لگو وب سایت هوشمندان
جستجو

چگونه کانال یوتیوب خود را ارتقا دهیم؟

اولین گام ارتقای کانال یوتیوب، ایجاد آن است!

در بین کاربران اینترنت، محبوبیت رسانه‌ های اجتماعی مبتنی بر ویدیو نظیر یوتیوب، روز‌ به‌ روز درحال افزایش است و بسیاری از افراد ساعت‌ ها، وقت خود را صرف تماشای ویدیو در این بستر می‌ کنند. بنابراین بسیاری از صاحبان مشاغل و کسب‌ و کارهای مختلف، به این فکر افتاده اند که برای برقراری ارتباط بیشتر و موثرتر با مخاطبان و مشتریان خود‌ ، یک کانال یوتیوب راه‌ اندازی کنند. اما باید خاطر نشان کرد که همان تصمیم جدی برای ایجاد کانال و اولین ویدیوهایی که آپلود می‌کنید، اولین گام برای ارتقا کانال یوتیوب است! اما به دلیل رقابت بالای موجود دراین رسانه‌ی اجتماعی، در ابتدای راه‌ اندازی کانال ممکن است توجه بسیار کمی دریافت کنید یا حتی آمار سابسکرایب و لایک و کامنت‌ شما نا امید کننده باشد! این جاست که پای تبلیغ کانال یوتیوب به میان می آید. متاسفانه بسیاری از افراد هزینه‌ های زیادی برای دیده‌ شدن انجام می‌ دهند در حالی که بهترین راه ارتقای کانال یوتیوب این نیست!

حال این سوال مهم پیش می آید که مهم ترین عامل ارتقا کانال یوتیوب چیست؟ در ادامه مقاله شما می توانید جواب سوال خود را پیدا کنید و مهم تر از آن نکات مهمی را برای شما بیان می کنیم که بتوانید کانال یوتیوب خود را ارتقا دهید. 

مهم‌ ترین عامل ارتقا کانال یوتیوب چیست؟

 ایجاد یک کانال یوتیوب  تمام عیار به همراه صبر می تواند اولین قدم شما در رسیدن به موفقیت باشد. تولید محتوای جذاب و یونیک با رعایت نکات سئوی یوتیوب به علاوه‌ ی صبر را می‌ توان بهترین راه ارتقا و حتی تبلیغ یک کانال یوتیوب به شمار آورد. راهی که شاید کمی سخت به نظر برسد اما با کمترین هزینه، وفادارترین دنبال‎ کنندگان و بیشترین لایک‌ ها و کامنت‌ ها را به شما هدیه خواهد داد! این افراد با گذشت زمان علاوه بر لایک‌ ها و کامنت‌ ها که در ارتقای رتبه کانال شما در موتور جستجوی یوتیوب فوق‌ العاده اثرگذار است، محتواهای شما را با دوستان و آشنایان خود به اشتراک می‌ گذارند و به این ترتیب به سفیران تبلیغاتی رایگان کانال یوتیوب شما تبدیل خواهند شد! حتی مسئله‌ی دشواری و زمان‌ بر بودن این نوع ارتقا و تبلیغ نیز امروزه دیگر چندان مشکل‌ ساز نیست، چرا که وجود گوشی‌ های هوشمند با قابلیت فیلمبرداری بسیار با کیفیت، نرم‏ افزارها و اپلیکیشن های مختلف ویرایش و ادیت ویدیو مانند کاین مستر، shotcut ،inshot و همچنین افزایش محبوبیت روز افزون یوتیوب، در هرچه ساده‌ تر و سریع‎ تر شدن کار شما فوق ‎العاده موثر خواهد بود.

پیش از این به تاثیر مثبت تولید محتوا در SEO پرداخته ایم. امروزه  بهینه سازی موتورهای جستجو و افزایش سئو در شبکه های اجتماعی نظیر اینستاگرام و یوتیوب نیز یک ضرورت است. به طور مثال برای افزایش سئو در اینستاگرام راهکارهایی ارائه دادیم. همچنین به کپشن نویسی در اینستاگرام پرداختیم و یا روش هایی برای ایجاد جذابیت در استوری ها ارائه دادیم. با توجه به اهمیت شبکه های اجتماعی در بازاریابی و توسعه کسب و کارها، بهتر است برای موفقیت در کسب و کار خود از بازاریابی اینستاگرامی و ارتقا کانال یوتیوب خود غافل نشوید. 

