لگو وب سایت هوشمندان
جستجو

منظور از کتابخانه زبان برنامه نویسی چیست

کتابخانه زبان برنامه نویسی 

هدف ما در این مقاله معرفی کتابخانه های زبان برنامه نویسی است. تا چه میزان با کتابخانه های زبان برنامه نویسی آشنا هستید؟  کتابخانه زبان برنامه نویسی به چه معناست؟

باتوجه به گستردگي عصرتكنولوژي و ارتباطات و پیشرفت روز به روز جامعه و به جهت بهبود ارتباط بين انسان ها و كامپيوتر یا همان رایانه ، عموم مردم روي به برنامه نويسي می آورند. ساده است که  برای انجام برنامه نویسی باید با زبان برنامه نویسی آشنا شد و زبان برنامه نویسی را یا خلق و ابداع نمود و یا از مراجع و ذی صلاح های معتبر کپی برداری نمود.

 در مقاله ی اهمیت دانش  برنامه نویسی در کارآفرینی  با تعریف برنامه نویسی آشنا شدیم در این مقاله قصد داریم ابتدا مختصری در خصوص زبان های برنامه نویسی توضیح دهیم و سپس تعریفی جامع از کتابخانه های موجود در زبان های برنامه نویسی ارائه کنیم.

زبان ها در تمامی رشته ها متفاوت هستند زبان رنگ ها از سه رنگ اصلی زرد و آبی و قرمز است و زبان ساز و آهنگ یا موسیقی از هفت زبان است یعنی از هفت نت ساخته شده است.زبان مزه ها و چشیدنی ها از چهار مزه اصلی تشکیل شده است.گستردگی زبان برنامه نویسی به دلیل عدم وجود در دنیای واقعی انسان هاست زبان برنامه نویسی در دنیایی متفاوت ساخته می شود. به همین دلیل است که بسیار گسترده و وسیع و نامحدود می باشد. 

زبان برنامه نویسی ،به زبانی میگویند که برای نوشتن برنامه های رایانه ای و یا کامپیوتری مورد استفاده قرار می گیرند. زبان برنامه نویسی  ارتباط بین انسان ها را با کامپیوتر و یا رایانه تسهیل می کند.  زبان برنامه نویسی ساختار های تعریف،تغییر و یا تحلیل داده ها و اطلاعات را کنترل می کند و آن ها را در جریان اجرای سیستم قرار می دهد.

قبل از اینکه تعریفی دقیق از  کتابخانه های زبان برنامه نویسی ارائه کنیم لازم است تا با مفهوم کدینگ کردن زبان برنامه نویسی آشنا شوید.

کدینگ کردن زبان برنامه نویسی

در برنامه نویسی، زبان های مختلفی وجود دارد و هر کدام از این زبان ها،  برنامه نویسی سبک خاصی را پشتیبانی می کند و قابلیت های مختلفی نیز دارند و و از شیوه های خاصی نیز استفاده می کنند، در واقع هرکدام که برای شرکت ها و یا سازمان ها و مجموعه ها مناسب باشد انتخاب می گردند و مورد استفاده قرار می گیرند.

در زبان برنامه نویسی به جهت الگوریتم  برنامه نویسی از کدینیگ یا کد گذاری و یا شماره گذاری تحلیل ها،  روابط و موضوعات استفاده می شود کدینگ کردن حرف و حروف ها در برنامه نویسی مورد تاکید است و می بایست حتما صورت گیرد هر کد بیانگر مبحثی و یا موضوعی است که به صورت محرمانه در اطلاعات و دیتاهای رایانه ذخیره می شود و این اطلاعات می تواند سری و متوالی می باشد و در خود اسرار و گفته های ناگفتنی را پنهان کند.دانش بشریت در زمینه های کد گذاری رشد بسیار چشمگیری داشته است و همین دانش و ارتباطات و تبادل اطلاعات را آسان تر و ایمن تر کرده است و به راحتی می توان به برنامه نویسی پرداخت و برنامه نویسی را به عنوان علم و یا مهارت بهتر و بیشتر از قبل درک کرد.

کد گذاری و یا کدینگ فرایندی است که برنامه نویس برای انجام عملیات و برای سازماندهی کردن و یا ثبت و ذخیره دیتاها واطلاعات خود  استفاده می کند در واقع داده ها و اطلاعات مختلف به وسیله یک سری از نماد ها و نشانه ها و حروف و اعداد کد می شوند و امکان ذخیره سازی، پردازش اطلاعات و انتقال و جابجایی داده ها در آن وجود دارد. روش های بسیار متنوعی جهت کدینگ و یا کد گذاری وجود دارد برخی از این روش ها به صورت استاندارد و در سطح بسیار وسیع و گسترده کاربرد دارد.

