لگو وب سایت هوشمندان
جستجو

چگونه جذابیت استوری اینستاگرام را افزایش دهیم؟

استوری اینستاگرام، روایت داستان در 15 ثانیه!

استوری اینستاگرام یک ویژگی تقریباً جدید و انقلابی در این اپلیکیشن به حساب می‌آید که در سال 2016 و با الهام از برنامه‌ی اسنپ چت راه‌ اندازی شد و از همان ابتدا توانست علاقه‌ی بسیاری از کاربران را جلب کند. این ویژگی به مرور، کامل و کامل‌تر و البته محبوب و جذاب تر  شد! تا جایی که امروزه حتی تصور اپلیکیشن اینستاگرام بدون آن، غیرممکن است. استوری اینستاگرام، راهی سریع برای ارتباط و تعامل بیشتر با مخاطبان یا فالوور‌ها به شمار می‌ رود که با استفاده از اِلمان‌ های سرگرم کننده و روایتی جذاب، علاوه بر بازدید صدها میلیونی در روز، تاثیر بسیار زیادی در مبحث سئو اینستاگرام داشته و آن را به چیزی فراتر از یک ویژگی اشتراک‌ گذاری عادی تبدیل کرده است به گونه ای که امروزه اهمیت استوری اینستاگرام در دنیای تجارت از کسی پنهان نیست و صاحبان مشاغل و شرکتها از نفوذ این اپلیکیشن در کنار بقیه ترفندهای شگفت انگیز برای افزایش فروش و سود آوری، استفاده بهینه ای می کنند. 

اهمیت استوری اینستاگرام در دنیای تجارت

آمار بازدید خارق‌ العاده‌ی حداقل 500 میلیون نفر در روز از استوری اینستاگرام، هر فردی در هر جایگاه و کسب‌ و کاری را تشویق می کند تا از این فرصت استثنایی و پتانسیل بسیار بالا برای معرفی و تبلیغ برند و محصولات و خدماتش استفاده کند تا بتواند سودآوری خود را افزایش دهد. امروزه به این ویژگیِ اپلیکیشن اینستاگرام، به چشم ابزاری موثر و کارآمد در بحث بازاریابی نگاه می‌ شود، چرا که به سادگی و در مدت زمانی بسیار کوتاه می‌تواند با درگیر کردن مخاطب با کسب‌ و کارها، طیف وسیعی از مخاطبان پُرمشغله و بی حوصله را به مشتری تبدیل کند. همچنین باید افزود، استفاده‌ی هوشمندانه از استوری اینستاگرام می‌ تواند به افزایش آمار بازدید پروفایل و پست‌ های هر پیج اینستاگرامی منجر شود که برای مقاصد تجاری و بیزینسی می‌ تواند بسیار کارآمد باشد.‌ البته باید توجه داشت که برند ما تنها برندی نیست که برای جلب توجه تلاش می‌ کند و از قابلیت‌  های رسانه‌های اجتماعی بهره می‌برد، به همین دلیل تهیه‌ی محتواهای متفاوت و جذاب، یکی از شروط اصلی برای برجسته‌کردن هر برند و موفقیت احتمالی در این بازار پُر رقیب به شمار می‌ رود. 

راهکارهایی برای افزایش جذابیت استوری اینستاگرام

امروزه ساخت وبسایت، اهمیت محتوای وبسایتها و بهینه سازی وبسایتها در ایجاد رقابت و پیشرفت کسب و کار نقشی غیر قابل انکار دارند و همچنین در دنیای رقابتی امروز می توانیم علاوه بر وبسایت ها از اپلیکیشن های محبوبی مانند اینستاگرام و یا یوتیوب نیز  بهره مند شویم. بنابراین قبل از استفاده از ویژگی های اپلیکیشن، بهتر است راهکارهای مناسب برای افزایش جذابیت استوری اینستاگرام را نیز بیان کنیم تا بتوانید بهتر و کامل تر از آن به نفع کسب و کارتان بهره مند شوید و حتی مخاطبان زیادی را به مشتری تبدیل کنید و کار خود را رونق ببخشید و از رقبای خود فاصله بگیرید.

1 ) یک داستان بگویید!

