لگو وب سایت هوشمندان
جستجو

نرم افزار shotcut

آشنایی با ویرایشگر shotcut

Shotcut یک نرم افزار ویرایش ویدیویی کراس پلت فرم با کاربرد آسان است که برای کمک به افرادی که نیاز به ویرایش ویدیویی و صوتی با کیفیت بالا دارند طراحی شده است. از این نرم افزار ویرایشگر فیلم می توان برای وارد کردن فیلم خام از وب کم، ضبط صفحه و صدا به سیستم از آن استفاده کرد. این ویرایشگر دارای ویرایش جدول زمانی بومی است تا بتوانید ویدیو را با هم تقسیم کرده و توالی ها را تغییر دهید. می توانید منابعی با وضوح و فریم ریت های مختلف بگیرید و آن ها را در همان پروژه ترکیب کنید. برخی از ویژگی های برتر  این نرم افزار شامل صادرات تک فریم، اختلاط صدا، فیلترهای صوتی، انتقال ویدئو و سایر ابزارهای ویرایش ویدئو برای خاتمه بخشیدن به ایجاد ویدئوهای شما هستند.

 Shotcut با سخت افزار شما از جمله دوربین وب، میکروفون و موارد دیگر برای ضبط صدا و تصویر ادغام می شود. همچنین برای بارگذاری فیلم های شما می تواند با افزونه های جلوه ویدئو ، مدیر پرونده و خدمات میزبانی وب کار کند. هنگام نصب روی دستگاهی مانند درایو دستگاه خارجی ، می توانید از Shotcut به عنوان یک برنامه قابل حمل استفاده کنید.

 Shotcut به عنوان یک نرم افزار ویرایش فیلم، منبع باز و رایگان است که بسته به رایانه شما در نسخه های 32 و 64 بیتی به صورت بارگیری در دسترس است. این نرم افزار تحت GPLv3 مجوز دارد که به شما امکان می دهد از این نرم افزار برای اهداف تجاری استفاده کنید. خواه مبتدی باشید و یا حرفه ای، Shotcut یکی از بهترین گزینه های ابزار ویرایش ویدیو است و به بیان ساده ویرایشگر shotcut یک نرم افزار ویرایش ویدیوی همه فن حریف و کاربر پسند است.

ویژگی های منحصر به فرد ویرایشگر ویدیو

Shotcut یک برنامه ویرایش فیلم منبع باز برای FreeBSD ، Linux ، macOS و ویندوز است. در زیر ویژگی های منحصر به فرد، نیازهای سیستم و پشتیبانی از قالب رسانه از نرم افزار آورده شده است که به شما درک خوبی از نرم افزار و توانایی آن می دهد.

  • ضبط وب و ضبط صدا را که برای ضبط مصاحبه / مکالمه مفید است، فعال می کند
  • این نرم افزار از رزولوشن هایk4 پشتیبانی می کند.
  • مخلوط کردن صدا را از طریق سیستم عامل امکان پذیر می کند و به شما در صدای استریو، مونو و صدای فراگیر 5.1 کمک می کند.
  • علاوه بر این، شما همچنین یک فیلتر ویدیوی 360 درجه و جلوه های سرعت برای کلیپ های صوتی / تصویری دریافت می کنید.

 شایان ذکر است که حداقل سیستم مورد نیاز برای Shotcut شامل لینوکس 64 بیتی با حداقل glibc 2.27 یا سیستم عامل 64 بیتی یکپارچه با ویندوز 7/8/10 یا Apple macOS 10.10-10.15 می باشد. این نرم افزار به پردازنده هسته ای 2 گیگا هرتزی اینتل یا AMD ، OpenGL 2.0 که به طور هم زمان کار می کند، نیاز دارد. به علاوه، سیستم برای نصب نرم افزار به حداقل 4 گیگا بایت RAM نیاز دارد. قالب های رسانه ای پشتیبانی شده این نرم افزار از قالب های تصویری معروف مانند PNG ، GIF ، JPEG ، TIFF ، BMP ، SVG ، TGA و WebP پشتیبانی می کند. از آخرین فرمت های صوتی /تصویری مربوط به FFmpeg برخوردار است. لازم به ذکر است، استفاده از Shotcut برای ایجاد فیلم هایی با ظاهری حرفه ای امکان پذیر است، اما استفاده از رابط کار روی آن مشکل است. شاید به این دلیل که این نسخه ابتدا برای پلتفرم لینوکس ساخته شده است، که ظاهری کاملاً متفاوت از ویندوز یا Mac UX دارد. مزایایی که می توان به طور مختصر به آن پرداخت این است که کاملاً رایگان است و هرگز مجبور به ارتقا نیستید و همچنین لیست متنوعی از ویژگی هایی دارد که می تواند با برنامه های غیر رایگان رقابت می کنند. اما در عین حال معایبی دارد به طور مثال، در ابتدا ممکن است کار با آن سخت باشد و یا برای برخی از کاربران پیمایش رابط کاربری، دشوار است  و در مقایسه با برنامه های دیگر مانند Premiere Pro و FinalCut ، حتی برای ویرایشگران با تجربه، کمتر بصری است

یکی از بهترین حالت ها برای نرم افزار ویرایش ویدیویی، کراس پلتفرم با پشتیبانی از ارائه رزولوشن k4 است. این نرم افزار ویرایش ویدئو از بهترین ابزارهای ویرایش آنلاین رایگان و متن باز موجود است که یکی از دلایل ارزش مقایسه عکس ویرایشگر شاتک با VSDC در مقابل OpenShot است. shotcut دارای قابلیت کراس پلت فرم ، جدول زمانی چند فرمت و همچنین پشتیبانی از رزولوشن K4 است و به همین دلیل در میان کاربران تازه وارد، نرم افزار ویرایش ویدئو بسیار محبوب است. 

