لگو وب سایت هوشمندان
جستجو

پشتیبانی بازاریابی دیجیتال و توسعه تجارت با استفاده از ابزارهای بازاریابی آنلاین

توسعه تجارت با استفاده از بازاریابی آنلاین

توسعه بازار می تواند توانایی فروش افراد را افزایش دهد و باعث موفقیت آن ها در تجارت شود. امروزه واحدهای تجاری به دنبال روش های متعددی هستند که با افزایش تنوع کالاها، فروش بیشتری را تجربه کنند. پیش از این در گذشته و قبل از ایجاد شبکه، مشاغل با ایجاد استراتژی بازاریابی عادی، کالاهای خود را به هم ارتباط می دادند. اما در حال حاضر وضعیت به طور چشمگیری تغییر کرده است. افراد چه دارای یک کسب و کار کوچک باشند و چه بخش سازمانی بزرگی را اداره کنند، تلاش می کنند تا کسب و کار خود را به یک شبکه متصل کنند. شبکه به عنوان یکی از مهم ترین روش های موثر بر ایجاد قیمت و افزایش فروش کالاها شناخته شده است و از طریق آن می توان محصولات یا خدمات زیادی را تبلیغ کرد.

این اقتصاد جدید و نوپا به همراه تجارت الکترونیک، می تواند به ایجاد یک تجارت قوی و توسعه آن سرعت ببخشد. بنابراین شرکت ها باید از روش های بازاریابی جدیدی از جمله بازاریابی آنلاین استفاده کنند و فقط به حضور خود در بازارهای داخلی فکر نکنند. این امر مهمی، برای عملکرد شرکت های بزرگ و کوچک در شبکه جهانی است. وبسایت هایی که میزان مناسبی از سطح ترافیک در منطقه خود را دریافت کنند، می توانند کسب و کار خود را به خوبی اداره کنند و همچنین آن را گسترش دهند. اگر صاحبان کسب و کارها دارای ترافیک مناسب و با کیفیتی باشند، نرخ تبدیل مشتری افزایش می یابد که این امر باعث افزایش معاملات تجاری  می شود. پیش از این به بازاریابی اینستاگرام، بازاریابی ایمیلی یا ایمیل مارکتینگ و بازاریابی شبکه ای پرداختیم. ابزارهای بازاریابی آنلاین از جمله رسانه های اجتماعی، بازاریابی ایمیلی و بهینه سازی موتور جستجو در توسعه تجارت نقش بسزایی دارند که در این مقاله به توسعه تجارت با استفاده از ابزارهای بازاریابی آنلاین می پردازیم. پس با ما همراه باشید.   

بازاریابی دیجیتال با استفاده از ابزارهای بازاریابی آنلاین

پیش از این به بازاریابی دیجیتال و کانال های بازاریابی دیجیتال پرداختیم. شبکه جهانی اینترنت در بیست سال گذشته به رسانه های ارتباطی بین المللی ضروری تبدیل شده است. امروزه، میلیاردها نفر در سراسر جهان، روزانه به مدت بیست و چهار ساعت به صورت آنلاین فعالیت می کنند. تعداد کاربران آنلاین به طور مداوم در بازارهای در حال توسعه مانند چین، هند، برزیل و ژاپن به طور قابل ملاحظه ای در حال رشد است. از سوی دیگر، پهنای باند به طور گسترده ای در فاصله زمانی مناسب در کشورهای توسعه یافته از جمله آمریکای شمالی، اروپا و آسیای جنوب شرقی افزایش یافته است. این دو  پیشرفت عمده در چند سال گذشته، بسیاری از شیوه های جدید تجاری سازی اینترنتی را تغییر می دهد. روندهای جدید تجارت اینترنتی موفق، توسط شرکت های بین المللی مانند گوگل، مایکروسافت و یاهو مورد استفاده قرار گرفته است. با ایجاد شبکه های اینترنتی، برخی از بازاریابی های گذشته، ارزش خود را از دست داده اند. استفاده از شبکه به عنوان یک ابزار تجاری کاملاً متمایز، رویکردهای کاملاً جدیدی را برای مشاغل ایجاد کرد که از آن به عنوان بازاریابی آنلاین یا بازاریابی خالص یاد می شود.

