لگو وب سایت هوشمندان
جستجو

سئو محصولات در سال 2021

معرفی SEO  محصولات در سال 2021

همگی ما دوست داریم فروشگاه های اینترنتی خود را به صورت حرفه ای فعال کنیم. همچنین بالا بودن رتبه سایت برای همه ما اهمیت بالایی دارد؛ که همه این موارد نیازمند بکارگیری روش های با اهمیت  سئو محصولات  در سال 2021 است.

رعایت این موارد باعث ایجاد تعادل بین این دو خواسته یعنی سئو محصول برای گوگل و سئو برای مخاطب، در زمانیکه  شما باید هزاران کالا را بصورت سئو شده در سایت منتشر کنید سختی خود را بیشتر نمایش میدهد. در این مطلب چندین نکته مهم و بروز در سئوی محصولات را بررسی می کنیم.

نکات مهم و بروز در سئو محصولات

1- رونق هوش مصنوعی در سئو

نقش هوش مصنوعی در کسب و کار به قدری پر رنگ و کاربردی شده است که در تمامی زمینه ها از هوش مصنوعی استفاده میشود. برای مثال میتوان به نقش هوش مصنوعی در آموزش و پرورش اشاره کرد. اما کاربرد هوش مصنوعی در موتورهای جستجو از اهمیت بالایی برخوردار است.

امسال، الگوریتم ها در موتور جست و جو بیش از پیش از هوش مصنوعی (AI) بهره می گیرند. این در حالی است که کمپانی هایی همانند گوگل بصورت پنهانی از هوش مصنوعی استفاده می کنند ، همان گونه که می دانید، هوش مصنوعی برای دو مورد بکار گرفته می شود:

اول مرتب سازی محتوا است، هوش مصنوعی به موتور های جست و جو کمک می کند تا محتواهای وب سایت را مرتب کنند، تا کاربر براحتی و در کمترین زمان به نتیجه دلخواه خود برسد. به عنوان نمونه شما میتوانید مقاله بررسی ارتباط داده کاوی با هوش مصنوعی را مطالعه نمایید.

دوم رتبه بندی نتایج جست و جو می باشد، هوش مصنوعی برای رتبه بندی نتایج جست و جو در هنگام نمایش محتوا هایی که در اینترنت وجود دارد استفاده می شود که جمع آوری داده ها درباره هر نتیجه و تنظیم موقعیت آن بر اساس الگوریتم هایی که برایش تعریف شده است از جمله اقداماتی است که هوش مصنوعی انجام می دهد.

کارشناسان موتور های جستجو جهت تنظیم استراتژی سئو خود درمورد تغییراتی که توسط موتور های جستوجوگری که مبتنی بر هوش مصنوعی ایجاد شده است ، توصیه می کنند که خدمات سئو برای ساخت محتوایی استفاده کنند که هم خوانندگان و هم الگوریتم های موتور جست و جو را به خود جلب کنند.

از اقداماتی که می توان در این زمینه انجام داد استفاده از کلمات کلیدی است که در تمام متن با به صورتیک دست در متن توزیع شده  باشد و یا بک لینک هایی از وبسایت هایی دارای رتبه خوب در گوگل می تواند در مسیر دیده شدن بوسیله ربات های موتور های جستجو موثر باشد.

2- بهینه‌سازی موبایلی برای محصولات خود

یک از مهترین معیارهای از نگاه یک موتور جستجو که به‌طور مداوم مورد استفاده قرار می گیرد، بهینه‌سازی صفحات وب برای پلت فرم موبایل است. نتایج متعددی حاکی از آن هستند که امروز اکثر کاربران از طریق گوشی‌های موبایل از سایت‌ها بازدید می‌کنند؛ که توجه به این پلت فرم ها در سئو محصولات خود امری حائز اهمیت است.

امروزه طراحی یک وبسایت فقط برای دسکتاپ از اهمیت زیادی برخودار نیست و طراحان را ملزم می کند تا هنگام استفاده از پلت فرم های غیر از دسکتاپ محتوای باکیفیتی را نمایش دهد. اهمیت بهینه‌سازی موبایل در سئو محصولات بسیار زیاد است. بنابراین باید مطمئن شوید که وب‌سایتتان از این جنبه، در وضعیت قابل قبولی قرار دارد.

