لگو وب سایت هوشمندان
جستجو

مزایا و استفاده از فناوری بلاک چین برای انسان

 مزایای فناوری بلاک چین برای منابع انسانی

در حیطه ساختار و نوآوری در فرهنگ و فناوری، متخصصان منابع انسانی نقش اصلی را در ارائه مشاوره به سازمان با عنوان "عامل تغییر و تحول" بر عهده دارند و همچنین مدیریت تغییرات رفتاری، به شکل واقعی تحت تأثیر کارایی سازمان قرار دارد. در چهار حوزه تأیید اعتبار، پرداخت حقوق کارگران، سیستم عامل های تطبیق کار و مدیریت هویت، می توان از بلاک چین استفاده کرد. فناوری بلاک چین امن و مورد اعتماد است و می تواند یک فرایند خودکار و سازمان یافته در مدیریت منابع انسانی ایجاد کند. به طور مثال بلاک چین می تواند زمان رسیدگی به مسائل و ارتباط با ذینفعان را به خوبی تشخیص دهد. 

امروزه کاهش جمع آوری اطلاعات و تأیید آن ها یکی از کاربردهای مهم فناوری بلاک چین است. همچنین بلاک چین ها ابزاری مطمئن برای تایید سوابق متقاضیان است.  به طور کلی می توان گفت که  به دست آوردن تأیید اعتبار با استفاده از بلاک چین می تواند هزینه ها را کاهش داده و همچنین به استخدام افراد سرعت بخشد که این امر باعث رضایت آن ها می شود و افزایش کیفیت اتوماسیون استخدام را به همراه خواهد داشت. پیش از این به مفهوم بلاک چین پرداختیم و در این مقاله می خواهیم به مزایای فناوری بلاک چین و مدیریت منابع انسانی بپردازیم پس با ما همراه باشید.

تحلیل میزان کارایی بلاک چین

قراردادهای هوشمند یک قرارداد الکترونیکی است که در بستر بلاک چین منعقد شده است که می تواند از ارزهای دیجیتالی استفاده کند. درست است  که این قراردادها به صورت کتبی است اما از فناوری رمزنگاری و امضای الکترونیکی  استفاده می کند. مهم ترین ویژگی این قراردادهای هوشمند، خوداجرایی بودن آن است، یعنی به بیان ساده تر بدون دخالت عامل انسانی و شفافیت های لازم در مفاد قرارداد و از همه مهم تر پیشگیری از وقوع جرایم مالی مانند پولشویی است. از بلاک چین می توان برای بررسی، ارزیابی و آمادگی مدارک داوطلبان  استفاده کرد. کاربردهای فناوری بلاک چین احترام به حریم خصوصی و امنیت داده ها است و از همه مهم تر کاهش اتلاف وقت و هزینه های اضافی است. با استفاده از فناوری بلاکچین می توانید مدیریت گردش کار و تحول مثبت نیروی کار مانند برون سپاری، پیمانکاری، اشتغال موقت، مشاغل آزاد و برنامه اقتصاد، کاهش مشکلات جذب نیرو را بهبود ببخشید.البته ردیابی برخی ارجاعات به اشتغال دشوار و وقت گیر است اما امروزه پیشرفت و توسعه باعث شده است که فناوری بلاک چین امکان قرارداد قانونی کار بین کارفرما و کارمندی که مطابق با قوانین محلی تحت حمایت است، فراهم نماید. قراردادهای هوشمند را می توان در تمامی پروسه ها ایجاد کرد و مورد بررسی قرار داد و تحت نظر اشخاص حقوقی دنبال کرد. بررسی نکته به نکته و دقیق انطباق برنامه های تعلیق شده در روند اخراج کارمندان، هزینه بازسازی و همچنین  برون سپاری فناوری اطلاعات از جمله کاربردهای مهم و مؤثر این حوزه به شمار می روند. 

حفظ حریم خصوصی و امنیت با استفاده از فناوری بلاک چین 

ادبیات گسترده ای در مورد روش های حل این مسئله وجود دارد که خطرات بالقوه و ناکافی را نمایان گر هستند، حفاظت از حریم خصوصی، کشف و استفاده غیرقانونی از داده های دائمی بر اساس شبکه های اجتماعی و چندین هویت غیرقابل کنترل از دیگر مشکلات مهم بلاک چین دیجیتال است که نیاز به توجه و رسیدگی فوق العاده ویژه ای دارد. همان طور که می دانید تأیید سوابق سخت است. ادبیات گسترده ای در مورد روش های انجام شده وجود دارد و این مسئله را با استفاده از الگوریتم های اجماعی مانند شواهد شغلی و اثبات سهام بشکل عملی می توان حل کرد. تحمل خطای بیزانس، اثبات سهم تفویض شده و پروتکل اجماع مقیاس پذیر بیزانس، طراحی و سیستم های بلاک چین که ممکن است برای حفاظت از داده های آینده کافی نباشند از جمله این موارد بشمار می آیند.  لازم بذکر است که کماکان بحث در مورد مشکل حریم خصوصی با احتساب محدودیت های فعلی وجود دارد و ممکن است در آینده برای ایجاد همان میزان حریم خصوصی ایمنی کافی وجود نداشته باشد نباشد.

