لگو وب سایت هوشمندان
جستجو

رپورتاژ آگهی و انتخاب بهترین وبسایت

 آشنایی مختصر با رپورتاژ آگهی

گسترش وبسایت ها بر بستر اینترنت و اهمیت بهینه سازی وبسایت ها در کسب و کارها، باعث تغییر روش های تبلیغاتی شده و سبک جدیدی به خود گرفته است. به طور مثال رپورتاژ آگهی در این روزها از اهمیت ویژه ای برخوردار است. حال این سوال در ذهن مخاطب ایجاد می شود که رپورتاژ آگهی چیست و چه تاثیری در کسب و کار شما می گذارد؟ آیا رپورتاژ آگهی بر سئوی سایت شما تاثیر می گذارد و به سایت شما اعتبار می دهد؟ رپورتاژ آگهی یکی از روش های نوین دیجیتال مارکتینگ در بک لینک سازی وبسایت ها است. برای نمونه رپورتاژ در وبسایت های خبری نوعی از تبلیغات است که به صورت یک گزارش ( رپورتاژ ) خبری نوشته می‌ شود به گونه ای که در نگارش محتوای آن درباره برند خود، خدمات و یا محصولات به دیگران گزارش می دهید و آن را در سایت معتبری به نمایش می گذارید، اگر نگارش محتوای شما و خدماتتان به بهترین شکل ممکن بیان شود، خواننده را ترغیب می کند تا وارد سایت شما شود و اگر تمام موارد بالا را به خوبی و با دقت و ظرافت خاصی انجام دهید، مطمئن باشید تاثیر رپورتاژ آگهی بر سئوی سایت شما نیز مثبت خواهد بود به طوری که به آن اعتبار خاصی می دهد. محتوا نویسی وبسایت و یا کپشن نویسی در اینستاگرام در عین حال که کار لذت بخشی است، دقت و توانایی خاص خود را می طلبد. بنابراین نگارش مقالات رپورتاژ آگهی کار آسانی نیست. باید از دیدگاه تبلیغاتی یک فرد متخصص در حوزه دیجیتال مارکتینگ روی آن کار کنید که شما را در جهت تبلیغاتی موثر سوق دهد و مخاطبانتان را در یک مسیر مشخص همراهی  کند تا به سمتی آن ها را هدایت کند که به هدف خود در کسب و کارتان برسید.

انواع رپورتاژ آگهی

 رپورتاژ آگهی بسته به نوع پلتفرم و شبکه های اجتماعی که استفاده می کند، انواع گوناگونی دارد به  طور مثال رپورتاژ آگهی انتشار یافته در سایت هایی که به صورت خبری  فعالیت دارند و یا رسانه های دیجیتالی و یا رپورتاژ آگهی تلویزیونی، رپورتاژ آگهی انتشار یافته در روزنامه ها. البته نوع هر یک از این رپورتاژها از لحاظ محتوایی و موضوعی در هر رسانه ای متفاوت است و هر یک اصول خاصی برای تولید و ارائه دارند. رپورتاژهای آگهی در طول زمان تغییرات زیادی کرده اند به طوری که در ابتدا، چاپ آگهی در نشریات و روزنامه ها بودند که یکی از اولین و قدیمی ترین رپورتاژهای آگهی بود. اما به دلیل پیشرفت تکنولوژی کم کم اثر خود را از دست دادند و جای خود را به رپورتاژهای تلوزیونی و وبسایت خبری دادند. به طور مثال رپورتاژهای تلوزیونی به گونه ای طراحی شده اند که خلاقیت آن ها توانسته تا مدتها در ذهن مخاطب ماندگار شود و آن ها را ترغیب به بازدید محصولات و خدمات کند و از همه مهم تر ، رپورتاژهای تلوزیونی به کسب و کار اعتبار خاصی می بخشد. اما در کنار این همه مزایا، فیلمبرداری و یا عکاسی حرفه ای، تولید سناریو و تولید یک فیلم مستند هزینه بر است. بنابراین رپورتاژ آگهی در وبسایت ها به شما توصیه می شود. این نوع رپورتاژ علاوه بر این که سئوی سایت شما را بهبود می بخشد، مخاطبان و مشتریان شما را نیز افزایش می دهد. 

