لگو وب سایت هوشمندان
جستجو

معرفی Apple iMovie

آشنایی مختصر با Apple iMovie

امروزه ویرایش ویدیو یک موضوع مهم در دنیای دیجیتال است . تاثیر تولید محتوا در افزایش سئو افراد زیادی را به استفاده از نرم افزارهای ویرایش ویدیو و عکس  تشویق کرده است. افزایش سئو اینستاگرام و یا سئو یوتیوب به راحتی امکان پذیر نیست، باید به فکر استوری های جذاب و کپشن نویسی های به یاد ماندنی باشید و یا برای ارتقای کانال یوتیوب خلاقیت زیادی از خود نشان دهید. ابزارها به شما کمک می کنند که سریع تر به اهداف خود برسید. همان طور که می دانید با کمک اپلیکیشن های مختلف ویرایش عکس و یا اپلیکیشن های ویرایش ویدیو در کمترین زمان ممکن بهترین نتیجه را به دست می آورید. پیش از این به نرم افزارهای ویرایش ویدیو از جمله اپلیکیشن کاین مستر و یا ویرایشگر shotcut اشاره کردیم.  همچنین برای ویرایش عکس ها و تصاویر، به نرم افزارهای مختلف از جمله نرم افزار پیکس آرت، نرم افزار Inshot  و نرم افزار GIMP نیز پرداختیم. برای رسیدن به موفقیت های بزرگ باید به نرم افزارها و برنامه های ویرایش عکس و ویدیوهای قدرتمند و بروز دسترسی داشته باشید و از آن ها استفاده کنید.

 اپل یک کمپانی منحصر به فرد است زیرا با وسواس و دقت زیادی محصولاتش را طراحی می کند و از همه مهم تر به نرم‌ افزارها‌ی انحصاری گوشی‌ های هوشمند خود، تبلت، کامپیوتر شخصی و لب‌ تاپ‌ هایش نیز توجه بسیاری می کند. همچنین به عملکرد و بروز رسانی‌ های آن‌ ها، اهمیت زیادی می دهد . 

Apple iMovie نیز یکی از همین برنامه‌ ها است که در ابتدا برای mac OS یا همان کامپیوترها و لب‌ تاپ‌ های شرکت اپل عرضه شد اما با محبوبیت بالا و استقبال کاربران، راه خود را به سیستم عامل iOS یا گوشی‌ های هوشمند و تبلت‌ ها‌ی این کمپانی نیز، باز کرد. Apple iMovie می تواند شما را بدون داشتن مهارت و توانایی در ویرایش ویدیو به یک ویرایشگر حرفه ای تبدیل کند. نرم افزار Apple iMovie برای نصب و عملکردی بهینه در سیستم شما، به فضای خالی بیش از 2 گیگا بایت و برای پردازش مناسب به پردازنده‌ سطح بالایی نظیر Core i5 و Core i7 و میزان رم 8 و 16 گیگ نیاز دارد تا بتواند بهترین عملکرد خود را ارائه دهد. بنابراین همین موضوع می تواند برای این نرم افزار یک ویژگی منفی باشد. اما همان طور که می دانیم نرم افزارها علاوه بر ویژگی های خاص، دارای مزایای منحصر به فرد و معایب گوناگونی نیز هستند که در ادامه به آن ها می پردازیم.