7 نکته در ارتقای یک کانال یوتیوب

1 ) شناخت جایگاه واقعی و کنونی کانال

برای پیشرفت و ارتقای یک کانال یوتیوب، بسیار مهم است که جایگاهی که واقعاً در آن حضور دارید را به دور از هر گونه اغراق بشناسید. این شناخت از طریق بررسی آمار و وضعیت بخش ‎های مختلف کانال شما به دست می‌ آید که با تحلیل آن به نکات بسیار مهمی دست خواهید یافت. درک وضعیت فعلی، به شما کمک می‌ کند که نکات مثبت و منفی کانال خود را شناسایی کنید و به مرور زمان بر نکات مثبت تمرکز کرده و آن‎ها را تقویت کنید و نکات منفی را از بین ببرید.

2 ) داشتن افق دید مشخص برای آینده‌ی کانال

داشتن یک افق دید یا استراتژی مشخص برای آینده‌ی کانال یوتیوب، یکی از مهم‎ترین نکات برای رسیدن به بازدیدهای بالا و رسیدن به رتبه‎ های برتر این موتور جستجو است. این افق دید مشخص می‎ تواند برای شما یک نقشه راه، ترسیم کند و می تواند مواردی نظیر موضوعات اصلی و مهم کانال، چگونگی و حتی محل ضبط محتواها، چگونگی نوع محتواها نظیر تولید محتواهای آموزشی یا سرگرم‌ کننده، روند تولیدات، زمان آپلود محتواها، حد مناسب دنبال‎ کنندگان، لایک‎ ها و کامنت‎ ها را مشخص کند. به عبارت دیگر در این چشم ‎انداز، برای خود مشخص می‎ کنید که چه کارهایی را باید انجام دهید تا به میزان موفقیت مدنظر خود برسید و چه کارهایی را نباید انجام دهید!

3 ) تولید محتوای جذاب

مهم‌ ترین و اصلی‌ ترین دلیلی که پای مخاطب را به کانال یوتیوب شما باز می‌ کند، ویدیوها یا همان محتوای کانال شما است. هر چقدر هم که درک درستی از شرایط کانال داشته باشید و یک برنامه‌ ریزی درست نیز داشته باشید، باز هم تا ویدیوهای جذاب تولید نکنید، توجه مخاطب را نخواهید داشت. برای تولید محتوای جذاب، یکی از بهترین راه‎کارها این است که خود را به جای مخاطب بگذارید تا انتظارات او را درک کنید. برای مثال فرض کنید که می‎ خواهید برای یک نوشیدنی یک محتوا تولید کنید، یک فرد تشنه نوشیدنی را سَر می‌کشد و تمام! حال خود را جای مخاطب قرار دهید، قطعاً اگر دوربین با سرعت‎ های مختلف دور تا دور نوشیدنی بچرخد، صحنه‌ی پُر شدن لیوان را ضبط کند و حتی به کمک نرم‌ افزارهای ادیت ویدیو، به صورت معکوس دوباره نوشیدنی از لیوان به داخل بطری نوشیدنی برگردد! این ویدیو بیشتر شما را جذب خواهد کرد یا ویدیوی قبلی؟ آیا می توانید با استفاده از ویدیوی قبلی آگاهی از نام برند خود را بین کاربران افزایش دهید؟ گفتنی است که یکی از جذاب‌ ترین و پرطرفدارترین محتواهای این روزهای یوتیوب، ویدیوهای Q & A یا همان پرسش و پاسخ است که به ارتباط بیشتر مخاطب با شما خواهد انجامید. تولید محتواهای از این قبیل پس از گذشت مدتی از راه‌ اندازی کانال یوتیوب، می‌‌ تواند بسیار هوشمندانه باشد.