نحوه نگارش و تاثیر رپورتاژ آگهی 

همان طور بیان شد نگارش رپورتاژ آگهی با سایر آگهی ها و مقالات وبسایت متفاوت است، چنین آگهی هایی، محتوا محور بوده و معمولا در مورد مزایای یک محصول یا خدمات خاص هستند. همچنین در نگارش رپورتاژ آگهی، بیان حقیقت بسیار مهم و امری حیاتی است و اگر در نگارش آن سهل انگاری صورت بگیرد و دقت لازم اعمال نشود، نه نتها به شما کمکی نمی کند بلکه آسیب هم می زند. ممکن است فردی که تبلیغ نویس خوبی است از مواردی همچون عناصر بصری نیز استفاده کند، رپورتاژ آگهی یک فرصت نوین است تا هر فرد با هر نوع کسب و کاری، بتواند تبلیغات بهینه ای را برای مجموعه خود ارائه دهد. بعد از خواندن این مقاله، به عنوان فردی که قصد نوشتن یک رپورتاژ آگهی را دارید، فرصتی به دست خواهید آورد که ویژگی های کسب و کارتان را برای مردم شرح دهید و آن ها را با انواع خدمات خود بیشتر آشنا کنید، اگر هوشمندانه و حرفه ای گام بردارید آن ها را کنجکاو کرده و به سمت سایت خود روانه می کنید که این یعنی کسب موفقیت. چه بسا پس از بازدید از سایتتان به خرید از آن و یا استفاده از خدمات شما ترغیب شوند. شایان ذکر است که نگارش تبلیغاتی تحت عنوان رپورتاژ آگهی را باید به شیوه ای انجام دهید که حس وفاداری مشتریان خود را تحریک کنید. هنگامی که به بهترین وبسایت های رپورتاژ آگهی مراجعه می کنید، ممکن است این پیشنهاد را بدهند که رپورتاژهای شما را خودشان به عهده بگیرند، به این صورت که شما توضیحات کامل را به همراه هدفتان از ارائه رپورتاژ  به آن ها ارائه داده و آن ها به کارشناسانی که در تولید محتوا مهارت دارند، منتقل کنند تا برای شما یک متن حرفه ای و جذاب بنویسند. البته پیشنهاد ما برای شما این است که نوشتن محتوای رپورتاژ، توسط خودتان انجام شود و تمام تولید محتوا را خودتان برعهده بگیرید. هیچ کس بجز شما نمی تواند، کسب و کارتان را  به خوبی در قالب یک آگهی توصیف کند. اما اگر این توانمندی را در خود نمی بینید می توانید با محتوا نویسان وبسایتهای رپورتاژ همکاری کنید. یعنی ابتدا توضیحی در مورد نوع کسب و کار خود و یا محصولات و خدمات به آن ها ارائه دهید و سپس ادامه کار را به آن ها بسپارید.

ویژگی بهترین وبسایت رپورتاژ آگهی

1- اعتبار دامنه سایت

اعتبار دامنه سایت یک فاکتور مهم است و  نشان‌ دهنده کیفیت کل سایت است. برای رتبه بندی این فاکتور باید به وسایت هایی رجوع کنید که این فاکتور را بررسی می کنند. برای مثال وبسایت Moz با معیار کیفیت سنجی سایت‌ های معتبر، عددی بین ۰ تا ۱۰۰ را برای هر سایت مشخص می‌ کند. هر چه این عدد بالاتر باشد بهتر است، چرا که نشان می‌ دهد سایت با الگوریتم‌ ها و قوانین گوگل سازگاری بیشتری دارد. گوگل نیز برای رتبه بندی مطالبی که عدد اعتبار دامنه آنها به ۱۰۰ نزدیک‌ تر است، اولویت بالاتری را در نظر می‌ گیرید.

