لگو وب سایت هوشمندان
جستجو

Power BI Tableau QlikView کدام ابزار BI برنده است

ابزارهای BI یا هوش تجاری

با رشد داده ها و پیجیده تر شدن داده ها هوش تجاری یا BI (Business Intelligence) از اهمیت بیشتری برخوردار میشود. از این رو نتیجه می گیریم که انتخاب ابزارهای BI مناسب برای شرکت شما،اهمیت ویژه ای دارد و به شما کمک میکند که  تصمیم گیری بهتری در مورد تجارت خود بگیرید. اما چطور ابزار مورد نظر خود را انتخاب کنید؟ مقایسه رهبران صنعت  و شرکت های بزرگ می تواند مسیر خوبی برای شروع باشد، بر این اساس ما سه ابزار برتر BI موجود در بازار را برای کمک به شما در روند انتخاب نرم افزار مقایسه کردیم. بدون اتلاف وقت، بیایید به مقایسه ویژگی های Power BI در مقابل Tableau و QlikView بپردازیم و ببینیم مزایای هر یک کدام است. چه تازه شروع کرده باشید و چه در وسط جستجو باشید، ممکن است قبلاً نام Microsoft Power BI ، Tableau و QlikView را شنیده باشید، زیرا این سه، ابزار محبوب BI هستند. با این حال، شما احتمالاً می خواهید بدانید که چگونه آنها در برابر نیازهای BI شما قرار می گیرند. ما به طور خلاصه نگاهی به نمای کلی از ویژگی های آنها و ویژگی های منحصر به فرد آنها خواهیم داشت.

Microsoft Power BI 

Microsoft Power BI ابزاری برای تجزیه و تحلیل و تجسم داده است که کاربران را قادر می سازد تا به طیف گسترده ای از پایگاه داده متصل شده و گزارشات و داشبورد ایجاد کنند. اگر چه در ابتدا به عنوان افزونه مایکروسافت اکسل پدیدار شد، از آن زمان Power BI رشد کرده و به عنوان یک محصول عالی که نیازهای همه شرکت ها، از مشاغل کوچک گرفته تا شرکت های بزرگ را بر آورده می کند، معرفی شده است. از ویژگی های برجسته آن می توان به تلفیق یکپارچه با فناوری های Microsoft Office، قابلیت های قدرتمند آماده سازی داده ها و پرس و جو داده ها، تجسم داده با Drag و Drop  و یک نسخه کاملاً رایگان اشاره کرد.

Tableau

Tableau یکی دیگر از  ابزارهای data visualization  یا تصویر سازی داده ها است که میتواند داده ها را از طریق داشبورد و داستان های تعاملی یا story به اطلاعات عملی تبدیل کنند.Tableau بسیار user friendly  و  کاربر پسند است و قابلیت drag  و drop نیز دارد.  کاربران را از هر سطح مهارت فنی تشویق می کند تا تصویر سازی ساده ها را ایجاد و داده کاوی را آغاز کنند. در حالی که Tableau Desktop پیشنهاد اصلی است، اما این به عنوان بخشی از چندین بسته مختلف است که آن را با مجوز Tableau Server یا Tableau Online جفت می کند. ما به شما پیشنهاد میکنیم آموزش Tableau  را در سایت هوشمندان ملاحظه نمایید، بعلاوه اگر میخواهید با نسخه جدید نرم افزار Tableau آشنا و پروژه های حرفه ای بسازید آموزش Tableau 2020 را از دست ندهید. Tableau دنیای وسیعی دارد و به گفته ی برخی نسبت به سایر ابزارهای هوش تجاری در رده ی بالاتری قرار دارد، مقاله دلایل برتری Tableau  نسبت به سایر ابزارهای هوش تجاری میتواند دید بهتری به شما در این خصوص دهد. 

Qlikview

QlikView یک پلت فرم کشف داده و تجزیه و تحلیل از Qlik Technologies است که به شرکت ها کمک می کند، تصمیمات داده محور را بگیرند. برای استقرار سریع و پیکربندی سریع ساخته شده است، تقریباً به هر منبع اطلاعاتی متصل می شود و سپس به کاربران اجازه می دهد تا تمام داده های خود را تجزیه و تحلیل کرده و تجسم هایی را که داستان آن را به طور موثر منتقل می کند، بسازند. متمایز کننده های آن شامل انجمن  Qlik است که برای ایجاد امکان تجزیه و تحلیل انجمنی، داشبورد حاکمیت داده ها برای هشدارها، گزارش ها و موارد دیگر که هر رابطه ممکن را در بین داده ها برقرار می کند. اگر چه فروشنده کاربران را تشویق می کند تا به سیستم عامل QlikSense مبتنی بر، ابر خود بروند، اما همچنان به روز رسانی و پشتیبانی از QlikView را ارائه می دهد، زیرا همچنان یک رقیب قدرتمند در زمینه هوش تجاری است.

