لگو وب سایت هوشمندان
جستجو

عکاسی با موبایل

عکاسی با موبایل یک اتفاق جذاب!

امروزه در بستر اینترنت همه چیز متفاوت و در عین حال جذاب و راحت است. حتی عکاسی! با استفاده از فیلم های آموزش عکاسی  می توانید عکاسی را حرفه ای شروع کنید، وارد بازار کار شوید. یا با دقت و با رعایت نکاتی یک عکاس توانمند شوید، یا ممکن است به عکسبرداری صنعتی علاقه داشته باشید تا کارخانه ها و محصولات آن ها را با کیفیت و جذابیت بیشتری نشان دهید. حرفه عکاسی یک دنیای شگفت انگیز و رمز آلود است که شاخه های کاری بسیاری دارد. حال یک سوال پیش می آید که چگونه می توان بدون دوربین های پیشرفته و گران قیمت یک عکاس شد؟ آیا افرادی که دوربین و تجهیزات عکاسی ندارند نمی توانند به دنبال حرفه عکاسی بروند؟ باید در ابتدا هزینه های زیادی متحمل شوند و یا به ناچار به سراغ شغل دیگری بروند؟ این مقاله به طور قطع آن ها را امیدوار خواهد کرد که می توانند رویای عکاسی خود را به واقعیت تبدیل کنند!

 قبل از ورود تلفن های هوشمند، یک عکس عالی یک فرآیند سخت، وقت گیر و پر هزینه بود. ابتدا باید یک دوربین عکاسی و بعد از آن یک نرم افزار ویرایش تهیه می کردید. یادگیری و نحوه استفاده از آن وقت و انرژی زیادی از شما می گرفت. در دنیای امروز تکنیک تولید محتوا یک ضرورت است و همان طور که می دانید محتوای مناسب برای افزایش سئو یوتیوب و سئو اینستاگرام عکس و یا ویدیوهای جذاب است، بنابراین باید این کار را راحت تر و سریع تر انجام دهیم که عکاسی با موبایل می تواند یک انتخاب مناسب باشد.

 برندها روز به روز جذاب تر می شوند و شرکت ها برای بازاریابی و جذب مشتری به عکس ها و ویدیوهای شگفت انگیز و به یادماندنی نیاز دارند. بنابراین امروزه عکاسی و خلق تصاویر زیبا یک دنیای وسیع از رنگ ها و مهارتها است. حال این سوال ذهن ما را درگیر می کند که چگونه می توانیم با تلفن هوشمند یک عکس زیبا بگیریم  و چگونه با استفاده از آن عکاس حرفه ای شویم؟  یا گرفتن یک عکس عالی با گوشی هوشمند راحت و آسان است؟ راز گرفتن عکس های عالی و با کیفیت با تلفن هوشمند چیست؟ همان طور که می دانیم افراد کمی می توانند با تلفن هوشمند خود عکس بگیرند و شما را شگفت زده کنند! در این مقاله به نکات عکاسی با موبایل اشاره می کنیم تا شما نیز بتوانید با موبایل خود عکس های زیبا و با کیفیت بگیرید و بدون دوربین های مجهز و نرم افزارهای ویرایش، یک عکاس حرفه ای شوید. پس با ما همراه باشید.  

نکات عکاسی با موبایل که شما را حرفه ای می کند!

1. برای ایجاد تعادل در عکس خود، از خطوط شبکه استفاده کنید.

یکی از ساده ترین و بهترین راه ها برای بهبود عکس های تلفن همراه خود، روشن کردن خطوط شبکه دوربین است. این امکان مجموعه ای از خطوط را بر روی صفحه نمایش دوربین گوشی هوشمند شما سوار می کند که براساس "قانون یک سوم" ساخته شده است، یک اصل ترکیب عکاسی که می گوید یک تصویر باید به صورت افقی و عمودی به سه تقسیم شود، بنابراین شما جمعاً دارای 9 قسمت هستید. طبق این نظریه، اگر نقاط مورد علاقه خود را در این تقاطع ها یا در امتداد خطوط قرار دهید، عکس شما متعادل تر، دارای سطح بالاتری خواهد بود و به بینندگان امکان تعامل طبیعی با آن را می دهد. 