استفاده از شبکه برای ارائه خدمات یا کالا به عنوان شبکه ی آنلاین، وب و یا تبلیغ ساده شناخته می شود. از آن جا که شبکه به یک رسانه تعاملی جهانی تبدیل شده است، بازاریابی آنلاین در دهه گذشته به طرز چشمگیری، تاثیری مثبت بر توسعه تجارت داشته است. بازاریابی شبکه به ایجاد ترافیک وب به یک سیستم پردازش اطلاعات خاص و صرف این ترافیک برای فروش محصولات، خدمات و یا تبلیغات از هر نوع دیگری به عنوان کمپین های تبلیغاتی از جمله کمپین تبلیغاتی آنلاین پرداخته است.

آیا بهینه سازی موتور جستجو در توسعه تجارت موثر است؟ 

بهینه سازی موتورهای جستجو ممکن است یک روش فنی باشد که نیاز به افزایش دید شرکت در ارتباط سایت خود از طریق نمایش های مختلف Google دارد. بهینه سازی، اثر اجرایی کوتاهی ندارد. اثرات آن را می توان حتی یک بار پس از استفاده از آن احساس کرد.

البته ممکن است تا 6 ماه طول بکشد تا بهینه سازی موتور جستجو بتواند در توسعه تجارت موثر باشد. با این حال، اگر از راه و روشی مناسب استفاده کنید با تلاشی بی وقفه می توانید، زودتر به نتیجه برسید. سئو سایت به شما کمک می کند تا رتبه سایت خود را در جستجوها بالا ببرید و به بهینه سازی وبسایت خود بپردازید. 

تقسیم بندی بهینه سازی و واحد نقشه وبسایت گاهی از طریق Google انجام می شود. قبل از اینکه یک وبسایت سازمانی در فهرست Google جا سازی شود، Google باید صلاحیت وبسایت اینترنتی را تأیید کند. از طریق تقسیم بندی موقعیت یابی، Google آماده ی رتبه بندی موقعیت در نتایج جستجو است.

حال این سوال پیش می آید که نتیجه جستجو توسط Google چه چیزی را ارزیابی می کند؟ در پاسخ باید گفت که این ارزیابی از شرکت هایی که واحد وبسایت های مشاغل توسط آژانس بین المللی مشتریان بالقوه الکترونیکی یافت شده است انجام می شود همچنین این ارزیابی شامل کالاها و خدمات ارائه شده توسط مشاغل نیز است. بهینه سازی موتورهای جستجو شامل جنبه های مختلفی مانند برچسب ها، کدها، کلمات کلیدی و توضیحات است که همه این موارد، اعتبار و جایگاه شرکتی را که در Google فهرست بندی شده است، توجیه می کند. 

محتویات بهینه سازی سرعت تقسیم بندی را افزایش داده و رتبه بندی یک سازمان را بهبود می بخشد. گوگل فقط می تواند وب سایت هایی را که دارای قابلیت خزیدن هستند فهرست کند، بنابراین سازمان ها وظیفه دارند، مواردی که این شرایط را دارد به حساب Google Webmaster ارائه دهد. شرکت فقط باید نقشه سایت دستی را که حاوی جزئیات مختلف است به Google Webmaster Central ارسال کند.

اگر سازمانی از بهینه سازی برای فهرست بندی سایت خود در Google استفاده کند، قطعاً مزایایی به دست خواهد آورد. به طور مثال از طریق بهینه سازی برنامه، یک سازمان آماده است تا محتوای دقیقی را ایجاد کند که بتواند مشتریان بالقوه را برای خرید کالاهای خود جذب کند. همچنین با استفاده از عبارات کلیدی می توان محتوا را جذاب کرد. توجه به اهمیت تولید محتوا در بستر اینترنت امری ضروری است که می تواند به بهبود سئو کمک زیادی کند.

