لگو وب سایت هوشمندان
جستجو

معرفی افزونه سئو در مدیریت محتوای وردپرس

پلاگین های کاربردی سئو وردپرس

امروزه ساخت سایت در کمترین زمان ممکن یکی از شگفتی های دنیای تجارت است اما ساخت سایت به منزله تمام شدن تلاش شما و به دست آوردن موفقیت نیست! بلکه شروع استفاده از فرصت ها و ایده های ناب در بهینه سازی وبسایت ها یا به زبان ساده تر موفقیت در سئو است. پیش از این، مقاله هایی در مورد مباحث جذابی، نظیر راه و روش بهبود سئوی یوتیوب و سئو اینستاگرام ارائه شده که نشان از اهمیت سئو در دنیای رقابتی امروز است. بنابراین بهینه سازی وبسایت ها یکی از مهم ترین و به روز ترین, موضوع در عصر تکنولوژی است. یادگیری و کسب مهارت در سئو یکی از مهمترین دغدغه های برنامه نویسان، طراحان وبسایت، بازاریاب ها، صاحبان مشاغل اینترنتی و از همه مهم تر تاجران و کارآفرینان است. آموزش سئو برای این افراد یک امر حیاتی است. اگر شما بهترین و زیباترین سایت فروش محصولات، بهترین دفتر مرکزی با زیباترین دکوراسیون، و یا کامل ترین خدمات را در شرکت خود داشته باشید اما به بهینه سازی سایت خود اهمیتی ندهید نه تنها به دنیای رقابت پا نخواهید گذاشت حتی در کمترین زمان ممکن از گردونه رقابت حذف خواهید شد! این مقاله به بسیاری از سوالات مهم شما پیرامون موثرترین تنظیمات جهت بهبود سئو پاسخ خواهد داد!   

 سایت های وردپرسی بهترین منبع ترافیک برای موتورهای جستجو در بسیاری از جستجوها محسوب می شوند و به واسطه افزونه سئو می تواند ابزار های گوناگونی در اختیار وبمستران مبتدی و حرفه ای قرار دهد.

افزونه های سئو وردپرس بصورت رایگان و پولی در وبسایت وردپرس وجود موجود است، اما همه آنها ابزار های خوبی را در سئو ارائه نمی دهند.

این حجم از افزونه ها می تواند برای وبمسترانی که به تازگی شروع به کار با وردپرس کرده اند و قصد انتخاب افزونه مناسب سئو را دارند، بسیار گیج کننده باشد و آنها را سر در گم کند. در این مقاله به معرفی پلاگین های کاربردی سئو وردپرس می پردازیم تا در گزینش افزونه سئو مناسب برای سایت، بهترین و دقیق ترین تصمیم را بگیرید.

حال به بررسی  10 افزونه کاربردی سئو در وردپرس می پردازیم. 

10 افزونه سئو وردپرس پر کاربرد

1. Rank Math

افزونه Rank Math از جمله پر کاربردی ترین افزونه سئو وردپرس در بازارهای وردپرس است. این افزونه از امکانات فراوان و مدیریت کاربری قابل قبولی تشکیل شده است. پس از نصب چند مرحله ای، داشبورد آن برای شما به نمایش داده می شود تا  به پیاده سازی تنظیمات این افزونه بپردازید.

ویژگی های افزونه Rank math:

1- ازتباط با گوگل سرچ کنسول
2- انجام ریدایرکت های 301، 302، 307، 410 و 451
3- 14 نوع مختلف از اسیکما های استاندارد
4- پیش نمایش صفحات در فیسبوک و توییتر
5- دارای سیستمی برای یافتن صفحات 404 و تعداد دفعات بازدید از آنها است.

2. Yoast SEO

افزونه Yoast SEO دارای بیشترین نصب و دانلود در بین سایر افزونه ها است. این افزونه توسط میلیون ها مدیر سایت، جهت سئو داخلی پست ها و صفحات محصول، مورد استفاده قرار می گیرد.

دلیل محبوبیت این افزونه قابلیت های فراوان آن می باشد از جمله:

1-ویرایش عنوان صفحه

2- ویرایش متای(meta) توضیحات

3- ایجاد نقشه سایت

4- نظیمات مربوط به URL ها

5- ارتباط آسان با گوگل سرچ کنسول و گوگل آنالیتیکس

افزونه yoast با نصب 3 میلیون نسخه رایگان در سایت، بالاترین نصب فعال در بین افزونه های سئو در وردپرس می باشد. افزونه Yoast SEO به آنالیز سئو صفحات داخلی پرداخته و بر اساس کلمه کلیدی اصلی که انتخاب می کنید، به آن امتیاز می دهد.
افزونه Yoast SEO بیشترین قابلیت سازگاری را در بین سایر افزونه ها داراست و به صورت رایگان در دسترس است.