3- استفاده از سرویس Google My Business

در قرن 21 و عصر ارتباطات و بالأخص بعد از شیوع ویروس کرونا، کسب و کار های محلی به‌طور پیوسته از بازاریابی سنتی به‌ بازاریابی دیجیتال و دیجیتال مارکتینگ روی آوردند. (به شما پیشنهاد میکنیم مقاله دیجیتال مارکتینگ در محتوای وردپرس را ملاحظه کنید)

سرویس گوگل تحت عنوان مای بیزنس (My Business) اهمیت زیادی پیدا کرد و مشاغل گوناگونی در این بازه زمانی کسب وکار خود را در این سرویس ثبت کردند. بهینه‌سازی جستجوی محلی گوگل، نقش بسزایی در سئو محصولات در سال ۲۰۲۱ ایفا می‌کند. با افزایش شدت رقابت بین کسب‌وکارهای محلی، حالا وقت آن رسیده که برای بهینه‌سازی وب‌سایتتان در جستجوی محلی گوگل انجام دهید. در نظر داشته باشید که به هیچ عنوان نقش و اهمیت بهینه سازی وب سایتتان را نادیده نگیرید.

4- محتوایی متناسب با محصولات خود بنویسید

همان‌طور که از گذشته بیان می شد، محتوا  پادشاه است. پس باید تمرکزتان را روی تولید محتوای باکیفیتی از محصولاتتان معطوف کنید که مخاطب وارد شده به وبسایتتان را جلب نموده و گوگل را مجبور کند تا جایگاه بهتری برای صفحاتتان در نظر بگیرد.

همچنین در سئو محصولات علاوه بر کلیدواژه‌ها، می‌توانید کلمات یا عبارات مرتبط با کلیدواژه اصلی را نیز تعریف کنید؛ خوشبختانه گوگل آن‌قدر هوشمند است که بتواند کلمات مترادف و عباراتی را که دارای ارتباط معنایی با کلیدواژه اصلی هستند، تشخیص دهد.

5- امنیت در سایت و استفاده از  HTTPS

امنیت، اگر بطور عامل مستقیم در افزایش رتبه سایت موثر نباشد، باز هم به‌طور غیرمستقیم، می‌تواند جایگاه وبسایتتان در متور های جستجو تحت تأثیر قرار ‌دهد. وقتی کاربر علامت هشدار امنیتی را در بالای مرورگرش نمی بیند، احتمال اینکه فورا سایت شما را ترک کند زیاد است. همین امر باعث افزایش نرخ پرش (Bounce Rate) و افت رتبه وبسایت در موتور های جستجو می گردد.

پروتکل HTTPS برخلاف پروتکل HTTP برای برقراری ارتباط امن، از یکی از روش های رمزگذاری استفاده می‌کند. استفاده از این پروتکل، باعث می‌شود تا اطلاعات بین کاربر و سرور رمزنگاری شود و از نظر فکری یک اطمینان خاطر به کاربر بدهد.

6- بهینه‌ کردن ویدئوها

ویدئوها به ابزارهای برجسته‌ی عصر حاضر تبدیل شده‌اند. اپلیکیشن‌های اجتماعی مبتنی بر ویدئو مثل اینستاگرام، یوتیوب و یا آپارات در ایران، این روزها مورد توجه زیادی قرار گرفته اند و به‌موازات این‌ها، میزان استفاده از محتوای ویدئویی نیز به‌طور پیوسته در حال افزایش است. بنابراین اگر نمی‌خواهید از فرصت بسیار عالی و کم هزینه جا بمانید، باید هر چه زودتر خودتان را با شرایط جدید، وفق دهید. صفحه ی شخصی و یا کاری خود را بسازید و با محتوای ویدئویی خلاصه و مفید، یعنی مطابق با همان چیزی که مدنظر کاربر باشد، به ویدئو مارکتینگ بپردازید. هنگامی که از محصول خود ویدئو انتشار می دهید، به کاربر علاوه بر مطلب مورد نظر احساس نیز منتقل می کنید

اما باید در نظر داشته باشیم که حتی محتوای ویدئویی نیازمند بهینه سازی است به همین جهت پیشنهاد میشود مقاله های   راهکارهای مناسب برای بهبود سئو یوتیوب و 16 نکته‌ی طلایی درباره‌ی سئو اینستاگرام را ملاحظه نمایید.

7- رعایت E.A.T برای گوگل

یکی دیگر از سئو محصولات در سال ۲۰۲۱، E.A.T می باشد. این عبارت از سه کلمه برگفته شده است 1- Expertise یعنی تخصص، Authoritativeness یعنی مسئولیت‌پذیری و Trustworthiness یعنی قابلیت اعتماد. یعنی یک وبسایت حتما باید خودش را از این سه جنبه به گوگل، اثبات کند.

اگر وبسایتی از مطالبی غیر اصیل برای محصولات خود  استفاده کند، قطعا مرتکب تخلف شده است. این الگوریتم گوگل، تخصص نویسنده در یک موضوع را می‌طلبد مثلا اگر برای محصولی مطلب می نویسید، کاملا آن محصول را بشناسید. تا گوگل اطمینان پیدا کند که محتوا، قابل‌اعتماد است. درآخر آنچه مهم است، یک محتوای اصیل، قابل‌ اطمینان و کپی برداری از منابع دیگر است.