ویژگی های Apple iMovie    

در اولین گام در این نرم افزار، با دو بخش اصلی Media و Project رو به‌ رو خواهید شد. بنابراین اگر Project را انتخاب کنید با سه بخش اصلی، محتوای منبع، پیش نمایش ویدیو، جدول زمانی و محل اصلی ویرایش ویدیو رو به رو می شوید. محتوای منبع و پیش نمایش ویدیو در سمت راست و چپ است و همچنین جدول زمانی در قسمت پایین صفحه قرار دارد. حتی شما می‌ توانید فیلم‌ ها و ویدیو‌های دیگری را با کلیک بر روی آیکون پیکان رو به پایین در قسمت بالایی نرم‌ افزار وارد کرده و با نگه‌ داشتن و کشیدن ویدیو به باکس جدول زمانی در قسمت پایین، اقدام به ویرایش آن‌ ها کنید. یکی از جذاب‌ ترین قابلیت‌ های Apple iMovie، امکان انتخاب بخش New trailer و انتخاب تِم‌ ها و جلوه‌ های ویژه و ترنزیشن‌ های حرفه‌ای و منحصر‌ به‌ فرد است، که با کمی صبر و خلاقیت، می‌ توانید ویدیویی شبیه فیلم‌ های هالیوودی بسازید! 

همچنین اگر New movie را انتخاب کنید، بدون استفاده از تِم‌ های موجود و اِلمان‌ اضافه، می توانید در ویرایش ویدیو از خلاقیت و توانایی خود استفاده کنید و صفر تا صد ویرایش ویدیو را خودتان انجام دهید.

در باکس پایینی نرم افزار Apple iMovie یا همان قسمت جدول زمانی، می‌ توانید، ویدیو‌های زیادی را وارد کنید و با اسکرول کردن به چپ و راست به سادگی از آن ها استفاده کنید. همچنین با انتخاب هر ویدیو یا بخشی از یک ویدیو با تغییر رنگ کادر دور ویدیو به رنگ زرد، متوجه خواهید شد که هم اکنون در کدام بخش از ویدیو هستید و سپس به راحتی می‌ توانید تغییراتی روی ویدیو اعمال کنید، به طور مثال می توانید، ویدیوی مورد نظر را کات کنید.

در این نرم‌ افزار ویرایش ویدیو، بخش Clip Filters را می‌ توان معادل انتخاب، تعییر افکت‌ ها و حالت‌ های ویدیو در نرم افزارهای مشابه دانست که امکانات خوبی را در اختیار کاربر قرار می‌ دهد. همچنین تصحیح خودکار و افزایش نور و رنگ، امکان انتقال یا همان ترنزیشن به صورت لایه‌ برداری، موزاییکی، چرخش مکعب را هم می‌ توانید در این بخش انجام دهید که یک ویژگی منحصر به فرد برای Apple iMovie است.

همچنین از دیگر ویژگی های Apple iMovie نیز می‌ توان به امکان جدا سازی صدای اصلی ویدیو و حذف کامل یا بخشی از آن، امکان افزودن صوت یا موسیقی به ویدیو، امکان افزودن تکست، امکان تقسیم ویدیو به بخش‌ های کوچک و پر تعداد، امکان چرخش و کراپ‌ کردن و امکان انتقال و به‌ اشتراک‌ گذاری بین دستگاه‌ های مختلف کمپانی اپل اشاره کرد.

این نرم‌ افزار یکی از بهترین ها است که شما می توانید با خیالی راحت با استفاده از آن کلیپ ها و ویدیوهای خود را  به طور حرفه ای ویرایش کنید و از نتیجه کار لذت ببرید. بعد از بررسی ویژگی های یک نرم افزار بهتر است به مزایا و معایب آن بپردازیم تا هوشمندانه انتخاب کنیم.

مزایای نرم افزار Apple iMovie

Apple iMovie یک نرم افزار کاربر پسند (user friendly) است. نرم افزاری حرفه ای که کار با آن آسان است و از همه مهم تر  با این که نرم افزاری با امکانات و ابزارهای زیادی است شما را سردرگم نمی کند. به بیان ساده تر، نیازهای شما را بر طرف می کند و تا حد امکان از استفاده از ابزارها و برنامه های اضافی پرهیز کرده  است.

علاوه بر سهولت در استفاده، این نرم افزار در فرایند ویرایش ویدیو سرعت بسیار بالایی دارد که این ویژگی برای افراد پر مشغله بسیار مناسب است. همچنین با استفاده از Apple iMovie می‌ توان از امکان ویرایش ویدیو‌های با رزولوشن 4K استفاده کرد که به دلیل پیشرفت دوربین‌ ها و ویژگی های جدید فیلمبرداری‌، یک مزیت مهم است.

