لگو وب سایت هوشمندان
جستجو

چرا باید زبان برنامه نویسی سی شارپ را یاد بگیریم

با زبان برنامه نویسی سی شارپ از دنیای برنامه نویسی شگفت زده می شوید! 

دنیای برنامه نویسی دنیای بسیار شگفت انگیز و جذابی است. برنامه نویسی ذهن و مغز شما را به چالش می کشد و اجازه می دهد به صورت مستقل با رایانه شخصی خود و یا کامپیوتر، مانند یک رئیس و یا مدیر رفتار کنید. می توان به برنامه نویسی به عنوان یک شغل کار آفرین نگاه کرد. برنامه نویسی می تواند هم شغل شما باشد و هم تفریحی جذاب! هدف اصلی برنامه ریزی ارائه راه حلی برای برطرف کردن مشکلات مختلف است. برنامه نویسی هنر برطرف کردن مشکلات با استفاده از کد گذاری در سیستم است. ما می توانیم با استفاده از زبان های برنامه نویسی برنامه ای را بنویسیم، خلق کنیم و سپس آن را اجرا کنیم. زبان های برنامه نویسی بسیار زیادی وجود دارند که از بین این همه زبان برنامه نویسی، برخی از آن ها مشهور تر و پرکاربرد تر هستند. هر زبان برنامه نویسی دارای قانون و قواعد خاصی است که می تواند دارای کاربرد خاصی نیز باشد. زبان برنامه نویسی به مرور زمان پس از استفاده مکرر دانشجویان، توسعه دهندگان برنامه نویسی و یا صاحبان نظر و یا صاحبان ایده رشته های کامپیوتری گسترش و تکامل می یابد. "جهان هستی به کسی که می داند به کجا می خواهد برود، راه را نشان می دهد. " شما باید اهداف و ارزش خود را شناسایی کنید و با تمام توان به سمت موفقیت و تحقق بخشیدن، جهت رسیدن به هدف خود تلاش کنید. اگر می خواهید به دنیای برنامه نویسی قدم بگذارید، باید متفاوت تر از آن چه تاکنون آموزش دیده اید، آموزش ببینید و به آن عمل کنید. آموزش زبان برنامه نویسی نیازمند یادگیری و تکرار و تمرین است. پس از تکرار و تمرین پی در پی، شناسایی مشکلات و اشتباهات خود آسان تر و سریع تر خواهد بود. تمرین کردن یک اصل مهم در به دست آوردن مهارت کافی در برنامه نویسی است. همان طور که می دانید دات نت فریمورک یک چارچوپ است که توسط شرکت مایکرو سافت برای توسعه نرم افزار ها علی الخصوص ویندوز سیستمی طراحی شده است و می تواند برای توسعه نرم افزار های تحت وب مورد استفاده قرار بگیرد. تاکنون چندین نسخه از دات نت فریمورک انتشار یافته است که هر بار پس از انتشار، قابلیت جدیدی به آن اضافه شده است که نشان می دهد دنیای برنامه نویسی دنیایی پویا و پر از ایده  های جدید است که هیچ گاه نمی توانید با یقین و اطمینان کافی بگویید که همه چیز را می دانید و برای همیشه به آموزش خود پایان دهید. به هر حال زمانی که مصمم می شوید، یادگیری یک زبان برنامه نویسی را آغاز کنید، ابتدا باید زبان برنامه نویسی مورد نظر خود را انتخاب کنید. اما در اینجا در ذهن شما یک سوال پیش می آید که کدام زبان برنامه نویسی را باید انتخاب کرد که با برنامه شما هم سو و سازگار باشد و هدف شما را دنبال کند! شاید یکی از بهترین ها، زبان برنامه نویسی سی شارپ باشد که در این مقاله به آن می پردازیم.    