4 ) نوشتن عناوین گیرا و استفاده از عکس‌ های کوچک خوش رنگ‌ و لعاب

عناوین محتواهاو تیترهای جذاب، اولین عامل قضاوت محتواهای شما توسط کاربران و دنبال‎ کنندگان شماست. آن‌ ها پس از خواندن آن چند کلمه‌ی عنوان، تصمیم می‌ گیرند که محتوای شما ارزش وقت گذاشتن بیشتر را دارد یا خیر! اگر عنوان شما جذاب باشد، مخاطب به تماشای ویدیو ترغیب شده و حتی شاید به جمع دنبال‌ کنندگان وفادار کانال یوتیوب شما ملحق شود ولی اگر عنوان جذاب نباشد، تقریباً تمام تلاش شما برای تولید یک محتوای جذاب تحت‌ تاثیر قرار گرفته و آمار بازدیدها و توجه‌ ها، بسیار کمتر از آنچه که لیاقت و انتظارش را داشتید خواهد شد و چه محتواهای بی‌ نظیری که یک عنوان معمولی شانس دیده شدن گسترده را از آن‌ ها گرفته است! همچنین استفاده از عکس‌ های کوچک رنگ‌ و لعاب‌ دار که معرف ویدیو هستند، با تکست‌ های به اصطلاح با حال نیز می‌ تواند در جلب نظر مخاطب، فوق‌ العاده موثر باشد.

5 ) استفاده از کلمات کلیدی  

یوتیوب هم مانند گوگل یک موتور جستجو است و مانند گوگل، یوتیوب هم قوانین مشخصی برای بهینه‌ سازی نتایج جستجو ها و نمایش‌ های خود دارد که بحث گسترده‌ی سئو یوتیوب را به وجود آورده است. در بخش بهینه‎ سازی جستجوها، استفاده از کلمات برجسته و اصلی تحت عنوان کلمات کلیدی بسیار حائز اهمیت است. استفاده از این کلمات در عنوان و توضیحات می‌ تواند علاوه بر توضیح موضوع اصلی به مخاطب‌ تنها با چندین حرف، در افزایش رتبه‎ ی کانال یوتیوب شما و همچنین افزایش بازدیدهای شما نیز بسیار موثر باشد.

6 ) ایجاد لیست‌ های پخش

بی‌ حوصلگی و مشغله‌ی زیاد، دو ویژگی مهمی است که عمده‌ی مخاطبان کانال یوتیوب شما خواهند داشت و شما با آگاهی از این موضوع و ایجاد Play Lists یا لیست‌ های پخش با موضوعات گوناگون، محتواها را به صورت دسته‌‌ بندی شده در اختیار آن‌ ها قرار داده و آنان را به سرعت به ویدیوی مدنظرشان خواهید رساند و به این ترتیب رضایت و بازدیدهای ‌آینده آنان را نیز تضمین خواهید نمود.

7 ) استفاده از سایر رسانه‌ ها برای تبلیغ کانال  

قطعاً تبلیغ کانال یوتیوب به وسیله‌ی سایر رسانه‌ های اجتماعی نیز یکی از راهکارهای ارتقا کانال به حساب می‌ آید که در کنار سرعت زیاد، هزینه‌ های بالایی نیز خواهد داشت. اما فقط زمانی که شما مراحل قبلی را طی کرده باشید و یک کانال تمام‌ عیار را شکل داده باشید، این روش بسیار موثر است. وگرنه صرف معرفی و بازدید‌های یک یا دوباره که با هزینه‌ی زیاد نیز به دست آمده باشد، ضامن موفقیت کانال شما نخواهد بود. همچنین می‎ توانید کانال یوتیوب خود را در کمپین‌ های تبلیغاتی و شعارهای تبلیغاتی کسب‌ و کار خود نیز قرار دهید که علاوه بر افزایش بازدید از کانال، به افزایش اعتبار کمپین ‎‌ها نیز منجر شود.

سخن پایانی

اگر کسب‌ و کاری دارید، محصولی تولید می‌ کنید یا می‌ فروشید یا هرگونه خدمات دیگری دارید، مطمئن باشید که بسیاری از مخاطبان هدف شما، وقت زیادی را در یوتیوب می‌ گذرانند و این موضوع یک فرصت عالی برای شما است که با راه‌ اندازی یک کانال یوتیوب مرتبط با بیزینس خود و ارتقای آن، نام برند خود را به گوش آن‌ ها برسانید. فرصتی عالی که اگر  آن را از دست دهید، رقبای‌ شما بسیار خوشحال خواهند شد!

داستان عجیب دو تریدر برتر تاریخ که شما را شوکه میکندبهترین از نظر کاربران
داستان عجیب دو تریدر برتر ...
چرا باید یک عکاس شویمآخرین پست
چرا باید یک عکاس شویم