لگو وب سایت هوشمندان
جستجو

16 نکته‌ی طلایی درباره‌ی سئو اینستاگرام

سئو اینستاگرام چیست؟

طبق تحقیقات اکثر مخاطبان و کاربران اینترنت و شبکه‌های مجازی، به مطالب و صفحات برتر اعتماد بیشتری دارند و برای رسیدن به نتایج جستجوهای خود از آن ‌ها بهره می‌گیرند و خیلی به مطالب سایت ‌ها و پیج‌ هایی که چندان جایگاه خوبی در موتور جستجو ندارند، تمایلی نخواهند داشت. ما برای رسیدن به این درجه از اعتبار و نزدیک شدن به صفحات بالای جستجو ها، از مبحثی به نام سئو استفاده می‌کنیم که با پیروی از الگوریتم ‌ها و ارائه‌ی مطالب مفید و غیر کپی به مخاطب، حاصل می‌ شود.

امروزه دیگر محبوبیت و نفوذ اپلیکیشن اینستاگرام در بین مردم جهان بر کسی پوشیده نیست، بیش از یک میلیارد کاربر فعال در ماه و بیش از نیم میلیارد بازدید از استوری‌ ها در روز، از این اپلیکیشن یک غول ارتباط جمعی ساخته است که می‌ تواند یک رسانه تبلیغاتی بسیار بزرگ و کاربردی برای شرکت‌ ها و کسب و کارهای مختلف باشد.

از مزیت ‌های مهم استفاده از اینستاگرام برای معرفی و تبلیغ کسب و کارهای مختلف را می ‌توان در دسترس همگان بودن و کم هزینه بودن آن دانست و اکنون دیگر نمی‌شود برند مهمی را پیدا کرد که صفحه‌ای در آن نداشته باشد!

اپلیکیشن اینستاگرام، روز به روز با ارائه‌ی بروزرسانی ‌ها و آپدیت ‌های نرم‌ افزاری، و توسعه‌ی الگوریتم‌ های مختلف در مسیر هرچه بی ‌نقص ‌تر و هوشمند‌تر شدن گام بر‌ می ‌دارد.  

اما رسیدن به موفقیت در این اپلیکیشن در عین ساده بودن، کمی توجه و دقت از طریق رعایت نکات سئو و آشنایی با الگوریتم ‌های اینستاگرام را می ‌طلبد. با رعایت نکاتی در مدتی کوتاه که حتی باورش هم برایتان سخت است، می ‌توانید جزو صفحات برتر و پربازدید در حوزه‌ی کاریتان باشید و درآمدتان را تا حد قابل‌ توجهی افزایش دهید.

نکاتی کاربردی برای افزایش سئو اینستاگرام

1) پروفشنال کردن اکانت

اولین قدمی که برای موفقیت در صفحه‌ی کاری اپلیکیشن اینستاگرام شما نیاز است، تغییر ماهیت صفحه‌ی شما از یک پیج شخصی و عمومی به یک پیج حرفه‌ای و تخصصی است که با امکانات مضاعفی نظیر تحلیل میزان دیده شدن پست، ایمپریشن پست، میزان ذخیره و ارسال پست از طرف کاربران، تحلیل و بررسی پیشرفت ‌های هفتگی و ماهانه صفحه‌ی شما، اطلاعات کلی شهر و کشور و جنسیت دنبال‌کنندگان پیج شما می‌ تواند با ارائه اطلاعات کاربردی از علاقه کاربران، به شما در مسیر آینده صفحه و برنامه ریزی ‌های کلی پیج و تولید محتوایی نزدیک به علاقه کاربران‌ کمک شایانی کند. پروفشنال کردن اکانت در ابتدای ساخت حساب کاربری جدید امکان ‌پذیر است. برای تبدیل صفحه‌ی شخصی به پروفشنال هم بخش تنظیمات اکانت و انتخاب switch to professional account در دسترس شماست.