روش روشن کردن شبکه:

  • iPhone: به «تنظیمات» بروید ، «عکسها و دوربین» را انتخاب کنید و «شبکه» را روشن کنید.
  • Samsung Galaxy: برنامه دوربین را راه اندازی کنید، به "تنظیمات" بروید، به پایین بروید و گزینه "خطوط شبکه" را به "روشن" تغییر دهید.

2. فوکوس دوربین خود را تنظیم کنید.

دوربین های تلفن امروزی به طور خودکار روی پیش زمینه فریم شما متمرکز می شوند، اما هر عکسی که از تلفن خود می گیرید موضوع واضحی ندارد. در عکاسی با موبایل، برای تنظیم مکانی که می خواهید لنز دوربین شما فوکوس شود، برنامه دوربین خود را باز کنید سپس روی صفحه برای واضح تر شدن تصویر ضربه بزنید. به عنوان مثال اگر از چیزی که در حال حرکت است، عکس می گیرید، ممکن است برای دوربین شما دنبال کردن این موضوع و تمرکز مجدد مشکل باشد. برای اطمینان از تمرکز حداکثر سوژه در حال حرکت، روی صفحه ضربه بزنید تا کانون دوربین تلفن شما درست شود. سپس باید یک نماد مربعی یا دایره ای روی صفحه دوربین شما ظاهر شود، تا کانون عکس شما به تمام محتوای داخل آن نماد، منتقل شود.

3. بر روی یک موضوع تمرکز کنید.

بهترین عکس ها فقط شامل یک موضوع جالب هستند. بنابراین هنگام گرفتن عکس از فرد یا یک موضوع خاص، وقت بیشتر را برای تنظیم عکس اختصاص دهید. برخی از عکاسان حرفه ای می گویند که سوژه نباید تمام قاب را پر کند و دو سوم عکس باید فضای خالی داشته باشد، که به برجستگی بیشتر موضوع کمک کند. بنابراین مطمئن شوید که روی صفحه نمایش تلفن هوشمند خود ضربه می زنید تا دوربین را روی سوژه خود متمرکز کنید، این امر به شما کمک می کند تا فوکوس و بهینه سازی نور را تأیید کنید.

نکته حرفه ای: هنگامی که عکس خود را گرفتید، می توانید از فیلترها و برنامه ها استفاده کنید تا موضوع را بیش از پیش واضح کنید یا آن را برش دهید تا سوژه به درستی قاب شود. روشنایی، کنتراست و اشباع عکس را نیز می توان بر این اساس تنظیم کرد، همه این امکانات تلفن هوشمند، عکاسی با موبایل را برای شما آسان کرده است. 

4. فضای خالی را در آغوش بگیرید.

"فضای خالی" به سادگی به مناطق اطراف و بین سوژه های یک تصویر اشاره دارد و می تواند عکسی از حد "خوب" به "عالی" بگیرد. وقتی فضای خالی زیادی را در یک عکس قرار دهید، سوژه شما بیشتر برجسته می شود و واکنش شدید بیننده شما را بر می انگیزد. فضای خالی چه شکلی است؟ اغلب یک فضای بزرگ از آسمان باز، یک زمینه خالی، یک دیوار بزرگ یا آب است.

5. دیدگاه های مختلفی پیدا کنید.

گرفتن عکس از یک زاویه منحصر به فرد و غیر منتظره می تواند آن عکس را به یاد ماندنی کند. این کار باعث ایجاد یک توهم از عمق یا ارتفاع با سوژه ها می شود. همچنین باعث برجسته شدن تصویر می شود، زیرا بیشتر عکس های تلفن همراه مستقیم یا از دید پرنده گرفته می شوند.

نکته حرفه ای: اگر عکس می گیرید و  کمی شیب داشت و یا کج بود، از برنامه ویرایش عکس SKRWT استفاده کنید تا خطوط تمیز و مربع جلوه کند.

6. با انعکاس بازی کنید.

انعکاس تصاویر بسیار جذاب و گیرا هستند. به طور مثال شما با دیدن آسمان منعکس شده در آب شگفت زده می شوید. چشمان ما به سمت بازتاب کشیده می شوند، بنابراین باید از انعکاس تصاویر در مکان هایی مانند، گودال ها، برکه ها، رودخانه ها، دریا، آینه ها، عینک آفتابی، لیوان های آشامیدنی و سطوح فلزی استفاده کنیم و عکس های استثنایی و زیبا خلق کنیم.