این فقط خلاصه ای از این سه رهبر BI و ویژگی های آنهاست. 

مقایسه Microsoft Power BI ، Tableau و QlikView 

اتصال داده

شرکت های مختلف با پایگاه داده های مختلف کار میکنند بنابراین شما باید بدانید که کدام یک از ابزارهای هوش تجاری مناسب پایگاه داده شما است

برای شروع مقایسه، Power BI از اتصال به انواع مختلف مجموعه داده ها و منابع داده پشتیبانی می کند. با یکپارچه سازی با فناوری های مایکروسافت مانند اکسل و پشتیبانی قوی از تعداد زیادی سیستم عامل دیگر، Power BI اتصال بی نقص به پایگاه داده های موجود را تضمین می کند. تقریباً هر برنامه ای که با مایکروسافت کار می کند می تواند با Power BI ادغام شود. Power BI همچنین می تواند داده های برنامه هایی مانند Google Analytics ، MySQL ، Oracle ، Salesforce ، MailChimp ، Facebook و Zendesk را استخراج کند.

کاربران Tableau می توانند به صدها پایگاه داده، با اتصالات بسیاری از سیستم عامل های اصلی سازمانی مانند Amazon Redshift ، Cloudera ، Google Analytics ، Microsoft Excel ، My SQL و غیره دسترسی داشته باشند. کاربران می توانند به داده هایی که قبلاً در سایت Tableau خود منتشر شده اند، سرور اختصاصی یا در اکسل یا پرونده های مبتنی بر متن ذخیره شده اند، متصل شوند. علاوه بر این، توسعه دهندگان می توانند ارتباطات خود را با منابعی که در حال حاضر پشتیبانی نمی شوند ایجاد کنند، یا کاربران می توانند از Tableau درخواست کنند تا پشتیبانی از این اتصالات را در به روزرسانی های آینده اضافه کند.

 Qlik همچنین به طور گسترده ای اتصال به بسیاری از پایگاه داده ها را پوشش میدهد. به عنوان مثال اتصال به  برنامه های سازمانی و سرویس های ابری که شامل Apache Hadoop ، Azure ، Microsoft Office ، MongoDB ، Snowflake ، SAP و Twitter و غیره است. کاربران باید کانکتورها را بعد از بارگیری از وب سایت Qlik به طور جداگانه برای QlikView نصب کنند. توسعه دهندگان می توانند از طریق OBDC یا REST API اتصالات پیشرفته ایجاد کنند. همچنین کاربران می توانند از طریق کشیدن و رها کردن یا اصطلاها drag  و drop داده ها را از پرونده ها وارد کنند یا به پایگاه داده های قدیمی و مدرن متصل شوند.

برنده :

  Tableau و Power BI برای اتصال داده جلوترند، هر دو طیف گسترده ای از یکپارچه سازی داده ها و پشتیبانی از پایگاه های داده را از جدیدتر و قدیمی تر ارائه می دهند.

ایجاد داشبورد و تصویر سازی داده ها

هوش تجاری به معنای به دست آوردن بینش از داده ها است و یکی از موثرترین روشها برای انجام این کار استفاده از ابزارهای تصویر سازی داده یا اصطلاحا data Visualization است که اعداد را می گیرد و آنها را به نمودارها و نقشه هایی که از نظر بصری قابل هضم هستند، تبدیل می کند. اگر تصویر سازی داده ها منجر به ایجاد یک صفحه با نمودارهای مختلف شود یک داشبورد ساخته شده است بنابراین داشبورد تصویری از KPI های مهم ارائه می دهد که کاربران میتوانند در عرض چند دقیقه داده ها را تحلیل و روند رشد و یا ضرر شرکت را بررسی کنند در واقع ایجاد داشبوردهای مدیریتی در کمترین زمان ممکن روشی کارآمد برای کمک به تصمیم گیرندگان است . بیایید این ابزارهای BI را از نظر تصویر سازی داده و داشبورد مقایسه کنیم تا ببینیم کدام یک برنده است. 