3. SEO Ultimate

افزونه SEO Ultimate دیگر افزونه سئو که افزونه کاملی در وبسایت رسمی وردپرس است و کاملا رایگان می باشد. همانطور که از نام این افزونه برداشت می شود، دارای امکانات فراوانی برای سئو داخلی وب سایت است.

درحال حاضر این افزونه بیش از 200000 نصب فعال دارد و روز به روز نیز بر این عدد افزوده می گردد و به محبوبیت آن در بین وبمستران افزوده می شود. یکی از معایب مهم در این افزونه سئو، نداشتن  پشتیبانی در انجمن وبسایت وردپرس است و برای دریافت پشتیبانی فقط بصورت ایمیلی، ابتدا می بایست نسخه پریمیوم آن را تهیه کنید.

 ویژگی ها نسخه پریمیوم:

1- ویژگی Title tag rewriter که به شما اجازه می دهد که عنوان پست ها را ویرایش کنید

2- ویرایشگر متای توضیحات به شما اجازه می دهد که متای توضیحات را به پست ها، صفحات، دسته بندی ها، الحاقیات، برچسب ها و حتی صفحه اصلی اضافه کنید.

4. SEOPress

با افزونه SEOPress می توانید به ساخت سایت مپ های XML و HTML اقدام نموده و بازدید های کاربران خود را با استفاده از گوگل آنالیتیکس دنبال کنید.

چند ویژگی کاربردی نسخه پریمیوم این افزونه :

1- بردکرامب بهینه شده از نظر سئو و میزان دسترس پذیری آن
2- سایت مپ های ویدئویی و گوگل نیوز
3- انواع مختلفی از اسکیما مارک آپ ها
4- تنظیمات کاملی بر ریدایرکت ها و صفحات 404
5- نشان دادن آمار گوگل آنالیتیکس در داشبورد وردپرس

5. Rankie – WordPress Rank Tracker

این افزونه از افزونه های خریدنی است که به شما کمک می کند تا رنک سایتتان را به ازای یک کلمه کلیدی در نتایج گوگل بهینه کنید.

افزونه WordPress Rank Tracker به بررسی روزانه رتبه سایت پرداخته و آن را در قالب یک گزارش اعلان می کند. همینطور لیستی از کلمات کلیدی مرتبط  که کاربران به دنبال آن هستند، نیز به شما معرفی می کند. این افزونه به طور خلاصه دارای قابلیت های زیر است:

1- ارزیابی در نتایج گوگل به صورت منظم

2- ایجاد گزارشات در قالب فایل PDF بهمراه اجازه دانلود آن

3- پیشنهاد استفاده از کلمات کلیدی

4- استفاده از 4 روش جهت رتبه بندی سایت

5- ثبت روزانه تغییرات رتبه سایت و ارسال ان به ایمیل مدیر سایت

6. The SEO Framework

این افزونه در مخزن وردپرس رایگان بوده و پیشنهاداتی را به صورت خودکار برای سئو وبسایت ارائه می دهد. نصب این افزونه در هر سایتی بسیار ایده ال است و موجب ارتقا سئو و ارزش محتوای آن می گردد.

این پلاگین مناسب تمامی وبمسترها از مبتدی تا حرفه ای می باشد. پلاگین The SEO Framework بدون هیچ گونه لوگو در وبسایت است، از این رو هیچ فردی با ابزار های گوناگون نمی تواند متوجه شود که شما از چه ابزاری در حال استفاده هستید. این پلاگین از ویژگی های وردپرس استفاده و خود را با کدهای اصلی آن یکپارچه می کند.

7. All In One SEO Pack

از جمله اقدامات این افزونه ساخت نقشه سایت XML می باشد که شما به راحتی آن را در کنسول جستجوی گوگل و بینگ ثبت کنید تا از مزایای افزایش رتبه ناشی از آن بهره ببرید.

به جرات می توان گفت افزونه All In One SEO Pack سومین افزونه محبوب در بین افزونه های سئو وردپرس می باشد و امتیاز بالایی را از طرف وبمستران دریافت کرده است. این افزونه دارای نسخه پریمیوم نیز می باشد که با خرید آن می توانید از پشتیبانی ویژه سازندگان آن بهره مند شوید.
این افزونه از قابلیت AMP (استایل صفحات موبایلی) پشتیبانی می کند و در سئو موبایل نقشی مهم و اساسی را می تواند ایفا کند.
افزونه All In One SEO Pack قابلیت پشتیبانی از گوگل آنالیتیکس را نیز دارد و میتوان به راحتی آنالیز کاربران در وبسایت پرداخت.

