لگو وب سایت هوشمندان
جستجو

راه حل مبتنی بر بلاک چین برای مدیریت مؤثر کارکنان

آشنایی با بلاک چین  

بلاک چین ها می توانند در زندگی انسان به عملکرد مدیریت منابع و همکاری بین طرفین در بروز رسانی اطلاعات پروژه های مشترک کمک بسزایی کنند. مهارت ها و دانش کارکنان در حوزه اطلاعات تولید شده از فرایند بلاک چین می تواند یک منبع برای سیاست گذاران برای تعیین استانداردهای شایستگی در بین کارکنان باشد. علاوه بر این، بلاک چین یک فرایند خودکار را در مدیریت منابع انسانی (HR) ایجاد می کند و باعث توافق بین افراد با هدفی مشترک می شود. یک چارچوب بلاکچین برای مدیریت عملکرد کارکنان است که پیشرفت شغلی آن ها را به دنبال دارد. در یک سازمان خاص، طراحی بلاک چین بر بهبود تمرکز آن تأثیر مهمی دارد و ارتقاء کیفیت نیروی کار را فراهم می کند. این امر در به اشتراک گذاری اطلاعات بین کارکنان و مدیران می تواند، روند شناسایی را آسان کند و باعث تجزیه و تحلیل مهارت ها، دانش و داده های کارکنان می شود. علاوه بر این، داده ها دارای شفافیت هستند و فرصت کافی جهت دسترسی کارکنان و مدیران شرکت را ایجاد خواهند کرد.  این امر می تواند سوء استفاده مدیران سابق و همچنین سوابق آن ها را به راحتی پیگیری کند. در پایان، مدیریت عملکرد کارکنان توسط بلاک چین می تواند برای توسعه فضای کار کارمند مورد استفاده قرار بگیرد. بدیهی است که این ساز و کار منسجم و مؤثر گام بزرگی در راستای توسعه و افزایش بهره وری سازمان ها است. در عصر حاضر سازمان ها برای ادامه راه و پایداری خود به فعالیت و کارکنان مهارت محور نیاز دارند. با گذر زمان پیشرفت سریع فناوری اینترنت، اتوماسیون و اطلاعات، رویکرد کسب و کار را تغییر داده و این امر از جوانب گوناگون، خصوصاً به عنوان جنبه اجتماعی اهمیت پیدا می کند . تیم منابع انسانی نقش مهمی برای کمک به شرکت ها به منظور جهت یابی تجارت در زمینه های جدید ایفا خواهد کرد. 

حوزه منابع انسانی به سرعت در حال تغییر است. این موضوع از ابتدا به عنوان یک عملکرد پشتیبانی در نظر گرفته شد و در حال حاضر، تیم منابع انسانی به یک  امر مهم تبدیل شده است. سازمان های مربوطه با استفاده از ابزارها و برنامه های کاربردی برای پشتیبانی موفق، دگرگونی در یک نقطه مشخص و نوآوری تکنولوژیکی نه تنها بر منابع انسانی در قالب شایستگی فنی تأثیر می گذارد، بلکه "دانش فناوری" منابع انسانی را در داخل تحریک می کند. در حال حاضر، منابع انسانی در سازمان ها با ارزش ترین دارایی به شمار می آیند، لذا توسعه منابع انسانی تلاش برای تشکیل پرسنل با کیفیت با داشتن مهارت ها، توانایی های کاری و وفاداری به شرکت یا سازمان واجد اهمیت محسوب می شود. به منظور افزایش تأثیرگذاری و بهره وری توسعه منابع انسانی، استفاده از فناوری به نام بلاک چین مورد توجه قرار گرفته است. بلاک چین پایگاه داده ای است که برای ذخیره مجموعه ای از داده های در حال رشد، عمل می کند. بلاک چین یک فناوری بالقوه در پشت ارز رمزنگاری شده بیت کوین است و می تواند مشکلات موجود در مسیر دستیابی به شفافیت را به خوبی حل کند. بلاک چین اغلب با ارز دیجیتال بیت کوین در ارتباط است، نظارت بر معاملات بیت کوین با گذشت زمان هم حائز اهمیت است، فناوری بلاک چین با گذر زمان به طرز مشهودی تکامل یافته و پیشرفت کرده است و در حال حاضر وارد صنعت منابع انسانی شده است زیرا شرکت ها شروع به استفاده از فناوری بلاک چین کرده اند.