انتخاب محتوای استوری بر اساس یک خط داستانی، یکی از بهترین و جذاب‌ترین روش‌ها برای جلب توجه کاربر است. همان گونه که از ترجمه‌ی کلمه‌ی استوری ( داستان ) نیز مشخص است، هدف اصلی سازندگان چنین ویژگی‌ای، بیان داستان‌ های شخصی هر کاربر بوده و اگر برند‌ها و پیج‌ های کاری نیز طبق این رویه پیش‌ روند، قطعاً نتایج مطلوب‌تری را دریافت خواهند کرد. همان طور که متن‌ های متفرقه و یا عکس‌ های تصادفی و بدون ارتباط، منجر به گیج شدن مخاطب می‌ شود، روایت یک داستان گیرا یا محتواهای تصویری با خط داستانی مشخص و منسجم، علاوه بر ایجاد درک کلی مخاطبان از آن برند، به افزایش ارتباط و تعامل کاربران با پیج و اشتیاق آن‌ ها برای دیدن اسلایدهای بعدی و استوری‌ های آینده را نیز در پی خواهد داشت.

2 ) از هشتگ‌ ها استفاده کنید.

استفاده از هشتگ‌ ها در استوری اینستاگرام، بخشی‌ است که به تازگی محبوبیت بسیاری یافته و علاوه‌ بر امکان افزایش تعامل کاربران از طریق درگیر کردن آن‌ ها با کمپین‌ های مختلف، امکان افزایش آمار دنبال‌کنندگان شما را نیز مهیا می‌کند. همچنین ناگفته نماند که استفاده از هشتگ‌ های محبوب و پرطرفدار، ضمن افزایش چشم‌گیر نرخ بازدید استوری اینستاگرام و گسترده‌تر شدن طیف مخاطبان، به رشد و پیشرفت کلی پیج نیز کمک شایانی خواهد کرد.

3 ) بر چسب‌ های مختلف برای کمک به شما آمده‌اند!

افزودن برچسب‌ های گوناگون و متنوع نظیر برچسب‌ های نظرسنجی، کوییز‌ها، برچسب شمارش معکوس در مورد رویدادها، افتتاحیه‌ ها، راه‌اندازی‌ ها و...در باکس‌ های مختلف، علاوه بر افزایش عمق ارتباط کاربران، در بهبود سئو اینستاگرام و برجسته‌تر شدن صفحه‌ای که معرف برند شماست نیز فوق‌العاده تاثیرگذار است. راه‌ اندازی مسابقه‌ های مختلف به همراه جوایز نیز می‌ تواند از دیگر ترفندهای افزایش جذابیت اینستاگرام برای مخاطبانی که براساس غریزه، شیفته‌ی رقابت و بُردن جایزه‌ هستند، شمرده شود.  

4 ) پست‌ ها را مجدداً به اشتراک بگذارید.

یکی از تاثیرگذارترین روش‌ها برای جلب‌ نظر مخاطبان به استوری اینستاگرام را، می‌ توان معرفی و نمایش پست‌ های منتشر شده در پیج دانست که علاوه بر افزایش اعتبار استوری، نمایانگر فعال بودن صفحه نیز می‌باشد. ضمناً اشتراک گذاری مجدد پست‌ ها در قسمت استوری اینستاگرام، به افزایش بازدید و لایک‌ ها، اشتراک‌ گذاری پست و کامنت کردن‌ های احتمالی نیز منجر خواهد شد. گفتنی است که بنا بر رویدادها‌ی مهم و متناسب با شرایط موجود، می‌ توان پست‌ هایی که زمان زیادی هم از انتشارشان می‌ گذرد، نیز مجدداً به اشتراک گذاشت.

5 ) برای محتواهای صدا دار، ترجیحاً زیرنویس تهیه کنید.

به اشتراک گذاری محتوای صدا دار در استوری‌ ها، یک راهکار متداول و رایج است که به واسطه‌ی کلمات و ریتم، مخاطب را همراه خود می‌ کند. اما باید توجه داشت که بسیاری از افراد که استوری اینستاگرام شما را مشاهده می‌کنند بنا به هر دلیلی یا هرشرایطی نمی‌ خواهند صدایی از گوشی‌ همراه خود بشنوند و یا شاید به دلیل مشکلات شنوایی نتوانند صدای محتوای شما را بشنوند. در چنین شرایطی تهیه‌ی زیرنویس مناسب می‌ تواند مخاطب را با مضمون کلی استوری آشنا سازد. همچنین استفاده از ایموجی‌ های مرتبط با صدا نیز می‌ تواند با هوشیار کردن مخاطب، از تماشای بی‌ صدای محتوایی که شما برای ‌آن زحمات زیادی کشیده‌اید، جلوگیری کند.

6 ) مخاطبان خود را بهتر بشناسید.

