لگو وب سایت هوشمندان
جستجو

افتر افکت یا موهو کدام را برای انیمیشن سازی انتخاب کنم

برای انیمیشن سازی چه نرم افزاری را انتخاب کنم؟ موهو یا افتر افکت؟

قبل از اینکه به مقایسه موهو و افتر افکت بپردازیم لازم است بدانیم که انیمیشن از فریم های متعدد ساخته شده است که هر کدام از این  فریم ها با سرعت خاصی نشان داده می شوند. هر کدام از فریم ها نشان دهنده عکس ها و تصاویر متحرک هستند. کی فریم ها یا keyframes فریم های مهمی هستند که حاوی اطلاعات نقطه شروع/پایان یک اکشن هستند. یک کی فریم  دو چیز را به شما می گوید. اول، به شما می گوید که اکشن فریم شما در یک نقطه خاص از زمان چیست. دوم، به شما می گوید که این اکشن چه زمانی انجام می شود.

Moho یا انیمه استودیو روشی عالی برای ویرایش  کی فریم (keyframe)  ها دارد که هم هنرمند پسند و هم انیماتور پسند است. موهو یک راه ساده برای استفاده از  کی فریم و نوار زمان (timeline) ارائه می دهد. اگر می‌خواهید برای  ساخت شخصیت‌های انیمیشنی وارد موهو شوید، در اینجا نگاهی به تفاوت ویرایش کی فریم بین After Effects و Moho می‌اندازیم.

تفاوت ویرایش کی فریم (keyframes) بین موهو و افتر افکت

افترافکت از یک ابزار ترکیب‌کننده و جلوه‌های بصری به یک مجموعه بزرگ از ابزار گرافیکی متحرک و انیمیشن تبدیل شده است که امروزه به طور گسترده مورد استفاده قرار می‌گیرد. اگر میخواهید با افتر افکت انیمیشن های حرفه ای بسازید دوره حرفه ای افتر افکت را به شما توصیه میکنیم.

یکی از بزرگترین مشکلات با After Effects این است که composition window آپشن های زیادی دارد. لایه stack، ویرایش ویژگی ها یا property editor، نوار زمان انیمیشن ، ویرایشگ گراف و sequencer. خب این آپشن ها در عمل بد نیستند و خیلی هم حرفه ای هستند، اما ممکن است کاربر را سردرگم کنند. پس به طور کلی میتوانم بگویم افتر افکت یک نرم افزار انیمیشن سازی  شلوغ و نا منظم است.

اساسا After Effects می‌خواهد انیماتورها طوری کار کنند که در یک مجموعه بزرگ ویرایشی هستند. اگر شما یک انیماتور هستید که در After Effects متحرک سازی می کنید، حتی اگر تمرکز اصلی شما روی کی فریم ها باشد، صدها لایه می توانند روند کار شما را به هم بریزد. اما موهو یا انیمه استودیو یک فضای دوستانه برای کاربر برقرار میکند. اکثر برنامه های کاربردی غیر از افتر افکت، انیمیشن را به روشی منظم تر و بسیار کارآمدتر مدیریت می کنند. از نظر تجربه کاربر نوار زمان Moho (یا Anime Studio) بسیار ساده تر از  After Effects است.

موهو یا افترافکت

جارد هاندلی، برنده جایزه انیماتور ، در یک جمله مقایسه ای سریع بر اساس ویرایش کی فریم ها در  Moho و  After Effects به ما ارائه می دهد. “هنر ایجاد کی فریم ها تقریباً کلی است، اما عمل ویرایش کی فریم ها  بین دو برنامه موهو و افترافکت بسیار متفاوت است.”

موهو نوار زمانی را با انتخاب انیماتور پر می کند. این روشی است که اکثر نرم افزارهای انیمیشن سازی انجام میدهند. مثلا اگر می‌خواهید کی فریم ها  را برای دست  یک کاراکتر تغییر دهید، آن را انتخاب کنید، و نوار زمانی با آن کی فریم پر می‌شود.

اما افتر افکت بسیاری از اطلاعات مفید کی فریم ها را از ما پنهان می کند. بنابراین برای یک بخش از یک کاراکتر، After Effects هیچ نمای کلی از کی فریم ها را نشان  نمی دهد. اگر یک لایه تمام خصوصیاتش تا سطح کلیپ بالا رفته باشد، از نظر بصری هیچ راهی برای اینکه بفهمیم آیا اصلا انیمیشنی در آن وجود دارد یا نه نیست.

مثال دیگری از این حالت زمانی است که شما روی نقاطی کلید میزنید. در این حالت هم افتر افکت به شما نشان نمی دهد که کدام نقاط مربوط به  کدام کی فریم است.

به طور کلی به نظر می رسد که موهو بیشتر از افترافکت با انیماتورها ارتباط برقرار می کند. موهو با تمرکز در اصول کار ، بسیار کاربر پسند طراحی و توسعه داده شده است. برای اینکه یک انیماتور حرفه ای موهو شوید  دوره آموزش موهو (Moho) را که آموزشی پروژه محور و صفر تا صد است را به شما پیشنهاد میکنیم.

داستان عجیب دو تریدر برتر تاریخ که شما را شوکه میکندبهترین از نظر کاربران
داستان عجیب دو تریدر برتر ...
چرا باید یک عکاس شویمآخرین پست
چرا باید یک عکاس شویم