زبان برنامه نویسی سی شارپ چیست؟

سی شارپ یک زبان برنامه نویسی شی گرا است  که در مقاله ی معرفی زبان برنامه نویسی سی شارپ تا حدودی به آن پرداختیم. زبان برنامه نویسی سی شارپ توسط شرکت مایکروسافت ساخته شده است.. این زبان ترکیبی از قابلیت ها و ویژگی های خوب زبان برنامه نویسی سی پلاس و زبان برنامه نویسی جاوا است. اگر با این دو زبان برنامه نویسی آشنا باشید به شما در یادگیری زبان برنامه نویسی سی شارپ کمک بسیاری می کند. این زبان به حدی آسان و راحت است که حتی کسانی که قبلا برنامه نویسی نکرده اند و هیچ آشنایی با برنامه نویسی ندارد به راحتی و آسانی می توانند زبان برنامه نویسی سی شارپ را یاد بگیرند و از آن می توانند برای ساخت برنامه های تحت ویندوز ،تحت وب، وب سرویس ها و برنامه ها و یا اپیلیکیشن های موبایل و بازی استفاده کنند. زبان برنامه نویسی سی شارپ تنها زبان برنامه نویسی است که مخصوصا برای دات نت فریم ورک طراحی شده است. زبان برنامه نویسی سی شارپ از کتابخانه کلاس دات نت که شامل مجموعه ای از اجزا از قبل ساخته شده است استفاده می کند. این اجزا به ساخت هرچه سریعتر برنامه ریزی کمک می کند. با این زبان می توان برنامه هایی با قابلیت مدیریت بیشتر و درک آسان تر ایجاد کرد. ساختار این زبان به نسبت سایر زبان های برنامه نویسی آسان تر و قابل فهم تر است و تمامی کسانی که می خواهند برای اولین بار برنامه نویسی را تجربه کنند از  آن استفاده کنند. برای اجرای یک برنامه سی شارپ باید دات نت فریمورک نصب شود. زبان برنامه نویسی سی شارپ یکی از زبان هایی است که از تکنولوژی های دیگر دات نت پشتیبانی می کند. همچنین یک محیط توسعه یکپارچه دارد که آن نیز به نوبه خود ابزارهای مفیدی است که به شما در کدنویسی برنامه نویسی سی شارپ، که یکی از بهترین زبان های برنامه نویسی دات نت است، کمک زیادی می کند. یکی از مزایای زبان برنامه نویسی سی شارپ این است که شما می توانید آن را با استفاده از برنامه نوت پد یا هر برنامه ویرایشگر متن دیگر بنویسید و سپس از کامپایلر سی شارپ استفاده کنید. اما این کار بسیار سختی است زیرا اگر برنامه شما دارای خطا و یا اشتباه باشد، خطاهای موجود در آن در برنامه سخت تر می شود، بنابراین پیشنهاد می شود از ویژوال سی شارپ استفاده کنید.  

چگونه کدهای سی شارپ را به یک برنامه اجرایی تبدیل کنیم؟

 برنامه نویس می بایست برنامه خود را با یک زبان دانت نت مانند سی شارپ بنویسد.

کدهای سی شارپ به کدهای معادل آن در زبان میانی تبدیل می شوند.

کدهای میانی در یک فایل اسمبلی ذخیره می شوند.

وقتی کدها اجرا می شوند کامپایلر کدهای زبان میانی را در لحظه به کدهایی که برای کامپیوتر قابل خواندن باشند، تبدیل می کند.

ویژگی های منو زبان برنامه نویسی سی شارپ

به برخی از ویژگی های زبان برنامه نویسی سی شاپ اشاره می کنیم:

منوی فایل زبان برنامه نویسی سی شارپ شامل دستوراتی برای ساخت پروژه یا فایل مورد نظر،جهت باز کردن و یا ذخیره کردن پروژه ها و یا برنامه ها و یا خروج از آن ها می باشد.

منوی ادیت برنامه نویسی سی شارپ شامل دستوراتی جهت ویرایش کردین از قبیل کپی کردن، جایگزینی کردن و یا پیدا کردن یک مورد خاص و قابل درخواست کاربر می باشد.

منوی تماشا کردن برنامه نویسی به شما اجازه می دهد تا پنجره های بیشتری باز کرده و یا به آیتم ها اضافه می شود.

منوی پروژه برنامه نویسی دستوراتی است که در مورد پروژه ای است که کاربر بر روی آن کار می کند.

منوی دباگ برنامه نویسی سی شارپ به کاربر اجازه کامپایل و یا اشکال زدایی و یا اجرای برنامه را می دهد.

منوی دیتا برنامه نویسی سی شارپ شامل دستوراتی برای اتصال به دیتابس ها می باشد.

منوی فرمت برنامه نویسی سی شارپ شامل دستوراتی جهت مرتب کردن اجزای گرافیکی در محیط گرافیکی برنامه می باشد.

منوی ابزار برنامه نویسی سی شارپ شامل ابزارهای مختلف،تنظیمات و ..... برای ویژوال سی شارپ و ویژوال استودیو می باشد.

منوی ویندوز برنامه نویسی سی شارپ به کاربر اجازه تنظیمات ظاهری پنجره ها را می دهد

منوی کمک برنامه نویسی سی شارپ شامل اطلاعاتی در مورد برنامه ویژوال استودیو می باشد.