7. از خطوط پیشرو استفاده کنید.

در برخی از عکس ها، خطی وجود دارد که چشم بیننده را به سمت قسمت خاصی از قاب می کشاند که آن ها را خطوط پیشرو می نامند. این خطوط می توانند مستقیم یا مدور باشند، به راه پله ها، نماهای ساختمان، مسیرهای قطار، جاده ها یا حتی یک مسیر از میان جنگل فکر کنید. خطوط پیشرو برای ایجاد حس عمق در تصاویر عالی هستند و می توانند عکس های شما را به صورت هدفمند طراحی کنند.

8. به دنبال تقارن باشید.

تقارن را می توان به عنوان "حس مبهم نسبت و تعادل هماهنگ و زیبا" تعریف کرد. در عکاسی، تقارن معمولاً به معنای ایجاد تصویری است که می تواند به دو قسمت مساوی تقسیم شود، به بیان ساده تر تصاویر آینه ای از یکدیگر هستند. تصاویری که دارای تقارن هستند، می توانند به طرز باور نکردنی چشم نواز باشند. همچنین ایجاد تقارن، یکی از ساده ترین و جذاب ترین روش ها برای ساختن عکس است. البته تقارن متفاوت بازتاب است و آن را می توان "در طبیعت" یافت.

9. مراقب الگوهای تکراری باشید.

الگوهای تکراری بسیار چشم نواز هستند، عناصر گرافیکی قوی بارها و بارها تکرار می شوند و خطوط، اشکال هندسی، فرم ها و رنگ ها را به وجود می آورند که عکاسی از آن ها می توانند شما شگفت زده کنند.به بیان دیگر این الگوهای تکراری می توانند تأثیر بصری شدیدی ایجاد کنند.

10. با مسدود کردن رنگ بازی کنید.

 با مسدود کردن رنگ می توانید به برجسته سازی عناصر عکس ها مانند گیاهان بپردازید. به طور مثال می توانید با ایجاد رنگ پر رنگ، تصویری را برجسته کنید. مسدود کردن رنگ می تواند مانند فضای خالی عمل کند و به برجسته شدن یک موضوع کمک کند، با مسدود کردن رنگ، سایر عناصر عکس برای یک تصویر منسجم دست نخورده باقی می مانند و موضوع مورد نظر ما بهتر دیده می شود.

11. از بزرگنمایی خودداری کنید.

وقتی از دور عکس می گیرید، برای دیده شدن عکس از بزرگنمایی استفاده می کنید اما انجام این کار می تواند عکس را دانه ای، تار یا پیکسلی نشان دهد. پس پیشنهاد ما این است که  سعی کنید به سوژه خود نزدیکتر شوید، مگر اینکه حیوان وحشی باشد، در این صورت توصیه می کنیم فاصله خود را حفظ کنید یا عکس را از فاصله پیش فرض بگیرید و بعداً آن را برش دهید. به این ترتیب، کیفیت را به خطر نمی اندازید زیرا بهینه سازی تصویر بزرگتر آسان تر است.

12. جزئیات کوچک را ضبط کنید.

تصاویر نمای نزدیک که جزئیات کوچک، پیچیده و ظریف را ضبط می کنند، می توانند محتوای بصری واقعاً جذابی ایجاد کنند. مراقب بافتها و الگوهایی مانند جاده ماسه ای یا رومیزی کاشی باشید. 

نکته حرفه ای: از ابزار "وضوح" در برنامه ویرایش عکس مورد علاقه خود برای وضوح بخشیدن جزئیات عکس خود استفاده کنید. 

13. از نور طبیعی استفاده کنید.

یافتن یک عکس عالی از تلفن های هوشمند که با فلاش گرفته شده باشد دشوار است. بیشتر اوقات، فلاش ها باعث می شوند که عکس بیش از حد در معرض دید قرار بگیرد، تغییر رنگ منفی دهد و  یا باعث می شود سوژه های انسان شسته شود. در حقیقت حتی شایعه شده که فلش آیفون 7 نیز دارای نقص هایی است. از منابع نور طبیعی استفاده کنید. حتی می توانید از تاریکی هوا نیز استفاده کنید. تاریکی هوا می تواند به شما این امکان را دهد که با سایه ها بازی کنید یا با دیگر منابع نور محیط مانند ترافیک و ساختمان های اطراف یک شبح ایجاد کنید.