2) عکس پروفایل مناسب و مرتبط

عکس پروفایل شما اولین چیزی است که کاربر را به صفحه‌ی شما جذب می‌کند پس انتخاب یک تصویر یا لوگوی شیک، جذاب و در عین حال مرتبط به کسب و کارتان هم از لحاظ سئو اینستاگرام و هم از لحاظ جذب مخاطب فوق‌ العاده مهم و تاثیر‌گذار است، اگر یک آتلیه‌ی عکاسی را اداره می‌ کنید به نظر شما چه نوع تصاویری مناسب صفحه‌ی تجاری شما است؟

3) انتخاب نامی مناسب و مرتبط برای آیدی اکانت

از نظر سئو اینستاگرام، نام آیدی اکانت شما حتما باید ارتباطی با حرفه یا کسب و کار شما را در خود داشته باشد تا بتواند به صفحات برتر برسد، مثلا صفحه‌ای که در حوزه‌ی فیلم، سریال و انیمیشن فعالیت می‌ کند با داشتن کلماتی نظیر cinema یا movie در نام آیدی اکانت خود بسیار مثبت عمل کرده است.

توجه داشته باشید حتی ‌الامکان از اعداد در این بخش استفاده نکنید.

4) انتخاب عنوانی مناسب برای پیج

در بخش name با انتخاب یک عنوان کوتاه و در عین حال کامل از خدمات صفحه، می‌توانید در بخش جستجوی  اپلیکیشن اینستاگرام به سرعت جزء موارد برتر باشید.

دقت کنید که حروف محدودی در این بخش در اختیار شما است پس از به ‌کاربردن عبارات نه چندان مهم و اضافی به شدت پرهیز کنید.

5) توضیحات جامع از امکانات و خدمات در بیو  

بخش بیو یا بایو، قسمتی است برای تکمیل توضیحات شما که با اختصاص حروفی بسیار بیشتر نسبت بخش نام، دست شما را در نوشتن انواع خدمات، امکانات و مزیت ‌های کسب و کارتان نسبت به رقبا بازگذاشته است.

6) وبسایت و آدرس دفاتر شرکت و مجموعه کاری  

این بخش که با رنگ آبی از سایر بخش‌ها متمایز است، مختص مشخص کردن آدرس وبسایت و هم‌چنین محل قرارگیری و لوکیشن دفتر شرکت است که بسیار در بهبود سئو و اصالت بخشیدن به صفحه‌ی شما موثر است.

7) پست ‌های خوش‌ رنگ و لعاب و چشم ‌نواز

انتخاب تصاویر، بنرها و پوسترهایی که از نظر بصری و هنری جذابیت داشته باشند برای پست به عنوان ویترین کار، یکی از مهم ‌ترین فاکتور‌های سئو اینستاگرام است که با جذب کاربر بازدید پیج شما را افزایش می‌ دهد‌.

نرم ‌افزارهای مختلف و متنوع، ادیت فیلم و عکس می‌ تواند در این راه بسیار کمک حال شما باشد.

8) نگارش کپشن‌‌ های جذاب و خلاقانه؛ کپی ممنوع!

کپشن های جذاب می‌ تواند مخاطبی که با رعایت نکات بالا جذب پست شما شده است را مجبور کند تا دقایق بیشتری را صرف بازدید پست شما کند. جالب اینجاست که اینستاگرام با الگوریتم‌ های پیشرفته‌ اش متوجه این زمان می‌ شود و پست شما را مفید ارزیابی می ‌کند و در بخش سئو اینستاگرام به شما امتیاز خوبی تعلق می ‌گیرد، از این رو استفاده از کلیپ‌ های با کیفیت و تدوین مناسب که به دو بخش 60 ثانیه‌ای و IG TV می ‌تواند انتخاب خوبی باشد. گفتنی‌ است که نرم ‌افزارهای نظیر Pics Art  ، Inshot و یا نرم افزار ویرایشگر shotcut  در این قسمت می ‌تواند برای ادیت عکس و فیلم‌ ها به شما کمک بسیاری کند.

رعایت نکاتی مانند تَگ کردن افراد و اشخاص حاضر یا مرتبط با پست، لوکیشن زدن و نوشتن کلمه کلیدی در بخش Alt text از موارد حائز اهمیت در این بخش است.