شناخت مخاطبان به ویژه مخاطبان هدف، در تعیین استراتژ‌‌ی‌ های کلی شما نظیر چگونگی محتواها‌ی تولیدی، زمان به‌ اشتراک گذاری استوری  بسیار حائز اهمیت است و تحلیل رفتار بازدید کنندگان استوری‌ های شما، یکی از مهم‌ ترین راهکارهای شناخت مخاطبان به حساب می‌ آید. روز‌به روز اپلیکیشن اینستاگرام بخش‌ های تحلیلی خود را بهبود بخشیده و به شما در تعیین سیاست‌ های صفحه‌تان کمک می‌کند، بخش insight در اکانت‌ های پروفشنال نیز از همین سری تلاش‌ها است که اطلاعات بسیار مهم و کاربردی نظیر کاهش یا افزایش روند بازدید، رشد تعامل مخاطب با استوری‌ها را در اختیار شما قرار می‌ دهد.

7 ) به ریپلای‌ها، پاسخ‌های دوستانه بدهید.

پاسخ به پیام‌ های مستقیم مخاطبان یا همان دایرکت‌ها که در قالب ریپلای دریافت کرده اید، با حوصله و با لحنی مناسب، می‌ تواند ضمن ایجاد یک تعامل دوطرفه و دوستانه، ارتباط و اعتماد بسیار عمیقی بین مخاطب و پیج و برند شما برقرار کند که این مورد در میان انبوه پیج‌ های تجاری، می‌ تواند به برگ برنده‌ی شما تبدیل شود. البته نباید فراموش کرد که پاسخ به تمام ریپلای‌ ها و پیام‌ های مستقیم، با بزرگ‌ تر شدن پیج و افزایش آمار دنبال‌ کنندگان، ماموریت بسیار دشواری است اما با صرف حداکثر تلاش در این زمینه و حفظ لحن دوستانه، پیام اصالت و اعتبار پیج و برند خود را به مخاطبانتان ارسال کنید.

8 ) از ایموجی‌ های مناسب و مرتبط بهره بگیرید.

همانند مبحث کپشن نویسی اینستاگرام، در اشتراک‌ گذاری استوری‌ ها نیز استفاده از ایموجی‌ ها و شکلک‌ های متناسب، می‌ تواند علاوه بر زیبا‌تر کردن استوری از لحاظ بصری، به انتقال حس مثبت به مخاطب نیز کمک‌ کننده باشد.

9 ) از اپلیکیشن‌ های استوری ساز یا Story Maker استفاده کنید.

امروزه به دلیل محبوبیت شگفت‌آور اینستاگرام و همچنین اهمیت استوری اینستاگرام  با مراجعه به گوگل پلی، اپ استور و سایر مارکت‌ ها‌، می‌ توانید بسیاری از اپلیکیشن‌ های استوری ساز را مشاهده و دانلود کنید که امکانات متنوع و بسیار خوبی را برای ایجاد یک استوری به مراتب حرفه‌ای‌ تر و مخاطب پسندتر در اختیار شما می‌ گذارند. البته نا گفته نماند که استفاده از قابلیت Swipe Up یا کشیدن به سمت بالا نیز در جهت بازید وب سایت‌ ها و خرید محصولات، می‌ تواند برای پیج‌ های تجاری بسیار با اهمیت باشد. اما داشتن حد خاصی از فالوور در این مورد، یکی از فاکتور‌های مهم به شمار می‌ رود.

سخن پایانی

تقریباً هرکسی که صفحه‌ای در اینستاگرام داشته باشد هرچند با دنبال‌ کنندگان معدود، حداقل یک‌ بار موضوع مورد علاقه‌ی خود را در قالب استوری به اشتراک ‌گذاشته و افرادی نیز هستند که هر‌ روز و هر ساعت از تمام جزئیات زندگی خود، از لباسی که می‌ پوشند، غذایی که می‌ خورند و حتی شکست‌ ها و موفقیت‌ های شخصی خود را در قالب استوری به اشتراک می‌ گذارند و امروزه می‌ توان گفت که سطح نفوذ و اهمیت استوری اینستاگرام در زندگی روزمره‌ی ما به بالاترین حد خود رسیده است. حال عده‌ای از فعالان حوزه تجارت و صاحبان کسب‌ و کار از این سطح نفوذ، نهایت استفاده را در جهت منافع خود برده و با ایجاد استوری‌های جذاب و حرفه‌ای، فرسنگ‌ ها از رقبای خود پیشی گرفته اند که این امر نشان از اهمیت استوری اینستاگرام در کسب و کار می باشد.

داستان عجیب دو تریدر برتر تاریخ که شما را شوکه میکندبهترین از نظر کاربران
داستان عجیب دو تریدر برتر ...
چرا باید یک عکاس شویمآخرین پست
چرا باید یک عکاس شویم