لگو وب سایت هوشمندان
جستجو

ابزار تریدینگ ویو

معرفی پلتفرم TradingView

در حال حاضر تریدینگ ویو یکی از بهترین پلتفرم‌ های معاملاتی مبنی بر وب محسوب می‌ شود که عرضه‌کننده نمودارهای قیمتی و ابزارهای وابسته به آن‌ ها می‌ باشد. تریدینگ ویو بستری رایگان و حرفه‌ ای برای تحلیل تکنیکال در بازارهای مالی و جهانی اعم از ارزهای دیجیتال، بازارهای سهام، فارکس، معاملات آتی، قراردادهای مابه التفاوت و نیز همه شاخص‌ های اصلی است که در اختیار معامله‌ گران قرار دارد. تعدادی از شرکت‌ ها در داخل کشور هم با بهره‌گیری از این بستر و داده‌ های بازار سهام در ایران، نمادهای بورس اوراق بهادار تهران را درون پلتفرم TradingView قرار داده‌ اند. در واقع تریدینگ ویو از پلتفرم‌ های کار با نمودار می‌ باشد که برای دسترسی به آن نرم افزار خاصی مورد نیاز نمی‌ باشد و از طریق مرورگر وب می‌ توان از آن استفاده کرد. به طور معمول بروکرها نرم افزارهای کار با نمودار مختص به خود را عرضه می‌ کنند که معمولا قدیمی بوده و برای ایجاد تغییرات، محدود است و البته استفاده از آن‌ ها هم چندان ساده نیست. این در حالی است که پلتفرم TradingView به طور تخصصی بر روی عرضه نمودارها به صورتی که تریدرها بتوانند نمودارها را مطابق با خواست و سلیقه خود شخصی‌ سازی نمایند، می‌ پردازد. افزون بر این، این پلتفرم به گونه‌ای یک شبکه اجتماعی برای تریدرها محسوب می‌  گردد که می‌ توان در آن با سایر افراد به بحث و گفت‌ و‌ گو پرداخت و تریدرهای مشهور را در آن دنبال کرد. برای تریدرهایی که به دنبال بهبود عملکرد خود می‌ باشند استفاده از این پلتفرم برایشان هزینه‌ بر است که البته می تواند یک  سرمایه‌ گذاری به شمار رود. 

چرا باید از پلتفرم TradingView استفاده کنیم؟

در پاسخ به این سوال دلایل زیر را با دقت بررسی می کنیم:

پلتفرم TradingView یکی از پلتفرم‌ های بسیار موفق محسوب می‌ شود. حتی می‌ توان گفت که موفقیت این پلتفرم بسیار قابل توجه است زیرا بیش از 9.8 میلیون سرمایه‌ گذار از این پلتفرم استفاده می کنند و تا به امروز بالغ بر 4 میلیون ایده معاملاتی و همچنین افزون بر 25 میلیون نمودار پست گردیده است. همچنین این پلتفرم از 18 زبان از جمله چینی، ترکی، روسی، پرتغالی، اسپانیایی و غیره پشتیبانی می‌کند.

در پلتفرم TradingView علاوه بر این‌ که می‌ توانید ایده‌ های خود را به اشتراک بگذارید، می‌ توانید از بهترین معامله‌ گران هم بیاموزید و از این طریق در عرصه معامله‌ گری پیشرفت کنید. در واقع شما می‌ توانید با دیگر معامله‌ گران چت کنید، ستاپ‌ های معاملاتی آن‌ ها را مشاهده کنید، با آن‌ ها تبادل نظر کنید و همچنین در مباحثه آن‌ ها شرکت نمایید.

پلتفرم TradingView بهترین فناوری را در هر سیستم عامل و هر دستگاهی در اختیار کاربران خود قرار می‌ دهد.

تریدینگ ویو در مقایسه با دیگر پلتفرم‌های معاملاتی اعم از TD Ameritrade، Tradestation و غیره از یکپارچگی بیشتری برخوردار است به طوری‌که هیچ یک از این پلتفرم‌ ها قادر به ایجاد سطحی از یکپارچگی به اندازه پلتفرم TradingView نیست.

مزایای استفاده از پلتفرم TradingView

در پلتفرم تریدینگ ویو امکان تقسیم‌بندی صفحه با چند نمودار وجود دارد: 

با توجه به این‌که سبک معاملاتی شما به چه صورت است امکان دارد تمایل داشته باشید قبل از ورود به یک معامله، چند چارچوب زمانی را به طور هم زمان مشاهد کنید. در این صورت چنانچه پلتفرمی که با آن کار می‌کنید از چنین قابلیتی برخوردار نباشد مجبور خواهید بود که همواره بین بازه‌ های زمانی جا به جا شوید که در این صورت نشانه و همچنین رسم‌ هایی که انجام می‌ دهید تنها بر روی یک نمودار خواهد بود از این رو شما نمی‌ توانید به طور هم زمان چند نمودار در کنار هم داشته باشید. اما اگر از تریدینگ ویو استفاده کنید متوجه خواهید شد که در این پلتفرم می‌ توانید به طور همزمان چند نمودار را در یک صفحه مشاهده کنید. علاوه بر این چیزهایی که بر آن ترسیم می‌ نمایید هم روی آن‌ ها اعمال می‌گردد.