Microsoft Power BI یکی از کاربر پسندترین ابزارهای تصویر سازی داده در بازار هوش تجاری است. امکان کشیدن و رها کردن یا همان drag  و drop نرم افزار، همراه با دسترسی به کتابخانه های مختلف و 85 برنامه تجسم داده دیگر، گزارش های زیبا و آموزنده ای به بار می آورد. ایجاد داشبورد ساده است، زیرا کاربران می توانند هر گزارشی را پین کنند و ظاهر و احساس داشبورد خود را از نوار ابزار سیستم عامل تنظیم کنند. کاربران می توانند هشدارها را برای داشبورد خاص تنظیم کرده و داشبورد های ویژه یا دلخواه را برای نظارت بر معیارهای مهم اختصاص دهند. قابلیت های راحت به اشتراک گذاری باعث می شود کاربران به راحتی بتوانند از طریق وب به اشتراک گذاری داده ها در بین تیم ها و دسترسی به اطلاعات دیدنی در هر دستگاهی بپردازند. Power BI از بسیاری از عملکردهای مشابه موجود در اکسل استفاده می کند، بنابراین کاربران آشنا به اکسل قادر به حداکثر رساندن ارزش این سیستم عامل هستند.

 Tableau در صنعت به عنوان ابزاری کاربر پسند برای تجسم داده شناخته شده است. رابط بصری آن به کاربران غیر فنی اجازه می دهد تا به سرعت و به راحتی داشبوردهایی را که طیف گسترده ای از اطلاعات کسب و کار را ایجاد می کنند، ایجاد و شخصی سازی کنند. این داشبوردها از طرح بندی های واکنشی برخوردارند و به کاربران Tableau  اجازه می دهد طراحی منسجم را تجربه کنند. کاربران می توانند از طریق کشیدن و رها کردن دستی زمینه ها، یا پرسیدن سوالات از طریق Ask Data، به سرعت گرافیک تولید کنند. Tableau دارای یک کتابخانه از الگوهای از پیش ساخته شده به نام Dashboard Starters است که به طور خودکار داشبورد را بر اساس پایگاه داده های سازمانی ایجاد می کند یا کاربران می توانند داشبوردهای دلخواه خود را ایجاد کنند یا از موارد ایجاد شده توسط سایر کاربران Tableau در انجمن آنلاین استفاده کنند.

 کاربران QlikView می توانند برای ایجاد داشبورد اشیا based مبتنی بر داده را ایجاد و درج کنند. کاربران می توانند از چهار مولفه نمودارها، انتخاب ها، دکمه ها و معیارها برای طراحی داشبورد خود استفاده کنند. QlikView یک پالت از جدول ها و انواع نمودارها را برای ایجاد تجسم در اختیار کاربران قرار می دهد. داشبوردها به عنوان اشیا within در صفحات قرار می گیرند. کاربران می توانند از طریق گزینه های داخلی و فیلتر کردن با داشبورد تعامل داشته باشند. به عنوان یک نرم افزار قدیمی، داشبورد QlikView در تعامل و سفارشی سازی نسبت به سایر ابزارها نسبتاً محدود است. با این حال، بسیاری از ویژگی های پیشرفته تر داشبورد مطابق با انتظارات مدرن از ابزارهای BI، مانند داده های کشیدن و رها کردن، از طریق پلت فرم به روز شده مبتنی بر SaikS ، QlikSense در دسترس هستند.

برنده:

در بحث ایجاد داشبورد و تصویر سازی داده ها قطعا انتخاب ما Tableau یا Power BI است. هر دو  از ویژگی های کشیدن و رها کردن در داشبورد استفاده میکنند، اما Tableau ویژگی هایی مانند انیمیشن ها و قالب های داشبورد از قبل ساخته شده، را ارائه می دهد. Tableau همچنین به کاربران اجازه می دهد تا در تصویر سازی داده ها از هر تعداد نقطه داده برای تجزیه و تحلیل استفاده کنند، در حالی که کاربران Power BI هنگامی که می خواهند در مجموعه داده ها کار کنند، به 3500 نقطه داده محدود می شوند، داشبورد Tableau در هنگام تعامل با ارزش تر می شوند. این یک مورد مهم است، اما در نهایت Tableau قوی تر از Power BI ظاهر می شود. Tableau با رابط بصری، گزینه های سفارشی سازی و تجزیه و تحلیل در زمان واقعی، تجربه ای همه جانبه و کاربر پسند را فراهم می کند که آن را به عنوان پیشرو اصلی برای تجسم و داشبورد داده معرفی می کند.

گزارش نویسی

گزارشگری ویژگی مهم هر ابزار BI است. اینکار داده ها را سازماندهی می کند تا آنچه در یک تجارت در هر زمان مشخص اتفاق می افتد، نشان دهد. در حالی که زمانی گزارش فقط در حوزه تحلیل گران قدرت فناوری اطلاعات بود، راه حل های مدرن BI گزارش سلف سرویس را برای کاربران تجاری به واقعیت تبدیل کرده است تا بتوانند گزارش های خود را در عرض چند دقیقه و نه چند روز تولید کنند، در حالی که مسئولیت بخش IT شرکت خود را کاهش می دهند.

