لگو وب سایت هوشمندان
جستجو

بهترین بازی‌های ساخته شده با موتور بازی‌ سازی Unity

معرفی موتور بازی سازی Unity

زمان زیادی از ورود بازی‌ های ویدیویی نگذشته اما در همین مدت کوتاه طیف گسترده‌ای از کودکان، نوجوانان و جوانان را مجذوب خود کرده است. روزگاری قهرمان‌ ها را تنها می‌ شد بر روی پرده‌ی سینما مشاهده‌ کرد اما اکنون هر کسی می‌ تواند در نقش قهرمان‌ های مورد علاقه‌ اش در دنیای گیم، به جنگ غول‌ های عظیم الجثه برود، از چنگ دشمنان فرار کند یا ماجراجویی‌ های خطرناک و شگفت‌ انگیز را به سرانجام برساند. 

پیش تر به معرفی موتور Unity و ساخت بازی های آنلاین توسط آن پرداخته شده است و این یک اصل مهم و غیر قابل انکار است که یکی از مهم‌ ترین مسائل در دنیای بازی‌‌ های ویدیویی، بحث موتور‌های بازی سازی نظیر موتور بازی سازی Unity است که در طول سالیان گذشته به تیم‌ های بازی ساز در خلق آثاری قابل تحسین و سرگرم کننده، کمک شایانی کرده است، که یکی از  دلایل انتخاب Unity برای بازی سازی، سهولت استفاده از آن است. موتور بازی سازی Unity در سال 2005 توسط کمپانی Unity Technologies ساخته و رونمایی شد که در سالیان بعد به لطف به‌ روز رسانی‌ های مختلف، بسیار کاملتر شده و برای ساخت بازی‌ های دو بعدی، سه بعدی، واقعیت مجازی و واقعیت افزوده بسیار مناسب است تا آن جا که حتی امروزه می‌ توان از آن به عنوان یکی از قدرتمندترین و محبوب‌ ترین موتورهای بازی سازی نام برد. بسیاری از تیم‌ های توسعه دهنده و سازنده‌ی بازی‌های ویدیویی و کمپانی‌ های بزرگ و کوچک این صنعت، با استفاده از ظرفیت‌ ها و قابلیت‌ های این موتور بازی سازی، توانسته‌ اند بازی‌ های بسیار جذابی را خلق کرده و نامشان را در تاریخ صنعت گیم جاودانه کنند. به طور مثال پروبیلدر در Unity به ما کمک زیادی در ساخت بازی های پیچیده می کند. گفتنی است که کاربردهای موتور Unity بسیار گسترده بوده و علاوه بر ساخت بازی‌ ها، در دنیای سینما، خوردو، معماری و مهندسی نیز از آن استفاده می‌شود.

پلتفرم‌ های مناسب موتور بازی سازی Unity

از موتور Unity برای ساخت بازی‌ های ویدیویی برای پلتفرم‌ های مختلفی مانند کامیپیوترها، کنسول‌ ها، تلفن‌ های همراه و وب‌سایت‌ ها استفاده می‌ شود که سازگاری بالا و کاربرد بی‌ نظیر این موتور بازی سازی را بیش از پیش آشکار می‌ سازد.

امروزه پلتفرم گوشی‌ های موبایل را به دلیل استفاده‌ی راحت در تمام محیط‌ ها، می‌ توان پر مخاطب‌ ترین پلتفرم بازی دانست و اغلب تیم‌ ها و کمپانی‌ های بازی ساز نیز، با تمرکز ویژه روی این مورد از Unity برای ساخت بازی‌ هایی بر بستر اندروید و iOS بهره می‌ برند.

همچنین بسترها و سیستم‌ عامل‌ های دیگری نظیر لینوکس، مایکروسافت ویندوز، سیستم عامل مک و کنسول‌های نسل هشتم و نهم دنیای گیم را می‌ توان حوزه‌ های مورد علاقه‌ی تیم‌ های بازی ساز با استفاده از موتور بازی سازی Unity برشمرد.