در این پلتفرم هر چیزی را روی هر نموداری می‌ توان رسم کرد: 

چنانچه به ویژگی‌ های گرافیکی علاقه دارید با بهره‌ مندی از این پلتفرم قادر هستید از محدودیت‌ های متاتریدر که در آن تنها خطوط عمودی و افقی در اختیار کاربران قرار می‌ دهد رها شوید. هر چند در متاتریدر شکل‌ های متعدد و دیگر ابزارها موجود هستند اما در تریدینگ ویو در این زمینه قابلیت بالاتری وجود دارد. هر وقت که لازم باشد به فردی، چیزی را نشان دهید و یا بر روی نمودار چیزی بکشید تا در مراجعات بعدی از آن استفاده کنید کافی است که با استفاده از ابزار مداد که در این پلتفرم در نظر گرفته شده است به راحتی هر چیزی را که می‌ خواهید، بکشید.

پلتفرم TradingView از قابلیت یادآوری زمان معامله برخوردار است: 

تریدینگ ویو همه امکانات مورد نیاز تریدرها را فراهم کرده است. یکی از مزایای این پلتفرم هشدارهایی جهت یاد آوری زمان معامله می‌ باشد. با توجه به این قابلیت می‌ توان اذعان داشت که زمانی جهت از دست دادن معاملات نیست.

استفاده از این پلتفرم سبب افزایش اشتیاق شما می‌شود: 

در پلتفرم TradingView شما قادر هستید تا وضعیت خود و همچنین فعالیت‌ هایی که دارید با سایر افراد به اشتراک بگذارید که همین امر می‌ تواند اشتیاق و مسئولیت‌ پذیری شما را افزایش دهد. افزون بر این به کمک شبکه اجتماعی این پلتفرم، شما قادر به اشتراک‌ گذاری ایده‌ های خود با دیگران می‌ باشید.

پلتفرم تریدینگ ویو حاوی اطلاعات صحیحی است: 

داده‌های این پلتفرم پیش از این‌ که منتشر شوند به وسیله تعدادی از سازمان‌ های تحقیقاتی مورد بررسی قرار می‌ گیرند. از این رو این داده‌ ها قابل اعتماد می‌ باشند.

در این پلتفرم امکان فیلتر نمودن بر طبق نیاز کاربر فراهم است: 

در تریدینگ ویو فیلترهای گوناگونی به منظور یافتن اطلاعات وجود دارد که سبب می‌ شود تا کاربران به راحتی به اطلاعات مورد نظر خود دست پیدا کنند.

استفاده از این پلتفرم به کمک مرورگر وب امکان‌پذیر است: 

با توجه به این‌ که برای استفاده از این پلتفرم باید از مرورگر وب استفاده کنید نیازی به نصب برنامه نمی‌ باشد. البته در نظر داشته باشید که پلتفرم TradingView می‌ تواند اعلان‌ ها را توسط pop-up، پیامک، ایمیل و یا اپلیکیشن‌ هایی که بر روی سیستم عامل‌ های اندروید و IOS نصب شده‌ اند به کاربر ارسال نماید. گفتنی است که دریافت پیامک در اکانت Premium امکان‌ پذیر می‌ باشد.

امنیت حساب در پلتفرم تریدینگ ویو بالاست: 

بالا بودن امنیت حساب از مزایای بسیار مهم در بازارهای مالی می‌ باشد. یکی از دلایلی که موجب می‌ شود تا امنیت این پلتفرم بالا باشد خود شرکت تریدینگ ویو می‌ باشد که در صدد افزایش تعداد طرفدارانش است. بنابراین برای این‌ که طرفداران خود را از دست ندهد، امنیت حساب آن‌ ها را بالا می‌ برد. از دیگر مواردی که نشان‌ دهنده این امنیت می‌ باشد مسئله تایید کردن اعتبار می‌ باشد که لازم است با تایید هویت انجام گیرد. تایید هویت دو مرحله دارد که لازم است آن را طی کنید.

1. وارد حساب کاربری خود شوید. 

2. گزینه Security را انتخاب نموده و سپس تایید هویت یا همان Two Factor Authentication را فعال نمایید.

از دیگر مواردی که امنیت بالای این پلتفرم را نشان می‌ دهد این است که شما علاوه بر رمز عبور بایستی یک کد یک بار مصرف هم جهت وارد شدن به حساب خود ثبت کنید. به عبارتی دیگر اگر رمز عبورتان مورد سرقت قرار گرفت باز هم جهت وارد شدن به حسابتان کافی نبوده و سارقین نمی توانند از آن استفاده کنند.