 کاربران Power BI در همه رده ها می توانند گزارش ها را ایجاد و به اشتراک بگذارند. از طریق کشیدن و رها کردن، کاربران می توانند گزارش های تعاملی خود را ایجاد کنند، سفارشی کنند و کاوش کنند. کاربران می توانند گزارش ها را در فضای ابری یا در فضای داخلی منتشر کنند، یا آنها را در برنامه ها یا وب سایت های موجود جاسازی کنند. علاوه بر این، کاربران می توانند گزارش های صفحه بندی شده را در قالب های مختلف، از جمله Excel ، Word ، XML ، CSV ، PowerPoint ،MHTML و فایل های PDF صادر کنند. گزارش های Power BI به گونه ای طراحی شده اند که به خوبی در صفحه ای چاپ می شوند تا چاپی کاملاً پیکسلی و روان داشته باشد. Power BI Report Server یک راه حل گزارش دهی در سطح شرکت است که امکان مدیریت داخلی و توزیع گزارش  را فراهم می کند. کاربران می توانند گزارش های خود را با دکمه اشتراک گذاری در سازمان خود با دیگران به اشتراک بگذارند و مدیریت  دسترسی به گزارش های آنها از داخل برنامه ساده است.

ابزار گزارش Tableau هر دو گزارش خودکار، برنامه ریزی شده و گزارش های موقت را ارائه می دهد. کاربران می توانند گزارش ها را در جداول و قالب های صفحه گسترده، با تجسم در قالب نمودارها، یا هیستوگرام ها ایجاد کنند. این گزارش ها می توانند در قالب های مختلف فایل از جمله تصاویر و فایل های PDF صادر شوند که کاربران می توانند برای دریافت به عنوان ایمیل، انتخاب کنند. گزارش ها می توانند به داشبورد سفارشی تبدیل شوند که از طریق مرورگر وب قابل دسترسی است. 

QlikView از یک ابزار تولید و توزیع گزارش پیشرفته به نام NPrinting برخوردار است. سازمان ها می توانند به سرعت در قالب های مختلف رایج، از جمله صفحات وب مایکروسافت آفیس، PDF و HTML گزارش ایجاد کنند. NPrinting گزارشگری سلف سرویس را ارائه می دهد تا اطمینان حاصل شود که گزارش های درست به طور موثر به افراد مناسب اعطا می شود، یا با درخواست های موقت، گزارش های برنامه ریزی شده، قابل ارسال با ایمیل است.

برنده:

 Power BI ضمن تمرکز بر اشتراک گذاری، تولید گزارش و سفارشی سازی را ساده می کند و به همین دلایل، Power BI به عنوان برنده گزارش اعلام می شود.

خروجی گرفتن از داده ها

در حالی که داده ها در پایگاه های داده زندگی می کنند، کاربران فقط می توانند از طریق کوئری از داده ها، پتانسیل داده های خود را به حداکثر برسانند. یک کوئری از داده ها، که به زبان برنامه نویسی خاص، اغلب Structured Query Language (SQL) نوشته شده است، (برای آشنایی بیشتر با کوئری نویسی در SQL توصیه میکنیم آموزش رایگان کوئری نویسی در SQL را ملاحظه نمایید) درخواست خاصی را برای داده ها انجام می دهد که اطلاعات را استخراج می کند و آنها را برای مصرف، تجزیه و تحلیل می کند. جستجوی داده ها بسیاری از ویژگی های تخصصی و پیچیده تر آماده سازی داده ها و تجزیه و تحلیل داده ها را باز می کند، که می تواند روندها و روابط پنهان بین نقاط داده را کشف کند. برای استفاده کامل از داده های شما، تحلیلگران داده شما باید به یک راه حل BI دسترسی پیدا کنند که از پرس و جو داده ها پشتیبانی می کند.

Power BI’s Power Query Editor به شما امکان می دهد از طریق کوئری به منابع مختلف متصل شوید.کاربران می توانند داده ها را با کوئری ها شکل داده و تغییر شکل دهند یا تعداد پرس و جوهای فعال را از طریق یک صفحه در Power Query Editor مشاهده کنند.

Tableau از یک زبان کوئری نویسی به نام VizQL استفاده می کند و همچنین از کوئری داده های سفارشی SQL پشتیبانی می کند. VizQL یا Visual Query Language اقدامات کشیدن و رها کردن را به کوئری داده تبدیل می کند. از طریق درخواست های سفارشی SQL، کاربران می توانند درخواست های مختلفی ایجاد کنند. آنها می توانند به یک مجموعه داده خاص و نه یک مجموعه داده کامل متصل شوند. استعلام سفارشی آن به کاربران امکان می دهد داده ها را ضمیمه، ترکیب و جوین (join)کنند. کاربران می توانند پایگاه داده های متقابل پایگاه داده سفارشی یا اتحادیه های جدول را ایجاد کنند، اندازه داده ها را برای استفاده و یا تجزیه و تحلیل کاهش دهند. ویژگی Askau با استفاده از هوش مصنوعی Tableau همچنین به کاربران امکان می دهد تا به زبان طبیعی کوئری نویسی کنند.

