لگو وب سایت هوشمندان
جستجو

وردپرس در مقابل دروپال

وردپرس یا دروپال؟

این مقاله در ابتدا در سال 2011 منتشر شد و اکنون 10 سال است که بروز شده است! برخی از بهترین شیوه های توسعه وب، یا بهتر بگوییم شیوه های معمول، در این مدت تغییر کرده است. این مقاله به مقایسه وردپرس و دروپال می پردازد.

پیش از این ما به مقاله های مختلفی درباره وردپرس از جمله ساخت یک وبسایت در کمترین زمان ممکن، مزایای طراحی سایت با وردپرس و دیجیتال مارکتینگ در مدیریت محتوای وردپرس پرداختیم.

هنگامی که برای اولین بار در سال 2007 شروع به توسعه سایت و ساخت سایت با وردپرس شد، در آن زمان، این سایت ها کوچکتر بودند و وردپرس از یک بستر وبلاگ نویسی به یک سیستم مدیریت محتوای کامل (CMS) تبدیل شد. سایت های در حال توسعه، دارای حداقل نوع محتوا بودند و بلوک کلی محتوای صفحه وردپرس برای ارائه تجربه به مشتریان کافی بود. ما اغلب از "سرپرست" به عنوان "پورتال وب محافظت شده با رمز عبور" نام می بریم که در آن مشتریان محتوای خود را  بروز می کنند.

این ضرب المثل بسیار درست است که "اگر تنها وسیله ای که دارید چکش باشد، همه چیز شبیه میخ می شود". ما عاشق وردپرس بودیم. این پلتفرم برای استفاده بسیار آسان، هم برای ویرایشگران محتوا و هم برای توسعه دهندگان بود. 

در طول راه، فهرست مشتریان ما افزایش یافت و ما با نیاز به انواع محتوا بیشتر، تجربه مدیریت غنی تر و CMS سطح Enterprise مواجه شدیم. این زمانی است که ما توسعه سایت با دروپال را آغاز کردیم. ما همیشه سایت های وردپرس را در مجموعه مشتریان خود داشته ایم و سابقه بسیار منحصر به فردی در مشاهده تکامل وردپرس و دروپال داشته ایم. در ادامه به مقایسه وردپرس و دروپال می پردازیم.

مقایسه وردپرس و دروپال

در مقایسه با وردپرس، دروپال پویا است. به بیان ساده تر برای طبقه بندی و ساختار اصلی دروپال مدتی طول کشید تا به آن عادت کنیم. با این حال، پس از ایجاد سایت های متعدد با دروپال، ما به آرامی اما مطمئن آن را به عنوان CMS انتخابی برای وب سایت ها و برنامه های وب سطح Enterprise دوست داشتیم. اگر یک برنامه وب یا هر نوع پروژه وب دارید که نیاز به مجوز کاربر دارد، عملکرد دروپال سخت تر از وردپرس است. دروپال هنگام توسعه API انعطاف پذیرتر است و ویژگی های پیش فرض ذخیره سازی آن قوی تر است.

در این مقاله، ما تفاوت های کلیدی بین دو سیستم مدیریت محتوا را تجزیه و تحلیل می کنیم و به شما کمک می کنیم تا در مسیر درستی قرار بگیرید. در مقایسه وردپرس و دروپال در ابتدا به مهم ترین آن می پردازیم که آن امنیت است.

امنیت

Whitehouse.gov اکنون در وردپرس است. امنیت بزرگترین تمایز بین وردپرس و دروپال است. دروپال دارای امنیت سازمانی و مقیاس سایت می باشد. وبسایت های دولتی متعددی با دروپال ساخته می شود و سال هاست Whitehouse.gov پوستر کودک نامیده می شود. اما با گذشت زمان، Whitehouse.gov هنوز یک وبسایت وردپرس است! در واقع، Whitehouse.gov در دومین مدیریت خود به عنوان یک وبسایت وردپرس قرار دارد.

