لگو وب سایت هوشمندان
جستجو

معرفی 10 افزونه کاربردی ووکامرس

آیا شناخت افزونه های ووکامرس یک نیاز است؟ 

اوضاع پیچیده کنونی و همه گیری کرونا بسیاری از صاحبان مشاغل را به راه اندازی کسب و کارهای الکترونیکی و اینترنتی سوق داده است. ووکامرس یک فروشگاه ساز و همچنین افزونه برای مدیریت محتوای وردپرس می باشد و با این که خود یک افزونه است اما افزونه های زیادی برای آن ساخته شده است، که ویژگی هایی را به آن اضافه می کند. حال بهتر است پس از آشنایی کامل با فروشگاه ساز ووکامرس، با افزونه های ووکامرس بیشتر آشنا شویم. آشنایی با مهم ترین افزونه های ووکامرس باعث می شود که کاربر با اطمینان بیشتری به سمت و سوی ساخت و ایجاد کسب و کار اینترنتی خود برود و بخواهد کار خود را بر پایه فروش محصولات و یافتن مشتری از از دور و نزدیک پایه گذاری کند. حتی قبل از راه اندازی فروشگاه اینترنتی، شناخت افزونه های ووکامرس می تواند کمک زیادی به شما بکند که کدام افزونه می تواند به شما در فروش محصولات کمک بهتری کند و باعث موفقیت بیشتری شود. هرچه مهارت و شناخت بیشتری داشته باشید می توانید در انتخاب افزونه موفق تر عمل کنید و وبسایت قدرتمندتری برای فروش محصولات خود بسازید. 

افزونه های کاربردی ووکامرس

همان طور که می دانیم شما برای ایجاد یک کسب و کار آنلاین به یک فروشگاه اینترنتی نیاز دارید. در ادامه این مقاله می خواهیم شما را با افزونه هایی آشنا کنیم که برای فروش بیشتر و رونق در کسب و کارتان به آن ها احتیاج دارید. به بیان ساده تر این افزونه ها موفقیت شما را تضمین می کند.

افزونه اس ما اس مارکتینگ digit

دیجیت یک افزونه است که اکثرا برای ورود کاربران یا شماره تلفن همراه، استفاده می شود. در چند سال اخیر حوصله کاربران برای استفاده از ایمیل جهت وارد شدن به وبسایت کم شده است. بنابراین، استفاده از راهی جهت ثبت نام یا ورود از طریق شماره موبایل از راه های موثر برای وردپرس می‌باشد.

ویژگی های افزونه دیجیتس (Digits):

ورود به سایت با شماره تلفن همراه
یادآوری رمز عبور با ارسال رمز پیامکی
نصب صحیح و کامل در فروشگاه ساز ووکامرس
پشتیبانی کامل از صفحه ساز المنتور
قابلیت سفارشی سازی و رنگ بندی دلخواه
قابلیت سفارشی سازی تصویر پس زمینه
کاملا واکنش گرا برای تلفن های همراه و تبلت ها

افزونه یواست ( Yoast SEO ) برای ووکامرس

اگر بخواهیم فروشگاه اینترنتی خود را حرفه ای تر پیش ببریم شناخت سئو محصولات و اهمیت آن یک نیاز اساسی است. شایان ذکر است یکی دیگر از افزونه ووکامرس یواست سئو برای محصولات است، زیرا انجام عملیات سئو برای محصولات سئو، کار دشواری است. اما افزونه Yoast این کار را تسهیل بخشیده است. افزونه yoast woocommerce یک افزونه غیر رایگان برای سئو ووکامرس است. به این معنا که ارتباط افزونه Yoast seo و ووکامرس را برقرار می کند.

جهت فعال سازی افزونه yoast woocommerce در وردپرس باید افزونه پایه یعنی یواست سئو را نصب کنید. سپس پلاگین yoast woocommerce seo را نصب کنید. برای تنظیمات آن می توانید در پیشخوان وردپرس به بخش سئو و سپس سئو ووکامرس مراجعه فرمایید.

افزونه ارسال مرسولات پستی

اکثر وبسایت هایی که محصولات خود را در فروشگاه آنلاین به فروش می رسانند، با سیستم های واسطه ای که قابلیت اتصال با اداره پست مرکزی را دارند، ارتباط می گیرند.

پس از ثبت سفارش و تایید نهایی کد پیگیری برای مشتریان ارسال می گردد و کابران سایت باید بتوانند محصول درخواستی خود را از طریق کد پیگیری ارسال شده توسط شرکت پستی ارسال کنند. باید توجه داشت که استفاده از سرویس های واسطه پستی و یا ارسال کد مرسولات برای کابران سایت، جهت رهگیری مرسوله امری الزامی است .مدیران سایتی که از افزونه مرسولات پستی استفاده می کنند، پس از نصب افزونه ووکامرس، ابزارکی به نام رهگیری پستی به ابزارک های وردپرس اضافه می شود که با قرار دادن این ابزارک ها در نوار کنار وبسایت این فرم ها، تنها با چند کلیک نمایش دهند .