ساخت یک وبسایت در کمترین زمان کمک بسیاری به کسب و کارها می کند ولی این پایان کار نیست بلکه سادگی سایت ها به جذب تعداد زیادی از مشتریان الکترونیکی کمک می کند، آژانس های بین المللی سازمان به راحتی می توانند آنچه را که آن ها در جستجوی چنین سایت هایی هستند، جستجو کنند. بهینه سازی یکی از موثرترین روش هایی است که طی آن یک سازمان می تواند رقبای خود را شکست دهد و کالاهای مشابهی را در داخل شبکه ارائه دهد و به توسعه تجارت خود بپردازد.

فرایند بازاریابی دیجیتال تجارت به تجارت (B2B)

در حالی که کلمه نهایی تجارت و معاملات تجاری معمولاً به صورت رو در رو انجام می شود، این مرحله تنها یک پیوند در زنجیره ای از فعالیت ها و رفتارهای خریداران قبل و بعد از فروش است. به بیان ساده تر تعاملات تجاری بین دو کسب و کار مختلف می تواند کمک زیادی به آن ها کنند. همان طور که می دانیم وجود مشتریان هدف برای یک کسب و کار حیاتی و لازم است اما همکاری و ارائه محصولات و خدمات به دیگر شرکت ها می تواند موفقیت یک شرکت را در آینده ضمانت کند. یک شرکت می تواند مشتری احتمالی شما باشد و ارتباط کاملا متفاوتی ایجاد کند و در کنار شرکت شما به ارائه خدماتی بپردازد که در آینده برای شما سود زیادی داشته باشد که هدف شما این است که آن ها را در جهت تصمیم گیری درست، هدایت کنید. 

ابزارهای بازاریابی آنلاین

1. تجارت الکترونیکی

تجارت الکترونیک همچنین محلی قدیمی و مهم برای تبلیغ وب است. تجارت الکترونیکی برای راه اندازی و توسعه تبلیغات وب گسترش یافته است. بانک های آنلاین به دلیل افزایش تعداد زیادی از بانک ها بدون توجه به مکان، خدمات بسیار مفیدی را به خریداران خود در هر ساعت از شبانه روز ارائه می دهند.

کالاهای تجاری برای مشتریان که از طریق اینترنت و از راه دور با کالا یا خدماتی آشنا شده اند یک خرید معمولی و یک داد و ستد است، اما یک محصول مورد معامله برای صاحبان مشاغل می تواند یک تجارت مهم و یا مقدمه ای برای یک معامله بزرگ باشد. شایان ذکر است که یک توافق بین یک بازرگان و یک شرکت وابسته برای ایجاد فروش، هدایت، ترافیک و یا کمیسیونی که دریافت می کند امری حیاتی است، بنابراین یکی از رویکردهای تجارت الکترونیکی رایج کردن وابستگی بین شرکتها و یا تاجران است. 

2. تبلیغات آنلاین

اگر تبلیغات قدیمی مربوط به ایجاد مبادله و رابطه ی همزمان بین شرکت و مشتری است، اینترنت چه چیزی را تبلیغ می کند؟ اینترنت می تواند به ایجاد استراتژی و حفظ روابط خریداران با شرکت ها از طریق فعالیت های آنلاین برای تسهیل تبادل ایده ها، کالا و خدمات بپردازد. 