با استفاده از وردپرس، هکرها می توانند آسیب پذیری درون افزونه را هدف قرار داده و صدها هزار سایت را از بین ببرند. در پشت آسیب هایی که می توان به اکوسیستم وردپرس وارد کرد، اعتباری بازاری وجود دارد.

Sucuri، بزرگترین مرجع حذف بد افزارها و امنیت وب، در گزارش هک شده وبسایت خود اظهار داشت که سایت های وردپرس 90 درصد کل سایت های آلوده هستند. صادقانه بگویم، من مطمئن هستم که بسیاری از این سایت ها سال ها هیچ گونه بروز رسانی نداشتند و مورد غفلت قرار گرفتند.

در سال 2021، ما شاهد افزایش بد افزارها و آسیب پذیری هایی هستیم که از افزونه های پولی ناشی می شود. به طور خاص و به عنوان مثال افزونه های صفحه ساز. افزونه های پولی یک مدل تجاری رایج برای وردپرس است. در حالی که برای دروپال، ما هرگز افزونه پولی را خریداری نکردیم که ارزش آن را داشته باشد.در چند سال گذشته، برنامه های میزبانی ویژه پلتفرم، افزایش یافته است که به مدیریت خطرات امنیتی شما کمک می کند. برای دروپال، موارد مورد علاقه ما Acquia و Pantheon هستند. برای وردپرس، WP Engine یکی از اولیت ها بود که یک پلتفرم مدیریت شده وردپرس را ارائه داد و پلتفرم توصیه شده ما برای همه مشتریان وردپرس ما است. بیشتر آسیب پذیری های امنیتی در سطح سرور اتفاق می افتد و میزبانی با یکی از این شرکت ها به کاهش وضعیت آشفته کمک می کند.

طراحی و توسعه پاسخگو

طراحی واکنشگرا برای وردپرس یا دروپال

برای طراحی و توسعه واکنش گرا، یکی از عناصری که باید به طور کامل درک کنید نحوه مدیریت تصاویر شما است. با طراحی واکنش گرا، تصاویر فقط به طور خودکار و کامل مقیاس نمی شوند. هر دو CMS برای تصاویر پاسخگو راه حل هایی دارند، اما مسیرهای متفاوتی را دنبال می کنند.

در وردپرس، اندازه تصویر در هر نقطه شکست در فایل functions.php اعلام می شود.

مراقب باشید، برخی از موضوعات همراه تصاویر با CSS مقیاس بندی می شوند و این می تواند منجر به مشکلات عملکرد شود 

با استفاده از دروپال، می توانید با استفاده از ماژول Image Style اندازه تصویر را در داخل مدیر تنظیم کنید. این کار زمان زیادی را برای راه اندازی نیاز دارد اما می توانید کار خود را در داخل بخش مدیر به جای فایل های php انجام دهید.

از یک لحاظ، هر دو CMS دارای افزونه ها یا ماژول هایی هستند که با ایجاد مجدد تصاویر تولید شده قبلی، پشتیبانی قدیمی را ارائه می دهند. اگر در حال ایجاد یک موضوع جدید هستید و نیاز به بازسازی بسیاری از تصاویر جدید دارید، افزونه ریز عکسها یک ابزار کوچک مفید است.

تا آنجا که از جنبه "طراحی" واقعی برخوردار است، هر دو CMS طراحی آگنوستیک هستند و شما می توانید الگوهای خود را هرطور که دوست دارید طراحی کنید. ما اغلب می شنویم "من نمی خواهم وب سایت من شبیه یک سایت وردپرس باشد". منشأ این صحبت این است که بسیاری از برندها از الگوهای مشابه استفاده می کنند. در واقع، شما می توانید یک وب سایت وردپرس را به هر نحوی که مناسب می دانید طراحی و ایجاد کنید.

هر دو CMS دارای موضوعات پاسخگو برای شروع هستند که می تواند زمان توسعه شما را سریع تر کند.

توسعه موبایل

اگر استراتژی سایت شما نیاز به تم اختصاصی موبایل دارد، هر دو وردپرس و دروپال دارای تم های ابتدایی خوبی برای کمک به سایت شما برای ورود سریع به بازار هستند. WPTouch یک راه حل امتحان شده و واقعی برای وردپرس بوده است، و بسیاری از موضوعات راه اندازی دروپال برای موبایل در drupal.org موجود است.

