لگو وب سایت هوشمندان
جستجو

صفحه سازها در مدیریت محتوای وردپرس

انواع صفحه ساز در مدیریت محتوای وردپرس

کسب و کارهای الکترونیکی در دنیای مدرن با سرعت بیشتری به سمت جهانی شدن پیش می رود تا بتوانند با صرف زمانی کمتر محصولات و خدمات خود را به مشتریان زیادی بدون محدودیت معرفی کنند. به طور مثال آشنایی با افزونه های سئو در مدیریت محتوای وردپرس و یا افزونه های دیگری که برای مدیریت محتوای وردپرس وجود دارد که امکانات کاربردی بسیاری به آن اضافه می کند، مثلا فروشگاه ساز ووکامرس امکان یک فروشگاه اینترتی را به وردپرس اضافه می کند، صفحه سازها در وردپرس نیز از درگیر شدن مدیر سایت با کد نویسی برای ظاهر سایت، جلوگیری می کند.

در اکثر صفحه سازها در وردپرس امکان کشیدن و رها کردن (drag & drop) با موس وجود دارد. انتخاب رنگ بندی و سایزها به وسیله ابزارهایی که وجود دارد، انجام می شود، همچنین ستون بندی ها از قبل مشخص شده و شما می توانید با انتخاب ستون های متنوع، یک وبسایت منحصر به فرد داشته باشید.

افزونه صفحه ساز ویژوال کامپوزر یا WPBakery Page Builder

اولین صفحه ساز در وردپرس که ما قصد داریم آن را به شما معرفی کنیم، صفحه ساز ویژوال کامپوزر است. این نام از چندین سال قبل بر روی این افزونه گذاشته شده است. اما جدیدا به WPBakery Page Builder تغییر نام داده است.

همان طور که گفته شد صفحه سازی است که به صورت drag and drop کشیدن و رها کردن به ساخت صفحات وردپرس می پردازد. ویژوال کامپوزر با المان های قدرتمند خود امکان ساخت یک سایت وردپرس را برای شما به راحتی فراهم می کند. ویژوال کامپوزر یک صفحه ساز سریع، آسان و قدرتمند است که به شما ابزاری برای ایجاد هر نوع وب سایت را می دهد. به کمک این افزونه صفحه ساز در وردپرس یعنی WPBakery Page Builder یک کتابخانه کامل که بیش از 350 المان را شامل می شود، به طراحی وبسایت خود می پردازید.

 ویژگی های افزونه

1- دارای ویرایشگر انتزاعی بدون یک خط کد نویسی
2- کتابخانه الگوی داخلی
3- دارای ابزار هایی برای طراحی ریسپانسیو
4- بیش از 40 ابزار محتوای داخلی و بیش از 100 برای شخصی سازی وبسایت
5- پشتیبانی با بسیاری از افزونه های محبوب دیگر در وردپرس
6- دارای امکانات متنوعی مانند  دکمه ها، جداول، تب ها و …

افزونه صفحه ساز المنتور ( Elementor )

یکی دیگر از افزونه های صفحه ساز در مدیریت محتوای وردپرس که می توان آن را از رقبای سر سخت ویژوال کامپوزر برشمرد المنتور است. شما برای استفاده از این افزونه صفحه ساز در وردپرس که خیلی ها آن را بهترین می دانند، نیاز به دانش کدنویسی و برنامه نویسی نخواهید داشت و تنها با چند کشیدن و رها کردن موس می توانید وب سایت مورد نظر خود را طراحی کنید.

در فروشگاه های افزونه وردپرس، المنتور فارسی برای دانلود وجو دارد که مدیران سایت به راحتی می توانند نسخه بومی سازی شده آن را خریداری کنند، افزونه بومی سازی شده به شما امکان ایجاد محتوای جذاب تری را به لحاظ بصری می دهد و شما قادر خواهید بود که مطالب مورد نظر خود را محل مناسب قرار دهید تا از این طریق بازدید وب سایتان به نحو چشمگیری افزایش یابد.

