لگو وب سایت هوشمندان
جستجو

کتابخانه زبان برنامه نویسی سی پلاس پلاس

از زبان برنامه نویسی سی پلاس پلاس چه می دانید؟

آموزش بهترین زبان های برنامه نویسی و مهارت لازم در آن ها به عنوان یک شغل یکی از مهم ترین اهداف افراد در سال جدید است. برنامه نویسان کارآفرین موفق، در این حوزه ویژگی های برجسته ای دارند، از جمله انتخاب درست و استفاده از توانمندی ها و خلاقیت ها، به روز رسانی دانش و مهارت ها، بهره مندی از آموزش های جامع و تمرین، آزمون و خطا، صبر و حوصله تا رسیدن به موفقیت! در این مقاله می خواهیم به معرفی زبان برنامه نویسی سی پلاس پلاس بپردازیم که یک زبان برنامه نویسی سیستمی عمومی و چند منظوره، شی گرا و یک زبان سطح میانی محسوب می شود که قابلیت زبان های سطح بالا و پایین را به صورت هم زمان دارا است. این زبان نسبت به زبان برنامه نویسی سی قدرت بیشتری دارد. زبان برنامه نویسی سی پلاس پلاس بسط یافته زبان سی و خیلی قدرتمند تر از سی و به عنوان یک نسخه جدید از زبان برنامه نویسی سی طراحی و پیاده سازی شده است. زبان برنامه نویسی سی پلاس پلاس در حال حاضر بیش از نیم قرن عمر دارد و با گذر زمان هنوز هم جز محبوب ترین و بهترین زبان های برنامه نویسی دنیا است به طوری که هنوز هم در صدر جدول های رتبه بندی زبان های برنامه نویسی است و این محبوبیت با شاخص های مختلف جهانی اندازه گیری شده است. نکته دیگر، پشتیبانی گسترده این زبان توسط بسیاری از نهادها و شرکت ها از جمله سازندگان IDE، کامپایلر ها، فریم ورک ها، کتابخانه ها و ابزار تست که کار با این زبان را جذاب تر و راحت تر کرده است. کامپایلر زبان برنامه نویسی سی پلاس پلاس قادر است برنامه هایی که به زبان سی نوشته شده اند را نیز کامپایل کنند. زبان برنامه نویسی سی پلاس پلاس در برخی از کشورهای جهان سوم فقط جنبه آموزشی و آکادمی دارد و در مدارس و دانشگاه ها مورد استفاده قرار می گیرد، به دانش آموزان و دانشجویان آموزش داده می شود ولی بیشتر مواقع برای موسسات و سازمان ها و یا شرکت ها و مجموعه ها کاربرد چندانی ندارد. اما شایان ذکر است، تمامی برنامه ها و نرم افزاهایی که امروزه با آن سرو کار داریم با زبان برنامه نویسی سی پلاس پلاس در ارتباط است و یک زبان پایه بوده و عدم وابستگی به بقیه زبان های برنامه نویسی را دارد.

برخی از پروژه های نوشته شده با زبان برنامه نویسی سی پلاس پلاس به شرح ذیل است:

سیستم عامل ویندوز

مرورگر وب گردی گوگل کروم

مرورگر وب گردی

مرور وب گردی فایر فاکس

نرم افزار گرافیک سه بعدی

نرم افزار ارتباط اسکایپ

نرم افزار گرافیکی تیم ویور

نرم افزار ادوب اکروبات

سیستم عامل اوبونتو

سیستم عامل مک

سیستم عامل آی او اس(ios)

انواع کتابخانه های زبان برنامه نویسی سی پلاس پلاس

هنگامی که به دنبال یادگیری زبان های برنامه نویسی هستید باید با مفهوم ها و اصطلاحات زیادی آشنا شوید که یکی از مهم ترین آن کتابخانه های زبان برنامه نویسی است. کتابخانه های برنامه نویسی زیادی وجود دارد از جمله کتابخانه های زبان برنامه نویسی جاوا، کتابخانه های زبان برنامه نویسی پایتون و کتابخانه های زبان برنامه نویسی سی پلاس پلاس، که در این مقاله به انواع کتابخانه های زبان برنامه نویسی سی پلاس پلاس می پردازیم. یکی از اصلی ترین اهداف سازندگان و توسعه دهندگان زبان برنامه نویسی سی پلاس پلاس این است که بتوانند مسیر توسعه نرم افزارهای مختلف با استفاده از این زبان برنامه نویسی را هموار کنند که  این کار توسط ویرایشگرها، کامپایلرها، فریم ورک های تست و سایر ابزارها انجام می دهند.