14. اگر از فلش استفاده می کنید، فقط در طول روز این کار را انجام دهید.

گاهی اوقات به جز شب استفاده از فلاش دوربین می تواند باعث بهبود عکس شود. از آنجا که عکس های تاریک، کنتراست بسیار واضح تری را در برابر فلاش گوشی شما نشان می دهد، می تواند هر فلاش را تهاجمی و نا هموار جلوه دهد. هنگام کادر برداری عکس بعدی خود، به سایه های تیره ای که می خواهید پاک کنید، به زمین یا در برابر سطوح عمودی نگاه کنید. در صورت مشاهده، در برنامه دوربین خود به صورت دستی فلاش را ورق بزنید. تنظیم فلاش دوربین تلفن خود روی "خودکار" ضمانت نمی کند که تلفن شما سایه هایی را که می خواهید از بین برود متوجه شود. فقط به یاد داشته باشید که وقتی کارتان تمام شد دوباره فلاش را خاموش کنید. مثلا زمانی که عکاسی از محصول را انجام می دهید، به اهمیت فلاش، برای افزایش یا پنهان کردن خطوط و ویژگی های خاص آن توجه کنید.

15. خرید سه پایه موبایل را در نظر بگیرید.

اگر چه دستگاه های تلفن همراه باعث می شود که بتوانید هر عکسی را در حین حرکت، راحت بگیرید، اما هرگز راهی آسان برای اطمینان از ثابت بودن و متعادل نگه داشتن عکس هنگام عکسبرداری وجود نداشته است. مثلا اگر می خواهید در تصویر باشید و فقط یک عکس سلفی معمولی با بازوی کشیده ی خود نگیرید به سه پایه نیاز دارید. سه پایه موبایل به شما این امکان را می دهد که گوشی هوشمند خود را برای عکس های سریع بدون داشتن تجهیزات سنگین همراه خود نصب کنید. اکثر سه پایه های موبایل به سختی بزرگتر از دستگاه تلفن همراه شما هستند و می توانند به هر زاویه ای خم شوند.

16. میزان قرار گرفتن در معرض برنامه دوربین را به صورت دستی تنظیم کنید.

یکی دیگر از ویژگی های دوربین موبایل که می توانید به صورت دستی تنظیم کنید، میزان نوردهی شماست. ضربه زدن به صفحه نمایش هنگام روشن بودن دوربین تلفن شما فقط باعث تمرکز مجدد لنز روی سوژه جدید نمی شود، به طور خودکار میزان نور دوربین را تنظیم می کند. برای تغییر قرار گرفتن در معرض دوربین تلفن همراه خود، برنامه دوربین را باز کرده و روی صفحه ضربه بزنید. با مشاهده مجدد تمرکز لنز، نماد خورشید بسیار کوچک و مقیاس عمودی را مشاهده خواهید کرد. برای تنظیم سطح نور، انگشت خود را به آرامی به سمت بالا و پایین بکشید.

17. کاندیدها

عکس های ارسال شده می توانند به دلیل خاطرات مانند لحظات خوش در کنار دوستان، خانواده یا دویدن گاه به گاه با یک فرد مشهور باشند. اما گاهی اوقات، عکس های صادقانه از افرادی که کارهای بزرگی را انجام می دهند، می توانند بسیار جالب تر باشند.

18. غیر متعارف باشید.

ترکیب بخشی عظیم از آنچه که باعث عکس می شود عالی است، اما موضوع عکس نیز همین است. برخی از عکس های جالب از ایده های جالب و منحصر به فرد حاصل می شوند. تصاویر در برانگیختن احساسات از بینندگان شما موثرتر از متن هستند، یعنی عکس های خود را برای گفتن چیزی بیان کنید. سعی کنید در مورد آنچه را که می گیرید خارج از محدوده فکر کنید، همان طور که می دانید، بینندگان شما می توانند از یک موضوع جالب یا غیرمنتظره متعجب شوند.