QlikView برای اتصال و بازیابی داده ها از منابع مختلف داده، از یک اسکریپت بارگذاری استفاده می کند که در ویرایشگر اسکریپت آن مدیریت شده است. کاربران می توانند فیلدها و جداول را برای بارگذاری در اسکریپت مشخص کنند، یا از عبارات اسکریپت برای دستکاری یا تبدیل داده ها استفاده کنند. موتور انجمنی QlikView زمینه های مشترک را از جداول مختلف شناسایی می کند و کاربران می توانند ساختار داده تبدیل شده را مشاهده کنند. QlikView پس از بارگذاری داده ها، آنها را در سند فعال یا در RAM ذخیره می کند. برای بروزرسانی داده ها، کاربران باید اسکریپت را بارگیری کنند.

برنده: 

Tableau با پشتیبانی داخلی از کوئری های داده در زبان جستجوی خود و همچنین SQL و همچنین قابلیت های جستجوی داده NLP تقویت شده، برنده است.

امنیت داده ها

محافظت از داده های شما دقیقاً به همان اندازه مهم است که تجزیه و تحلیل آن است. راه حل های برتر BI باید با پروتکل ها و گواهینامه ها به روز باشند. علاوه بر این، آنها باید ویژگی هایی را ارائه دهند که به مدیران کمک می کند تا دسترسی، مجوزها، احراز هویت، رمزگذاری، حسابرسی و موارد دیگر را مدیریت کنند تا شرکت ها اطمینان داشته باشند که داده های اختصاصی آنها همیشه ایمن است.

با توجه به استانداردها و سیاست های امنیتی مایکروسافت، Power BI کاملاً با استانداردهای امنیت داده مطابقت دارد. تعهد Power BI به امنیت داده در معماری آن کاملاً مشهود است: هر استقرار از یک خوشه جلویی وب و یک خوشه عقب تشکیل شده است. داده ها به عنوان تأیید اعتبار مشتری و انتقال داده ها بین دو خوشه، ایمن می مانند. سرپرستان می توانند مدل مورد نظر برای تأیید اعتبار کاربر را انتخاب کنند. در این راه حل، Power BI امنیت سطح ردیف و سطح ستون را ارائه می دهد که می تواند برای محدود کردن دسترسی به داده ها برای کاربران خاص اجرا شود. هر زمان که کاربران داشبورد را به اشتراک می گذارند، می توانند انتخاب کنند که به گیرندگان اجازه خواندن یا اشتراک مجدد را بدهند یا خیر. بعداً می توانند مجوزهای کاربر جداگانه را برای هر داشبورد مشاهده و مدیریت کنند. امنیت بستر های نرم افزاری برای Power BI همچنین شامل امنیت شبکه و امکان افزودن اقدامات امنیتی است.

Tableau از طیف گسترده ای از روش های احراز هویت، از جمله دسترسی لوکال، SAML ، Kerberos ، SSL متقابل، OpenID ، اعتبار سنجی معتبر و رمزهای دسترسی شخصی پشتیبانی می کند که بهترین روشهای سرور را تشکیل می دهد. کاربران می توانند از منابع داده های live محافظت کنند و تصمیم بگیرند که آیا هنگام کلیک روی نمای منتشر شده، کاربران را مجبور به ارائه اطلاعات معتبر به پایگاه داده می کنند. مدیران Tableau سه گزینه دارند که می توانند به طور همزمان برای مدیریت امنیت داده ها استفاده کنند: حساب های ورود به سیستم پایگاه داده، حالت های تأیید اعتبار، فیلترهای کاربر. نقش ها و مجوزهای سایت به مدیران امکان می دهد دسترسی و مجوز داده را مدیریت کنند. Tableau همچنین امنیت سطح ردیف را ارائه می دهد، و برخی از ردیف های داده را محدود می کند.

QlikView احراز هویت را در ویندوز، با شناسه کاربری و رمز ورود برای سیستم عامل یا از طریق کلید مجوز ارائه می دهد. دسترسی به داده ها از طریق جداول امنیتی مدیریت می شود. این جداول امنیتی می توانند امتیازات دسترسی را برای کاربران خاص یا گروههایی از کاربران براساس نقش تعیین کنند. کاربران بدون مجوز نمی توانند به اسناد QlikView دسترسی پیدا کنند. کاربران می توانند مجوزهای اصلاح را در صفحه امنیتی موجود در ویژگی های سند QlikView محدود کنند. QlikView و QlikView Server از ویژگی ای پشتیبانی می کنند که از طریق آن می توان برخی از داده های یک سند را بر اساس ورود به بخش دسترسی از کاربر پنهان کرد.