در زبان برنامه نویسی سی شارپ اگر به عملکرد هر کدام از این منوها و یا نوارها شک و تردیدی داشتید تنها با کمی مکث و نگه داشتن نشانگر ماوس رایانه و یا کامپیوتر خود بر روی نوار و یا منو می توانید از عملکرد آن اطلاعاتی مختصر به دست بیاورید که کاربرد آن را به صورت یک پیام نشان می دهد. اما برخی از دستورات مخفی هستند و تحت شرایط خاص ظاهر می شوند که می توانید با کلیک راست بر روی یک منطقه و یا فضای خالی از صفحه، دستورات بیشتری به آن اضافه کنید. با کلیک کردن بر روی دکمه هایی که دارای فلش های کوچکی هستند دستوراتی دیگر برای شما ظاهر می شود.

ایمن سازی و قانونی کردن ویژوال سی شارپ 

استفاده از زبان برنامه نویسی سی شارپ برای تمامی کاربرانی که دارای اینترنت هستند، دانلود و اجرای برنامه به صورت رایگان است. اما بهتر است جهت استفاده دائمی از این برنامه ،آن را شخصی سازی و قانونی کنید. تنها برای قانونی کردن و شخصی سازی نیاز است با اتصال به ایننترنت کلید فعالسازی را برای فعال کردن این نسخه و کپی از شرکت مایکروسافت بزنید و تنها آدرس ایمیلتان را وارد کنید.

نکات بسیار کلیدی در زبان برنامه نویسی سی شارپ

زبان برنامه نویسی سی شارپ یک زبان منظم، مدون و ساخت یافته شامل کدهای زیادی است که هر یک از این کدهای اختصاصی دارای ساختار های فراوانی می باشند.به طور مثال:

در زبان برنامه نویسی سی شارپ هر آکولاد باز دارای یک آکولاد بسته است.

هر متد در برنامه نویسی سی شارپ یک سری کد است که وقتی اجرا می شود نقطه آغاز اجرای برنامه است.

در زبان برنامه نویسی سی شارپ یک کاراکتر می تواند یک حرف و یا یک عدد و یا یک علامت باشد.

زبان برنامه نویسی سی شارپ ممکن است فضای خالی و خطوط جدید را نادیده بگیرد. به همین دلیل شما می توانید همه برنامه ها را در یک خط بنویسید اما این کار خواندن و اشکال زدایی برنامه را مشکل می کند و درصد خطا را نیز بالا می برد به طوری که، ممکن است برخی از خطاها به دلیل فراموش کردن سیمیکولن در پایان هر خط باشد.

زبان برنامه نویسی سی شارپ به نحوی است، که برخی از فضای خالی را نادیده می گیرد و از برخی کدها اشکال نمی گیرد اما ممکن است، از برخی کدها نیز ایراد بگیرد.

شایان ذکر است که زبان برنامه نویسی سی شارپ به بزرگی و کوچکی حروف حساس است و همدیگر را از هم جدا می کند و با هم تفاوت دارد. به این نکته توجه زیادی بکنید و آن را هرگز فراموش نکنید!

تغییر در بزرگی و کوچکی حروف از اجزای کدها در زبان برنامه نویسی سی شارپ جلوگیری می کند.

همیشه بهتر است کدهای خود را در آکولاد بنویسید. این کار باعث می شود کد نویسی شما بهتر و زیباتر به چشم بخورد و تشخیص خطا ها آسان تر شود که به دنبال آن باعث حل مشکلات شما در کمترین زمان ممکن خواهد شد.

یکی از ویژگی های مهم سی شارپ نشان دادن کدها به صورت تو رفتگی است بدین معنی که کدها را به صورت تو رفتگی از هم جدا می کند و این در خواندن آسان سریع و راحت بسیار موثر و کارآمد می باشد.

کلام آخر

 در این مقاله سعی کردیم مزیت های راحت ترین و پرمخاطب ترین زبان برنامه نویسی سی شارپ را به زبان ساده و روان بیان کنیم. علاوه بر مزیت ها، اشکال زدایی و خطاها در زبان برنامه نویسی سی شارپ  نیز یک مبحث جالب است که به شما کمک فراوانی می کند. امروزه آموزش و فراگیری زبان های برنامه نویسی می تواند علاقه مندان به این حوزه را توانمند کرده که علاوه بر ایجاد شغل و کسب درآمد، آن ها را تشویق کند که به سمت و سوی حرفه ای بروند. بنابراین آموزش سی شارپ می تواند اولین قدم شما باشد.

داستان عجیب دو تریدر برتر تاریخ که شما را شوکه میکندبهترین از نظر کاربران
داستان عجیب دو تریدر برتر ...
چرا باید یک عکاس شویمآخرین پست
چرا باید یک عکاس شویم