در ضمن ربات‌ های اینستاگرام با بررسی کپشن‌ ها و متن‌ ها در صورت کپی بودن متن‌ های شما، امتیازات منفی بسیاری را برای شما لحاظ خواهند‌ کرد که جبرانش به این سادگی ‌ها نیست!

9) استفاده از هشتگ‌ های متناسب و پرهیز از زیاده‌روی!

استفاده‌ی به اندازه از برچسب یا هشتگ‌ های مرتبط و مناسب با پست، می ‌تواند بازدید کاربران از پیج شما را به طرز شگفت‌آوری افزایش دهد ولی نباید از هشتگ‌ های بسیار زیاد و غیر مرتبط صرفا به دلیل محبوبیتشان استفاده کرد، چرا که نه تنها از نظر سئو اینستاگرام مورد قبول نیست، بلکه نتیجه عکس در پی خواهد‌ داشت. بنابراین بازاریابی هشتگ نیز یک مبحث بسیار مهم است که می تواند به شما کمک زیادی کند تا به راحتی به موفقیت برسید.   

10) ایجاد تعامل با مخاطبان

یکی از اصلی‌ ترین مباحث سئو اینستاگرام، تمرکز بر روی میزان تعامل پیج با دنبال‌ کنندگان و مخاطبین است که نشان از صفحه‌ای پویا و اکتیو دارد. ارائه‌ی مطالبی جذاب و پرسش سوالاتی چالش برانگیز که بیننده‌ی پیج شما را به واکنش ترغیب کند و مباحث مختلفی مانند پشتیبانی خوب صفحه و پاسخ به کامنت‌ ها، دایرکت ها‌ باعث ارتباط کاربر با پیج شما می‌شود و صفحه‌ی شما شاهد پیشرفتی روز افزون در مقوله سئو خواهد بود.

11) استوری و لایو

استوری ‌ها روز‌ به‌ روز نزد کاربران محبوب‌تر می‌شوند تا آن جا که آمار 500 میلیون تا 800 میلیون ویو یا بازدید در روز را هم به ثبت رسانده است. امکانات روز افزونی که در بخش استوری‌ ها نظیر کوییز‌ها، نظرسنجی ‌ها و پرسش و پاسخ‌ ها شاهد آن هستیم، موجب تعامل و ارتباط بسیار بیشتری بین صاحبان صفحه‌‌ های اینستاگرام و مخاطبین می‌شود. شایان ذکر است که استوری های جذاب اینستاگرام می تواند کمک بسیار زیادی به شما کند و زودتر از آنچه فکر می کنید شما را به هدفتان می رساند. . استفاده از لایو‌ در زمان‌ های مختلف هم در یادآوری شما و پیجتان به مخاطبین قدیم و معرفی هرچه بیشتر به کاربران جدید می‌ تواند موثر باشد. 

12) زمان انتشار پست‌ ها

زمان انتشار پست‌ ها در کسب‌ و کار‌‌های مختلف، متفاوت است؛ مثلا اگر در صفحه‌‌ی خود به معرفی محصولات و تجهیزات کوهنوردی می ‌پردازید، ساعات اولیه روز می ‌تواند پای کاربران بیشتری از این قشر را به پیج شما بکشاند، یا اگر صفحه‌ای با موضوع فیلم و سریال دارید زمان مناسب برای شما و کاربرانتان اواخر روز می ‌تواند باشد. فقط توجه داشته باشید که طبق الگوریتم‌ های جدید اپلیکیشن اینستاگرام، پست‌ های شما به محض انتشار به 10 درصد از دنبال‌کنندگان شما نمایش داده می ‌شود و در صورت جذاب بودن پست در به 20 درصد وسپس 30 درصد و الی آخر، از فالوور‌های شما در بخش Home نمایش داده می ‌شود.

13) به هیچ وجه فالوور فِیک نخرید!