2- حجم کاربرانی از موتورهای جستجو

ترافیک ورودی وبسایت از اعداد اساسی برای انتخاب بهترین وبسایت رپورتاژ آگهی است، این عدد که عموما به صورت درصد نمایش داده می‌ شود، نشان می‌ دهد به ازای هر ۱۰۰ کاربر وبسایت، چند نفر از طریق گوگل وارد آن شده‌اند. این عدد اگر بین ۴۰ تا ۶۰ باشد، در نقطه مطلوبی قرار گرفته است، زیرا نشان دهنده این است که سایت علاوه بر اینکه مورد توجه گوگل است، مخاطبان وفاداری نیز دارد که به صورت مداوم به آن مراجعه می‌کنند.

پس اگر وبسایتی که در بالا گفته شد به وبسایت شما لینک بدهد و رپورتاژ آگهی شما را منتشر کند، رتبه گوگل شما در وضعیت بهتری قرار می گیرد. در نتیجه اگر قصد خرید رپورتاژ آگهی دارید و می‌ خواهید از طریق نتایج جستجو در اینترنت دیده شوید، بهتر است این فاکتور مهم را در نظر بگیرید.

بعضی از افراد فکر می‌کنند باید رپورتاژ آگهی خود را در وبسایت هایی با میزان ورودی بالاتر از 80 درصد منتشر کنند، که این تصور در حالی درست است که نرخ پرش (bounce rate) زیر ۵۰  درصد باشد. بنابراین اگر وبسایتی که انتخاب می شود، ترافیک ورودی‌ بالایی داشته باشد و هم نرخ پرش بالایی را تجربه کند، توضیه می شود که در این وبسایت رپورتاژ آگهی منتشر نکنید چرا که به احتمال زیاد این سایت با ترفندهایی کاربران را به سمت خود جلب می‌ کند اما نمی‌ تواند به نیازهای اطلاعاتی آنها پاسخ دهد. به همین دلیل در آینده نزدیک از چشم گوگل و سایر موتورهای جستجو می‌ افتد.

۳- میانگین زمانی که کاربران روی سایت فعالیت می کنند

بسیاری از وبمستران به این عدد توجه نمی کنند اما این عدد متوسط زمانی که هر کاربر به صورت روزانه برای خواندن و بازدید مطالب در وبسایت صرف می‌کند را نشان می‌ دهد. هر چه این عدد بالاتر باشد، نمایانگر جذابیت محتوایی سایت است. در نتیجه، گوگل این شاخص را برای رتبه‌ دهی به مطالب سایت در نظر می‌گیرد. زمان قابل قبول برای این مورد حدودا 2 دقیقه است، اگر این شاخص برای یک سایت بیش از ۲ دقیقه باشد، برای انتشار رپورتاژ آگهی مناسب است.

4- چه تعداد لینک‌ از وبسایت های دیگر دریافت کرده است؟

عددی که نشان دهنده تعداد لینک‌ ها از وبسایت های دیگر است، اهمیت بالایی دارد. هر چقدر این عدد بیشتر باشد، بهتر است، چرا که نشان می‌ دهد سایت معتبری است که دیگر سایت‌ ها و صفحه‌ های اینترنتی به آن لینک داده‌اند. از این رو، گوگل در رتبه بندی خود برای این سایت، اولویت بالاتری را در نظر می‌گیرد. پس اگر شما قصد خرید رپورتاژ آگهی در نشر دارید و مطلب شما به عنوان محتوای معتبر شناخته شود، بهتر است این فاکتور مهم را در نظر بگیرید.

5- تعداد صفحاتی که توسط هر کاربر دیده شده است.