3. خرید آنلاین مشتریان

 بازاریابی آنلاین شامل چندین مرحله است. در ابتدا باید روش های بازاریابی آنلاین را در زمینه راه اندازی شرکت و برنامه های واحد تجاری روشن کنید. سپس بازار کار و شرایط آن را برای خود شرح دهید و احتمالات آن را ارزیابی کنید. به تدوین استراتژی بازاریابی بپردازید. تجربیات خریداران را توسط بازاریابان حرفه ای جمع آوری کنید و باید این مراحل را با دقت و هماهنگی انجام دهید. همان طور که می دانیم هدف تجارت، ایجاد روابط پایدار با خریداران است. از این رو، هدف اصلی از یافتن خریداران متنوع، پرورش مشتریان متعهد و وفادار است. 

4. اثر بخشی

پس از ارزیابی این فناوری های جدید، مهم است که به مزایا و معایب کانال ها و ابزارهای قدیمی و جدید تبلیغات آنلاین اعتماد کنید تا پس از راه اندازی آن ها بتوانید کسب و کار خود را رونق دهید. به نظر نمی رسد که شرکت ها از پتانسیل کل ابزارهای تبلیغاتی آنلاین الگو بگیرند، اگر چه آن ها را موثر می دانند. یک سازمان تبلیغاتی موثر بر روشی که کالا و خدمات خود را از طریق شبکه معامله می کند تأثیر می گذارد. همچنین به شرکت ها اجازه می دهند تا روندهای تدریجی را در فواصل زمانی معین در فروش کالاهای خود مشاهده و حفظ کنند. استراتژی ارتقاء به 2 زیرمجموعه که شامل بازارهای آفلاین و بازارهای آنلاین است، ارزیابی می شود. بازارهای آفلاین شامل کسب و کارهای قدیمی و شرکت هایی است که قادر به دسترسی به شبکه تجارت الکترونیکی نیستند. چنین افراد و سازمان هایی را می توان صرفاً به مشتریان الکترونیکی تبدیل کرد.

یک شرکت الکترونیکی می تواند بازارهای آفلاین را از طریق خبرنامه ها، تبلیغات در نشریات و ارسال نامه به طرفداران و اعضا تسخیر کند. یک شرکت همچنین می تواند در بازار آفلاین از طریق تبلیغات و پیشنهادات تبلیغاتی که در سایت اینترنتی شرکت قرار داده شده است، وارد بازار آنلاین شود. بازار آنلاین متشکل از افرادی است که می توانند به شبکه دسترسی داشته باشد و آژانس سازمان جهانی حتی می تواند کالاها و خدمات را از طریق شبکه تبلیغ کند. در فواصل زمانی که یک بازار آنلاین وجود دارد، شبکه بیشترین ابزار مورد نیاز برای جذب مشتری است.

سخن پایانی

بازاریابی در حال تبدیل شدن به اصلی ترین نقش خود یعنی تبلیغات است. تبلیغاتی موثر و هوشمند که می تواند کمک زیادی به صاحبان کسب و کار کند. با توجه به این که امروزه، بیش از پیش آنلاین هستیم و در بستر اینترنت و دنیای مجازی در حال گشت و گذار هستیم، تقاضای مشتریان این است که راه اندازی شبکه ها و تبلیغات، بالاتر و پیچیده تر شوند. این امر تبلیغات سنتی در تقسیم بندی/ هدف گذاری ، موقعیت یابی متمایز، محصول، ارزش و مدیریت ارتباط جمعی مصرف کننده را تشویق می کند که خود را بروز کنند و بازاریابی آنلاین بهای بیشتری دهند. تا کنون، بازاریابی الکترونیکی محبوب از جمله eBay ، Amazon.com ، apple.com یا Google در سراسر جهان ایجاد شده است. آن ها عاشق راحتی و صرفه جویی در وقت هستند. برای توسعه تجارت کافی است به ابزارهای بازاریابی آنلاین فرصت ویژه ای دهید. 

در پایان به شما آموزش بازاریابی بین الملل را پیشنهاد می کنیم.

داستان عجیب دو تریدر برتر تاریخ که شما را شوکه میکندبهترین از نظر کاربران
داستان عجیب دو تریدر برتر ...
چرا باید یک عکاس شویمآخرین پست
چرا باید یک عکاس شویم