بهترین بازی‌ های ساخته شده توسط موتور بازی سازی Unity

1 ) Temple Run Trilogy

Temple Run، یکی از محبوب‌ ترین بازی‌ های موبایلی در سبک دویدن بی‌ پایان، توسط موتور بازی سازی Unity ساخته شده که با ارائه‌ی یک گیم پلی روان، گرافیک قابل قبول و موقعیت‌ سازی مهیج با فرار از دست دشمنانی عصبانی توانسته مخاطبان بسیاری را جذب کند. این بازی برای اندروید، مایکروسافت ویندوز و iOS در دسترس بوده و به گواه آمار و نظرات مخاطبان و کاربران در گوگل پلی و اپ استور، جزء بهترین بازی‌ های سال‌ های اخیر به شمار می‌رود.

2 ) Call Of Duty Mobile

بازی محبوب ندای وظیفه نسخه‌ی موبایل یکی از بهترین و پر طرفدارترین بازی‌ های موبایلی تاریخ، با موتور بازی سازی Unity ساخته شده که به بهترین نحو توان خروجی این موتور را به معرض نمایش گذاشته و ابعاد جدیدی از امکانات گسترده‌ی آن را آشکار کرده است. بازی Call Of Duty با گرافیکی خارق‌ العاده، گیم پلی مهیج، عدم باگ‌ های متعدد، و رقابتی پرهیجان در سبک شوتر اول شخص چند نفره، توانست ظرف مدت کوتاهی علاوه بر نظر مثبت منتقدان، رکورد پر بازدید‌ترین بازی موبایلی را به‌ دست آورد. ناگفته نماند که این بازی موبایلی برای سیستم عامل‌ های اندروید و iOS عرضه شده و گوشی‌ های پرچم دار و میان رده در اجرای آن هیچ مشکلی نخواهند داشت اما اجرای آن برای دستگاه‌ های رده پایین گاهی با افت کیفیت و لگ‌ های احتمالی همراه خواهد بود.

3 ) Ori and the blind forest

بازی اُری و جنگل تاریک روایت سفری ماجراجویانه و پر حادثه برای بازگرداندن انرژی جنگل از دست نیروهای تاریکی است که در سال 2015 برای کنسول‌ های ایکس باکس وان، نینتندو سوییچ و PC عرضه شد‌ که نظر مثبت بسیاری را به خود جلب کرد و به گفته‌ی کارشناسان، تیم سازنده‌ی بازی توانسته تصاویری زیبا و بدیع به کمک موتور بازی سازی Unity خلق کند. این بازی علاوه بر داستانی جذاب و درگیر کننده، از گرافیکی فوق‌ العاده بهره می‌ برد که این اثر را به یکی از اعتیاد آورترین بازی‌ ها در سبک ماجراجویی تبدیل کرده که فقط کافی است چند دقیقه آن را تجربه کنید تا به خود بیایید و ببینید که ساعت‌ ها شما را سرگرم کرده و عملاً شما را از کار و زندگی انداخته است!

4 ) Inside

بازی نادیده گرفته شده‌ی Inside یکی از خلاقانه‌ترین بازی‌ های سبک نقش آفرینی است که داستان اتفاقات و حوادث ناگوار و دور از ذهنی در دنیایی آخر الزمانی را روایت می‌ کند و با شروعی مهیج و نفس‌ گیر، بازی‌ کننده را به درون قصه و موقعیت‌ های خطرناک بازی پرتاب می‌ کند. این بازی به لطف بهره بردن از موتور بازی سازی Unity ضمن گرافیک زیبا و تصاویر بصری تاثیر گذار، گیم پلی و کنترل شخصیت‌ های روان و صدا گذاری عالی می‌ توانست به یکی از بهترین بازی‌ های کنسول‌ های نسل هشتمی و PC تبدیل شود اما سیاست‌ های نادرست تبلیغاتی تیم سازنده، مانع این کار شد.

5 ) Rust

بازی تحسین شده‌ی Rust که در مدت زمان کمی از عرضه توانست به موفقیت تجاری خوبی نیز در بین انبوه بازی‌ های کنسولی دست یابد، با تکیه بر ظرفیت‌ های موتور بازی سازی Unity و داستان سرایی تیم سازنده در سبک بقا یا Survival ساخته شد. این بازی که به زنده ماندن در شرایط بحرانی و مملو از خطرات و حوادث مختلف می‌ پردازد با ارائه‌ی گیم پلی مناسب و گرافیک خوب، درکنار موفقیت‌ های تجاری، نقدهای عموماً مثبتی را از سمت منتقدان و کارشناسان دریافت کند. ناگفته نماند که بازی Rust علاوه بر کنسول‌های PS4 و Xbox one، برای مایکروسافت ویندوز و Mac OS نیز عرضه شده است.