افزونه المنتور دارای یک بخش کاملی از اسلایدر می باشد که طراحان سایت بدون اضافه کردن افزونه جدید برای ساخت اسلایدر های جذاب می توانند آن ها در صفحات مختلف وبسایت خود طراحی کنند.

هنگامی که از افزونه المنتور استفاده می کنید، رابط کاربری آن به صورت فارسی است و منو تنظیمات و ابزارهای آن در سمت راست تصویر قرار دارد. برای استفاده از یک ابزارک در صفحه خود، تمام کاری که می کنید این است که آن را از نوار کناری سمت چپ به پیش نمایش زنده بکشید. اگر یک بخش یا ابزارک جداگانه را انتخاب کنید، نوار کناری به شما امکان می دهد تنظیمات مربوط به آن قسمت را در سه زبانه مدیریت کنید.

1- استفاده از ابزارک ها بصورت کشیدن و رها کردن
2- امکان دانلود قالب صفحات فرود و استفاده از آن در وبسایت
3- ستون بندی وبسایت بصورت کاملا انعطاف پذیر
4- سفارشی سازی صفحات دلخواه
5- وجود امکانات برای ریسپانسیو کردن وبسایت
6- دارای انیمیشن ها و ابزار های پویا
7- ویرایش متن به صورت درون خطی و جزء به جزء
8- دارای امکاناتی برای درج جداول، نمونه کار، فرم های مختلف

باید بدانید که برای المنتور  هم یک سری افزونه هایی وجود دارد که قابلیت های جالبی را به آن اضافه می کنند که به آن ها addon گفته می شود.

تعریف addon در المنتور

برنامه نویسان و توسعه دهندگان سایت های وردپرسی افزونه هایی را برای المنتور ایجاد کرده اند، این بهترین افزونه است.  امکانات جانبی طراحی کردن که به قطعات نرم افزاری کوچک به المنتور متصل می شوند، addon المنتور می گوییم.

سوالی که پیش می آید که این افزونه های المنتور رایگان هستند یا خیر؟ افزونه های المنتور که به صورت addon وجود دارد عموما رایگان هستند و در سایت رسمی وردپرس وجود دارد.

ویژگی های addon ها

1- امکان ساخت تایمر نوار پیشرفت
2- امکان ایجاد ابزارک جدول زمانی
3- امکان ایجاد ناوبری های Breadcrumbs
4- امکان ایجاد گالری تصاویر خلاقانه و متنوع
5- امکان اسلایدرهای مقایسه تصویر و محصولات
6- امکان انتقال تصویر و متن به وبسایت دیگر با چند کلیک ساده

افزونه صفحه ساز Beaver Builder

افزونه بیور بیلدر به دو صورت نسخه رایگان و پولی در وبسایت های دانلود افزونه های وردپرس وجود دارد. برای تست با ابزارها و رابط کاربری آن،  نسخه محدود آن در وبسایت رسمی وردپرس قرار داده شده است، اما نسخه رایگان این افزونه فقط اساسی ترین امکانات برای ساخت یک وبسایت را در اختیار شما قرار می دهد که فقط دارای سه ماژول می باشد.

افزونه صفحه ساز در وردپرس Beaver Builder در bootstrap (بوت استرپ) اجرا می شود و با این که از ماژول های زیادی استفاده می کند اما امنیت نسبتا بالایی دارد. کد نویسی افزونه Beaver Builder روشن، دقیق، صریح و مشخص است و این امر باعث شده که فوراً اجرا شده و هیچ تاخیری نداشته باشد و همچنین منابع سرور شما را اشغال نمی کند. بنابراین هم در هزینه و هم در زمان صرفه جویی می نمایید. این افزونه از بهترین افزونه های صفحه ساز در مدیریت محتوای وردپرس است.

