لگو وب سایت هوشمندان
جستجو

GIMP (برنامه ویرایش عکسGIMP)

بررسی GIMP

پلت فرم دستکاری گرافیکی On-Premise که طراحان گرافیک ، عکاسان و دیگران را قادر می سازد با استفاده از زبان های مختلف برنامه نویسی ، عناصر طراحی ، آیکون ها ، تصاویر متن و موارد دیگر را ایجاد کنند. GIMP یک نرم افزار رایگان قدرتمند برای دستکاری تصویر است. این برنامه به شما امکان می دهد تا اصلاح رنگ کنید، از شیب و ایجاد کلاژ، پوستر استفاده کنید. GIMP توسعه مداوم را فراهم می کند، شما می توانید از افزونه های فتوشاپ برای کار در GIMP استفاده کنید، هر گونه تاخیر برنامه به سرعت برداشته می شود. همه این ویژگی ها جمع می شود تا یک نرم افزار ویرایش عکس و بازسازی عکس واقعاً قابل توجه و برتر از بسیاری از برنامه های تجاری ایجاد کنید.

مزایا و معایب GIMP

مزایای GIM

یکی  از مزایای GIMP کد منبع باز است. می توانید همه چیز را به صورت آنلاین مشاهده و تغییر دهید. با این کار می توانید از کدهای ایجاد شده برای ایجاد نسخه های جدید برنامه ها استفاده کنید. این نکات باید خلاصه شود، اما فقط نسخه PC شایسته چنین بررسی های مثبت GIMP است. اگر موبایل یا GIMP به صورت آنلاین باشد، نظرها کاملاً متفاوت است. توسعه دهندگان عملکرد کاملی را ارائه می دهند، اما فقط در نسخه غیر رایگان! بدون شک فقط نسخه PC شایسته توجه شماست. همه این ها برای ایجاد یک ویرایشگر عکس کاملاً قابل توجه و برتر از بسیاری از برنامه های تجاری دیگر است. دیگر مزایای GIMP به اختصار بیان شده است:

قابلیت تغییر عملکرد

بسته بندی شده با ویژگی ها و ابزارها

با انواع مختلف فایل کار می کند

پشتیبانی از توسعه دهنده

رابط کاربر پسند

معایب GIMP:

همان طور که می دانیم نرم افزارها دارای مزایا و معایبی هستند. به طور مثال، ممکن است هنگ کند و بدون پردازش دسته ای است و از همه مهم تر نسخه موبایل و آنلاین نیاز به بهبود دارند.

حال با جزئیات بیشتری نرم افزار GIMP را مرور می کنیم تا به این سوال پاسخ دهیم که چرا بهترین نرم افزار ویرایش عکس رایگان است!

بررسی GIMP درنسخه دسک تاپ

ویرایشگر عکس GIMP در ابتدا برای Linux ایجاد شده است ، که هنوز روی این سیستم از قبل نصب شده است. با این وجود، در مرحله بعدی، توسعه دهندگان تصمیم گرفتند برنامه را بیشتر بارگیری و مورد استفاده مردم قرار دهند. آنها ویرایشگر عکس GIMP را برای Mac و همچنین Windows ایجاد کردند و بسیاری از مردم ادعا می کنند که این بهترین نرم افزار ویرایش عکس برای PC است. حال به بررسی بیشتر می پردازیم.

حالت تمام صفحه و ویرایش پوست صورت

این نرم افزار از حالت تمام صفحه عالی برخوردار است. بنابراین شما می توانید علاوه بر پیش نمایش عکس های خود، ضمن استفاده بیشتر از صفحه خود، ویرایش اولیه تصویر را نیز انجام دهید. ویرایش اولیه تصویر در اینجا مانند پیشنهادهای فتوشاپ است. اگر می توانید فتوشاپ را یاد بگیرید، می توانید GIMP را نیز یاد بگیرید.می توانید اعوجاج چشم انداز ناشی از لنز را برطرف کنید، از میکسر کانال برای ایجاد عکس های زیبا از B&W، افزودن عکس و غیره استفاده کنید. GIMP برای رتوش عکس نیز مناسب است. برای از بین بردن اشیا کوچک و یا روتوش پوست ، مو، از این ابزاراستفاده کنید.

هر قالب پرونده را می خواند

ویرایشگر عکس GIMP به گونه ای طراحی شده است که به راحتی می توانید با فایلهای هر فرمت اعم از RAW یا PSD (قالب فتوشاپ) کار کنید. در همین حال، فتوشاپ از قالب فایل GIMP ، یعنی فایلهای XCF پشتیبانی نمی کند.

افزونه های شخص ثالث توسط فتوشاپ

در واقع، GIMP دارای ویژگی های لازم است که می تواند در صورت لزوم از طریق پلاگین ها و برنامه های افزودنی گسترش یابد. در واقع ، ویژگی های اضافی که از قبل در برنامه نصب شده اند، گاهی کافی نیستند، بنابراین توسعه دهندگان از این امر اطلاع داشتند و دسترسی قابل ارتقا را فراهم کردند. یعنی این برنامه به شما امکان می دهد آزمایش کنید و فیلترها را اضافه کنید. البته، اگر نوشتنتان در زبان برنامه نویسی پایتون بسیار عالی است، شما می توانید آن ها را به صورت دستی اضافه کنید و برای کارهای بیشتر در قالب آماده ذخیره کنید.