6 ) Assassins Creed Identity

نسخه‌ی موبایلی سری بازی‌ های محبوب اساسین، برپایه‌ی موتور بازی سازی Unity ساخته شده و به گفته‌ی بسیاری از کارشناسان و منتقدین، تنها امتیاز مثبت این بازی نیز همین نکته و مباحث فنی آن به حساب می‌آید. بازی موبایلی  Identity متفاوت‌ تر از گذشته از لحاظ گرافیکی و گیم پلی برای iOS و اندروید عرضه شد و انتظارات زیادی را در روزهای نخست به وجود آورد اما ایرادهای بسیار جدی بازی در خط داستانی، ارتباط برقرار نکردن مخاطبان با روایت آن و نقدهای بسیار منفی به این بخش، فرصت تبدیل شدن به یکی از بهترین بازی‌ های موبایلی را از Identity گرفت.

7 ) Kerbal Space Program

تلفیق سرگرمی و فیزیک در بازی Kerbal Space Program فرصتی بی‌ نظیر برای علاقه‌مندان به فضا و ماموریت‌ های فضایی را به وجود آورده که در کنار گرافیک زیبا، سناریوی جذاب و گیم پلی مناسب، به یکی از بهترین انتخاب‌ های عاشقان سفرهای فضایی تبدیل شده است. این بازی استراتژیک و هیجان انگیز که برپایه‌ی موتور بازی سازی Unity ساخته شده و مهارت‌ های کاربر در مدیریت و برنامه‌ ریزی ماموریت‌ های فضایی و ساخت کشتی‌ های فضایی را به چالش می‌ کشد، در زمانه‌ی کنونی که بحث سفر به فضا و اکتشافات جدید بسیار داغ شده است، می‌ تواند با شکست‌ های دردناک، یافتن مشکلات و راه‌ حل‌ ها و پیروزی‌ های بزرگ در پروژه‌ های فضایی، مخاطب را به اوج لذت وهیجان برساند.

بازی Kerbal Space Program برای کنسول‌ های نسل هشتمی ایکس باکس وان و پلی استیشن 4 و همچنین MacOS عرضه شده است.  

سخن پایانی

امروزه بازی های ویدیویی جزء ثابت و جدا نشدنی جوامع به حساب می‌آیند و بسیاری از مجموعه‌ ها و شرکت‌ ها با آگاهی از این ظرفیت مناسب، تصمیم به ورود به جهان گیم گرفته و شانس خود را برای کسب درآمد بالا در این حوزه، آزمایش می‌ کنند. حال که ساخت و توسعه بازی های ویدویی یک منبع در آمد عالی برای شرکت ها و کمپانی های بزرگ است اغلب این سوال پیش می آید که کدام موتور بازی سازی را انتخاب کنیم و در آن مهارت لازم را کسب کنیم؟ ناگفته نماند که موتور بازی سازی Unity یکی از بهترین و کاربردی‌ ترین ابزار برای این افراد و فعالان صنعت گیم به شمار می‌ رود که با آموزش لازم و آگاهی از امکانات و ظرفیت‌های آن، می‌ توان در مدت زمان کمی به درآمد مناسبی در این صنعت دست یافت. به طور مثال از ویژوال افکت گراف در Unity می توانید جلوه های تصویری با کیفیت بالا استفاده کنید بازی مهیج خود را با ایده های ناب به کمک آموزش ویدویی ساخت بازی در نرم افزار Unity  به کمک C#  بسازید و یا می توانید با آموزش ساخت بازی، سبک بازی آمیرزا در Unity  یک شروع عالی برای ساخت بازی ها داشته باشید یا می توانید با آموزش ویدویی صفر تا صد بازی پرسش و پاسخ در اندروید به کمک Unity با تلفن همراه، خود را سرگرم کنید و در نهایت برای خود کسب درآمد کنید. پس از همین امروز خود را محک بزنید که آیا از ساخت بازی ها لذت می برید؟   

داستان عجیب دو تریدر برتر تاریخ که شما را شوکه میکندبهترین از نظر کاربران
داستان عجیب دو تریدر برتر ...
چرا باید یک عکاس شویمآخرین پست
چرا باید یک عکاس شویم