با استفاده از ویرایشگر Shotcut، می توانید صدا را از ویدئو حذف کرده و به صورت پرونده های جداگانه به دست آورید، این یک ویژگی برجسته است، خصوصاً اگر مقایسه ای با OpenShot در مقابل VSDC انجام دهید، به شما کمک می کند نام های مختلفی برای پرونده های خود تنظیم کنید و حتی نظرات خود را اضافه کنید. با استفاده از ویرایشگر Shotcut می توانید بررسی های یکپارچگی را انجام داده و جزئیات یک پرونده را به دست آورید.

Shotcut تمام قابلیت های اساسی یک برنامه ویدیویی خوب را ارائه می دهد، هر چند که این کار تا حدودی سخت است. برای کسانی که در محیط Mac یا Windows کار می کنند، عادت و رابط کاربری منبع باز کمی طول می کشد. همچنین در این نرم افزار، ویژگی های پر زرق و برقی که در برنامه هایی مانند VideoPad ، HitFilm Express و DaVinci Resolve مانند VR ، ویرایش چند دوربین و ردیابی حرکت وجود دارد، دیگر وجود ندارد. اما این امر برای اکثر سازندگان حافظه آماتور معامله ای چندان مهم نیست. برای تازه کارهای ویدیویی و پوسترهای شبکه های اجتماعی، بسته های رایگان آسان تر و شهودی بیشتری نسبت به Shotcut (مانند Hitfilm و VideoPad فوق الذکر) در دسترس هستند. اما برای کسانی که با ویرایش ویدئو آشنا هستند و به دنبال برنامه ای با ویژگی های مفید فراوان، نیازمندی های متوسط ، ​​سیستم کاملا رایگان هستند، shotcut یک گزینه عالی است.

آشنایی با مزایا و معایب ویرایشگر shotcut

Shotcut توسط صدها کاربر بررسی شده است. آنچه آن ها در مورد این نرم افزار ویرایش ویدیو می گویند، این است که نرم افزاری منبع باز است که به کاربران اجازه می دهد تا برای اولویت بندی بروز رسانی ویژگی ها و هر گونه تغییر در نرم افزار همکاری کنند. همچنین می توانید برای ایجاد نوع ابزار ویرایشی مورد نیاز خود، بستر را اصلاح کنید تا از ویژگی های اضافی استفاده کند. 

نسخه های این نرم افزار برای دستگاه های Mac ، Windows و Linux در دسترس است تا بتوانید بدون توجه به پلتفرمی که در آن هستید از نرم افزار استفاده کنید. 

مزایای دیگری که به طور مکرر مورد توجه قرار می گیرد سهولت استفاده از رابط کاربری است. می توانید یک ویدئو را روی رابط کاربری بکشید، رها کنید و با فایل های صوتی و تصویری کار را شروع کنید. این قالب به شما این امکان را می دهد در تنظیمات جدول زمانی تغییراتی ایجاد کنید تا بتوانید همه چیز را به ترتیب زمانی مشاهده کنید. برای تغییر ترتیب و مشاهده چندین منبع در یک طرح ویدئویی، می توانید به قطعات صوتی و تصویری حرکت کنید. Shotcut به شما امکان می دهد با ابزار ویرایش 3 نقطه ای خود، کلیپ ها را به طور کار آمد مرور و اصلاح کنید. با انتخاب سه نقطه می توانید قسمت های نا خواسته را ویرایش کنید و نرم افزار کلیپ را به یک نسخه واحد تبدیل کنید. می توانید در مقایسه با برنامه های ویرایش فیلم 4 نقطه ای، در مدت زمان کمتری یک دنباله بسازید. 

به طور کلی کاربران تحت تأثیر طیف گسترده ای از ویژگی های ویرایش موجود در یک سیستم عامل منبع باز قرار می گیرند. یکی دیگر از ویژگی های Shotcut  این است که به آن ها اجازه می دهد فیلم ها را در قالب K4 منتشر کنند. آن ها می توانند فایل های منبع را در قالب های مختلف وارد کرده و پس از ویرایش، یک فیلم واحد ایجاد کنند. به طور پیش فرض کدک مستقل است و می توان برای رمزگذاری ویدئو در انواع رمز گذارهای رایج در دسترس استفاده شود. 