پیکر بندی فضای کاری

تنظیم ویرایشگر عکس برای خود، همیشه آرزوی زیادی برای ویرایشگر عکس بوده است. همه با این سوال رو به رو بودند که چگونه این کار را انجام دهیم و چرا بسیاری از ویرایشگران تصویر "برتر" ما را در این امر محدود می کنند. با توجه به این موضوع ، توسعه دهندگان نرم افزار ویرایشگر عکس GIMP  موارد زیر را انجام دادند - "انطباق برنامه برای هر کاربر". به عبارت دیگر ، شما می توانید در همه موارد ، هر پنل یا ابزاری را که می خواهید حذف کنید. این کار هنگام ویرایش عکس یا ایجاد کلاژ بسیار راحت است. با خاموش کردن همه پانل ها، عملکردها و بازگرداندن آنها به مکان پس از مشاهده، می توانید از تصویر در حالت تمام صفحه لذت ببرید.

خطاهای مکرر

ویرایشگر عکس GIMP دارای اشکالات مختلف و همچنین ویرایشگرهای عکس آنلاین دیگر است. اگر تصویر را ذخیره کنیم، برنامه احتمالاً برای مدتی متوقف می شود. این اتفاق می افتد حتی اگر کامپیوتر خوبی برای ویرایش عکس داشته باشید. احتمالاً بعد از مدتی، برنامه پیشنهاد می کند که ذخیره مجدد تصویر، انجام شود، زیرا خطایی رخ داده است. خوشبختانه، پس از تلاش دوم، همه پرونده ها ذخیره می شوند. هنگام تنظیم یک لایه اضافی، می توانید کلیک را با کمی تأخیر یا معلق بودن نا محسوس مشاهده کنید. با این وجود، این مشکلات را می توان با عملکرد طولانی مدت کامپیوتر یا گرم شدن بیش از حد آن توضیح داد.

بررسی GIMP، نسخه آنلاین

اگر نمی خواهید GIMP را بارگیری کنید و فقط با باز کردن یک صفحه در مرورگر از توابع یک فتوشاپ کامل استفاده می کنید، چگونه دستگاه تلفن همراه خود را با کامپیوتر خود همگام سازی می کنید؟  آیا ممکن است؟  در پاسخ باید بگویم بله ممکن است، زیرا GIMP Online به کمک شما می آید. دو نسخه وب ارائه شده برای این نیازها وجود دارد. اولین آنها - "rollApp" رایگان است، اما در عملکرد محدود است و کامل نیست. دوم - "rollApp Premium" که یک نسخه برتر است. همان طور که توسعه دهندگان می گویند، آخرین نسخه با افزونه های مختلف تکمیل شده و دسترسی کامل به همه توابع از جمله همگام سازی با دستگاه را فراهم می کند و هزینه ماهانه آن 7 دلار است.

رابط یکسان 

با باز کردن یک نسخه وب و ساده GIMP، رابط کاربری بلافاصله مورد توجه بسیاری قرار می گیرد. آنها فقط نسخه دسک تاپ را کپی می کنند. اگر چه سادگی رمز موفقیت است، اما واقعا کار آسانی است؟ درست حدس زدید آسان نیست! در ادامه بیشتر توضیح می دهیم.

دسترسی به سیستم فایل وجود ندارد

 وقتی عکسی را آپلود می کنم، مشخص می شود که این کار چندان آسان نیست. در اینجا اولین عیب نسخه وب رایگان است. برنامه نمی تواند وارد سیستم فایل شود، بنابراین بارگذاری عکس در دسترس نیست. با استفاده از ویرایشگر عکس آنلاین رایگان GIMP، می توانید هر طرح را به صورت دستی ترسیم یا ایجاد کنید. همان طور که توسعه دهندگان می گویند، در نسخه غیر رایگان، هیچ خطایی رخ نخواهد داد و برنامه به درستی کار خواهد کرد. 

بازیابی اتصال و سایر خطاها

 نا امید کننده اصلی، همیشه وجود اشکالات و نقص های مختلف است. فرقی نمی کند GIMP Premium را اجرا کنید یا نسخه رایگان آن. پس از یک ساعت نشستن و کار بر روی تصویر، پس از چنین تصحیح طولانی ، پنجره ای با کلمات "بازیابی اتصال" را مشاهده خواهید کرد!

