لگو وب سایت هوشمندان
جستجو

کتابخانه Scrapy

آشنایی مختصر با کتابخانه  Scrapy

همه می دانیم که برنامه نویسی یک کارآفرینی است. اما امروزه یک سوال مهم و اساسی به ذهن افرادی که می خواهند برنامه نویس شوند و حرفه ای به آن ادامه دهند و کسب درآمد کنند، پیش می آید! کسب مهارت در کدام زبان برنامه نویسی می تواند آینده شغلی بهتری داشته باشد؟ زبان برنامه نویسی پایتون یکی از محبوب‌ ترین و پر استفاده ‌ترین زبان‌ های برنامه‌ نویسی سطح بالا و چند منظوره است. بنابراین آموزش زبان برنامه نویسی پایتون یک ضرورت است. مفهوم کتابخانه های زبان برنامه نویسی مجموعه ای از کدینگ ها و یا کدگذاری ها است. سازمان‌ های بسیار بزرگ و مشهوری برای توسعه نرم افزار شرکت و یا کمپانی خود از زبان برنامه نویسی پایتون استفاده می‌کنند. زبان برنامه نویسی پایتون ویژگی‌ های منعطف و بسیار زیادی همراه خود ارائه می‌‌ دهد و همین طور زبان برنامه نویسی پایتون به خوبی از کتابخانه‌ های مختلف پشتیبانی می‌کند و نوع ساپورت و حمایت بالایی دارد. بیشتر افرادی که قصد دارند روی زبان برنامه ‌نویسی سمت سرور متمرکز شوند، اغلب به دلایلی مانند وجود چندین کتابخانه مفید برای نوشتن اسکریپت‌ ها و افزونه‌ ها به سراغ زبان برنامه نویسی پایتون می‌ روند. سادگی یک کد برنامه‌ نویسی که به زبان پایتون نوشته شده است، خواندن آن را آسان می‌کند، به همین دلیل اغلب به برنامه‌ نویسان مبتدی توصیه می‌ شود که درگیر پیچیدگی زبان‌ های دیگر نشوند. چرا که پس از آموزش و یادگیری زبان برنامه نویسی پایتون، آن‌ ها می‌ توانند خیلی زود نوشتن کدهای ساده را آغاز کرده و آن را بدون خطا اجرا کنند. زبان برنامه نویسی پایتون یک زبان برنامه نویسی متن‌ باز است. یعنی با وجود داشتن یک زبان شی‌ءگرا، استفاده از آن رایگان است. طراحی کد نویسی غیر هم‌ زمان یکی دیگر از مزایای مهم استفاده از زبان برنامه نویسی پایتون است، یعنی می‌توان یک قطعه کد را مستقل از کد اصلی اجرا کرد. این نوع برنامه‌ نویسی موازی به هیچ وجه بر عملکرد کد شما تأثیر مثبت و یا منفی نمی‌گذارد. زبان برنامه نویسی پایتون به توسعه دهندگان کمک می کند تا بازی های رایانه ای شخصی ، تلفن همراه و سایر برنامه های تجاری مشابه را ایجاد کنند. زبان برنامه نویسی پایتون بسیاری کتابخانه دارد که از بسیاری جهات به آنها کمک می کند. در این دنیای داده محور، اکثر مصرف کنندگان در طی فرآیند خرید خود ، اطلاعات مربوطه را طلب می کنند. مشاغل همچنین به دانشمندان داده برای دستیابی به بینش در مورد داده های بزرگ نیاز دارند. این اطلاعات دانشمندان داده را هنگام تصمیم گیری حیاتی در مورد ساده سازی عملیات تجاری و چندین کار مرتبط دیگر که برای اتمام موثر به اطلاعات ارزشمندی نیاز دارند، راهنمایی می کند. بنابراین، با افزایش تقاضا برای دانشمندان داده ، مبتدیان و حرفه ای ها به دنبال دستیابی به موفقیت دوباره هستند. منابع برای یادگیری این هنر تجزیه و تحلیل و نمایش داده ها و برنامه های صدور گواهینامه به صورت آنلاین وجود دارد که می تواند برای آموزش مفید باشد. حال بعد از توضیحات مختصر درباره پایتون به یکی از کتابخانه های زبان برنامه نویسی پایتون به نام کتابخانه Scrapy می پردازیم.

معرفی کتابخانه Scrapy

کتابخانه Scrapy یکی از محبوب ترین کتابخانه های زبان برنامه نویسی پایتون برای توسعه‌ دهندگان پایتون و همچنین برای web scraping است که کتابخانه‌ای برای خزیدن در وب (web crawling) است. این کتابخانه برای کشف الگوهای خاص در داده‌ ها بسیار مفید به حساب می‌ آید. Scrapy توانایی آغاز به کار کردن در URL خانگی وبسایت و کاوش کردن در صفحه وب برای گردآوری اطلاعات را دارد.