از دیگر مزایای Apple iMovie ،شکل ها و قالب‌ های بی نقص ویدیو و تِم‌ های جذاب و مورد علاقه برای بهتر شدن نتیجه‌ی کار، تصحیح رنگ بی‌ نظیر برای چشم‌ نواز‌تر شدن ویدیو و داشتن ابزارهای ساخت فیلم مبتنی بر استوری بورد و نقشه‌ی ساخت ویدیو برای تازه‌ کارها است.

شایان ذکر است که این نرم‌ افزار تمامی امکانات بالا را به صورت رایگان در اختیار کاربران قرار می‌ دهد که این یک مزیت ویژه و استثنایی است.

معایب نرم افزار Apple iMovie

نرم افزارها علاوه بر مزایا، معایبی نیز دارند. به طور مثال یکی از مهمتر ین معایب Apple iMovie، این است که به سیستمی قدرتمند با رم و ظرفیت پردازش بالا نیاز دارد. چنین سیستمی هزینه زیادی دارد که این مشکل بزرگی برای کاربران است، به خصوص تهیه این سیستم ها در بازارهای پر نوسان ایران کار دشواری است. بنابراین ممکن است، کاربران ایرانی در استفاده از این نرم افزار دچار شک و تردید شوند.

شرکت اپل تلاش می کند این نرم افزار کاربر پسند باشد که این ویژگی باعث نادیده گرفتن برخی از ویژگی‌ ها و امکانات از جمله پشتیبانی از ویدیو‌های 360 درجه، ردیابی حرکتی، قابلیت بر چسب‌ گذاری، امکان رتبه‌ بندی و بر چسب کلمه کلیدی، شده است . 

به نظر می رسد که بزرگترین مشکل Apple iMovie را بتوان انحصاری بودن آن برای محصولات و سیستم عامل‌ های اپل دانست که باعث انصراف بعضی از کاربران شده است. زیرا آن ها نمی‌ خواهند یا نمی‌ توانند از محصولات این شرکت استفاده کنند. 

شایان ذکر است که تلاش‌ های زیادی برای توسعه‌ی این نرم افزار برای سایر سیستم عامل‌ ها، صورت گرفته است و Apple iMovie هم یکی از این نرم افزارها است اما عملکرد این نرم افزار در محصولات اپل بهتر و حرفه ای تر از سایر سیستم عامل ها است.

سخن پایانی

امروزه با وجود گوشی‌ های هوشمند با قابلیت فیلم‌ برداری عالی و دوربین‌ های DSLR ساخت ویدیو‌هایی مشابه فیلم‌ های هالیوودی و تیزرهای تبلیغاتی حرفه‌ ای توسط افراد دیگر یک رویا نیست. عکاسی با موبایل و یا فیلمبرداری با آن در کنار نرم افزارها و اپلیکیشن های متعدد می تواند به شما کمک کند که یک تصویر زیبا و خیره کننده ثبت کنید و یا یک ویدیوی مسحور کننده بسازید.

 ممکن است در ابتدا  از نتیجه کار نا امید شوید. اما نرم افزار Apple iMovie  از آن دسته از نرم افزارهای ویرایش ویدیو است که  علاوه بر این که کاربردی و محبوب است می تواند به سرعت و به آسانی ویدیو شما را ویرایش کند و همچنین باعث رضایت شما از نتیجه کار شود. ساخت تیزرهای تبلیغاتی و ویدیو های شگفت انگیز یک منبع درآمد عالی برای افرادی است که به دنبال حرفه ای هستند که هم به آن علاقه دارند و هم به کسب درآمد می اندیشند.

داستان عجیب دو تریدر برتر تاریخ که شما را شوکه میکندبهترین از نظر کاربران
داستان عجیب دو تریدر برتر ...
چرا باید یک عکاس شویمآخرین پست
چرا باید یک عکاس شویم