آیا بلاک چین ها باعث تسهیل عملکردهای منابع انسانی می شود؟

علاوه بر موارد مذکور، بلاک چین می تواند پتانسیل عمده ای در هر دو طرف کار داشته باشد رابطه ای که ناشی از توانایی حفظ و کنترل دسترسی است. همچنین جامع و قابل اعتماد بوده و با استفاده از سوابق و مهارت های مبتنی بر بلاک چین، افراد آموزش می بینند و سپس ساز و کارها و از همه مهم تر عملکرد آن ها مورد تغییر قرار  می گیرند. هنگامی که به مهارت ها، آموزش ها و تجربیات واقعی بها داده شود، به جهت دهی و والایش سازمان ها  کمک زیادی می کند. به بیان ساده تر فناوری بلاک چین بر مدیریت عملکرد کارکنان تاثیر بسیار مثبتی خواهد داشت. 

 مدیریت مؤثر کارکنان

توانایی بلاک چین در حمایت از تغییرات رفتاری و فرهنگی در حال توسعه است. بنابراین اجرای مهم آن در سازمان ها به منظور اعتلای بهره وری نیروی کار، امری ضروری است. مدیریت عملکرد کارکنان باعث پیشرفت اهداف سازمان ها می شود و همچنین باعث افزایش بهره وری سازمان ها می شود.

مزایای افراد

با ادامه روند تغییرات اقتصادی و ایجاد کسب و کارهای جدید، کارفرمایان و کارکنان به ویژه افراد جوان خواهان تغییر شغل خود هستند. امروزه پیشرفت فناوری های از جمله فناوری بلاکچین توانسته با اشتراک گذاری اطلاعات آرامش بیشتری به کارکنان نسل جوان بدهد تا با آرامش خیال به تغییر شغل و یا ارتقا شغلی فکر کنند. 

روشی مطمئن تر و قابل اطمینان تر

در فناوری بلاک چین، داده های ایجاد شده توسط یک سرور قابل تکرار و تأیید است و سرور دیگر نیز آن را تایید می کند. بلاک چین اغلب به پول نقد موجود در بانک تشبیه می شود یا کتابی که شامل تمام داده های معاملات مشتری باشد. کاربران می توانند از تقلب های مختلفی که ممکن است به دلیل تغییر داده ها یا هک شدن رخ دهد، جلوگیری کنند. هر یک از این بلوک ها دارای هش هایی از بلوک قبلی هستند. از آن جایی که سیستم ها به هم مرتبط هستند، اگر تلاشی برای تغییر داده ها در یک بلوک وجود داشته باشد، باید تغییر کند. به عبارت دیگر داده ها در هر بلوکی محافظت شده و توسط رمزنگاری به هم متصل اند.

ایجاد شبکه

در دنیای امروز، داده ها به طور فزاینده ای در تجارت ارزشمند هستند. امروزه تجارت، دارای رویکردی داده محور است و جمع آوری داده ها در کسب و کار نقش مهمی دارند. همچنین داده کاوی و تجارت الکترونیک نیز یک امر مهم در تجارت و توسعه آن است. 

امروزه با  استفاده از داده ها به تجزیه و تحلیل نقش منابع انسانی می پردازند، منابع(HR)  در صورت استفاده بر مینای بلاک چین حتی می تواند بر سرعت و بازدهی امور شرکت تأثیر مثبتی بگذارد. در واقع توسعه در یک رویکرد داده محور و تجزیه و تحلیل داده ها نقش محوری دارد. یافتن دلایل تغییر کارکنان، انتخاب افرادی که شایسته نگهداری هستند، رئیس بعدی و ... همه نشان از ارتقاء کارآمدی ها در مدیریت استعدادها دارند که با این رویکرد نوین حاصل و تحقق پذیر خواهند شد. در حالت ایده آل، شرکت ها یا صاحبان مشاغل کارمندانی را که برای بهینه سازی نیاز به آموزش دارند، شناسایی می کنند، چرا که عملکرد مطلوب آن ها پس از فراگیری کامل مطالب باعث موفقیت شرکت می شود. تجزیه و تحلیل داده ها امکان تصمصم گیری های مهم و حیاتی را فراهم می کند. فناوری بلاک چین می تواند در ساز و کار برنامه های آموزشی با امکان ذخیره سازی داده ها در سراسر شبکه خطرات ناشی از داده های متمرکز را حذف کند. در واقع بلاک چین غیر متمرکز می تواند از پیام های موقتی که شبکه را منتقل و توزیع می کنند استفاده کند.  اطلاعات ذخیره شده در بلاک چین بدون هیچ آسیبی می توانند از آسیب و دستکاری محفوظ بمانند. بنابراینبلاک چین ها با استفاده از تمرکز زدایی، داده ها را برای همه افراد شفاف می کند.