برنده:

 در حالی که Tableau و MS Power BI هر دو دارای اجزای امنیتی یکسانی هستند، Power BI از طریق Azure و معماری خوشه داخلی خود از مدل های امنیتی قوی تر بهره می برد.

تجزیه و تحلیل با استفاده از هوش مصنوعی و یادگیری ماشین

تجزیه و تحلیل تقویت شده و ادغام هوش مصنوعی، یادگیری ماشین  و پردازش زبان طبیعی، برای کمک به انسان برای تجزیه و تحلیل موثرتر داده ها است (توصیه میکنیم آموزش یادگیری ماشین با استفاده از R , پایتون را مشاهده نمایید). این مسئله می تواند بینش ها را در همه سطح مهارت های فنی در دسترس کاربران قرار دهد، وظایف وقت گیر را به صورت خودکار انجام دهد، وقایع آینده را براساس آمار پیش بینی کرده و از طریق شخصی سازی اطلاعات مرتبط تری ارائه دهد. در کل، تجزیه و تحلیل تکمیل شده تجزیه و تحلیل داده هایی است که می شناسید و دوست دارید، اما سریع تر و دقیق تر است. اگر می خواهید یک راه حل BI برای آینده داشته باشید، قطعاً می خواهید مجهز به تجزیه و تحلیل تقویت شده باشد.

کاربران Power BI می توانند Quick Insights را برای شناسایی خودکار بینش اساسی،  از طریق الگوریتم ها، اجرا کنند. تجسم داده های مجهز به هوش مصنوعی، به طور خودکار درایورهای کلیدی را کشف می کند که بر معیارهای داده شده تأثیر می گذارند و داده ها را به گروه هایی با استفاده از درخت تصمیم تقسیم می کنند. با استفاده از ویژگی Get Insights، کاربران می توانند بر روی یک دکمه در هر داشبورد کلیک کنند تا اطلاعات بیشتری درباره اطلاعات خاص کسب کنند. Power BI می تواند مدل های یادگیری ماشین را برای توضیح آنچه اتفاق می افتد اجرا کند. اگرچه این مدل های ML فقط برای مدت کوتاهی اجرا می شوند تا بینش را به سرعت بازگردانند، کاربران می توانند تجزیه و تحلیل در حال اجرا را ادامه دهند و به هوش مصنوعی اجازه می دهند با کسب اطلاعات بیشتر، بینش ها را به روز کند. تحلیل گران داده همچنین می توانند از طریق یادگیری خودکار ماشین (AutoML) از تحلیل های پیش بینی کننده استفاده کنند. از طریق AutoML، کاربران می توانند با ساده سازی ایجاد و آزمایش الگوریتم های یادگیری ماشین، مدل های یادگیری ماشین را آموزش، اعتبارسنجی و فراخوانی کنند. AutoML به طور خودکار مرتبط ترین ویژگی ها را استخراج می کند، الگوریتمی مناسب را انتخاب می کند و سپس مدل ML را تنظیم و تأیید می کند. پس از آموزش یک مدل، Power BI به طور خودکار گزارش عملکردی را ارائه می دهد که شامل نتایج اعتبار سنجی است. سپس کاربران می توانند در هر داده جدید یا به روز شده در جریان داده، مدل ML را فراخوانی کنند. در مورد شخصی سازی، Power BI از صفحه های شخصی سازی تجسم و میانبرهای Siri مانند "Hey Siri، report my open" پشتیبانی می کند.

همانطور که برای Tableau ، Smart Analytics از یادگیری ماشین برای خودکار کردن آماده سازی داده استفاده می کند، به کاربران امکان می دهد داده ها را تقسیم کرده یا کلمات مرتبط را فهرست بندی و از طریق همسان سازی فازی گروه بندی کنند. Tableau همچنین با استفاده از یادگیری ماشین جداول پایگاه داده را توصیه می کند و براساس معیارهای استفاده از منبع داده سازمان، به آنها می پیوندد. توضیح داده های ارائه شده توسط الگوریتم ها و مدل های آماری، به کاربران کمک می کند با مجموعه ای متمرکز از توضیحات، نکات خاصی را در داده های خود توضیح دهند. Tableau همچنین با پیش بینی کشیدن و رها کردن و یکپارچه سازی مدل آماری از طریق R و Python، از تحلیل های پیش بینی شده پشتیبانی می کند.

متأسفانه، QlikView در حال حاضر از هیچ هوش مصنوعی، الگوریتم های یادگیری ماشین، پیشنهادهای نمودار یا پردازش زبان طبیعی پشتیبانی نمی کند.