در گذشته استفاده از فالوورهای فیک بسیار رواج داشت و عملا اعتبار پیج‌ ها با دنبال کنندگان آن ‌ها سنجیده می‌شد ولی هر چه گذشت اپلیکیشن اینستاگرام با توسعه‌ای الگوریتم‌ های بسیار هوشمند، صفحاتی که از فالوورهای فیک استفاده می‌ کنند، رصد می‌کند و آ‌ن‌ ها را با روش های مختلف مجازات می‌ کند و امکان پیشرفت را تا حد زیادی از آن ‌ها می‌ گیرد. پس حتما با فالوورهای واقعی کارتان را آغاز کنید و ادامه بدهید و مطمئن باشید در صورت جذاب بودن صفحه‌ تان فالوور‌ها خودشان به سراغ شما می‌ آیند!

14) فعال بودن

یکی از مهم‌ ترین و در عین حال سخت‌ ترین اقدامات صفحه‌‌ی اینستاگرامی که عملکرد خوبی در بخش سئو اینستاگرام دارد فعالیت پیوسته است. فعال بودن صفحه‌ی شما این پیام را برای اینستاگرام می‌ رساند که آن پیج برای شما اهمیت دارد و ارزش و منزلت اکتیو بودن برای اینستاگرام فوق‌العاده بالاست.

هر چقدر پست‌ های شما جذاب و عالی باشد، اگر اصل فعال بودن را رعایت نکنید و در پست‌ گذاری نامنظم باشید به هیچ وجه به نتیجه دلخواه نخواهید رسید.

15) زیرنظر داشتن رقبا

در هر حوزه‌ای که پیج شما فعالیت می‌کند حتما رقیبانی دارید که یا از شما عقب‌ترند یا با سعی و تلاش از شما وضعیت بهتری دارند، شما باید با تلاش و خلاقیت بیشتر روز به روز به رقیبانی که از شما جلوترند نزدیک‌ تر شوید و از آن ‌هایی که از شما عقب ‌ترند بیشتر فاصله بگیرید. نکته‌ ای که بسیار حائز اهمیت است این است که توجه مدام و زیر نظر داشتن رقبا می‌ تواند تجربه‌ای که آن ‌ها در طی سال ها و با آزمون و خطاهای بسیار به دست آورده‌ اند، رایگان و بلافاصله در اختیار شما قرار دهند.

16) صبر

صبور بودن یکی از مهم‌ ترین ارکان های موفقیت در همه‌ی زمینه‌ ها است و صفحه‌ی شما در اینستاگرام هم قطعا از این قاعده مستثنی نیست!  

پیج ‌های بسیار زیادی در گذشته و در زمینه‌ی فعالیت شما آغاز به کار کرده‌اند، برخی از آن ‌ها اکنون به موفقیت‌ های بسیاری رسیده و بسیاری هم شکست خورده‌اند!  صبور بودن شما در صفحه‌ای که با رعایت تمام نکات روز به روز مراحل پیشرفت را می ‌گذراند، می تواند باعث شود در آینده در دسته‌ی اول قرار بگیرید و نا امید شدن شما و مقایسه صفحه‌ و فالوورهای خودتان با صفحه‌های موفق می ‌تواند شما را در جرگه‌ی شکست خورده ‌ها قراردهد.

و در پایان

اینستاگرام یک اپلیکیشن جذاب با قابلیت های زیاد است به طور مثال از طریق بازاریابی اینستاگرامی می توانید در میان رقبا و کسب و کارهای کوچک و بزرگ به موفقیت برسید. همان طور که می دانیم در کسب و کارتان راه های زیادی پیش روی شما است تا به کمک شما بیایند. اگر ایده‌ای که در سرتان است، با رعایت نکات فوق و تلاش و صبر زیاد پیاده کنید، مطمئن باشید، از آن چیزی که انتظار دارید هم زودتر به موفقیت‌ های بسیار چشمگیر خواهید رسید.

در پایان برای آشنایی بیشتر با سئو از شما دعوت می کنیم آموزش سئو را ملاحظه کنید.

داستان عجیب دو تریدر برتر تاریخ که شما را شوکه میکندبهترین از نظر کاربران
داستان عجیب دو تریدر برتر ...
چرا باید یک عکاس شویمآخرین پست
چرا باید یک عکاس شویم