امکانات افزونه:

1- امکان ویرایش زنده صفحات
2- کاملا طراحی واکنش گرا
3- پشتیبانی از کدهای کوتاه و ابزارکها
4- پشتیبانی کامل از افزونه WPML برای ترجمه استاندارد
5- از افزونه فروشگاه ساز ووکامرس پشتیبانی می کند
6- سازگار با کلیه قالب های استاندارد
7- پشتیبانی از وردپرس شبکه
8- امکان ذخیره تمپلیت ها و استفاده مجدد
9- کاملا بهینه شده برای موتورهای جستجو (سئو)
10- پشتیبانی از نوشته ها، برگه ها و انواع custom post type ها
11- امکان تعیین موقعیت عناصر به آسان ترین شکل
12- دارای انواع عناصر متنوع مثل آکوردئون ها، نوشته های بلاگ، دکمه ها، جداول، تب ها و …
13- دارای  امکاناتی برای استفاده از نقشه ها، اسلایدرها، فرم های اشتراک، آیکن های شبکه های اجتماعی، توصیه نامه ها و …

افزونه صفحه ساز  Divi

آخرین افزونه برای معرفی افزونه صفحه سازها در مدیریت محتوای وردپرس Divi Builder می باشد، افزونه صفحه ساز Divi جزو پرطرفدارترین و قدرتمندترین افزونه های صفحه ساز در وردپرس ‌تلقی می شود که توسط آن قادر هستید با کشیدن و رها کردن محتوای زیبایی را برای صفحات وبسایت خود خلق کنید.

این مورد را در نظر بگیرید که این افزونه صفحه ساز در وردپرس از تمام پوسته های پرطرفدار وردپرس پشتیبانی می‌کند و به راحتی این امکان را به شما می‌دهد تا تمامی قسمت های سایت خود را شخصی سازی کرده و نیازهای خود را برطرف کنید. صفحه ساز Divi دارای بیش از 40 ابزار محتوا و بیش از 20 نوع ستون بندی وبسایت است که این ابزار ها به سه نوع بخش تقسیم می گردد.

با استفاده از صفحه ساز Divi Builder می‌توانید امکانات زیادی مانند گالری تصاویر، نمونه کارها، تماس با ما، هدرهای مختلف و همچنین موزیک پلیر را به وسیله آن به وبسایت خود اضافه کنید. همچنین می‌ توانید جهت نمایش خدمات و جدول قیمت محصولات خود از این صفحه ساز استفاده کنید.

صفحه ساز Divi Builder دارای امکاناتی برای صفحات واکنش گرا می‌ باشد تا به درستی در دستگاه های همراه مانند موبایل و تبلت نمایش داده شود.

دارای ویژگی های متعددی می باشد که به شما امکان اضافه کردن بلوک های محتوا مانند لیست ویژگی ها، فرم ها و بسیاری دیگر را می دهد.
تمام طرح بندی هایی که در افزونه Divi Builder ساخته می شود، واکنش گرا هستند و در دستگاه های موبایل و تبلت به درستی نمایش داده می شود.

در ادامه لیستی از دیگر امکانات این افزونه بیان شده است:

1- با تمام قالب های وردپرس کار می کند.
2- قابلیت کشیدن و رها کردن
3- ساخت دکمه های متنوع و لیست کشویی
4- طراحی تب بندی یک قسمت از محتوا و جعبه متنی
5- طراحی قسمت نظرات مشتریان
6- نمایش ویدئو در صفحه
7- لایت باکس تصویر
8- اسلایدر تصویر
9- اسلایدر متنی

سخن پایانی

در این مقاله 4 مورد از بهترین افزونه های صفحه ساز در مدیریت محتوای وردپرس را به طور کامل بیان کردیم. البته ناگفته نماند که افزونه های بیشتری نیز وجود دارد اما استفاده از آن ها و یادگیری قسمت های این صفحه سازها امری زمان بر می باشد. ساخت وبسایت در زمانی کوتاه امکان پذیر است اما به شما پیشنهاد می شود اگر می خواهید وبسایتی بسازید و یا وبسایتی دارید که می خواهید با صفحه سازها در مدیریت محتوای وردپرس طراحی کنید، یکی از این ابزارها را نصب کرده و از تمام امکانات آن بهره ببرید تا بتوانید وبسایتی منحصر به فرد با جزییات کامل طراحی کنید.

داستان عجیب دو تریدر برتر تاریخ که شما را شوکه میکندبهترین از نظر کاربران
داستان عجیب دو تریدر برتر ...
چرا باید یک عکاس شویمآخرین پست
چرا باید یک عکاس شویم