گاهی در هنگام نوشتن یک برنامه به اطلاعات و دیتاهایی نیاز پیدا می کنیم که یا قادر به تولید آن نیستیم و یا تولید آن بسیار پر هزینه و زمان بر است و کاربر نمی تواند این اطلاعات را فراهم کند، به همین دلیل بهترین راه این است که دیتاهای مورد نظر را از سایت های دیگر استخراج کنیم که به این کار Web scraping گفته می شود. در این دوره استخراج اطلاعات از طریق API و همچنین تجزیه کردن کدهای HTML آموزش داده می شود. توجه داشته باشید که این مهارت برای هر برنامه نویس بسیار حیاتی و پر کاربرد و در موارد ضروری بسیار مورد نیاز است.  Web scraping یک تکنیک برای جمع آوری داده ها یا اطلاعات در صفحات وب است 

Scrap یکی از محبوب ترین فریمورک های Web scraping است که در زبان برنامه نویسی پایتون نوشته شده است و از Twisted، موتور شبکه ی Python و lxml، یک تجزیه کننده XML به علاوه ی HTML پایتون استفاده می کند.

وب اسکرپینگ یک تکنیک بسیار مهم است که به عنوان اولین قدم در بسیاری از گردش کارها در داده کاوی، بازیابی اطلاعات، و یادگیری ماشین مبتنی بر متن به طور گسترده ای مورد استفاده قرار می گیرد.

کتابخانه Scrapy یک Web-spider یا فریمورک web scraper می باشد که به آن یک مسیر URL می دهید تا شروع به crawling کند. سپس می توانید مشخص کنید چه تعداد URL می خواهید crawl و fetch شوند. در واقع Scrapy یک فریمورک کامل برای web-scraping یا crawling است. اما Scrapy زمانی که داده ها از جاوا اسکریپت استخراج یا به صورت پویا بارگذاری می شوند دارای محدودیت هایی است که می توانیم با استفاده از بسته هایی مانند splash، selenium و غیره بر آنها غلبه کنیم.

از کتابخانه Scrappy برای ساخت خزنده استفاده می‌ شود. که به دنبال جمع‌ آوری داده ساختار یافته از وب هستند. فریمورک خزش وب و رایگان است که به زبان پایتون نوشته شده است. این فریمورک در ابتدا برای وب اسکرپینگ طراحی شده بود و اکنون می‌ توان از آن برای استخراج داده‌ ها با استفاده از API-ها و یا به عنوان یک خزنده وب عمومی استفاده کرد. این فریمورک در حال حاضر از سوی شرکت Scrapinghub نگهداری می‌ شود که ارائه‌ دهنده خدمات برنامه‌ نویسی وب اسکرپینگ است.

Scrapy ایده پروژه‌ای را مطرح کرد که چندین خزنده یا عنکبوت در یک پروژه منفرد داشته باشد. این مفهوم به طور خاص در مواردی مفید است که مشغول نوشتن چندین خزنده برای بخش‌ های مختلف یا زیردامنه‌ های متفاوت یک سایت باشیم.

کتابخانه Scrapy برای ساخت کاوشگرهای وب عالی است که می‌ توانند داده‌ های ساختاری را از صفحات وب هر شکلی جمع‌ آوری کنند و این یک ابزار عالی برای جمع‌ آوری داده‌ ها است. در ابتدا از این کتابخانه تنها برای scraping استفاده می‌ شد، اما بعدها مواردی مانند داده ‌کاوی، خودکار سازی تست‌ ها مورد استفاده قرار گرفت. Scrapy کتابخانه‌ای متن‌ باز و محبوب است.

Scrapy برای تازه کاران ساده و برای حرفه ای ها به اندازه کافی دارای ویژگی های مثبت است. فریمورک Scrapy یک ابزار قدرتمند برای استخراج داده از وب می باشد. با استفاده از Scrapy می توانید هر نوع اطلاعات را از سایت های مختلف استخراج کرده و در پایگاه داده خود ذخیره فرمایید. 

وب سایت ها حاوی اطلاعات معنی دار هستند که می توانند تصمیمات درون سازمان شما را مدیریت کنند. بسته Scrapy در Python وب سایت های را برای استخراج محتوای ساخت یافته آماده می کند.

برای استخراج داده از Beautiful Soup هم می توانید استفاده کنید. البته Scrapy امکانات بیشتری را در اختیار شما می گذارد.