در مورد ویرایش محتوا در دستگاه تلفن همراه، وردپرس دارای یک اپلیکیشن موبایل است. اگر وبلاگ خود را در زمان واقعی بروز می کنید، این برنامه عالی است. دروپال اپلیکیشن ندارد، اما "سرپرست" دروپال 8 پاسخگو است و یک استراتژی تلفن همراه قوی را اجرا می کند.

بهینه سازی موتور جستجو

وردپرس در مقابل سئو دروپال

من این مفهوم را مطرح می کنم که سایت های وردپرس رتبه بالاتری نسبت به سایت های دروپال دارند. سئو آگنوستیک پلتفرم است و اگر با استفاده از بهترین استانداردها توسعه داده شود، هیچ مزیت سئوی خاصی نسبت به CMS وجود ندارد. با این حال، اگر توسعه دهنده نمی دانست که آن ها چه می کنند، سایت های دروپال می توانند به طرز وحشتناکی بد شوند! به یاد داشته باشید که خطای وردپرس کمتر است.

آدرس های زیبای دروپال در بازنویسی URL نسبت به وردپرس مزیت بزرگی دارد. شما نسبت به الگوهای نام مستعار خود، از جمله دسته بندی ها، انعطاف پذیری کامل دارید. دسته بندی ها در وردپرس محدودیت هایی دارند. همچنین، اگر تا به حال صفحه دایرکتوری را در وردپرس (به عنوان مثال: /directory /page-name) تنظیم کرده اید، بدون انتخاب صفحه اصلی، این کار مشکل می شود. سایت های وردپرسی بهترین منبع ترافیک برای موتورهای جستجو هستند که افزونه های سئو وردپرس به صورت رایگان و یا با پرداخت هزینه در اختیار شما قرار می گیرند.

درک برخی مفاهیم اصلی

در وردپرس کد قابل ارتقا است اما پایگاه داده نیاز به ارتقا دارد که به طور یکپارچه در پس زمینه انجام می شود. برنامه انتشار وردپرس تقریباً هر 3-4 ماه است. برخی از سیستم عامل ها، مانند WP Engine، ظرف 48 ساعت پس از انتشار، هسته را بروز می کنند. در صورت وجود، باید افزونه ها را بروز کنید، اما این یک روش خودکار برای رعایت بهترین شیوه های امنیتی است.

اما در دروپال پایگاه داده قابل ارتقا است و کد نیست. به عنوان مثال ارتقاء از نسخه ها، دروپال 7 به دروپال 8 فشرده تر است و معمولاً حول طراحی مجدد می چرخد. به عبارت دیگر، محتوای ذخیره شده در پایگاه داده می تواند به آخرین نسخه منتقل شود، اما کد باید دوباره نوشته شود.

دروپال 9 توانایی های عظیم تصحیح آینده را برای دروپال ارائه می دهد. ارتقاء از دروپال 8 به 9 نیازی به ارتقا کامل کد ندارد. این پیشرفت ساختاری در جهت بروز رسانی سایت های دروپال یک پیروزی بزرگ برای جامعه دروپال بوده است. از ژوئیه 2021، هنوز مقدار قابل توجهی از ماژول های جامعه هستند که پذیرش دروپال 9 را کند کرده اند.

به نظر من وردپرس همچنان صاحب وبلاگ نویسی، بازار وب سایت های کوچک است و همچنان به بازارهای متوسط ​​یا کوچک تجاری نفوذ می کند. Acquia، موسس دروپال، خود را در برابر Enterprise و CMS اختصاصی قرار می دهد. آنها روی "وب شخصی" سرمایه گذاری کرده اند و محصولات بسیار خوبی مانند Acquia Lift و Site Studio دارند. این یک پلتفرم تست، هدف گیری و گزارش دهی است که در نصب دروپال شما تعبیه شده است. با Optimizely قابل مقایسه است اما دارای قابلیت های هدف گذاری اضافی است. 