  Active Template

مایکروسافت این کتابخانه زبان برنامه نویسی سی پلاس پلاس  active template را در واقع مجموعه ای از کلاس های سی پلاس پلاس می داند که برای ساخت اشیا استفاده می شود. این کتابخانه سی پلاس پلاس از ویژگی های اینترفیس های دوگانه، اینترفیس های استاندارد ، نقاط اتصال و کنترل ها پشتیبانی می کند. 

 ASIO

کتابخانه زبان برنامه نویسی سی پلاس پلاس Asio برای برنامه نویسی سطح پایین و همین طور در سطح شبکه مورد استفاده قرار می گیرد و یک مدل همزمان سازگار را به شما پیشنهاد می دهد. این کتابخانه که از بهترین کتابخانه های زبان برنامه نویسی سی پلاس پلاس است که امکان ساخت بلاگ های پایه ای برای هم زمانی، کار کردن با شبکه در سی پلاس پلاس را برای شما فراهم می کند.شاید برای شما جالب باشد که بدانید از این کتابخانه برای ساخت نرم افزارهای مختلف بازی ها و حتی بسیاری از وب سایت های تعاملی نیز استفاده می شود. 

اگر در پروژه ها از این کتابخانه زبان برنامه نویسی سی پلاس پلاس استفاده کردید باید بدانید که این کتابخانه شامل کتابخانه و دیباگ کننده از راه دور می باشد. این کتابخانه به صورت متن باز و رایگان در دسترس است و در سیستم عامل های مختلف مانند لینوکس، ویندوز، مک نیز در دسترس می باشد.

کتابخانه های زبان برنامه نویسی سی پلاس پلاس ASIO برای برنامه نویسی (ورودی خروجی) شبکه و سطح پایین مورد استفاده قرار می گیرد و یک مدل غیر همزمان سازگار ارائه می دهد. از ASIO در اپلیکیشن های مختلفی بر روی گوشی های هوشمند، بازی ها تا وب سایت ها و سیستم های بسیار تعاملی بلادرنگ استفاده شده است.

Eigen

کتابخانه زبان برنامه نویسی سی پلاس پلاس Eigenبرای جبر خطی به کار می رود. این کتابخانه شامل ماتریس ها، بردارها و معادلات حل کننده عددی است و دارای الگوریتم های مرتبط بسیار زیادی نیز می باشد. از جمله ماتریس، بردار، حل کننده های عددی و الگوریتم های مرتبط. و از تمام اندازه های ماتریس نیز پشتیبانی می شوند، از ماتریس های کوچک و ثابت گرفته تا ماتریس های متراکم دلخواه. الگوریتم هایی که استفاده شده اند برای سازگاری بیشتر انتخاب شده اند. تمامی انواع عددی استاندارد در این کتابخانه پشتیبانی می شوند. برای افزایش سرعت این کتابخانه از برخی از الگوها برای حذف هوشمند موقتی استفاده می کند این کتابخانه به صورت رایگان در دسترس است و شما می توانید آن را به راحتی از صفحه مربوط به این کتابخانه دانلود کنید. برنامه های مربوط به کتابخانه زبان برنامه نویسی  Eigen به صورت کاملا واضح برای برنامه نویسان زبان برنامه نویسی سی پلاس پلاس نوشته شده اند.

FloatX

کتابخانه زبان برنامه نویسی سی پلاس پلاس FloatX تنها برای شبیه سازی های کم دقت کاربرد دارد. برای نوع شمارشی شناور با دقت کم است و در حالی که این کتابخانه به صورت محلی با کامپایلرهای زبان برنامه نویسی سی پلاس پلاس سازگار است شما می توانید آن را در سایر زبان های برنامه نویسی نیز فراخوانی کنید که می توان به زبان فرترن و زبان پایتون نیز اشاره کرد. این کتابخانه به کاربر اجازه می دهد از تعدادی بیت علامت و توان اعداد ممیز شناور استفاده کند و همچنین تحت مجوز آپاچی 2.0 و به صورت رایگان در دسترس است. انواع داده فراتر از انواع داده ای دقیق تکی و یا دوتایی هستند. انواع داده ای Template فراهم شده اند تا به کاربران اجازه دهند تعداد بیت های مورد استفاده برای اعداد نمایی را انتخاب کنند، دقیقا به همان طریق که بخش صحیح اعداد اعشاری انتخاب می شوند.