8- اینفلوئنسر مارکتینگ (Influencer Marketing)

میتوان به جرعت گفت، از جمله تبلیغات زود بازده در این روز ها اینفلوئنسر مارکتینگ است، بنابراین نقش اینفلوئنسر مارکتینگ در برند تجاری خود را دست کم نگیرید و اگر تاکنون اقدامی در زمینه ‌اینفلوئنسر مارکتینگ انجام نداده‌اید، امسال بهترین زمان برای معرفی محصولات شما می باشد. آمار ها  بیان می کند که اینفلوئنسر مارکتینگ، از بهترین روش های نوین مارکتینگ بوده که نرخ بازگشت سرمایه بالایی دارد .

فقط نکته حائز اهمیت این است که باید در انتخاب اینفلوئنسرتان دقت کافی را داشته باشید؛ زیرا مخاطبان هدف محصولات شما ممکن است با ماطبان فردی که بعنوان اینفلوئنسر انتخاب می کنید، متفاوت باشد.

9- جستجو صوتی را جدی بگیرید

آمارها نشان می دهد بیش ازنیمی از جستجو ها صوتی انجام می شود، شاید باور این موضوع آسان نباشد اما با پیدایش گوشی‌های هوشمند و دستیارهای مجازی، جستجوی صوتی بیشتر از هر زمان دیگری رونق یافته است. یک فرمان جستجوی صوتی، سازو کاری متفاوت با جستجوی کلیدواژه‌ها به روش معمول دارد.

فرمان صوتی یا جستجوی صوتی احتمالاً شامل یک واژه سؤالی مثل چه، چرا، کجا، چطور، کِی همراه است. این ساختار، به دستیار صوتی کمک می‌کند تا نتیجه بهتری را مطابق با آنچه جستجو می‌شود، ارائه دهد. بنابراین برای جستجو محصولاتتان وهمچنین سئو محصولات در سال 2021 برنامه ریزی ویژه ای بر روی جستجو صوتی داشته باشید.

10- دوره‌های آموزشی آنلاین نیاز همه کسب و کارها

ازآنجایی‌که اکثر مردم زمان زیادی را در فضای مجازی سپری می کنند، بنابراین تلاش‌های بازاریابی هم باید با جهت‌گیری روی همین فضا متمرکز شوند. ازاین‌رو، تجارت الکترونیک و مشاوره‌ها و دوره‌های آموزشی آنلاین، بخش عظیمی از روند غالب سال ۲۰۲۱ خواهند بود.

باید این موارد را در پلن کسب‌وکارتان بگنجانید. مثلا دوره های آموزشی حتی رایگان برای استفاده و نگهداری از محصولاتتان آماده کنید و به مشتریان خود به عنوان خدمات پس از فروش ارائه کنید.

11- رعایت سئوی داخلی محصولات

اصول اولیه ی سئو در محصولات نیز مورد استفاده است. متا تگ عنوان و متا تگ توضیحات یا دسکریپشن عناصری هستند که در هر صفحه ای میبایست رعایت شوند. درک گوگل از صفحات شما با چنین تگ های ممکن است. البته استفاده از تگ های تایتل برای مخاطب نیز اهیمت بالایی دارد.

چند نکته اساسی در درعایت سئوی داخلی محصولات را در ادامه بیان می کنیم

1- توضیح منحصر بفرد برای هر محصول خود آماده کنید.

2- مخاطبین خود را به نظر دادن ترغیب کنید.

3- جزئیات محصول خود با حوصله و به دقت تهیه کنید.

4- هرگز توضیحات را از سایت مرجع یا سازنده آن محصول، کپی نکنید.

5- سعی کنید محصولات ناموجود را حذف کنید تا نرخ پرش سایتتان کاهش یابد.

6- در هر صفحه محصول، محصولات پیشنهادی مشابه هم داشته باشید.

جمع‌بندی

بدلیل آن که الگوریتم های سئو هرساله در حال تغییر است، شما نیز باید روش های سئو محصولات وبسایتتان را متناسب با این تغییرات، به‌روز کنید. اگر به‌روز نباشید، وبسایتتان در طول زمان از صفحه نتایج جستجوی گوگل حذف میشود. به همین منظور، همگام بودن با الگوریتم‌ های سئوی گوگل و انطباق با تغییرات آن‌ها، از اهمیت زیادی برخودار است.

برای باقی ماندن در رتبه دلخواه خود باید موارد بالا رارعایت کرده و هر کدام را متناسب با نیاز خود در سئو محصولات خود بکار ببرید؛ تا ترافیک ورودی برای محصولاتتان از رقم چشمگیری برخودار گردد.

داستان عجیب دو تریدر برتر تاریخ که شما را شوکه میکندبهترین از نظر کاربران
داستان عجیب دو تریدر برتر ...
چرا باید یک عکاس شویمآخرین پست
چرا باید یک عکاس شویم