 کاربردهای فناوری بلاک چین

بلاک چین در سال 2008 توسط ساتوشی ناکاموتو ایجاد شد. وی داده های اساسی ساختار تحت بیت کوین را به شکل غیر متمرکز، قابل ردیابی، بدون دستکاری، امن، قابل اعتماد، یکپارچه و تکنولوژی همتا به همتا توصیف کرد. برخلاف تصور افراد، بلاک چین فقط با ارزهای دیجیتال از جمله بیت کوین در ارتباط نیست بلکه این فناوری توانسته در بخش منابع انسانی نیز تاثیر بسزایی داشته باشد. پیش از این به راه حل های مبتنی بر بلاک چین برای مدیریت موثر کارکنان پرداختیم حال در ادامه به کاربردهای فناوری بلاک چین می پردازیم. به گفته ملانی سوان، بنیان گذار از موسسه علوم بلاک چین، کاربردهای فناوری بلاک چین را می توان در موارد بسیاری از جمله بخش های ذیل دانست:

 ارزها، قراردادها، علوم و بهداشت، دولت ها، سواد، فرهنگ و هنر . بنابراین،  توسعه بلاک چین به شکل فزاینده ای در حال انجام است و استفاده عمومی برای امور غیر مالی هم از کاربردهای قابل توجه است. به طور کلی می توان گفت که در همه عملکردها، مشاغل و صنایع، بلاک چین لیست کاملی از اسناد، به نام بلوک، که با استفاده از رمزنگاری به هم متصل شده اند، ارائه می دهد. هر بلوک شامل هش رمزنگاری بلاک قبلی، زمان و اطلاعات مربوط به آن است. معاملات یک بلاک چین در برابر تغییرات اطلاعات طراحی شده مقاوم است و می تواند در انواع مختلف برنامه ها و رشته های تجاری مورد استفاده قرار می گیرد. عوامل سیاسی، اقتصادی و اجتماعی نیز با فناوری بلاک چین مرتبط هستند. بیشتر پیشرفت های فناوری بلاک چین در واقع به مصداق راهکاری برای حل مسائل می توان دانست. جنبه های فنی را می توان برای همه عملکردها، مشاغل و صنایع به کار برد. شایان ذکر است که کاربرد بلاک چین در صنایع مختلف نیز در حال گسترش است و شرکت ها، صنایع  و سازمان های اداری برای موفقیت در آینده به فناوری بلاک چین نیازهای ضروری دارند. بدیهی است که استخدام هوشمند کارکنان و یک سیستم مدیریت در همه صنایع مورد نیاز است. به موجب این ضرورت فناوری بلاکچین بیش از پیش مورد توجه قرار گرفته است. سیستم مبتنی بر بلاک چین به کارکنان اجازه می دهد تا داده ها را حفظ کنند. فناوری بلاک چین یک تفاوت عمده با دیگر پایگاه های داده دارد و آن هم غیر متمرکز بودن آن است. کارفرمایانی که از سیستم اطلاعات منابع انسانی داخلی (HRIS) استفاده می کنند (یا پلتفرم خود توسعه یافته یا شخص ثالث) در واقع در حال بهره گیری از بلاکچین برای ایجاد، دسترسی، ویرایش و تغییر داده های کارکنان هستند. 

استفاده از بلاک چین ها توسط شرکت ها و سازمان های مختلف در حال افزایش است و آن ها به استفاده از این فناوری در وبسایت های خود نیاز جدی دارند. فناوری بلاک چین در افزایش سئو، بهینه سازی موتورهای جستجو و به نمایش گذاشتن اطلاعات وبسایت کاربرد وسیعی دارد. طراحان سایت و توسعه دهندگان وبسایت ها در ابتدا ممکن است به مشکلات فنی زیادی برخورد کنند اما استفاده از مزایای بیشمار فناوری بلاک چین آن ها را تشویق می کنند که بر مشکلات غلبه کنند.

سخن پایانی

با توجه به اهمیت فناوری بلاک چین، افراد در محیط های گوناگون و در محیط کاری خود می توانند از بلاک چین جهت تکمیل سیکل فعالیت و کیفیت آمورش استفاده کنند. با استفاده از فناوری بلاک چین سوابق شغلی و اسناد استخدامی را در دفتر کل ذخیره می شود و در نهایت افراد می توانند به آن دسترسی داشته باشند. بلاک چین یک شرکت را به شرکتی با ساختار و مدیریت بهتر تبدیل می کند و همچنین فرآیندهای منابع انسانی مانند حقوق و دستمزد، انتخابات، مدیریت زمان به واسطه بلاک چین بهتر روند بهتری خواهند داشت. جستجوی بلاک چین در مقایسه با جستجوی اینترنتی کارآمدتر و سودآور است. شایان ذکر است که روند استخدام توسط فناوری بلاک چین منصفانه است و همچنین حریم خصوصی را به خوبی رعایت می کند. توسعه بلاک چین علاوه بر نیاز به یک برنامه زمانی واقعی، تأیید و بروز رسانی پویا را نیز به همراه دارد که یادگیری سیستم یک اصل مهم برای این ساز و کار است. بنابراین تحقیقات آینده باید به دنبال حل مسائل پیش روی این حوزه باشد.

داستان عجیب دو تریدر برتر تاریخ که شما را شوکه میکندبهترین از نظر کاربران
داستان عجیب دو تریدر برتر ...
چرا باید یک عکاس شویمآخرین پست
چرا باید یک عکاس شویم