بررسی GIMP، موبایل

مانند ویرایشگر عکس دسک تاپ GIMP، این برنامه رایگان است، اما توسعه دهندگان از تبلیغات استفاده کردند. این برنامه همه جا وجود دارد، با باز کردن هر منویی که می بینید بسیاری از پنجره های پاپ آپ در همه جا وجود دارد. در ضمن می توانید ماهانه 1 دلار آن را حذف کنید. برای جلوگیری از تبلیغات ، با بارگیری مجدد عکس، Wi-Fi را خاموش کنید.تصمیم عجیب توسعه دهندگان نوشتن رابط و کنترل به سبک ویرایشگر عکس آنلاین بود. کنترل ها بسیار پیچیده است. برای هر عملکردی شما یک مکان نما کوچک دارید که کنترل آن در صورت نداشتن قلم آسان نیست. اگر رایانه لوحی یا تلفنی دارید که به شما امکان می دهد رابط را در حالت تمام صفحه قرار دهید، مشکلی پیش نخواهد آمد. از آنجا که نسخه موبایل ویرایشگر عکس GIMP مبتنی بر نسخه وب است، برنامه با مشکلات مشابهی در بارگذاری تصویر رو به رو است که با خرید بسته حق بیمه این مشکلات برطرف می شود. همان طور که قبلا گفته شد، با خرید یک نسخه وب برتر از برنامه GIMP، شما با دستگاه خود هماهنگ سازی کامل خواهید داشت. تصویر خود را ویرایش کرده و به حساب خود ارسال کنید. در یک عمل ، شما به راحتی آن را در رایانه خود باز کرده و رتوش عکس را به پایان می رسانید و آن را در صفحه بهتر مشاهده می کنید. علیرغم چنین تعداد معایب ذکر شده در بالا، نسخه سیار GIMP به دلیل رابط کاربری خود بسیار منابع ساز است. با اجرای آن بر روی تلفن هوشمند یا رایانه لوحی ضعیف ، ممکن است با مشکلات عملکردی رو به رو شوید. خواهید دید که گرم شدن بیش از حد تلفن هوشمند یا متوقف کردن برنامه می تواند باعث ناتوانی در روشن شدن برنامه شود. اگر دستگاه بسیار قدرتمندی داشته باشید، باز هم با مشکل رو به رو خواهید شد. به عنوان مثال، با تکان دادن رابط کاربری، هنگام باز کردن هر پانلی، سرعت آن کم می شود.

قیمت GIMP

ویرایشگر عکس GIMP برای ویندوز همیشه رایگان بود، اما با استفاده از نسخه وب، به شما پیشنهاد می شود از rollApp (نسخه آنلاین رایگان) استفاده کنید که فقط به قابلیت های اساسی بستر ابری و rollApp Premium دسترسی دارد.

 برای خرید یک گزینه با قیمت 7 دلار در ماه امکان پذیر است. این نسخه دارای برخی توابع اضافی مانند موارد زیر است:

منابع بیشتر برای عملکرد بهینه

پرونده های Dropbox و Google Drive را ذخیره کنید

پرونده های ویرایش شده را در رایانه یا تلفن هوشمند خود بارگذاری کنید

 اما اگر می خواهید از نسخه رایگان استفاده کنید می توانید از موارد زیر بهره مند شوید و از این افزونه های GIMP رایگان برای ساده سازی پس از تولید مجموعه عکس خود یا توسعه طراحی گرافیکی استفاده کنید.

تنظیم نور عکس

عکاسی از محصول همیشه مورد تقاضا بوده است. اما تعداد کمی از افراد در میان کاربران مبتدی می دانند که مهمترین چیز این نیست که محصولات را برای عکسبرداری به درستی قرار دهید، بلکه باید نور را برای انتقال ظاهر طبیعی محصول تنظیم کنید. اگر تجهیزات با کیفیتی ندارید، این نرم افزار رایگان می تواند به شما کمک کند. تعادل رنگ سفید را اصلاح می کند و رنگ های طبیعی اضافه می کند.

برق دار

اگر می خواهید به کمک رعد و برق فضای جوی و تاریکی اضافه کنید، از این پوشش GIMP رایگان استفاده کنید. این رنگ های سیاه را برجسته و ثابت می کند. بنابراین، توصیه می شود از این پلاگین برای عکس های دریا و یا اقیانوس در طوفان شدید یا آب و هوای بد استفاده کنید.

ابرهای Fleecy

اگر عکس شما در جایی از یک منطقه باز (زمینه) گرفته شده است، از این ویژگی رایگان با ابرهای کرکی و سبک استفاده کنید. آن ها از نظر بصری مرز بین آسمان و زمین را ایجاد می کنند و به عکس جلوه ای جذاب می دهند.

سخن آخر

امروزه حرفه های عکاسی، ویرایش عکس و ویدیو جز مشاغل پولساز هستند. به طور مثال این سال ها با کمک عکسبرداری صنعتی شرکت ها و کارخانه های بزرگ، محصولات و خدمات خود را با جذابیت بیشتری به مردم نشان می دهند و هر چه خلاقیت و جذابیت بیشتری در عکس ها و فیلم های تبلیغاتی به کار رود، بیشتر به چشم می آید و بهتر در ذهن مردم ماندگار خواهد شد. بنابراین آموزش عکاسی، یادگیری و استفاده از نرم افزار های مختلف نظیر Inshot   و یا Adobe XD یک ضرورت و اصل مهم است.    

داستان عجیب دو تریدر برتر تاریخ که شما را شوکه میکندبهترین از نظر کاربران
داستان عجیب دو تریدر برتر ...
چرا باید یک عکاس شویمآخرین پست
چرا باید یک عکاس شویم