشکلی گزارش نشده است بنابراین به راحتی قابلیت نصب روی این نسخه های ویندوز را دارد.

در گام اول بعد از نصب نرم افزار هارت مودم را متصل میکنم و ارتباط بین هارت مودم و نرم افزار را برقرار میکنیم اگر مشکلی در ارتباط و هارت مودم نباشد ارتباط متصل خواهد شد 

سپس با اضافه کردن کتابخانه dtm تجهیز مورد نظر را به نرم افزار اضافه میکنیم و از نرم افزار این تجهیز را به دیوایس های نرم افزار متصل میکنیم 

بعد از اضافه کردن تجهیز هارت مودم را بصورت صحیح به دستگاه متصل میکنیم 

سپس از منوی نرم افزار اتصال تجهیز را نیز برقرار میکنیم اگر مشکلی در ارتباط نباشد این مرحله نیز بدون مشکل متصل خواهد شد

بعد از اتصال میتوان منوی نرم افزار را مشاهده کرد 

انواع ارتباط با تجهیز

ارتباط آنلاین

در  این نوع ارتباط تمامی اطلاعات بصورت انلاین منتقل میشود و هر تغییری بلافاصله در تجهیز اعمال میشود

ارتباط آفلاین

در این نوع ارتباط کاربر ابندار همه تنظیمات را انجام میدهی سپس اطلاعات را بصورت کامل و یکباره به تجهیز منتقل میکند

یکی از ویژگی های این نرم افزار اینئاست که اگر کتابخانه تجهیز موجود نبود میتوان از یک کتابخانه دیجیتال بعضی از اطلاعات تجهیز مانند اندازه گیری جریان خروجی و تعدادی از اطلاعات مهم مشاهده و ویرایش نمود

دیگر پروتکل ها

  • منبع بسته

این نرم افزار سایر پروتکل های منبع بسته مانند پروفی باس  و… را ساپورت میکند و شما میتواند با تجهیزات ارتباطی این شبکه ها از طریق این نرم افزار کنترل و مانیتور کنید

  • منبع باز
  • این نرم افزار در هیچ کدام از پروتکل های منبع باز مانند مدباس کار نمیکند و اصولا برای این پروتکل ها طراحی نشده است

مقایسه نرم افزارهای fieldcare  و pactware

نرم افزار های محدودی در حال حاضر در زمینه هارت فعالیت میکنند ولی همین تعداد محدود نیز هر کدام بصورت اختصاری مختص برند خود میباشد به عنوان مثال نرم افزار field care مختص برند E&H میباشد ولی نرم افزار pact ware این محدودیت را ندارد  و مختص برند خاصی نیست و فقط کافی است کتابخانه برند مورد نظر را نصب نمود تا بصورت خودکار به این نرم افزار اضافه گردد. بنابراین به طور کلی میتوان گفت تفاوت این دو صرفا محدودیت در برند است.

داستان عجیب دو تریدر برتر تاریخ که شما را شوکه میکندبهترین از نظر کاربران
داستان عجیب دو تریدر برتر ...
چرا باید یک عکاس شویمآخرین پست
چرا باید یک عکاس شویم