19. آنها را بخندانید.

صحبت از برانگیختن احساسات، گاهی اوقات به یاد ماندنی ترین عکس هایی است که باعث خنده ما می شود. تصویر  از یک زن مسن که پیراهنی با رنگ روشن می گوید "سلام رفیق" خنده دار است زیرا غیر منتظره است و بخشی از ما نیز او را تحسین می کنیم. اگر بتوانید مخاطبان خود را بخندانید، احتمالاً آن ها از عکس شما لذت خواهند برد.

20. لنز گوشی خود را تمیز کنید.

حمل یک دوربین تلفن هوشمند شاید راحت تر از دوربین عکاس خبرنگار کامل باشد، اما هزینه آن محافظت از آن است. وقتی بیرون از خانه هستید، تلفن شما معمولاً در جیب یا کیف شماست بنابراین در تمام این مدت، لنز دوربین دستگاه در حال جمع آوری انواع گرد و غبار و پرزها است. قبل از عکاسی با موبایل حتماً این لنز را با دستمال نرم تمیز کنید. تا زمانی که شروع به ویرایش عکس خود نکنید، ممکن است قادر به تشخیص میزان کثیف بودن لنز نباشید بنابراین اطمینان از شفاف بودن لنز قبل از گرفتن عکس، بسیار مهم است.

21- یک عدسی خارجی وصل کنید.

آیا می خواهید واقعاً فانتزی شوید، لنزهای خارجی مناسب شما هستند. در واقع چندین چیز وجود دارد که می توانند در بالای لنز دوربین اصلی تلفن هوشمند شما متصل شوند. لنزهای با زاویه دید عریض، این افزودنی ها می توانند کیفیت و چشم انداز کاملا جدیدی به عکس های شما بیاورند. از ویرایش نترسید. آهنگ سازی و گرفتن عکس از تلفن هوشمند فقط اولین قدم برای جذابیت بصری آن است. ویرایش عکس های شما مرحله بعدی است و همان طور که می دانید، یک مرحله بسیار حیاتی است. فیلترها می توانند ابزاری ارزشمند برای عکاسی با موبایل باشند، خصوصاً در مورد دو هدف:

 1) از بین بردن لکه های عکس 

 2) خوشمزه تر نشان دادن غذا

حال که به آخرین نکته از نکات عکاسی با موبایل رسیدیم، می توانید تلفن هوشمند خود را بردارید، به دل طبیعت بروید، عکس های جذاب بگیرید و تمرین کنید تا حرفه ای شوید. از عکاسی با موبایل نترسید. خلاقیت و استعداد خود را به رخ دیگران بکشید.

سخن پایانی

برای اولین بار ، مجله InStyle لیستی جالب از "بهترین فیلترهای اینستاگرام برای هر شکایت زیبایی" را تهیه کرد و اکنون، برنامه عکس های آیفون فیلترهای مشابه بسیاری را ارائه می دهد. برنامه هایی مانند Photo نیز وجود دارند که می توانند بدون کار زیاد به صورت خودکار عکس های صورت را روتوش کنند.  وقتی صحبت از آن عکس های وعده های غذایی روزانه شما می شود، یکی از آخرین برنامه های موجود Foodie است که همراه با فیلترهای خاص خود، برای انواع مختلف مواد غذایی بهینه شده است. اما بسیاری دیگر از برنامه های عالی ویرایش عکس و فیلم برای دستگاه های تلفن همراه وجود دارد که می توانید از آنها استفاده کنید تا عکاسی با موبایل برای شما آسان شود. به طور مثال شما می توانید از نرم افزارهای GIMP و Photoshop استفاده کنید و یا حتی می توانید با مقایسه دو نرم افزار GIMP و Adobe photoshop نرم افزاری که برای شما بهتر است و کارایی بیشتری دارد انتخاب کنید. امروزه دست شما برای انتخاب نرم افزار باز است. به طور مثال ممکن است ویرایش ویدیو و عکس با نرم افزار inshot نیز برای شما لذت بخش باشد.

داستان عجیب دو تریدر برتر تاریخ که شما را شوکه میکندبهترین از نظر کاربران
داستان عجیب دو تریدر برتر ...
چرا باید یک عکاس شویمآخرین پست
چرا باید یک عکاس شویم