برخی از مزایای استفاده از افزونه رهگیری مرسولات پستی :

1- رایگان است
2- عدم نمایش تبلیغات در سایت
3- کارایی آسان و ساده
4- پشتیبانی دائم و به روزرسانی های متعدد
5- امکان پیگیری مرسولات از طریق سایت پست مرکزی
6- دارا بودن ابزارک اختصاصی
7- حجم کم و سرعت زیاد

افزونه ووکامرس برای ثبت موقعیت مشتری روی نقشه

به تازگی برای درج آدرس در صفحه صورت حساب نقشه ای قرار دارد که دریافت محصول را در آدرس مشخص به واسطه همان نقشه انجام می دهید، پس بنابراین شما باید تمامی شرایط و امکانات ارسال کالا به مناطق مختلف در وبسایتتان فراهم کنید. زمانی که این افزونه را بر روی وردپرس نصب می کنید، تنظیماتی اضافه می شود که با اعمال این تنظیمات، نقشه ای در صفحه صورتحساب اضافه می گردد و کاربران سایت دیگر نیازی به وارد کردن آدرس بصورت دستی ندارند و فقط آدرس خود را روی نقشه پیدا می کنند و آن را انتخاب می کنند.

افزونه WooCommerce multi Currency

در ایران بسیار از فروشگاه های اینترنتی، کالاهای خود را در واحد های پولی متفاوت به فروش می رسانند، اما شما اصلا متوجه این قضیه نمی شوید. برای مثال ممکن است وبسایتی قیمت محصولات خود را به دلار وارد کرده باشد اما شما قیمت ها را به تومان یا ریال ببینید که این تبدیلات را افزونه ای به نام  WooCommerce multi Currency انجام می دهد.

پس همان طور که گفته شد با استفاده از این افزونه ووکامرس، مدیران وبسایت های فروشگاها قادر خواهند بود کالا های ارزی خود را به واحد پولی رایج در کشورمان تبدیل کنند و روال کاری هم به این صورت است که شما در قسمت تنظیمات یک بار واحد های پولی که قصد تبدیل به یکدیگر را دارند وارد می کنید و این قیمت ها برای تمامی محصولات موجود در ووکامرس اعمال می شود.

ایمیل مارکتینگ با افزونه Mailster

اهمیت ایمیل مارکتینگ در دنیای امروز بر کسی پوشیده نیست. این روش یکی از مهم ترین بازاریابی های دیجیتالی است. یکی از افزونه های ووکامرس که با آن قادر خواهید بود ایمیل مارکتینگ انجام دهید Mailster می باشد، که افزونه رایجی است و با نام افزونه mymail هم شناخته می شود، می توان گفت Mailster با دارا بودن ابزارها و امکانات بالا و پنل مدیریتی حرفه ای از بهترین افزونه ها در دسته بندی ایمیل مارکتینگ است که  نمایش آمار به صورت دقیق آن را منحصر به فرد کرده است. همچنین مای میل یا میلستر با ابزارک های مختلف امکان ساخت دکمه های دلخواه و استایل های متنوع برای ارسال ایمیل را دارد.

1- ایجاد کمپین های ایمیل مارکتینگ
2- آمار دقیق نرخ بازشدن، کلیک شدن و …
3- زمان بندی برای ارسال کمپین شما
4- امکان پاسخ خودکار
6- امکات نسخه وب برای هر ایمیل
7- دارای قابلیت از استفاده از کد کوتاه در خبرنامه
8- قابلیت ایجاد بی نهایت فرم عضویت

ساخت خودکار فاکتور رسمی در ووکامرس

ساخت فاکتور رسمی برای سایت های ووکامرسی اهمیت بسیار زیادی دارد، شما با کمک این افزونه می توانید به صورت کاملا حرفه ای این کار را انجام دهید. تنظیمات خوبی در این افزونه وجود دارد از جمله پیش فاکتور بعد از خرید به ایمیل کاربر خودکار ارسال می شود همچنین از پنل کاربری سایتتان به صورتحساب دسترسی خواهد داشت.

در ساخت خودکار فاکتور رسمی، تنظیمات بسیار حرفه ای وجود دارد سفارشی سازی فاکتور و وارد کردن و تغییر دادن اطلاعات فروشگاه شما در فاکتور مشتریان از جمله این امکانات می باشد. همچنین یک لیست حرفه ای از باشگاه مشتریان وجود دارد که با فیلتر های مختلف مانند تاریخ و چاپ به راحتی می توانید به فاکتور یا فاکتور های محتلف دسترسی پیدا کنید.