رابط کاربری:

اگر در سناریویی هستیم که مشتری جدید در مورد وردپرس یا دروپال بحث می کند، اغلب این استدلال را می شنویم که یادگیری دروپال بسیار سخت است یا بروز رسانی آن غیر ممکن است. اگر ذینفع قبلاً از وردپرس استفاده کرده باشد، از وردپرس استفاده می کند. آنها همیشه طرفدار وردپرس هستند!

ما اغلب این طرفداری را با تست طعم معروف پپسی و کوکاکولا مقایسه می کنیم. پپسی به دلیل شیرین تر بودن، برنده شد. وردپرس را می توان شیرین تر دانست زیرا وردپرس نیاز به تفکر کمتری دارد. من معتقدم این استدلال از این واقعیت ناشی می شود که گره های دروپال دارای روابط و وابستگی هستند. این بدان معنا است که یک تکه محتوا این قابلیت را دارد که در سراسر سایت ظاهر شود، نه فقط در یک صفحه! شما باید فکر کنید "خوب، اگر این محتوا را منتشر کنم ، آیا در جاهای دیگر نشان داده می شود؟"

طبقه بندی ها، انواع محتوا، بلوک ها، نماها و غیره وجود دارد که منجر به منحنی یادگیری با دروپال می شود. من واقعاً فکر می کنم که این روند می تواند برای تازه کارها ترسناک باشد و باعث نارضایتی آنها از دروپال شود.

آیا تفاوت های دیگر بین وردپرس و دروپال وجود دارد؟

سهم بازار  

وردپرس دارای ابعاد گسترده و افزونه های متنوعی است که برای وب سایت های کوچکتر مناسب است. زمان استقرار توسعه وردپرس از ابتدا تا انتها بسیار آسان است. وردپرس در صورتی که حداقل انواع محتوا را داشته باشید و در حال ایجاد یک وب سایت بازاریابی عمومی باشید، عالی است.

انواع محتوا 

در دروپال از چندین ذینفع سایت پشتیبانی می کند (سرپرست، ویرایشگران، کاربران وارد شده در سیستم که نیاز به محتوای سفارشی دارند، گروه های خصوصی و غیره).برنامه های توسعه برنامه و توسعه API دروپال به طور کلی ویژگی های قوی تری برای پروژه های پیچیده دارد. ادغام خدمات وب دروپال 8 این ویژگی را به سطح بعدی می برد.

چند زبانه

 سایت های چند ملیتی یا چند زبانه را می توان به راحتی با ویژگی های دروپال مستقر کرد.

 تغییر تم

 با بالغ شدن وب سایت ها، ممکن است بخواهید موضوعات مختلف را در وب سایت نمایش دهید. یک مورد استفاده این است که بخواهید طرح های جدیدتری را در برخی از قسمت های سایت خود نشان دهید، در حالی که یک موضوع قدیمی را در بخش دیگری از سایت بگذارید. 

دروپال در زمینه "تغییر موضوع" بسیار خوب عمل می کند. برای وردپرس، این مسئله می تواند بسیار دشوار باشد. 

سخن پایانی

آموزش ها و مقاله های زیادی درباره وردپرس بیان شده است به عنوان مثال می توان از آموزش طراحی قالب فروشگاهی با وردپرس، آموزش ایجاد page در وردپرس، آموزش مدیریت دسته بندی و تگ در وردپرس و در آخر از آموزش ابزارهای پنل مدیریتی وردپرس نام برد. اکثر توسعه دهندگان بدون در نظر گرفتن نیازها و اهداف سایت، CMS را که بیشتر با آن آشنا هستند، توصیه می کنند. دانستن این که کدام CMS برای پروژه شما مناسب است می تواند در نهایت هم اکنون و یا در آینده در وقت شما صرفه جویی می کند. 

داستان عجیب دو تریدر برتر تاریخ که شما را شوکه میکندبهترین از نظر کاربران
داستان عجیب دو تریدر برتر ...
چرا باید یک عکاس شویمآخرین پست
چرا باید یک عکاس شویم