8. SEO SQUIRRLY

افزونه SEO SQUIRRLY به بررسی بازاریابی محتوای سایت شما می پردازد و به شما کمک می کند تا آمار سئو سایت را مشاهده و بهبود ببخشید. این آمارها به صورت هفتگی به شما گزارش داده می شود.

در افزونه SEO SQUIRRLY  گزارشات به صورت هفتگی به ایمیل نویسندگان سایت فرستاده می شود. گزارشات شامل اطلاعاتی است که نقاط ضعف محتوای سایت را بیان می کند.

این افزونه با اغلب افزونه ها و قالب های موجود در سایت شما سازگار خواهد بود. نقطه قوت این افزونه توانایی آن در بهینه سازی همزمان محتوا در هنگام نوشتن یا ویرایش آنهاست.

افزونه SEO SQUIRRLY به شما این امکان را می دهد تا موضوعات و عبارات کلیدی مورد علاقه کاربران سایت را یافته تا از رقبای خود پیشی بگیرید.

برخی از قابلیت های این افزونه عبارت اند از:

1- حق کپی رایت را برای تصاویر ایجاد می کند.
2-  به تولید محتوای با کیفیت کمک می کند.
3- با چند کلیک ساده  بر روی استراتژی سئو فروشگاه آنلاین خود تمرکز می کنید و برای بهینه کردن سئو محصولات بررسی و مطالعه بیشتری به شما توصیه می شود.
4- این افزونه مشکلات جدی سایت را به شما ایمیل می کند و شما را به سرعت از آن مطلع می گردید.
5- مجهز به تولید کننده open graph است تا نمایه لینک های سایت در شبکه های اجتماعی مطابق میل شما گردد.

9. All In One Schema.org Rich Snippets

این افزونه وردپرسی رایگان امکان نمایش داده های ساختار یافته صفحات سایت را در نتایج جستجوی گوگل، یاهو و بینگ فراهم می کند. این داده ها اغلب شامل تصویر مطلب، تصویر نویسنده، امتیاز صفحه و سایر اطلاعات مرتبط می گردد.

5 ویژگی مهم افزونه All In One Schema.org Rich Snippets :

1- ایجاد یک ریچ اسنیپت جذاب در نتایج جستجو شده
2- ارتقای نرخ کلیک سایت در نتایج جستجو
3- افزایش رتبه سایت در نتایج جستجو
4- نمایش صحیح اطلاعات سایت در هنگام اشتراک گذاری لینک صفحات در فیسبوک
5- ارائه متنوعی از داده های ساختار یافته مانند نقد و بررسی ها، مطالب، افراد، محصولات و وقایع

10.WooCommerce – All in One SEO Pack

افزونه WooCommerce – All in One SEO Pack یکی از افزونه های All in One SEO Pack می باشد و منحصرا برای ووکامرس طراحی و توسعه داده شده است. با استفاده از این افزونه می توان در محیط ووکامرس به ویرایش قابلیت های All in One SEO Pack پرداخت.

پیش از نصب این افزونه به کاربر اطلاع داده می شود که توسعه دهنده آن هیچ مسئولیتی را در قبال ایجاد مشکل احتمالی در وبسایت شما نمی پذیرد. با این حال نصب آن بسیار آسان بوده و اغلب مشکلی نیز پیش نمی آید.

ویژگی های اصلی افزونه WooCommerce – All in One SEO Pack عبارتند از:

1- این افزونه قابلیت های All in One SEO Pack را مستقیما در صفحه محصولات ووکامرس نمایش می دهد.
2- با استفاده از این افزونه می توان داده های متای All in One SEO Pack را اضافه یا ویرایش کرد.

کلام آخر

اضافه کردن افزونه های مختلف به مدیریت محتوای وردپرس استراتژی مخصوص به خودش را می طلبد، چرا که ممکن است ضرر های اضافه کردن این پلاگین ها از منافع آن بیشتر باشد. برای مثال ممکن است بر روی سرعت بارگذاری وبسایت شما تاثیر بگذارد.

از طرف دیگر عدم استفاده از این افزونه ها نیز از کارایی مدیریت وبسایت کم می کند، پس انتخاب صحیح و به جا از افزونه ها به خصوص در زمینه سئو، ترافیک زیادی را به سایت سرازیر می کند.

ما سعی کردیم افزونه های معروف را معرفی کرده تا شما برحسب فعالیت وبسایتتان از آن ها استفاده کنید تا در کمترین زمان ترافیک سایتتان را افزایش دهید.

داستان عجیب دو تریدر برتر تاریخ که شما را شوکه میکندبهترین از نظر کاربران
داستان عجیب دو تریدر برتر ...
چرا باید یک عکاس شویمآخرین پست
چرا باید یک عکاس شویم