لگو وب سایت هوشمندان
جستجو

ترفند های ویرایش عکس و حذف رنگ های اضافی با فتوشاپ

 

حذف رنگ های اضافی از عکس با نرم افزار فتوشاپ

ممکن است پس از ثبت یک تصویر و مشاهده آن حس کنید رنگ های تصویر بیشتر از حد انتظار شما است و تصمیم بگیرید با کمک نرم افزار فتوشاپ، به حذف آن ها بپردازید. برای این کار یک راهکار ساده به شما می دهیم پس با ما همراه باشید.

  • ابتدا وارد کنترل پنل شوید و  در قسمت Adjustment گزینه curves را انتخاب کنید وسپس برای حذف رنگ های اضافی از عکس به راحتی از حالت اتوماتیک این adjustment استفاده کنید.
  • برای این روش روی گزینه Auto کلیک کنید تا تنظیمات را به صورت اتوماتیک انجام دهد
  • سپس با گرفتن دکمه Alt و کلیک روی Auto وارد کنترل پنل شوید و گزینه های find dark& light colors  و snap Neutral Midtones را انتخاب کنید
  • حواستان باشد فقط این دو گزینه را انتخاب کنید  و سپس روی Ok کلیک کنید.
  • به همین سادگی می توانید رنگ های اضافی را از عکس خود پاک کنید.

در ادامه به دیگر ترفندهای نرم افزار فتوشاپ می پردازیم.  

ترفندهای شگفت انگیز نرم افزار فتوشاپ به زبانی ساده

امروزه عکاسی فقط استفاده از دوربین های عکاسی گران قیمت و فوق پیشرفته نیست. نرم افزار فتوشاپ می تواند به شما کمک کند که حتی عکسی که با گوشی خود گرفته اید هم به راحتی ویرایش کنید. اگر از من بپرسید نرم افزار فتوشاپ مجموعه ای از هزاران تکنیک ویرایش عکس است این مجموعه به صورت کامل در دوره آنلاین فتوشاپ در اختیار شما قرار میگیرد. اما یادتان باشد که استفاده از تکنیک های نرم افزار فتوشاپ کافی نیست بلکه باید بتوانید خلاقانه ویرایش کنید.

قبل از استفاده از قابلیت های فتوشاپ به شما توصیه می کنم که در ابتدا یک کپی از عکسی که می خواهید ادیت کنید، برای خود نگه دارید. سپس عکس را با دقت نگاه کنید و با خود فکر کنید چه چیزی در عکس از نظر شما نیاز به ویرایش دارد. نرم افزار فتوشاپ در اصل به شما کمک می کند تا خلاقیت خود را به تصویر بکشید.

در نرم افزار فتوشاپ به یک سری ابزار کاربردی به نام Adjustment   دسترسی دارید که به کمک آن ها می توانید به آسانی عکس ها و تصاویر خود را ویرایش کنید که این ویژگی، تنظیم رنگ ها و کانتراست و یا روشنایی تصاویر را به راحتی برای شما امکان پذیر می کند. این ابزار یک ویژگی منحصر به فرد دارند، همه تغییرات در یک لایه جدید اتفاق می افتد و از کیفیت عکس شما محافظت می کند.

 

چند تکنینک ویرایش و تغییر رنگ عکس در فتوشاپ

 

ویرایش عکس پروسه ای چند مرحله است که قبل از شروع هر کاری باید به اطلاعات و جزییات عکس دقت کنیم. برای ادیت عکس یکی از فاکتورهای مهم   color correction یا همان اصلاح رنگ در محیط فتوشاپ است. یکی از روش های آسان اما کاربردی اصلاح رنگ، استفاده از Adjustment در منوی Image است. 

  • در قسمت Adjustment پس از انتخاب Match color پنجره ای باز می شود که روی گزینه Neutralize  کلیک کنید و بعد از آن روی گزینه Ok کلیک کنید. به آسانی رنگ تصویر خود را اصلاح کردید به این ترفند خنثی سازی می گویند.
  • اصلاح رنگ در فتوشاپ می تواند به صورت خودکار نیز انجام شود. برای این کار می توانید در منوی Image، گزینه Auto color را انتخاب کنید که این کار باعث می شود رنگ تصویر شما به طور خودکار اصلاح شود.
  • ترفندی دیگر که از آن استفاده زیادی می شود، تغییر رنگ ها را در بخشی از عکس و یا تمام آن است  کم رنگ و یا پر رنگ تر کردن عکس و یا کم و زیاد شدن شدت نور در تصویر است. برای استفاده از این ویژگی، می توانید یکی از روش های زیر را انتخاب کنید:
  1. Image  سپس Adjustment  و سپس   Hue/Saturation
  2. می توانید به راحتی از میانبر ctrl+u استفاده کنید.
  3. از مسیر  Layer سپس new Adjustment Layer  و Hue/Saturation

و یک لایه Adjustment ایجاد کنید و سپس در پنل Adjustment باید گزینه Hue/Saturation را انتخاب کنید. با این روش می توانید یک ادیت خفن و غیر مخرب داشته باشید.

برای این که به راحتی با این ابزار آشنا شوید و به آن ها مسلط شوید، تصاویر و عکس های خود را بارها و بارها ویرایش کنید . مطمئن باشید بعد از مدتی تمرین به یک ویرایشگر حرفه ای  در فتوشاپ تبدیل می شوید.

نکته آموزشی نرم افزار فتوشاپ

ترفندها و گزینه های مهمی وجود دارد که می تواند به شما کمک کند تا به راحتی تصاویر خود را ادیت کنید. برای استفاده از تمام امکانات و قابلیت های نرم افزار فتوشاپ، یک آموزش جامع و کاربردی می تواند بهترین انتخاب برای شما باشد. برای اینکه از تمام ویژگی های این نرم افزار به صورت حرفه ای استفاده کنید نیاز به آموزش جامع فتوشاپ دارید. فتوشاپ، نرم افزاری خودخوان نیست. ممکن است با استفاده از جستجو در سایت ها ، یوتیوب و مقاله ها تا حدودی عکس های خود را ویرایش کنید اما مطمئن باشید که نمی توانید از نتیجه کار رضایت کامل را داشته باشید. انجام تردستی های شگفت انگیز با فتوشاپ، با یادگیری همه جانبه آن امکان پذیر است. جزیی ترین نکات در این نرم افزار نیز برای یک ادیتور مهم و حیاتی است. بنابراین ایجاد یک محیط آموزشی با هزاران تمرین و بیان نکته های طلایی می تواند از شما یک ادیتور حرفه ای بسازد. پس آموزش آنلاین فتوشاپ را از دست ندهید.

داستان عجیب دو تریدر برتر تاریخ که شما را شوکه میکندبهترین از نظر کاربران
داستان عجیب دو تریدر برتر ...
چرا باید یک عکاس شویمآخرین پست
چرا باید یک عکاس شویم