از دلایل استفاده از کتابخانه Scrapy می توان به شرح زیر پاسخ داد:

  1. ساخت و مقیاس کردن پروژه های بزرگ crawling
  2. دارای یک مکانیزم ساخته شده به نام Selectors، برای استخراج داده ها از وب سایت ها
  3. مدیریت سریع و غیر هم زمان درخواست ها
  4. تنظیم خودکار سرعت crawling با استفاده از مکانیزم خودکار
  5. تضمین قابلیت دسترسی برای توسعه دهندگان

کتابخانه Scrapy چه مخاطبانی دارد؟

کتابخانه  Scrapy مخاطبانی همچون افرادی که کارهایی در حوزه ی Data analysis می کنند و می خواهند اطلاعاتی را برای تحلیل از صفحات وب استخراج کنند، افرادی که می خواهند موتور جستجو برای یک وبسایت به صورت خاص بسازند یا با نحوه ی کارکرد موتور های جستجو مثل Google ، Bing ، Yahoo آشنا شوند و یا افرادی که به استخراج اطلاعات از وب علاقه دارند هستند.

استفاده از محبوب ترین کتابخانه زبان برنامه نویسی پایتون چه کمکی به ما می کند؟

متخصص شدن در زمینه برنامه نویسی پایتون در مابقی کتابخانه ها

پیاده سازی پروژه های تخصصی و هیجان انگیز

توسعه و پیاده سازی خزنده های وب (Web Crawler)

دریافت به روز ترین سرفصل آموزشی و آخرین ورژن های تکنولوژی و عصر جدید ارتباطات و اطلاعات

آموزش مطالب تخصصی و عدم اتلاف وقت برای مباحث غیر کاربردی

اجرایی کردن ایده های خودتان

کسب درآمد از از این حوزه

اشتغال و درآمدزایی

فریمورک Scrapy یک ابزار قدرتمند برای استخراج داده از وب می باشد. با استفاده از Scrapy می توانید هر نوع اطلاعات را از سایت های مختلف استخراج کرده و در پایگاه داده خود ذخیره کرد.

برای استخراج داده از Beautiful Soup هم می توانید استفاده کنید. البته کتابخانه Scrapy امکانات بیشتری را در اختیار شما می گذارد.

ویژگی ها، مزایا و معایب کتابخانه Scrapy

ویژگی های کتابخانه Scrapy 

Scrapy قابلبت گسترش دادن متن باز و رایگان و چند سکویی بوده و دارای قابلیت های گوناگون نیز می باشد.

Scrapy قابلیت تولید اکسپورت های فید با فرمت های JSON،  CSV و XML را دارد.

همچنین Scrapy  قابلیت پشتیبانی از انتخاب و استخراج داده ها از منابع با XPath یا عبارت های CSS را دارد.

Scrapy مبتنی بر crawler، اجازه می دهد اطلاعات را از صفحات وب به طور خودکار استخراج کند.

مزایای کتابخانه Scrapy

کتابخانه Scrapy به راحتی قابل گسترش، سریع و قدرتمند است. کتابخانه Scrapy به چند دلیل برای استخراج متون و جمع آوری اطلاعات مناسب است. زیرا این کتابخانه کامل و جامع برای خزش در وب است و قابلیت دنبال کردن لینک های موجود در هر صفحه را دارد و همچنین کتابخانه Scrapy برای پردازش موازی و هم زمان صفحات مختلف و ایجاد خط تولید امکانات مناسب و ساده ای برای افزایش سرعت دارد.

و یکی دیگر از مزیت های کتابخانه Scrapy این است که کار کردن با این کتابخانه بسیار ساده است و می توانیم در چند خط یک خزنده وب کامل ساخت. درخواست های Scrapy زمان بندی شده است و به صورت غیر همزمان پردازش می شوند.
Scrapy با سرویس داخلی به نام Scrapyd می آید که اجازه می دهد پروژه های خود را آپلود و Spider ها را با استفاده از سرویس وب JSON کنترل کند. Scrap کردن هر وب سایتی امکان پذیر می باشد، گر چه آن وب سایت API برای دسترسی به داده های خام نداشته باشد.

معایب کتابخانه Scrapy

Scrapy فقط برای پایتون ۲٫۷ به بالا است و نصب آن برای سیستم عامل های مختلف متفاوت است.

کلام پایانی

در این مطلب به کتابخانه Scrapy،  زبان برنامه‌ نویسی پایتون، دلایل محبوبیت آن، ویژگی‌ ها، مزایا، معایب و کاربردها پرداخته شد. اگر شما مشغول برنامه نویسی وب هستید استفاده از این کتابخانه را فراموش نکنید. مطمئن باشید بعد از استفاده از آن نمی توانید از کتابخانه دیگری استفاده کنید.

 همان طور که مشهود است، پایتون زبانی با بیان ساده اما قدرت و ویژگی‌ های بسیار زیاد است و در حوزه‌ های گوناگون مورد استفاده قرار می‌ گیرد. زبان برنامه‌ نویسی پایتون مستحکم است و نگهداری و خطایابی کدهای نوشته شده به این زبان به شکل خیلی خوبی قابل انجام هستند.

داستان عجیب دو تریدر برتر تاریخ که شما را شوکه میکندبهترین از نظر کاربران
داستان عجیب دو تریدر برتر ...
چرا باید یک عکاس شویمآخرین پست
چرا باید یک عکاس شویم