برنده:

 به طور کلی، وقتی صحبت از تجزیه و تحلیل پیشرفته می شود، Power BI با توضیحات مجهز به هوش مصنوعی در سراسر ابزار و الگوریتم های قابل یادگیری ماشین قابل تعلیم، پیروز است.

IoT Analytics

وقتی متخصصان فناوری در مورد اینترنت اشیا صحبت می کنند، آنها به دستگاه های بهم پیوسته ای اشاره می کنند که می توانند داده ها را از طریق شبکه انتقال دهند بدون اینکه نیازی به تعامل انسان به انسان یا انسان به دستگاه داشته باشند. چند نمونه از دستگاه های اینترنت اشیا شامل تلفن های هوشمند، ترموستات های هوشمند، سنسورها، وسایل نقلیه، ماشین آلات و موارد دیگر است. اینترنت همه این دستگاه ها را گرد هم آورده و ابزارهای BI با قابلیت تجزیه و تحلیل اینترنت می توانند پس از آن حجم عظیمی از داده های تولید شده توسط این شبکه عظیم دستگاه ها را کشف و تجزیه و تحلیل کنند و بینشی با عرض و عمق بیشتر ایجاد کنند.

Power BI با Azure Stream Analytics ، یک تجزیه و تحلیل در زمان واقعی و موتور پیچیده پردازش رویدادها طراحی شده است، ادغام می شود. همچنین با Azure Event Hub و Azure IoT Hub ادغام می شود تا داده های منابعی مانند دستگاه های متصل، سنسورها، فیدهای رسانه های اجتماعی، جریانهای کلیک، برنامه ها و پرونده های ورودی را دریافت کند. Power BI می تواند الگوهایی را شناسایی کند که می توانند اقدامات را آغاز کرده و گردش کارهایی مانند ایجاد هشدارها، تغذیه اطلاعات به یک ابزار گزارش دهی یا ذخیره داده های تبدیل شده را برای استفاده های بعدی آغاز کنند. کاربران می توانند داشبورد و هشدارهای زمان واقعی را برای این دستگاه های اینترنت بر اساس الگوها و ناهنجاری های زمانی یا مکانی ایجاد کنند.

Tableau می تواند داده ها را از حسگرها یا دستگاه ها جمع آوری کرده و سپس آن را تجزیه و تحلیل و تجسم کند تا براساس اطلاعات جمع آوری شده، بینش ایجاد کند. Tableau می تواند داشبوردها را از داده های اینترنت ساخته و روندها یا ناهنجاری ها را تشخیص دهد.

QlikView از IoT Analytics با دسترسی مستقیم به داده های IoT نزدیک به زمان واقعی پشتیبانی می کند. این برنامه می تواند مقدار زیادی از داده های اینترنت را تجزیه و تحلیل کرده و آنها را به روشی قابل فهم ارائه دهد و همچنین از نظارت و پیش بینی در زمان واقعی با هشدارهای خودکار و موارد دیگر پشتیبانی می کند.

برنده:

 با Azure Stream Analytics، تجزیه و تحلیل داده های پخش جریانی در زمان واقعی یک محفظه با Power BI است که قابلیت های هشدار، داشبورد و تشخیص ناهنجاری آن را به جلوی بسته هدایت می کند.

تجزیه و تحلیل Geospatial

تجزیه و تحلیل Geospatial به تبدیل داده های مکانی، مبتنی بر مکان نقشه، تجسم و بینش عملی کمک می کند. این زمینه جغرافیایی را به نقاط داده می دهد، و لایه دیگری از اطلاعات را اضافه می کند.

Power BI با نقشه های ArcGIS ادغام می شود و تجسم نقشه را ارائه می دهد، که کاربران می توانند آن را به داشبورد پین کنند. همچنین کاربران می توانند تصاویر نقشه ای را بر اساس نقشه های TopoJSON ایجاد کنند. اگر داده های جغرافیایی آنها به هر قالب دیگری باشد، کاربران Power BI می توانند فایل های شکل یا پرونده های GeoJSON را به پرونده های TopoJSON تبدیل کنند و سپس می توانند به داشبورد خود تبدیل کنند.