کتابخانه زبان برنامه نویسی

مجموعه ای از کدینگ و یا کد گذاری هایی که در یک مجموعه ذخیره سازی و مرتب و سازماندهی می شود را کتابخانه زبان برنامه نویسی می گویند.مجموعه ای که این کدها را در خود ثبت و ذخیره میکند  کتابخانه زبان برنامه نویسی است.

کتابخانه زبان برنامه نویسی توسط برنامه نویسان اسبق و خبره و یا توسعه دهندگان و برنامه نویسان حرفه ای از گذشته جمع آوری و نوشته شده است و در یک محل ذخیره داده ای جمع آوری و یا بایگانی شده است و سایر مخاطبین برنامه نویسی می توانند از آن مجموعه کتابخانه زبان برنامه نویسی استفاده کنند وآن ها را به کار گیرند و  با همدیگر به اشتراک بگذارند. در واقع کتابخانه های زبان برنامه نویسی کار را برای برنامه نویسان ساده میکند و  کاربران تنها با نوشتن چند دستور کوچک به راحتی میتوانند از قابلیت های کتابخانه ها استفاده کنند و طراحی های فوق العاده ای انجام دهند.

در عصر تکنولوژی امروزه زبان های مختلف برنامه نویسی وجود دارد و هر یک از این زبان های برنامه نویسی کتابخانه های متفاوت و مختلف و جذابی دارد و تنوع کتابخانه هر یک از زبان های برنامه نویسی زیاد است و بسیاری از زبان های برنامه نویسی هستند که امروزه بسیار پرکاربرد هستند و مخاطب های خاص خود را دارد و بیشتر از مابقی زبان های برنامه نویسی مورد کاربرد قرار میگیرد.

هریک از کدهایی که در زبان برنامه نویسی نوشته می شود در هر کتابخانه ای برای موضوع و عنوان و مبحث خاصی مورد استفاده قرار میگیرد به طوری که هر کتابخانه خروجی متفاوتی به نسبت کتابخانه زبان برنامه نویسی دیگر دارد.

چرا بهتر است از کتابخانه های زبان برنامه نویسی استفاده کنیم؟

هر برنامه نویسی برای رسیدن به نتایج مطلوب تر و کارآرا تر در خروجی برنامه خود کد هایی را به نمایش میگذارد و هر برنامه نویس جهت برنامه نویسی از کد های مشابه عملکرد برنامه خود استفاده می کند و به کتابخانه برنامه نویسی سری می زند و از کدهای کتابخانه برنامه نویسی استفاده می کند زیرا اگر خود برنامه نویس بخواهد برای برنامه نویسی خود از صفر تا صد شروع به کد نویسی و یا کددینگ اطلاعات کند باید وقت زیادی برای این کار بگذارد  زیرا  باید یک کار را از نو و اول شروع کند. این امر باعث میشود هم مدت زمان بسیار زیادی تلف شود به نحوی می توان گفت دوباره کاری صورت می گیرد و هم ساخت و کدینگ کردن با خطا و اشتباه مواجه هست و بعد از کدینگ کردن می بایست آزمون و خطا صورت گیرد تا خطاها و اشتباهات را به حداقل ممکن برساند بعلاوه دستورات او  می بایست مورد تائید دیگر کاربران و یا برنامه نویسان و یا صاحب نظران و صاحب ایده ها قرار گیرد.

به همین علت ها و دلیل هایی که در متن بالا مورد اشاره گردید بهتر است با توجه به عنوان و موضوع برنامه نویسی به کتابخانه زبان برنامه نویسی مراجعه کرد و از آن زبان ها استفاده نمود. هر برنامه نویسی برای رسیدن به ننتیجه مطلوب در خروجی، از کتابخانه زبان برنامه نویسی استفاده می کند.

لازم به توضیح است تنها با استفاده از کتابخانه برنامه نویسی کار راه نمیفتد و این به معنای موفقیت در برنامه نویسی نیست زیرا برنامه نویس باید با طرز استفاده از کد ها و کدینگ کردن آشنا باشد تا بهترین و موثر ترین کارایی را داشته باشد.

کتابخانه های زبان برنامه نویسی دارای کد های رمز گذاشته ای هستند که توسط برنامه نویسان دیگر جهان نوشته شده است و کتابخانه زبان برنامه نویسی با استفاده از کدهای پیش ساخته شده باعث میشود که ساخت و یا برنامه  برای ما بسیار راحت تر باشد و طراحی سریع تر انجام می شود.