تریدینگ ویو کارایی بالایی دارد: 

استفاده از زبان برنامه‌نویسی Pine Script در این پلتفرم سبب شده است تا از کارایی بالایی برخوردار باشد.

تا این‌جا با مزایای پلتفرم TradingView آشنا شدید. باید توجه داشته باشید که با وجود تمامی این مزایا، این پلتفرم معایبی هم دارد که در ادامه با آن آشنا خواهید شد.

معایب استفاده از پلتفرم TradingView

برخی اوقات نمودارها بروز نمی‌ شوند:

 مشکلی که در این راستا وجود دارد این است که در برخی مواقع نمی‌ توانید اطمینان حاصل کنید که چیزهایی را که بر روی نمودار ترسیم نموده‌ اید ذخیره شده‌ اند یا نه. در برخی از مواقع که مرورگر خود را به سرعت می‌ بندید بعد از باز کردن مجدد آن متوجه می‌ شوید که متاسفانه همه تحلیل‌ هایی را که انجام داده بودید از بین رفته‌ اند.

در مواردی ملزم به پرداخت هزینه هستید: 

پلتفرم TradingView قابلیت‌ های فراوانی را در اختیار تریدرها قرار می‌ دهد اما جهت استفاده از تعدادی از امکانات موجود در آن ملزم به پرداخت هزینه می‌ باشید. به عنوان مثال یک صفحه با چندین نمودار امکانی است که جهت استفاده از آن بایستی عضویت Pro خریداری نمایید. البته باید خاطر نشان کرد که برای کسی که می‌ خواهد به طور حرفه‌ ای کار کند، این هزینه چندان مطرح نیست اما در هر صورت این مسئله سبب می‌ شود تا بسیاری از تریدرهایی که تازه وارد هستند از استفاده از این پلتفرم اجتناب کنند.

این پلتفرم، معاملاتی نمی‌باشد: 

پلتفرم TradingView به خودی خود یک پلتفرم معاملاتی نمی‌ باشد، به بیان دیگر شما نمی‌ توانید در آن سفارش ایجاد نمایید. از این رو باید گفت که پلتفرم TradingView تنها برای تمرین و تحلیل مناسب است. بنابراین چنانچه بخواهید به صورت واقعی معامله کنید لازم است در کنار این پلتفرم از یک پلتفرم معاملاتی هم استفاده کنید. معمولا پلتفرم‌های معاملاتی امکانات تحلیلی را در اختیار تریدری می‌ گذارند. افزون بر این امکان معامله هم در آن‌ ها وجود دارد این در حالی است که پلتفرم TradingView این گونه نیست. از دیگر معایب موجود در این پلتفرم می‌ توان به عدم ارائه اطلاعات کافی به منظور خرید و فروش روزانه در نسخه اختصاصی اشاره کرد. حال که با مزایا و معایب این پلتفرم آشنا شدید بهتر به نکاتی که پیرامون آن وجود دارد توجه کنید.

چند نکته درباره پلتفرم TradingView

چنانچه بعد از ذخیره نمودن صفحه‌ تان بخواهید آن را بروز کنید دیگر نمی‌ توانید خط روندهای پیشین را رسم کنید. چرا که نمودار در لحظه ذخیره شدن در تلفن هوشمندتان، از بین رفته است.

برای ورود به وب سایت TradingView لازم است شماره تلفن و ایمیل خود را ثبت نمایید.

با دستگاه‌های گوناگون و یا با تب‌ های مختلف مرورگر در یک زمان واحد با نمودار خود کار نکنید.

ذخیره کردن اتوماتیک را در منوی چیدمان که به نمودار مربوط است، غیرفعال کنید.

چنانچه نام کاربری و رمز عبور خود را فراموش نمودید، سعی کنید تا آن را از طریق مرورگر دریافت کنید. اگر نتوانستید این کار را انجام دهید تنها کافی است بر روی جمله«گذر واژه فراموش شده» کلیک کنید تا مراحلی را که لازم است پشت سر بگذرانید برایتان بیاورد.

چنانچه از چند دستگاه و یا از چند تب مرورگر استفاده می‌کنید از آپدیت کردن برنامه راه‌اندازی مجدد صفحه چیدن نمودارتان پرهیز کنید.

سخن پایانی

پلتفرم TradingView با مزایا و معایبی که دارد یک ابزار محسوب می‌ شود. از این رو شما به عنوان فردی که قرار است به سرمایه‌ گذاری و معامله بپردازید می‌ توانید از آن استفاده کنید. چنانچه طرز صحیح استفاده از آن را بدانید قادر خواهید بود موقعیت‌ ها را به فرصت تبدیل کرده و بیشترین سود را کسب کنید.

در پایان به شما پیشنهاد می کنم آموزش تحلیل تکنیکال بورس و ارزهای دیجیتال را مشاهده کنید.

داستان عجیب دو تریدر برتر تاریخ که شما را شوکه میکندبهترین از نظر کاربران
داستان عجیب دو تریدر برتر ...
چرا باید یک عکاس شویمآخرین پست
چرا باید یک عکاس شویم