کاربران Tableau می توانند داده های فضایی را از قالب های مختلف پرونده وارد کرده و سپس مستقیماً در سیستم عامل تجزیه و تحلیل و تجسم کنند. Tableau انواع مختلفی از تجسم نقشه های تعاملی مانند نقشه های نماد متناسب، نقشه های choropleth ، نقشه های توزیع نقطه، نقشه های حرارتی، نقشه های جریان و سایر موارد را پشتیبانی می کند. در Tableau، کاربران می توانند با جستجوی نقشه، مکان ها را پیدا کنند و داده های مربوط به آن مکان ها را کاوش و بازرسی کنند. وقتی کاربران شروع به تایپ کردن در جعبه جستجو می کنند، جستجوی نقشه مکان های احتمالی را که در نمای نقشه آنها قرار دارند، براساس نام مکان و متن از منابع داده آنها نشان می دهد. کاربران می توانند انواع موقعیت مکانی مانند قاره، کشور، ایالت یا استان، شهرستان، شهر و کد پستی را جستجو کنند. Tableau همچنین کدگذاری جغرافیایی رو به جلو و کدگذاری معکوس، و همچنین توابع مختلف مکانی را ارائه می دهد که به کاربران امکان می دهد تجزیه و تحلیل فضایی پیشرفته را انجام دهند و فایل های فضایی را با داده ها در قالب های دیگر مانند پرونده های متنی یا صفحه گسترده ترکیب کنند. اتصال فضایی Tableau به کاربران امکان می دهد تا به ESRI Shapefiles ، KML ، پرونده های GeoJSON ، جداول MapInfo و سایر اشکال داده های مکانی متصل شده و به آنها بپیوندند.

Qlik GeoAnalytics به کاربران امکان می دهد با ارائه نقشه نگاری و تجزیه و تحلیل مبتنی بر مکان برای QlikView، تصمیمات بهتر مربوط به مکان را بگیرند. نقشه برداری چند لایه QlikView تجسم و محاسبات جغرافیایی، از جمله تجزیه و تحلیل فضایی برای جمع آوری، نمایش و دستکاری داده های مبتنی بر مکان مانند آدرس خیابان، کد پستی، تصاویر ماهواره ای و مختصات GPS را فراهم می کند. همچنین به کاربران امکان می دهد داده های جغرافیایی را جستجو کنند که از طریق آنها می توانند داشبورد و نقشه ها را با داده های مربوط به مکان های خاص به طور خودکار جمع و به روز کنند.

برنده:

 Tableau با ادغام خود برای داده های مکانی در قالب های متنوع، تجسم نقشه های تعاملی و عملکرد جستجوی نقشه قدرتمند، حرف اول را می زند.

امتحان رایگان

قبل از خرید آن را امتحان کنید، قطعاً هر ابزاری را در لیست کوتاه خود امتحان کنید تا ببینید چگونه با راه حل های موجود شما ادغام می شود. یک دوره آزمایشی رایگان را برای شما انجام می دهد.

 Power BI یک دوره آزمایشی 60 روزه حرفه ای را ارائه می دهد. همچنین دارای نسخه رایگان دائمی برای کاربران شخصی، Power BI Desktop است.

 Tableau یک دوره آزمایشی رایگان 14 روزه از Tableau Server یا Tableau Online را ارائه می دهد که شامل Tableau Desktop است. همچنین دارای یک نسخه دائمی رایگان، Tableau Public است.

 Qlik یک نسخه آزمایشی 30 روزه از QlikSense، نسخه SaaS به روز شده QlikView، ارائه می دهد. Qlik همچنین یک نسخه دائماً رایگان از نرم افزار خود را برای استفاده شخصی با نام QlikView Personal Edition ارائه می دهد.

برنده:

 مایکروسافت طولانی ترین و قوی ترین دوره آزمایشی را از سه فروشنده ارائه می دهد، بنابراین ما این امتیاز را به Power BI می دهیم.

سخن پایانی

به طور کلی، Power BI بالاتر از Tableau و QlikView است که در این 13 مورد اصلی مورد مقایسه قرار می گیرد.

بودجه شما نیز یک عامل حیاتی در انتخاب نرم افزار است، اما قیمت گذاری برای هر سه راه حل، متفاوت است. بنابراین مطمئن باشید که دقیقاً برای هر آنچه که نیاز دارید پرداخت خواهید کرد نه بیشتر و نه چیزی کمتر. Power BI بالاتر از Tableau و QlikView است که در این 13 مورد اصلی مورد مقایسه قرار می گیرد. این 10 مزیت را ادعا دارد -  از بین بسیاری از مهمترین ویژگی ها - که آن را به انتخاب جذاب تری مبتنی بر تجزیه و تحلیل SelectHub تبدیل کرده است.

اما وقتی همه اینها گفته و تمام شد، برنده هنوز ممکن است، انتخاب شما نباشد. حتی اگر Tableau و QlikView این عنوان را ادعا نکردند، آنها همچنان به عنوان دو ابزار برجسته هوش تجاری در بازار در حلقه برنده جای دارند. زیرا ممکن است شما برخی امکانات را بیش از سایر موارد اولویت بندی کنید.

داستان عجیب دو تریدر برتر تاریخ که شما را شوکه میکندبهترین از نظر کاربران
داستان عجیب دو تریدر برتر ...
چرا باید یک عکاس شویمآخرین پست
چرا باید یک عکاس شویم