استفاده و یا کپی کردن از اطلاعات و داده های موجود در کتابخانه زبان برنامه نویسی توسط مابقی طراحان و برنامه نویسان بارها انجام شده است و این اطلاعات کتابخانه امتحان درستی و صحیح بودن خود را پس داده اند و این کدها قبلا در زمان های قبل توسط مابقی طراحان و برنامه نویسان استفاده شده و کارایی خود را نشان داده است و کاربران میزان درستی این کدینگ ها تائید می کنند ساده تر می توان گفت کتابخانه های زبان برنامه نویسی امتحان خود را پس داده اند و مورد آزمایش آزمون و خطا قرار گرفته اند و این کتابخانه های زبان برنامه نویسی در سطح جهان شناخته شده است و مورد تایید کاربرد قرار گرفته است و اگر کوچکترین نکته و یا خطایی داشته باشد مسلما مورد انتقاد کاربران قرار می گیرد و ویرایش آن در کوتاهترین زمان ممکن صورت میگیرد و با گذشت چند سال، خطاها و ناسازگاری ها و ارورها مشخص شده و ویرایش ها صورت گرفته است. اکنون این کتابخانه ها با پایداری و ثبات در قدم، اطلاعات را در خود ذخیره دارند و به تمامی کاربران درسطح دنیا و جهان مورد اشتراک قرار می گیرند.

انواع کتابخانه زبان برنامه نویسی 

می خواهیم شما را با برخی از کتابخانه های زبان برنامه نویسی که بیشترین مخاطب و کارایی را دارد را آشنا کنیم.شاید اسم این کتابخانه زبان برنامه نویسی به گوش شما خورده باشد و برای شما آشنا باشد.برخی از کتابخانه های زبان برنامه نویسی به شرح ذیل است: 

  • کتابخانه زبان برنامه نویسی جاوا
  • کتابخانه زبان برنامه نویسی سی شارپ
  • کتابخانه زبان برنامه نویسی سی پلاس
  • کتابخانه زبان برنامه نویسی پایتون
  • کتابخانه زبان برنامه نویسی مطلب

برای آشنایی اولیه با زبان های برنامه نویسی به شما پیشنهاد می گردد ابتدا به کتابخانه های موارد فوق الذکر بالا سری بزنید و اطلاعات و دیتاهایی از نوع عملکرد و محتویات هر یک از کتابخانه های زبان برنامه نویسی بدست بیاورید سپس با برنامه ی سیستمی و سازماندهی شده ای که در ذهن خود دارید و میخواهید به تصویر بکشید مقایسه نمایید نقاط قوت و نقاط ضعف این مقایسه را در کنار هم بگذارید و مورد تحلیل و بررسی قراردهید  و پس از بررسی های پی در پی (ترید آف های مکرر) آنها را در سیستم خود به کار ببرید.

هریک از زبان های برنامه نویسی بالای چندین کتابخانه دارد و هر کدام نسبت به لول بعدی پرثمر تر و کارآمد تر می شود و هریک دیگری را تکمیل تر و شکوفا تر می کند و در برخی از زبان برنامه نویسی هر کتابخانه کاملا با کتابخانه دیگر متفاوت می باشد.

برای مثال زبان برنامه نویسی سی پلاس دارای هفت کتابخانه معروف زبان برنامه نویسی می باشد.زیرا زبان برنامه نویسی سی پلاس در مجموع یک زبان برنامه نویسی سیستمی و عمومی است که اکنون چندین سال است طراحی و شاخته شده است و با گذر زمان و با وجود برنامه نویسان خبره و با انگیزه تکمیل تر و کامل تر شده است و اکنون پس از گذشت چندسال جزء محبوب ترین و پرکاربردترین و بهترین و کارآرا ترین زبان برنامه نویسی دنیا به شمار می آید و این کارایی با توجه به شاخص های جهانی اندازه گیری و قیاس شده است 

تحلیل و تعیین بهترین و محبوب ترین زبان برنامه نویسی کدام است کار بسیار مشکلی است زیرا انتخاب بهترین و محبوب ترین زبان برنامه نویسی کاربرد خاص و جداگانه ای دارد و هر زبان برنامه نویسی کارایی و بهره وری جدا گانه ای را دارد.

داستان عجیب دو تریدر برتر تاریخ که شما را شوکه میکندبهترین از نظر کاربران
داستان عجیب دو تریدر برتر ...
چرا باید یک عکاس شویمآخرین پست
چرا باید یک عکاس شویم