میانگین عددی که تعداد صفحه‌ های دیده شده توسط کاربر را نشان می دهد از جمله مواردی است که باید در هنگام بررسی وبسایت مورد نظر، باید به آن توجه کرد. هر چه این عدد بالاتر باشد، در وضعیت بهتری قرار دارد، چرا که نشان می‌ دهد مطالب وبسایت با نیاز مخاطبان همخوانی بیشتری دارد. از این رو، گوگل در رتبه دهی مطلب این سایت اولویت بالاتری را در نظر می گیرد. برای شما کاربرانی که قصد خرید رپورتاژ آگهی دارید و درنظر دارید عدد بازدید مطلب شما توسط کاربران سایت ناشر، بالا باشد، بهتر است این شاخص را هم در نظر بگیرید.

۶- رنک الکسا

وبسایت الکسا یکی از ابزارهای رتبه بندی و متعلق به شرکت آمازون است که امروزه در دسترس عموم قرار گرفته است. افراد زیادی برای رتبه الکسای وبسایت خود اهمیت فراوانی قائل هستند و آن را به عنوان یکی از شاخص های عملکردی خود در نظر می‌ گیرند. رتبه الکسا به عنوان یکی از عامل های با اهمیت رتبه بندی سایت ها در نظر گرفته می‌ شود که برآیند مجموعه‌ای از فاکتورها است. وبسایت الکسا برای هر سایت در در اینترنت وجود دارد و دارای ترافیک می باشد، حداقل دو عدد ارائه می‌دهد:

1- رتبه جهانی: که بر اساس مقایسه آن سایت با تمام سایت‌ های فعال در جهان است.

2- رتبه کشوری: که بر اساس رفتار کاربران هر کشور سنجیده می‌شود.

هرچه این عدد پایین‌تر باشد، بهتر است، چراکه نمایانگر جایگاه بالاتر سایت در جمع رقبا است.

7- نرخ خروج کاربران از سایت

همان طور که در پاراگراف های قبلی به آن اشاره شد، این عدد که به صورت درصد نمایش داده می‌ شود و نشان دهنده این است که از هر ۱۰۰ بازدیدکننده سایت که از طریق یک لینک وارد سایت شده اند، چند نفر پس از بازدید آن مطلب بلافاصله سایت را ترک می‌ کنند و به اصطلاح دکمه بستن را می زنند. هرچه این عدد پایین‌ تر باشد، بهتر است،  چرا که نشان می‌ دهد محتوای سایت با سلیقه کاربر نزدیک‌ تر است و کاربر علاقه بیشتری برای گردش و ماندن در سایت نشان می‌دهد. اگر قصد خرید رپورتاژ آگهی دارید و می‌ خواهید کاربران بیشتری مطلب شما را ببینند، بهتر است این شاخص را در نظر بگیرید.

جمع بندی پایانی

امروزه بیش از چند صد میلیون وبسایت در اینترنت وجود دارد. پس با توجه به رقابت وب سایت‌ های مختلف در دنیای اینترنت، اگر سایتی بخواهد در نتایج گوگل دیده شود و در بین رقبا را به شکل صحیح و سالم رتبه خوبی کسب کند، باید به دنبال استفاده از خدمات سئو مخصوصا رپورتاژ آگهی باشد. سئو فواید زیادی برای وبسایت ها دارد و شما اگر انتخاب های مناسبی در زمینه سئو داشته باشید، در کوتاه ترین زمان به نتیجه باور نکردنی دست پیدا می کنید. تاثیر رپورتاژ آگهی ها به دلیل بک لینک های قدرتمندی که به وبسایت شما می دهند و آن را ارزشمند می کند.

داستان عجیب دو تریدر برتر تاریخ که شما را شوکه میکندبهترین از نظر کاربران
داستان عجیب دو تریدر برتر ...
چرا باید یک عکاس شویمآخرین پست
چرا باید یک عکاس شویم