  بلاک چین می تواند به مدیران سازمان ها کمک زیادی کند. به طور مثال می تواند باعث بهبود کیفیت عملکرد کارکنان در شرکت شود و یا کارکنان می توانند با توجه به توانایی ها و خواسته های شرکت ارتقا داشته باشند. در شرکت ها، از بلاک چین می توان برای کمک به مدیران در بهبود وضعیت کارکنان استفاده کرد. همچنین سازمان ها به کمک فناوری بلاک چین می توانند به بهبود کیفیت منابع انسانی و عملکرد سازمان بپردازند. امنیت یکی از مهم ترین دستاوردهای سیستم های مبتنی بر فناوری بلاکچین است. با این وجود مدیریت در سازمان ها بازتر می شود که می تواند راه حل موثری برای مدیریت کارکنان باشد و در نهایت جزئیات داده های عملکرد کارکنان در بلاک چین مدیریت می شوند که نتیجه ی آن امنیت در بخش های مختلف است.

فناوری بلاک چین در بخش منابع انسانی

در زمینه HR ، کارهای متنوعی می توان با بلاک چین انجام داد از جمله:

جهت گیری کیفیت

با کمک فناوری بلاک چین توانایی انجام برخی کارها به طور کامل و به موقع امکان پذیر است. همچنین بلاک چین یک روش عالی برای تامین کیفیت کار و عملکرد آن که حتی می تواند از استانداردهای معین و مشخص سازمان بالاتر باشد است، چرا که با بهره گیری از بلاک چین HR می توان از آن برای ثبت و ترسیم مهارت ها و توانایی های کارکنان به خوبی استفاده کرد. به طور مثال آشنایی با شایستگی و توانایی کارکنان می تواند نتایج بسیار موثری در برنامه ریزی و تصمیم گیری ها داشته باشد.

مهارت حل مسئله

با وجود شناخت و توانایی در تجزیه و تحلیل یک مشکل، شناسایی منبع مشکل و ارتباط بین عوامل مختلف مشکل، تدوین و جایگزین راه حل های مرتبط  قابل اجرا، به کارگیری مهارت های برنامه ریزی و در نظر گرفتن نحوه تخصیص منابع بر اساس نتایج برنامه ریزی و نظارت کار پیچیده ای نیست. همچنین در نهایت با استفاده از مدیریت عملکرد کارکنان توسط بلاک چین، اطمینان حاصل می شود که برنامه کاری می تواند به طور مؤثر و کارآمد اجرا شود.

کار گروهی

توانایی هماهنگی و ارتباط با طرف های مختلف درگیر برای دستیابی به اهداف کاری که قبلاً انجام شده است، برای به اشتراک گذاشتن اهداف و وظایف مشترک می تواند در بهبود عملکرد تیم بسیار مؤثر باشد.

ظرفیت خودآموزی

این امر توانایی انجام فرآیندهای یادگیری چه به صورت مستقل و چه در داخل گروه ها، ایجاد علاقه کافی برای ادامه توسعه مهارت های خود و  یا به عبارتی دیگر فعالیت برای به اشتراک گذاری دانش بین همکاران را میسر می کند.

بخش بازاریابی

با استفاده از بلاک چین در بازاریابی می توان کارهای مختلفی انجام داد که از آن جمله می توان به موارد ذیل اشاره کرد:

 داده های مربوط به رشد فروش نسبت به سال قبل.

 برآورد از میزان رضایت مشتری.

 توسعه محصولات جدید.

تعیین سهم بازار و توزیع محصولات/ خدمات 

 تنظیم و ارزیابی میانگین ساعات برای رفع کامل شکایات مشتریان.

بخش مالی

در بخش مالی ، مواردی که می توانند در سیستم بلاک چین گنجانده شوند عبارتند از:

ثبت معاملات

گزارش و تجزیه و تحلیل مالی

منابع مالی

حسابرسی تجاری شفاف

سخن پایانی

با وجود داده ها برای هر زمینه کاری در شبکه بلاک چین، هریک از کارکنان می توانند از نتایج عملکرد یکدیگر آگاه شوند و همه کارکنان می توانند تجربیات کاری خود را در شرکت به اشتراک بگذارند. همچنین به مبادله ایده های خود بپردازند و یا ایده پردازی کنند. تلاش برای بهبود کیفیت عملکرد منابع انسانی با بهره گیری از بلاک چین می تواند از جمله دستاوردهای مؤثر دیگری باشد که برای تغییر سیستم یک شرکت با مراجعه به نتایج عملکرد حال و گذشته خود، مورد بهره برداری قرار گیرد. علاوه بر این، بلاکچین می تواند سودآوری را افزایش دهد و باعث که اعتبار شرکت از نظر داده ها به طور ایمن ذخیره می شوند. در نهایت از اتلاف وقت شرکت ها جلوگیری می شود و  از همه مهم تر در صورت تقلب و خرابکاری در یکی از زنجیره های تأمین، شناسایی آن به مراتب آسان تر و سریع تر خواهد بود.

داستان عجیب دو تریدر برتر تاریخ که شما را شوکه میکندبهترین از نظر کاربران
داستان عجیب دو تریدر برتر ...
چرا باید یک عکاس شویمآخرین پست
چرا باید یک عکاس شویم