برخی امکانات:

1- استایل های مختلف فاکتور و پیش فاکتور

2- چاپ شماره فاکتور به صورت بارکد

3- استفاده از تاریخ شمسی و جلالی

4- ارسال به ایمیل مشتری بلافاصله بعد از ساخت فاکتور و تکمیل خرید

5- قابلیت تنظیم نمایش صدور فاکتور در برگه تسویه حساب ووکامرس

گالری حرفه ای در  افزونه ووکامرس

افزونه گالری حرفه ای یک افزونه ووکامرس برای فروشگاه ساز ووکامرس است که امکاناتی به وبسایت شما اضافه می کند، که آن نمایش گالری تصاویر محصولات در قالب های گوناگون است.

این افزونه قابلیت سازگاری با هر نوع قالب استاندارد وردپرسی را دارد و از نظر انتخاب قالب محدودیتی ندارید. حتی شما می توانید از تم هایی که از ووکامرس استفاده نمی کند و امکانات یک سایت فروشگاهی را ندارد، استفاده کنید. در ادامه چند ویژگی این افزونه را بررسی می کنیم.

1- چندین نوع نمایش برای لیست تصاویر
2- امکان زوم یا بزرگنمایی گالری محصولات
3- تنظیمات متنوع افزونه
4- نمایش جذاب در تمامی نمایشگرها (واکنش گرا)
5- سازگاری با تمامی قالب ها
6- وجود تنظیمات رنگ و استایل جهت تغییر استایل گالری

افزونه سفارشی‌ سازی در ووکامرس

این افزونه برای فروشگاه ساز ووکامرس ساخته شده است که می توان به عنوان پرکاربردترین افزونه ووکامرس از آن یاد کرد، زیرا به شما امکان شخصی سازی و سفارشی سازی را در برخی ویژگی های فرانت اند فروشگاه تان می دهد.

همانند سفارشی سازی در وردپرس، این افزونه نیز دارای تنظیمات متنوعی است که از طریق آن می توانید بدون نوشتن حتی یک کلمه کد یا ویرایش قالب وردپرس، سفارشی سازی های خود را به فروشگاه آنلاینتان اضافه کرده و آنها را ذخیره کنید.

افزونه ویرایش صفحه صورتحساب

هنگامی که کابران فروشگاه اینترنتی وارد صفحه صورت حساب می شوند، در آن فیلد های مختلفی وجود دارد که افزونه ویرایش صفحه صورتحساب از مهم ترین افزونه های ووکامرس می باشد که با استفاده از آن می توانید فیلدهای موجود در صورت حساب ووکامرس را به راحتی ویرایش کرده و آنها را حذف، فعال، غیرفعال و یا پاک کنید. حتی می توانید ترتیب قرار گیری فیلدها را عوض کرده و فیلدهای جدیدی بسازید.

همان طور که قبلا هم گفته شد، ووکامرس از بهترین افزونه های فروشگاه ساز وردپرس است که با استفاده از آن می توانید به سادگی اقدام به ساخت فروشگاه آنلاین در وردپرس کنید، اما این افزونه فاقد برخی از ویژگی های بسیار اساسی مانند شخصی سازی فیلد های پرداخت در یک رابط کاربری ساده است.

صفحه تسویه حساب در ووکامرس از مهم ترین بخش های خرید آنلاین می باشد. احتمالا شما در فروشگاه آنلاین خود صفحات محصول بسیار زیبا و توضیحات محصول کامل و بهینه سازی شده برای سئویی داشته باشید که باعث می شوند مشتریان شما بخواهند از شما خرید کنند اما اگر صفحه پرداخت شما برای خرید و بستن قرارداد بهینه سازی نشده باشد یا به نحوی شکسته شده باشد و متاسفانه مشتریان نمی توانند خرید خود را کامل کنند. پس این نکته را فراموش نکنید که افزونه ویرایش یکی از مهم ترین افزونه های ووکامرس است.

کلام آخر

افزونه های زیادی برای ووکامرس وجود دارد که می توان از آن ها در سایت های فروشگاهی خود استفاده کنید، اما این نکته را هم در نظر بگیرید نصب افزونه های زیاد بر روی مدیریت محتوای وردپرس ممکن است، سرعت وبسایت شما را کاهش دهد و از طرف دیگر با زیاد شدن فایل ها و کدها، حفاظت از وبسایت نیز سخت تر می شود، بنابراین شناخت مهم ترین افزونه های ووکامرس می تواند این مشکل را حل کند. همچنین ابزار ها و افزونه های بالا امکانات ابتدایی را به ووکامرس اضافه خواهند کرد که به شما کمک می کند، یک فروشگاه اینترنتی نسبتا قدرتمندی بسازید و سپس کار خود پیشرفت کنید.

داستان عجیب دو تریدر برتر تاریخ که شما را شوکه میکندبهترین از نظر کاربران
داستان عجیب دو تریدر برتر ...
چرا باید یک عکاس شویمآخرین پست
چرا باید یک عکاس شویم