هر نرم افزاری در کنار مزایایی که دارد معایبی نیز دارد. به طور مثال در shotcut بروز رسانی های نسخه به جامعه ای از توسعه دهندگان بستگی دارد که اشکالات را بر طرف کرده و بروز رسانی های جدید ایجاد می کنند. کاربران با سیستم عامل های خاصی که کمتر بروز رسانی می شوند، مشکل داشته اند. رفع مشکلات موجود و درخواست های ویژگی های مختلف در صورت مقایسه با گزینه غیر رایگان ،ممکن است زمان بیشتری ببرد. همچنین در صورت استفاده از سیستم عامل های مختلف در یک دفتر، مشکلاتی در تجربه کاربر ایجاد می کند. سایر کاربران با استفاده از تمام ویژگی های موجود در Shotcut با مشکلاتی رو به رو شده اند. باید برای یادگیری مکان های مختلف ابزار مانند ویژگی جدول زمانی زمان بیشتری صرف کنید. همچنین هنگامی که برای اولین بار برنامه را باز می کنید، بارگیری عناصر مختلف ممکن است طول بکشد. سایر معایب نیز گزینه های خروجی و زمان پردازش است. 

تیم در حال توسعه به بسیاری از این مشکلات رسیدگی کرده است. برای برخی از ویژگی های پیشرفته تر، می توانید از کتابخانه آموزش Shotcut و راهنمای Quickstart برای دستیابی بهتر به نرم افزار استفاده کنید. حتی می توانید UI را با مضامین و پوسته های مختلف سفارشی کنید تا جلوه منحصر به فردی به نرم افزار خود اضافه کنید. 

به طور کلی، کاربران به این نتیجه رسیده اند مزیت های این نرم افزار  بیشتر از معایب آن است. رابط کاربری انعطاف پذیر با طیف گسترده ای از تنظیمات دسک تاپ کار می کند و در صورت لزوم می توانید بین طرح های مختلف جا به جا شوید. پس از انتقال فایل های صوتی و تصویری، تقسیم صدا در چند مرحله ساده انجام می شود. همچنین می توانید طیف گسترده ای از فیلترهای صوتی را برای ایجاد فیلم های حرفه ای برای دوره ها و سایر موارد تجاری وارد کنید. تالار گفتمان Shotcut به کاربران و توسعه دهندگان این امکان را می دهد تا در مورد تغییرات ویژگی هایی که برای بروز رسانی جدید اولویت بندی می شود، با هم کار کنند. اگر مهارت برنامه نویسی دارید، می توانید با کمک به درخواست تغییر و بروز رسانی اشکال، کمک کنید تا هر کاربر بتواند هم زمان از مزایای آن بهره مند شود. 

Shotcut با طیف گسترده ای از گزینه های ویرایش فیلم پیشرفته و استاندارد، یک نرم افزار ویرایش ویدیو است که به افرادی که در زمینه ویرایش فیلم به صورت مبتدی و یا حرفه ای کار می کنند کمک بسیاری می کند. شایان ذکر است که این نرم افزار یک ویرایشگر ویدیویی همه فن حریف است!

سخن پایانی

آموزش عکاسی می تواند شما را برای حرفه جدید آماده کند. اما مهم تر از آن آموزش نرم افزارهای ویرایش عکس نظیر  Inshot، GIMP ، نرم افزار PicsArt و یا Adobe XD یک ضرورت است تا بتوانید برای خلق عکس های زیبا و جذاب، حرفی برای گفتن داشته باشید. همچنین تولید محتوا و اهمیت آن در موفقیت در سئو بر یادگیری این نرم افزارها تاثیر بسزایی گذاشته است. شایان ذکر است، تولید فیلم ها، ویدویهای کوتاه و عکس های زیبا و جذاب باعث افزایش سئو اینستاگرام و سئو یوتیوب می شود. بنابراین افراد زیادی به سمت و سوی این نرم افزارها و یادگیری آن ها رفته اند تا بتوانند از مهارت خود استفاده کنند و صاحب کسب و کار شوند.  اهمیت عکاسی و فیلمبرداری باعث شده عکاسی با موبایل نیز  به یک توانمندی و حرفه مهم تبدیل شود و افراد را به استفاده از اپلیکیشن های ویرایش عکس علاقه مند کند. امروزه دنیای تجارت بسیار گسترده تر و مرموزتر از گذشته شده است و صاحبان کسب و کار، به سمت و سوی عکسبرداری صنعتی و یا تیزرهای تبلیغاتی، فیلم ها و ویدیوهای تاثیر گذار  حرکت کرده اند تا از رقبای سر سخت خود عقب نیفتند. بنابراین عکاسی به یک شغل پولساز و جذاب برای عکاسان و فیلمسازان تبدیل شده است که این امر نشان می دهد آشنایی با نرم افزارهای مختلف از جمله shotcut یک اصل مهم برای موفقیت در حرفه عکاسی و فیلمبرداری است.

داستان عجیب دو تریدر برتر تاریخ که شما را شوکه میکندبهترین از نظر کاربران
داستان عجیب دو تریدر برتر ...
چرا باید یک عکاس شویمآخرین پست
چرا باید یک عکاس شویم