 OpenCV

کتابخانه زبان برنامه نویسی سی پلاس پلاس OpenCV یکی از معروف ترین کتابخانه های این زبان به شمار می آید که در زمینه پردازش تصویر فعالیت می کند.  یک کتابخانه بینایی ماشین یا کامپیوتر و یادگیری ماشینی است که این کتابخانه در زمینه یادگیری ماشین فعالیت دارد و به زبان سی پلاس پلاس نوشته شده است و در دسترس شما قرار دارد. کتابخانه زبان برنامه نویسی سی پلاس پلاس OpenCVبرای تامین زیر ساخت های مشترک برای نرم افزارهای موجود در حوزه بینایی ماشین و تسریع در روند ادراک ماشین از محصولات تجاری ساخته شده است. در کتابخانه زبان برنامه نویسی سی پلاس پلاس OpenCV بیش از 2500 الگوریتم بهینه سازی شده برای تشخیص چهره، تشخیص اشیا، طبقه بندی اشیا، استخراج مدل های سه بعدی و جستجوی تصویر وجود دارد. OpenCV رابط های زبان های برنامه نویسی پایتون، جاوا، سی پلاس پلاس و همچنین زبان برنامه نویسی متلب را در اختیار شما قرار می دهد و در ویندوز، لینوکس و مک نیز پشتیبانی می شود.

 Poco 

کتابخانه زبان برنامه نویسی سی پلاس پلاس Poco با هدف توسعه ساده تر نرم افزارهای سی پلاس پلاس ساخته شده اند، چند سکویی و قابلیت جابه جایی دارند. Poco به صورت کراس پلتفرم می باشند و برای ساخت اپلیکیشن های اینترنتی و تحت شبکه با استفاده از زبان برنامه نویسی سی پلاس پلاس برای اجرا شدن بر روی پلتفرم های مختلف از جمله دسکتاپ، وب و اپلیکیشن های موبایل استفاده می شوند. Poco برای ساخت میکروسرویس ها برای یادگیری ماشین و یا داده کاوی استفاده می شود. از کتابخانه های Poco برای ساخت سرورهای اپلیکیشن ها در سی پلاس پلاس که می توانند با پایگاه داده ارتباط برقرار کنند، استفاده می شود. یکی دیگر از ویژگی های کتابخانه زبان برنامه نویسی سی پلاس پلاس Poco این است که می توان به آن به چشم ویژگی های پنهان نگاه کرد، به طور مثال می توان به مواردی همچون مدیریت فرم برای انتقال فایل ها و یک سرور اشاره کرد. کتابخانه های Poco به صورت رایگان در دسترس هستند که شما می توانید به راحتی آنها را از گیت هاب دانلود کنید.

Windows Template

 این کتابخانه تبدیل به یک کتابخانه متن باز، شده است که با استفاده از آن می توانید اپلیکیشن های سبک ویندوز بسازید. یک کتابخانه متن باز، برای ساخت برنامه های سبک ویندوز و رابط کاربری برای آن است. WTL معمولا به عنوان جایگزینی برای MFC استفاده می شود و مجموعه ای از کلاس ها برای کنترل ها، دیالوگ ها، پنجره ها و اشیاء GDI را فراهم می کند.

کلام آخر

کتابخانه های نامبرده شده، تنها بخش کوچکی از مجموعه فریم ورک ها و کتابخانه های زبان سی پلاس پلاس هستند که معرفی تمام آن ها در این مقاله نمی گنجد، که به مهم ترین آن ها اشاره شد. 

داستان عجیب دو تریدر برتر تاریخ که شما را شوکه میکندبهترین از نظر کاربران
داستان عجیب دو تریدر برتر ...
چرا باید یک عکاس شویمآخرین پست
چرا باید یک عکاس شویم